abonnement Unibet Coolblue
pi_176614994
Stel: ik wat vermogen heb waarmee ik agressief wil beleggen (laten we zeggen 50k ofzo). En stel: ik heb geen moreel kompas. Hoe kan ik investeren in bijv clustermunitie, bloeddiamanten en sterk vervuilende bedrijven?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_176615005
Cryptocurrency?
pi_176615020
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:22 schreef Apekoek het volgende:
Cryptocurrency?
Ik wil beleggen in dood en verderf, niet gewoon mn geld weggooien.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_176615029
Aandelen kopen van bedrijven die clustermunitie fabriceren.
pi_176615040
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:21 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Stel: ik wat vermogen heb waarmee ik agressief wil beleggen (laten we zeggen 50k ofzo). En stel: ik heb geen moreel kompas. Hoe kan ik investeren in bijv clustermunitie, bloeddiamanten en sterk vervuilende bedrijven?
VICE Fund - die belegt uitsluitend in foute bedrijven.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_176615093
Beleg in euromunten de winst daarop wordt geïnvesteerd in clustermunitie.
https://www.npo3.nl/keuri(...)chter-clustermunitie
pi_176615096
En waarom precies wil je je geld gebruiken om de wereld te verzieken?
  vrijdag 19 januari 2018 @ 17:28:14 #8
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_176615135
Kwam er op Reddit twee tegen, Monsanto en EA Games.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_176615341
Mensenhandel schijnt ook nogal lucratief te zijn.
pi_176615825
Cocaïne en hoeren.
pi_176621040
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:28 schreef Tyr80 het volgende:
Kwam er op Reddit twee tegen, Monsanto en EA Games.
Kun je EA uitleggen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176621093
Mja ik heb zelf aandelen Gazprom, Russisch bedrijf met stevige vinger in de pap van Poetin, bedrijf dat fossiele brandstof verkoopt dusseh...

Lijkt me geschikt!
Tevens erg gunstig gewaardeerd op de beurs op dit moment vanwege sancties enzo tegen Rusland vanwege dat Oekraïne gebeuren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 19 januari 2018 @ 21:55:02 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176621531
Een vinger in de pap van Poetin? :D Dat klinkt heel goor! 😂
***
pi_176622073
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 21:55 schreef Brighteyes het volgende:
Een vinger in de pap van Poetin? :D Dat klinkt heel goor! 😂
Tjah, gas bedrijf hè.. =p
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176622280
Fabrikanten van sigaretten, je verdient nog een hoop geld ook.
Anders is General Dynamics of Monsanto nog wel een aanrader :)

Eigenlijk verdienen de slechtste bedrijven het meeste geld. _O- *O*

Als je het op de man wilt spelen zou ik kiezen voor Apple, Dole of Chiquita.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_176622571
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:12 schreef ITrade het volgende:
Fabrikanten van sigaretten, je verdient nog een hoop geld ook.
Anders is General Dynamics of Monsanto nog wel een aanrader :)

Eigenlijk verdienen de slechtste bedrijven het meeste geld. _O- *O*

Als je het op de man wilt spelen zou ik kiezen voor Apple, Dole of Chiquita.
Mag wel een forse k/w hebben die sigaren boeren, over 20 jaar bestaan ze niet meer.

Koers van Dynamics staat ook te hoog.. overgewaardeerde beurs atm.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 19 januari 2018 @ 22:33:51 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_176623010
Gekocht voor Trump aan de macht kwam.
-CoreCivic CXW
-Geo Group GEO
Gevangenissen.

-Raytheon RTN
Raketten and shit

Maar of je die momenteel moet kopen?
Zijn al aardig aan de prijs nu.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_176623372
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:20 schreef ludovico het volgende:
overgewaardeerde beurs atm.
Valt opzich wel mee, het is niet heel goedkoop nee maar ook zeker niet duur.

Met lage rente en in deze unieke tijd is een hogere P/E goed te mogelijk.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_176623457
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:21 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Stel: ik wat vermogen heb waarmee ik agressief wil beleggen (laten we zeggen 50k ofzo). En stel: ik heb geen moreel kompas. Hoe kan ik investeren in bijv clustermunitie, bloeddiamanten en sterk vervuilende bedrijven?
Succesvolle Koreaanse, Afrikaanse en Chinese bedrijven opzoeken.
BIjvoorbeeld Poongsan, DeBeers en FoxConn.

Poongsan leverde tot voor kort metalen voor de euro munten, totdat bekend werd dat ze ook clusterbommen maken.
DeBeers hebben de diamantindustrie zo'n beetje in handen gehad.
FoxConn schendde graag mensenrechten, maar dat is ook niet zo heel moelijk in China.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr_Belvedere op 19-01-2018 22:59:36 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_176623570
Leuk dat jullie MONSANTO zo vaak noemen, want dat is echt een zaadbedrijf.
Letterlijk.
Het bedrijf wat de eigenschappen van groente opeist . zodat niemand nog betere groente of zaden mag kweken zonder in overtreding te zijn en de boel te moeten overdragen. Monopoly op de groente markt :D heerlijk.
De directie van MONSANTO mag van mij een courgette in de anus douwen.Dat hebben ze verdient. Viezerikken.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_176625970
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:45 schreef ITrade het volgende:

[..]

Valt opzich wel mee, het is niet heel goedkoop nee maar ook zeker niet duur.

Met lage rente en in deze unieke tijd is een hogere P/E goed te mogelijk.
Succes met je long term 7% reële rendement met een kw van 22, economische groei van 1.5% en een inflatie van tevens 1.5%...

Tjah ik weet niet hoor, 4.5% op jaarbasis, niet heel slecht nee maar historisch gezien genoeg reden voor zo een 30% lagere koersen.

Als ik moet gokken gok ik ook op hogere koersen maar de huidige koersen zijn wel gewoon te hoog. Als er een beetje schrik in komt zie ik niemand dat vallende mes vangen in ieder geval totdat de kw richting de 12 gaat liggen, dusseh... Flinke daling dan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176626135
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 00:14 schreef ludovico het volgende:
Tjah ik weet niet hoor, 4.5% op jaarbasis, niet heel slecht nee maar historisch gezien genoeg reden voor zo een 30% lagere koersen.
Houdt die historie ook rekening met de geldpers en het huidige beleid dat de centrale banken nu voeren? Om over de historisch lage rente nog maar te zwijgen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_176626277
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:26 schreef thenxero het volgende:
En waarom precies wil je je geld gebruiken om de wereld te verzieken?
Sommige mensen vinden legbatterijeieren nou eenmaal lekkerder dan vrije uitloop eieren :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_176626557
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 00:20 schreef ITrade het volgende:

[..]

Houdt die historie ook rekening met de geldpers en het huidige beleid dat de centrale banken nu voeren? Om over de historisch lage rente nog maar te zwijgen.
Reële rente (long term) wordt niet beïnvloed door de nominale rente / inflatie. Die onnatuurlijk lage rente maakt juist dat ook lenen om te investeren in de beurs goedkoop, QE pompt geld in het financiële systeem waardoor er extra geld beschikbaar is voor wederom de aandelenbeurs.

Dusseh, tenzij dit de nieuwe manier is en dit allemaal nooit afgebouwd gaat worden denk ik niet dat dit een blijvende situatie is.

Stopt de ECB met de rente naar beneden drukken dan stijgt de winstgevendheid weer van geld uitlenen / sparen / obligaties. Betalen bedrijven weer meer rente en gaat de winst naar beneden en het relatieve voordeel om aandelen te bezitten TOV sparen / obligaties wordt lager.

Tjah de koersen hoeven niet naar beneden maar deze "nieuwe economie" zal niet blijven en rechtvaardigd de hogere koersen niet.

Enige macro effect dat lagere rendementen long term rechtvaardigd is lijkt mij dat we echt globaal tevreden zijn geworden met minder.. dus geld nu uitgeven t.o.v. in de toekomst daar hoeven we minder vergoeding voor opeens.

Ik zou niet weten waarom.. Maar het lijkt mij - als dit al zo zou zijn - dit geen gedragsverandering is die op de dag veranderd, daar mogen wel wat jaren overheen zegmaar.

Nee... De wereld is niet zo gek anders dan 2002/2009 ofwel 2001/2008.. die koersen kunnen prima over die complete bandbreedte heen en weer dobberen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176633045
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 00:38 schreef ludovico het volgende:

Tjah de koersen hoeven niet naar beneden maar deze "nieuwe economie" zal niet blijven en rechtvaardigd de hogere koersen niet.
Het is eigenlijk zo dat we ook niet veel anders kunnen. Als de koersen weer gaan dalen zijn we op hetzelfde niveau als 2009, maar dit keer met nog meer schuld en nog grotere problemen. Dit weten de centrale banken ook wel, daarom dat er maar één mogelijkheid is om dit nog enigzins recht te trekken. Dat is door inflatie te creëren, zoals je al sinds 2009/10 hebben de centrale banken maar één doel en dat halen ze sowieso. Dan blijft er naar mijn mening nog maar één activa over waar je nog een beetje veilig zit en dat zijn aandelen.

In de meeste landen maak je verlies op spaargeld en bij obligaties gaan helemaal flinke klappen vallen.

Overigens helemaal niet zo vreemd dit alles, volgens de kondratieffseizoenen zouden we de afgelopen periode in deflatie hebben gezeten. (Door diverse redenen is die deflatie maar beperkt geweest). Maar gaan we nu richting "lente" met inflatie, hogere werkgelegenheid en stijgende rente.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')