Volgens mij is er geen sprake van een maximale hoogte anders dan wat technisch mogelijk is. De maximale hoogte waarop een verkeersvliegtuig kan functioneren dus. Ik denk dat je doelt op de vermeende drukte in de lucht. Die drukte is vooral rond luchthavens een probleem en dat los je niet per se op door het vliegplafond op te hogen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:33 schreef TjjWester het volgende:
Wat is de maximale hoogte waarop gevlogen mag worden? Is het niet mogelijk om hoger te gaan vliegen waardoor alle lagen omhoog opschuiven.
Na weer een flinke vertraging lijkt er nu toch beweging in te zitten:quote:Op donderdag 25 januari 2018 00:24 schreef Iemand91 het volgende:
Haar laatste vlucht is een aantal keer uitgesteld, maar nu lijkt het er toch echt van te komen.
PH-BFF "City of Freetown" gaat haar laatste nacht in op Schiphol.
Gepland vertrek is om 11:30 uur en aankomst in Twente om 12:25 uur, maar dit kan eerder worden. Daar zal ze zich bij haar zusterschip -BFR en de 2 Air France A340-300's voegen:
Vandaag op Schiphol-Oost:
[ afbeelding ]
Bron:
Peter Agema @ Facebook
Waarom zijn die toestellen die gesloopt worden op Schiphol al ontdaan van naam,logo ed?quote:Op donderdag 25 januari 2018 00:24 schreef Iemand91 het volgende:
Haar laatste vlucht is een aantal keer uitgesteld, maar nu lijkt het er toch echt van te komen.
PH-BFF "City of Freetown" gaat haar laatste nacht in op Schiphol.
Gepland vertrek is om 11:30 uur en aankomst in Twente om 12:25 uur, maar dit kan eerder worden. Daar zal ze zich bij haar zusterschip -BFR en de 2 Air France A340-300's voegen:
Vandaag op Schiphol-Oost:
[ afbeelding ]
Bron:
Peter Agema @ Facebook
Niet meer eigendom van KLM en als vliegmaatschappij wil je niet geassocieerd worden met gesloopte toestellen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 17:04 schreef Embraer89 het volgende:
Waarom zijn die toestellen die gesloopt worden op Schiphol al ontdaan van naam,logo ed?
Concorde vloog zo rond de 60.000 voet, dus een stuk hoger dan de Boeings en Airbussen van deze wereld. Op die hoogte is de lucht een stuk dunner, dus je moet sneller gaan om genoeg lucht per seconde over de vleugels te krijgen. Concorde lukt dat, straaljagers lukt dat, andere vliegtuigen een stuk minder. Het U2-spionagevliegtuig had ook heel veel lift en kon ook erg hoog vliegen, maar vliegen op die hoogte had als nadeel dat ze heel dicht tegen de topsnelheid aan moesten vliegen omdat ze anders alsnog naar beneden zouden gaan.quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:33 schreef TjjWester het volgende:
Wat is de maximale hoogte waarop gevlogen mag worden? Is het niet mogelijk om hoger te gaan vliegen waardoor alle lagen omhoog opschuiven.
KLM is blijkbaar een van de weinige:quote:Op donderdag 25 januari 2018 18:22 schreef Iemand91 het volgende:
Niet meer eigendom van KLM en als vliegmaatschappij wil je niet geassocieerd worden met gesloopte toestellen.
In dit geval weet iedereen wel als ze langs Twente rijden en ze zien daar 2 grote blauwe 747's, dat die van KLM waren, maar als je bijvoorbeeld die hebt staan in de VS of Spanje o.i.d, dan (her)kennen de meeste mensen dan niet van welke maatschappij dit toestel was.
Omdat het in dit geval dat dus niet opgaat zal het waarschijnlijk vooral om de eerste reden zijn; niet meer in bezit van KLM dus die naam gaat er af.
Air France heeft er minder problemen mee; die kwamen in vol ornaat naar Twente.
Ik heb wel eens gelezen dat o.a. British Airways een heel aantal toestellen die opgeslagen staan nog in eigendom heeft. (wat op zich niet raar zou zijn met bijvoorbeeld de afgebeelde 747's).quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
KLM is blijkbaar een van de weinige:
[ afbeelding ]
Maar veel maakt het imho niet uit, elke vliegtuigspotter weet wel dat alles wat blauw - donkerblauw - grijs/wit als livery heeft bij KLM vandaan komt.
Inderdaad, hier constant op de radio (in de UK) om vanaf Norwich te vliegen. Had ze nog niet eerder zo gehoord in het buitenland.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:28 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat o.a. British Airways een heel aantal toestellen die opgeslagen staan nog in eigendom heeft. (wat op zich niet raar zou zijn met bijvoorbeeld de afgebeelde 747's).
Dan valt er 1 reden af om alles af te plakken.
En jouw laatste zin maakt het direct ook duidelijk; de vliegtuigspotter weet het wel.
De gemiddelde persoon echter niet; die weet niet of hij in een 737 of 747 stapt en die heeft o.a. sneller het idee bij bovenstaande foto's dat er dan wel iets met de overgebleven toestellen aan de hand moet zijn.
Daarnaast is KLM in het buitenland ook lang niet altijd zo bekend; ze hadden juist een tijdje geleden een campagne om meer naamsbekendheid te krijgen.
Lijkt me deze Jumbo: The Plane that Changed the World documentaire van de BBC.quote:Documentaire over de Boeing 747. De ontwikkeling ervan was voor Boeing een gok van een miljard dollar. Brien Wygle was copiloot op de allereerste testvlucht en vertelt onder meer hoe het er tijdens die vlucht aan toeging.
De baanverlichting werkt nog in elk geval.quote:Op donderdag 25 januari 2018 16:44 schreef Pupp3t het volgende:
Tot hoe laat mogen ze eigenlijk landen op Twente ?
Tevens nummer twee die door KLM zelf is besteld, niet via de leasemaatschappij. De volgende twee zijn ook eigen bestellingen. Overigens werd de eerste wel via een financial lease constructie afgenomen.quote:787-9 nummertje 11 voor KLM is onderweg naar Amsterdam.
PH-BHN "Morning Star" komt iets voor 8 uur 's ochtends aan op Schiphol.
Zeker als er een full pax 747 uit Curacao naast staat... je hebt trouwens ook kans dat ze alleen tanken en vertrekken als de mist optrekt.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:03 schreef Karstman het volgende:
Een volle dreamliner afhandelen op Rotterdam.. dat wordt druk in de bagagehal
Daar ben je als passagier ook niet blij mee waarschijnlijkquote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:09 schreef inkjet het volgende:
[..]
Zeker als er een full pax 747 uit Curacao naast staat... je hebt trouwens ook kans dat ze alleen tanken en vertrekken als de mist optrekt.
Er zijn er gisteren inderdaad een aantal uitgeweken naar Brussel.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:17 schreef GlennQuagmire het volgende:
Blijkbaar zijn er gisteren een aantal klm vluchten vanuit amerika uitgeweken naar Rotterdam, heb er nu al een paar vanuit m'n flat op 10 hoog laag over Delft zien vliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |