abonnement Unibet Coolblue
pi_176616277
Hey,
Ik ben van plan te gaan studeren in Oxford, ik weet dat je om uberhaupt een kans te maken geaccepteerd te worden voor alle vakken waarin je examen in doet minimaal een 8/10 moet staan. Dit heb ik ( sta achten en vier negens) behalve dan voor het vak ckv hier sta ik een 7,5 voor. Nou vroeg ik me af of dat uit zou maken?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ambergx op 19-01-2018 18:34:01 ]
pi_176616345
Je zegt het zelf al?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176616503
Een 7,7 rondt af naar een 8.

Dus op je diploma komt dan een 8 lijkt me.
Whatever...
pi_176616529
Depends is het 7,45 of een 7,51
pi_176616543
Wordt die 7,5 niet een 8 op je eindlijst?
pi_176616612
Ckv staat nu toch als OVG op je diploma? Het wordt straks wel een cijfer, maar telt dan mee met het combinatiecijfer. Geen idee of dat nog uitmaakt voor Oxford.

https://www.examenblad.nl(...)cijfer-havo-vwo/2018

Voor CKV en LO worden de beoordelingen 'voldoende' of 'goed' op de cijferlijst vermeld.

(N.b. CKV wordt beoordeeld met een cijfer vanaf examenjaar 2018-2019 op havo en vanaf examenjaar 2019-2020 op vwo. Dit cijfer wordt dan ook opgenomen in het combinatiecijfer.)
pi_176616787
Nee, het echte probleem is dat je CKV doet en geen KCV.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_176617005
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 18:48 schreef KennyPowers het volgende:
Nee, het echte probleem is dat je CKV doet en geen KCV.
KCV bestaat niet meer.
pi_176617699
Bedankt voor de antwoorden x
pi_176623776
Ik zou desnoods even met je ckv docent/mentor overleggen. Het is een vrij uitzonderlijke situatie en ik neem toch aan dat de docenten zelf het vak ook niet al te serieus nemen (misschien kun je dan een lullig opdrachtje herkansen). Behalve als je je diploma al behaald hebt natuurlijk.

Wat wil je graag studeren in Oxford?
pi_176634099
Met achten en negens ga je het denk ik niet redden om in Oxford te komen. Voor numerus fixus studies in Nederland heb je al een gemiddelde van 8 of hoger nodig als je gelijk toegelaten wilt worden, laat staan voor een studie in Oxford, daar zullen ze strenger zijn.

In mijn klas zat ook iemand met alleen achten en negens en die werd afgewezen. Iemand met 5 tienen en voor de rest negens werd dan wel weer toegelaten. Maar goed, ik heb hun motivatiebrieven niet gelezen, en misschien dat dat ook een rol speelde. Het is wel 1 van de meest prestigieuze universiteiten die je in Europa gaat vinden en ze hebben de studenten voor het uitzoeken, dus ik zou erin gaan met een "nee heb je, ja kan je krijgen"-attitude, en ondertussen een plan B opstellen. Gelukkig doen Nederlandse universiteiten niet onder voor andere universiteiten in de wereld :)
pi_176706770
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 14:53 schreef MrAero het volgende:
Met achten en negens ga je het denk ik niet redden om in Oxford te komen. Voor numerus fixus studies in Nederland heb je al een gemiddelde van 8 of hoger nodig als je gelijk toegelaten wilt worden, laat staan voor een studie in Oxford, daar zullen ze strenger zijn.

Dit is echt niet waar (met alle respect). Zelfs voor een studie als PPE op Oxford maak je een redelijke kans om naar de interviews te gaan. Oxbridge heeft naast screening ook interviews, daar moet je het goed doen en je bent binnen. Het is wel zo dat je voor de competitievere studies (economics, ppe etc.) een paar negens moet hebben en een 8+ gemiddeld moet staan om kans te maken op een interview

Als je vragen hebt hoor ik het wel :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Naxiss op 24-01-2018 17:42:03 ]
Get right witcha
pi_176716929
Dankje voor de duidelijkheid xx
pi_176717020
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 14:53 schreef MrAero het volgende:
Met achten en negens ga je het denk ik niet redden om in Oxford te komen. Voor numerus fixus studies in Nederland heb je al een gemiddelde van 8 of hoger nodig als je gelijk toegelaten wilt worden, laat staan voor een studie in Oxford, daar zullen ze strenger zijn.

In mijn klas zat ook iemand met alleen achten en negens en die werd afgewezen. Iemand met 5 tienen en voor de rest negens werd dan wel weer toegelaten. Maar goed, ik heb hun motivatiebrieven niet gelezen, en misschien dat dat ook een rol speelde. Het is wel 1 van de meest prestigieuze universiteiten die je in Europa gaat vinden en ze hebben de studenten voor het uitzoeken, dus ik zou erin gaan met een "nee heb je, ja kan je krijgen"-attitude, en ondertussen een plan B opstellen. Gelukkig doen Nederlandse universiteiten niet onder voor andere universiteiten in de wereld :)
Oxford kijkt naar je examencijfers, je motivatiebrief en naar je interview. Het is dus zo dat zelfs de meest excellente leerlingen niet toegelaten kunnen worden op grond van de motivatiebrief of het interview

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambergx op 24-01-2018 16:02:57 ]
pi_176717039
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:59 schreef toppertim het volgende:
Ik zou desnoods even met je ckv docent/mentor overleggen. Het is een vrij uitzonderlijke situatie en ik neem toch aan dat de docenten zelf het vak ook niet al te serieus nemen (misschien kun je dan een lullig opdrachtje herkansen). Behalve als je je diploma al behaald hebt natuurlijk.

Wat wil je graag studeren in Oxford?
Ik wil rechten gaan studeren :)
pi_176745793
Np, als je vragen hebt hoor ik het wel :)
Get right witcha
pi_177151887
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 14:38 schreef Ambergx het volgende:

[..]

Ik wil rechten gaan studeren :)
Zijn wel streng, waren volgens mij vorig jaar maar een paar leerlingen in Nederland die naar Oxford gingen. Dat waren dan ook leerlingen die zeker summa cum laude geslaagd waren, maar hey, je kan 't altijd proberen
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:13:39 #18
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_177181857
Ik vind het maar vaag hoe cijfers uit het Nederlandse schoolsysteem worden omgezet naar buitenlandse beoordelingen... Een 8 gemiddeld op vwo staat als het goed is toch gelijk met de top 5% van heel Nederland en Nederland heeft op internationaal niveau wel kwalitatief goed onderwijs, maar ik kan het verkeerd hebben :@

Overigens ken ik iemand die uitgenodigd werd tot zo'n toelatingsgesprek. Diegene had de hoofdprijs gewonnen bij een soort olympiade en had daarnaast ontzettend goede cijfers. De persoon in kwestie werd ondanks dit alles toch niet toegelaten, wat mij best wel verbaasde.
pi_177183754
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:13 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
Ik vind het maar vaag hoe cijfers uit het Nederlandse schoolsysteem worden omgezet naar buitenlandse beoordelingen... Een 8 gemiddeld op vwo staat als het goed is toch gelijk met de top 5% van heel Nederland en Nederland heeft op internationaal niveau wel kwalitatief goed onderwijs, maar ik kan het verkeerd hebben :@

Overigens ken ik iemand die uitgenodigd werd tot zo'n toelatingsgesprek. Diegene had de hoofdprijs gewonnen bij een soort olympiade en had daarnaast ontzettend goede cijfers. De persoon in kwestie werd ondanks dit alles toch niet toegelaten, wat mij best wel verbaasde.
Waarschijnlijk ging het mis bij de interviews.
Get right witcha
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')