abonnement Unibet Coolblue
pi_176591160
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat o.a. bedoel ik met een lijst van landen inleveren bij de werkgever. "Ik heb familie in de VS, dus ik wil niet naar Iran, omdat ik dan de VS niet meer binnen komt".
Wat ik als werkgever dan best een legitieme reden kan vinden. Maar als er niemand anders kan gaan, is dat niet mijn probleem. Ik schrijf/onderteken dan wel een verklaring dat je er voor zaken was, wanneer je naar de familie gaat.
pi_176591567
Het gaat om Nigeria. We krijgen daar permanente gewapende bewaking die ons overal naartoe rijdt en degelijke.

Het bedrijf neemt dus maatregelen om zorg te dragen voor onze veiligheid.

Ik zelf zie het meer het principe als dat soort maatregelen nodig zijn ik er helemaal niet naar toe wil. Waarom het gevaar opzoeken?

Het reisadvies van de overheid is alleen noodzakelijke reizen.

En wie bepaalt zoiets? Als ik zelf de keuze kan maken zou ik er niet heen gaan.

Toen ik 10 jaar geleden in dienst kwam bij deze werkgever speelde dit land nog geen grote rol in onze dienstverlening. Ondertussen hebben we er een permanente bezetting zitten.
pi_176591785
Blehhh ik zou daar ook niet vrolijk van worden en ken de regio goed. Het ligt er wel aan in welk deel van Nigeria je terecht kunt komen?
pi_176591811
BuZa:


De Britse Foreign Service:


In welke kleur kom je terecht?

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2018 16:59:27 ]
pi_176592018
Oranje gedeelte. Aan de kust.
pi_176592498
Ik zou daar ook niet vrolijk van worden. Krijg je wel extra salaris? Gevarentoeslag of zo?
pi_176592703
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:36 schreef bamibij het volgende:
Ik zou daar ook niet vrolijk van worden. Krijg je wel extra salaris? Gevarentoeslag of zo?
Meestal wel zover ik weet
I will do what i must !!
pi_176592840
Ik had eens een collega die 6 maanden als electromonteur meegewerkt heeft aan de wederopbouw van baghdad na golf oorlog 2 met het geld was hij bijna hypotheek vrij
I will do what i must !!
pi_176592973
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:43 schreef Glider76 het volgende:
Het gaat om Nigeria. We krijgen daar permanente gewapende bewaking die ons overal naartoe rijdt en degelijke.

Het bedrijf neemt dus maatregelen om zorg te dragen voor onze veiligheid.

Ik zelf zie het meer het principe als dat soort maatregelen nodig zijn ik er helemaal niet naar toe wil. Waarom het gevaar opzoeken?

Het reisadvies van de overheid is alleen noodzakelijke reizen.

En wie bepaalt zoiets? Als ik zelf de keuze kan maken zou ik er niet heen gaan.

Toen ik 10 jaar geleden in dienst kwam bij deze werkgever speelde dit land nog geen grote rol in onze dienstverlening. Ondertussen hebben we er een permanente bezetting zitten.
Ik heb er niet veel verstand van hoor maar als je gewoon een vast contract hebt zou ik het eigenlijk niet weten
I will do what i must !!
pi_176593072
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 15:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

Denk dat zijn bedrijf wel een probleem kan krijgen als ze service monteurs naar Noord Korea moeten sturen, sancties en zo
Die sancties zijn niet alomvattend hoor. Tenzij het gaat om wapentuig, kern-shizzle, of bepaalde "luxegoederen" die alleen Kim zich kan veroorloven.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_176593173
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:43 schreef Glider76 het volgende:
Het gaat om Nigeria. We krijgen daar permanente gewapende bewaking die ons overal naartoe rijdt en degelijke.

Het bedrijf neemt dus maatregelen om zorg te dragen voor onze veiligheid.

Ik zelf zie het meer het principe als dat soort maatregelen nodig zijn ik er helemaal niet naar toe wil. Waarom het gevaar opzoeken?

Het reisadvies van de overheid is alleen noodzakelijke reizen.

En wie bepaalt zoiets? Als ik zelf de keuze kan maken zou ik er niet heen gaan.

Toen ik 10 jaar geleden in dienst kwam bij deze werkgever speelde dit land nog geen grote rol in onze dienstverlening. Ondertussen hebben we er een permanente bezetting zitten.
Het is oranje, je krijgt permanente beveiliging... Ik weet hewt niet hoor, als werkgever zou ik dit vrij snel als werkweigering zien. Als je het niet leuk vindt, mag je best wel een andere baan gaan zoeken, het is geen crisis meer.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_176593180
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:36 schreef bamibij het volgende:
Ik zou daar ook niet vrolijk van worden. Krijg je wel extra salaris? Gevarentoeslag of zo?
Nee, er is geen enkele extra vergoeding voor deze lokatie.
pi_176593279
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:09 schreef miro86 het volgende:

[..]

Het is oranje, je krijgt permanente beveiliging... Ik weet hewt niet hoor, als werkgever zou ik dit vrij snel als werkweigering zien. Als je het niet leuk vindt, mag je best wel een andere baan gaan zoeken, het is geen crisis meer.
Maar ik kan wel melden dat ik niet uit vrije wil ga toch? Daarmee weiger je niet het werk, maar maak je wel je bezwaar kenbaar.

Dat bezwaar is natuurlijk heus wel bekend. Vaak genoeg uitgesproken. Maar niet schriftelijk.
pi_176593306
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:14 schreef Glider76 het volgende:
Maar ik kan wel melden dat ik niet uit vrije wil ga toch?
Tuurlijk kan dat. Het wordt waarschijnlijk ter kennisgeving aangenomen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176594086
Je kan het kenbaar maken, maar de baas hoeft daar niks mee te doen. Als hij je daar wilt hebben, dan zal je daar gewoon heen moeten in dit geval denk ik. Tenzij je kan ruilen met iemand.
pi_176595008
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:19 schreef Ivo1985 het volgende:
En als getrouwde homoseksueel/lesbische op bezoek gaan in een land waar homoseksualiteit strafbaar is, is ook verre van handig. En kom je gegarandeerd onderuit, want de werkgever mag jou niet in een omgeving neerzetten waar je gediscrimineerd wordt en/of onnodige veiligheidsrisico's loopt.
Lijkt me juridisch lastig te onderbouwen: tijdens een werkbezoek heb je natuurlijk geen geslachtsgemeenschap, hetgeen misschien strafbaar gesteld is.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 18 januari 2018 @ 19:59:06 #42
408813 crew  trein2000
pi_176595604
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:36 schreef LurkJeMot het volgende:

[..]

Lijkt me juridisch lastig te onderbouwen: tijdens een werkbezoek heb je natuurlijk geen geslachtsgemeenschap, hetgeen misschien strafbaar gesteld is.
Lijkt mij helemaal niet lastig. Iemand die uit de kast is naar Oeganda sturen valt niet onder “goed werkgeverschap”
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_176609015
mijn partner zit ook veel in buitenland , ook in landen waar je liever niet komt en ook landen waarvan je liever geen stempel in je paspoort wil hebben. Maar dat is nu eenmaal zijn werk. Als je dat niet wil had je dat aan moeten geven bij indiensttreding. Bij partner is enige eis dat er geen negatief reisadvies is.. hij heeft ook een zakenpaspoort zodat hij geen foute stempels in zijn paspoort heeft staan (dat overigens in VS niet genoeg is aangezien ze je daar het hemd van lijf vragen en liegen is niet slim).

Geloofsovertuiging, dieet etc. etc. maakt werken in sommige landen onmogelijk of erg lastig.. tja.. dan zou ik een ander beroep kiezen als het je zo in de weg zit.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 13:28:57 #44
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_176609992
Persoonlijk weiger ik gewoon naar een land te reizen als er veiligheidsrisico's zijn. Mijn werkgever gaat niet bepalen of het ergens veilig genoeg is voor mij, of in ieder geval heeft hij niet het laatste woord.

Waar jij naartoe moet zou ik zeker zwaar over nadenken. Ik weet ook niet wie je werkgever is, maar een grote wereldspeler heeft dit soort dingen normaal wel goed voor elkaar. Het ligt ook aan de bewaking die ze aanbieden. Is het bijklussende lokale politie, of zijn het tot de tanden bewapende ex SAS leden.

In jou geval zou ik er over in gesprek gaan. Als de werkgever je niet kan overtuigen en jij hem ook niet, kan je altijd nog je eigen afweging maken.
Siesta & Fiesta!
pi_176611891
Er was hier een Fokker die wel eens in Nigeria moest werken, schijnt behoorlijk klote te zijn omdat je vrijwel niks zonder beveiliging kunt doen. Was die user met dat draaiende yin-yang avatar meen ik.

Static dus; GC / Lagos, Nigeria. Werken & wonen. Iemand?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_176616155
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:28 schreef Bramito het volgende:
Persoonlijk weiger ik gewoon naar een land te reizen als er veiligheidsrisico's zijn. Mijn werkgever gaat niet bepalen of het ergens veilig genoeg is voor mij, of in ieder geval heeft hij niet het laatste woord.

Waar jij naartoe moet zou ik zeker zwaar over nadenken. Ik weet ook niet wie je werkgever is, maar een grote wereldspeler heeft dit soort dingen normaal wel goed voor elkaar. Het ligt ook aan de bewaking die ze aanbieden. Is het bijklussende lokale politie, of zijn het tot de tanden bewapende ex SAS leden.

In jou geval zou ik er over in gesprek gaan. Als de werkgever je niet kan overtuigen en jij hem ook niet, kan je altijd nog je eigen afweging maken.
Mijn werkgever is een redelijke wereldspeler. De bewaking is echter wel bijklussende politie en zeker geen prof sas.

Het probleem is niet dat de werkgever geen of onvoldoende maatregelen treft. Het punt is dat mijn principe is dat als dat soort maatregelen nodig zijn ik geen behoefte voel om er heen te gaan.

Gezien de roulatie en benodigde bezettingsgraad zal het er ook op uitdraaien dat het meerdere malen per jaar zijn.

Daarom direct bij de eerste keer mijn bezwaren kenbaar maken was mijn idee.

Verder is er geen enkel extraatje zoals meer salaris of extra verlofdagen. Maar zelfs dat zou mij niet overtuigen.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 19:18:24 #47
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_176617448
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lijkt mij helemaal niet lastig. Iemand die uit de kast is naar Oeganda sturen valt niet onder “goed werkgeverschap”
Want als je als heterowerknemer voor een tijdelijke klus naar Oeganda gaat, ga je ook seksuele geaardheid overal ten toon spreiden?
pi_176617546
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:43 schreef Glider76 het volgende:
Het gaat om Nigeria. We krijgen daar permanente gewapende bewaking die ons overal naartoe rijdt en degelijke.

Het bedrijf neemt dus maatregelen om zorg te dragen voor onze veiligheid.

Ik zelf zie het meer het principe als dat soort maatregelen nodig zijn ik er helemaal niet naar toe wil. Waarom het gevaar opzoeken?

Het reisadvies van de overheid is alleen noodzakelijke reizen.

En wie bepaalt zoiets? Als ik zelf de keuze kan maken zou ik er niet heen gaan.

Toen ik 10 jaar geleden in dienst kwam bij deze werkgever speelde dit land nog geen grote rol in onze dienstverlening. Ondertussen hebben we er een permanente bezetting zitten.
Bij Nigeria hangt het gevaar ook enorm af van waar in Nigeria je bent. Lagos is geen specifiek probleem, terwijl in het noorden boko haram rondwaart.
Whatever...
pi_176622164
Ik denk dat je dit soort zaken gewoon hard moet spelen. Als in weigeren, tot ze dreigen met ontslag. Dan kun je het nog eens overwegen, maar lijkt me dat er genoeg werk voor techneuten is momenteel.


Een soft bezwaar hebben ze vaak maling aan.
.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 22:35:53 #50
451005 Grems
Clown World
pi_176623075
Nigeria is een shithole, zou ik zeker niet naartoe gaan zonder een forse toeslag.

En al helemaal niet met bijklussende lokale paupers als beveiliging :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')