Er is vandaag nog een 747 opgestegen van Rotterdam, die hoefde Amsterdam maar te halen. De baan in Groningen is langer dan die in Rotterdam, dus een 747 zal ook met iets meer brandstof vanuit Groningen Amsterdam wel halen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:35 schreef derLudolf het volgende:
Zitten de 747's voor de F1 tegen hun max startgewicht aan, iemand een idee?
Want Assen is stapje dichterbij een F1 race. Voor een volle 747 komt Eelde zo'n 600m te kort
Niet nodig. In Europa gaat alles via trucks.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:35 schreef derLudolf het volgende:
Zitten de 747's voor de F1 tegen hun max startgewicht aan, iemand een idee?
Want Assen is stapje dichterbij een F1 race. Voor een volle 747 komt Eelde zo'n 600m te kort
Ik vind die stoelen behoorlijk aan de prijs! Op Marktplaats zijn ze onder de 100 euro te vinden per twee, hier gaan ze rustig voor 1000 of meerquote:Op zaterdag 27 januari 2018 00:07 schreef FredvZ het volgende:
Weer eens iets anders voor in de woonkamer:
[ afbeelding ]
Hier te koop
Nog meer Air Berlin hebbedingetjes in deze veiling
De champagne kan voorzichtig ontkurkt worden bij Bombardier en (met name) Airbus.quote:Boeing loses trade case over Bombardier passenger jets
In a surprise decision, the U.S. International Trade Commission has ruled against aerospace giant Boeing in a bitter trade case it brought against Bombardier over passenger jets its Canadian rival sold to Delta Air Lines.
The 4-0 decision is defeat for Boeing, which had argued that Bombardier's trade practices were illegal and harmful to its business and means that nearly 300 percent duties recommended by the Trump administration last year won't be applied to the planes.
Ik begrijp dat het vrijwel evenveel kost om een 737-7 te maken als dat het kost om een 737-8 te fabriceren. Dat betekent dat de marge op een -7 minder is. Of nul. Vooral als er veel minder van worden geproduceerd. Airbus heeft hetzelfde probleem met de A319.quote:Ergens best wel suf van Boeing dat de 717 en 757 hebben stopgezet.
Een 737-700 is toch wel heel wat anders dan een 717quote:Op zondag 28 januari 2018 11:27 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het vrijwel evenveel kost om een 737-7 te maken als dat het kost om een 737-8 te fabriceren. Dat betekent dat de marge op een -7 minder is. Of nul. Vooral als er veel minder van worden geproduceerd. Airbus heeft hetzelfde probleem met de A319.
Een 717 wordt niet meer gemaakt omdat het een oud ontwerp is en daarmee ook te duur is geworden om te maken. Het gaat mij erom dat de kleinste versies van de 737 (en A320-serie) te duur zijn in verhouding tot kleinere toestellen als de C-serie of Embraers.quote:Een 737-700 is toch wel heel wat anders dan een 717
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door G-Pier op 28-01-2018 21:29:56 ]Disregard taxi drivers offering unrequested services.
quote:Op zondag 28 januari 2018 21:22 schreef G-Pier het volgende:
Aangenomen als stagiair grondsteward bij een afhandelaar op Schiphol, joepie. Ben begonnen met het leren van de IATA-codes van airlines en dito bestemmingen.Gefeliciteerd en succesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Volgens mij kun je in theorie een typerating halen met een PPL, maar je mag dan uiteraard geen commerciële vluchten uitvoeren (daar is het CPL voor).quote:Op maandag 29 januari 2018 15:01 schreef TjjWester het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een ppl?
Is het mogelijk om met een ppl te vliegen op een kleine zakenjet met straalmotor? Op de eene website lees ik dat het mogelijk is na halen van een rating terwijl een ander zegt dat het niet kan.
Ja dat kan als je naast je PPL ook een instrument rating en een multi engine rating hebt.quote:Op maandag 29 januari 2018 15:01 schreef TjjWester het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een ppl?
Is het mogelijk om met een ppl te vliegen op een kleine zakenjet met straalmotor? Op de eene website lees ik dat het mogelijk is na halen van een rating terwijl een ander zegt dat het niet kan.
Een broer van mij heeft zijn ppl gehaald enkele jaren geleden en wil met zijn privejet van het bedrijf zelf gaan vliegen.quote:Op maandag 29 januari 2018 15:47 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Ja dat kan als je naast je PPL ook een instrument rating en een multi engine rating hebt.
Zoals NewHorizon zegt mag je hier geen commerciële vluchten mee uitvoeren. Daarvoor heb je een CPL of ATPL brevet nodig.
Je hebt een suikeroom die nog een Citation heeft staan waar je op mag vliegen?
Wat je je bedoeling als ik vragen mag?
Ja! Vorig jaar. Op het eerste gezicht een degelijk toestel hoorquote:Op maandag 29 januari 2018 15:22 schreef J.B. het volgende:
Ik zag laatst een Soechoj Superjet 100 op Brussels Airport Zaventem staan afgelopen week. Tot mijn verbazing blijkt Brussels Airlines met 4 van die kisten te vliegen, heeft iemand hier er toevallig al in gevlogen?
Iemand een idee wat er loos is?quote:TUI FLY BEMANNINGSLID AANGEHOUDEN DOOR MARECHAUSSEE OP SCHIPHOL
RIJSWIJK - Een bemanningslid van TUI fly is zaterdag na een vlucht vanaf Curaçao op Schiphol aangehouden door de Koninklijke Marechaussee en overgedragen aan de politie.
De politie doet op dit moment nog onderzoek naar het voorval. TUI laat in een verklaring weten geen mededelingen te doen over het incident, ook omwille van de privacy van de betrokkenen.
"Vanzelfsprekend zullen wij alle medewerking verlenen aan het onderzoek mochten de autoriteiten hier om vragen", meldt een directiewoordvoerder aan Luchtvaartnieuws.nl.
quote:Op zondag 28 januari 2018 21:22 schreef G-Pier het volgende:
Aangenomen als stagiair grondsteward bij een afhandelaar op Schiphol, joepie. Ben begonnen met het leren van de IATA-codes van airlines en dito bestemmingen.Aviapartner?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
Nee, mag niet van de EU. "Frozen ATPL" is nodig. Zie https://www.easa.europa.eu/system/files/dfu/Part-FCL.pdf (pagina 826)quote:Op maandag 29 januari 2018 15:01 schreef TjjWester het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een ppl?
Is het mogelijk om met een ppl te vliegen op een kleine zakenjet met straalmotor? Op de eene website lees ik dat het mogelijk is na halen van een rating terwijl een ander zegt dat het niet kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |