abonnement Unibet Coolblue
pi_176581354
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-rekening~ad068c8c/

quote:
Voor veel mensen is het een wezensvreemd idee: bankgegevens delen met derde partijen. Dat Jan en alleman - techbedrijfjes, financieel adviseurs, Google en Facebook - weten wat je betaalt, en aan wie. Dat deze partijen zelfs betalingen kunnen doen vanaf je bankrekening.
Wat moeten we hier mee? Waarom moeten bedrijven inzage krijgen in onze bankgegevens?
Welk doel is daar mee gediend? En wie wordt daar beter van?
  Leukste jonkie 2022 donderdag 18 januari 2018 @ 08:30:26 #2
213457 engine
pi_176581554
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:12 schreef Hiddendoe het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-rekening~ad068c8c/

[..]

Wat moeten we hier mee? Waarom moeten bedrijven inzage krijgen in onze bankgegevens?
Welk doel is daar mee gediend? En wie wordt daar beter van?
Bedrijven zijn daarmee gediend en worden er beter van.

Ik snap hier ook echt helemaal niks van. Zitten we ons druk te maken over die sleepnet regelgeving en dit is wel prima.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  donderdag 18 januari 2018 @ 08:35:16 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176581616
quote:
,,Wij willen juist laten zien dat we niks met de data doen'', zei Kevin Voges van softwarebedrijf AFAS eerder in deze krant.
Als je er niets mee doet wat moet je er dan mee? :').
And so is the past
  donderdag 18 januari 2018 @ 08:36:09 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176581621
Oh ja en daarom CASH.
And so is the past
pi_176581637
quote:
18s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als je er niets mee doet wat moet je er dan mee? :').
Dat zegt hij letterlijk in de zin erna: "Dat mensen weten dat we ze helpen om overzicht over hun financiën te houden, en verder niet." AFAS maakt financiële software, waarmee je overzichten kan maken enzo. Zelf doen ze niets met de data, maar middels hun software kun jij vanalles doen.

Is daarbij ook één van de weinige bedrijven die er waarschijnlijk echt niets mee doet.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  donderdag 18 januari 2018 @ 08:38:28 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176581652
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:37 schreef papernote het volgende:

[..]

Dat zegt hij letterlijk in de zin erna: "Dat mensen weten dat we ze helpen om overzicht over hun financiën te houden, en verder niet." AFAS maakt financiële software, waarmee je overzichten kan maken enzo. Zelf doen ze niets met de data, maar middels hun software kun jij vanalles doen.

Is daarbij ook één van de weinige bedrijven die er waarschijnlijk echt niets mee doet.
Dus ze doen er wel degelijk wat mee.
And so is the past
pi_176581677
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:12 schreef Hiddendoe het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-rekening~ad068c8c/

[..]

Wat moeten we hier mee? Waarom moeten bedrijven inzage krijgen in onze bankgegevens?
Welk doel is daar mee gediend? En wie wordt daar beter van?
Je moet vooraf zelf toestemming geven aan een bedrijf. De vragen die je stelt, moet je dan dus aan dat specifieke bedrijf stellen.

Het in het artikel aangehaalde voorbeeld van AFAS: die maken software waarmee je inzicht krijgt in je financiën. Nu moet je zelf nog de transacties downloaden en dan importeren in de software. Met de nieuwe regelgeving zouden zij dat direct kunnen doen, dat maakt de software eenvoudiger.

Een bedrijf af Google zal wellicht transacties voor je willen afhandelen, direct vanaf je rekening. Ze hebben nu al producten zoals Google Wallet waarmee je via je creditcard kunt betalen.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_176581695
quote:
14s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dus ze doen er wel degelijk wat mee.
Ah... we gaan mierenneuken. Hun software draait gewoon op je eigen pc, dus ik gok dat je technisch gezien zelf de data download direct vanaf je bank middels die nieuwe interface.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  Leukste jonkie 2022 donderdag 18 januari 2018 @ 08:42:07 #9
213457 engine
pi_176581703
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:40 schreef papernote het volgende:

[..]

Je moet vooraf zelf toestemming geven aan een bedrijf. De vragen die je stelt, moet je dan dus aan dat specifieke bedrijf stellen.

Het in het artikel aangehaalde voorbeeld van AFAS: die maken software waarmee je inzicht krijgt in je financiën. Nu moet je zelf nog de transacties downloaden en dan importeren in de software. Met de nieuwe regelgeving zouden zij dat direct kunnen doen, dat maakt de software eenvoudiger.

Een bedrijf af Google zal wellicht transacties voor je willen afhandelen, direct vanaf je rekening. Ze hebben nu al producten zoals Google Wallet waarmee je via je creditcard kunt betalen.
Dit gaat volledig uit de klauwen lopen. Het begin allemaal met goede bedoelingen en voor je het weet gaan je bankgegevens van bedrijf naar bedrijf. Waardeloos plan dit.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_176581731
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:42 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Dit gaat volledig uit de klauwen lopen. Het begin allemaal met goede bedoelingen en voor je het weet gaan je bankgegevens van bedrijf naar bedrijf. Waardeloos plan dit.
Dat denk ik ook ja. Maar het is wel zo dat je vooraf zelf toestemming moet geven. En de goede toepassingen die aangehaald worden zijn natuurlijk best leuk, maar openen ook de mogelijkheden tot fout gebruik.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_176581887
Het ergste wat er kan gebeuren is dat de Belastingdienst al je bankgegevens in handen krijgt, en dat is al zo.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_176581897
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:40 schreef papernote het volgende:

[..]

Je moet vooraf zelf toestemming geven aan een bedrijf. De vragen die je stelt, moet je dan dus aan dat specifieke bedrijf stellen.

Het in het artikel aangehaalde voorbeeld van AFAS: die maken software waarmee je inzicht krijgt in je financiën. Nu moet je zelf nog de transacties downloaden en dan importeren in de software. Met de nieuwe regelgeving zouden zij dat direct kunnen doen, dat maakt de software eenvoudiger.

Een bedrijf af Google zal wellicht transacties voor je willen afhandelen, direct vanaf je rekening. Ze hebben nu al producten zoals Google Wallet waarmee je via je creditcard kunt betalen.
Ik kan dat heel goed zelf, gewoon een excelbestandje gemaakt waar al mijn transacties worden geplaatst, keurig gespecificeerd naar rubriek en met grafiekjes erbij.
Daar heb ik AFAS of Google echt niet voor nodig.
Voor mij klinkt het alsof een wildvreemde in mijn portemonnee gaat zitten rommelen, zgn. voor mijn eigen bestwil.
Rot nou toch gauw een eind op zeg. De overheidsbetutteling wordt met de dag erger.
pi_176581907
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:55 schreef heiden6 het volgende:
Het ergste wat er kan gebeuren is dat de Belastingdienst al je bankgegevens in handen krijgt, en dat is al zo.
Dit dus. In geval van criminele handelingen wordt er gewoon beslag gelegd op je rekening.
pi_176581924
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:43 schreef papernote het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja. Maar het is wel zo dat je vooraf zelf toestemming moet geven. En de goede toepassingen die aangehaald worden zijn natuurlijk best leuk, maar openen ook de mogelijkheden tot fout gebruik.
Staat ook in het artikel Jij schenkt geld aan een familielid en dan komt jouw IBANnummer ook bij derden terecht.
Kwaadwillenden hebben hier een makkie aan.
pi_176581945
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Staat ook in het artikel Jij schenkt geld aan een familielid en dan komt jouw IBANnummer ook bij derden terecht.
Kwaadwillenden hebben hier een makkie aan.
En wat zouden kwaadwillenden dan met mijn IBAN nummer kunnen doen?
pi_176581956
quote:
14s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:59 schreef Juup© het volgende:

[..]

En wat zouden kwaadwillenden dan met mijn IBAN nummer kunnen doen?
Geen idee. Maar kwaadwillenden zijn vaak heel inventief.
pi_176581985
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:55 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik kan dat heel goed zelf, gewoon een excelbestandje gemaakt waar al mijn transacties worden geplaatst, keurig gespecificeerd naar rubriek en met grafiekjes erbij.
Daar heb ik AFAS of Google echt niet voor nodig.
Voor mij klinkt het alsof een wildvreemde in mijn portemonnee gaat zitten rommelen, zgn. voor mijn eigen bestwil.
Rot nou toch gauw een eind op zeg. De overheidsbetutteling wordt met de dag erger.
Je bankrekening is niet jouw portemonnee, het is geld wat je hebt uitgeleend aan de bank.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_176581990
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_176582003
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 09:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je bankrekening is niet jouw portemonnee, het is geld wat je hebt uitgeleend aan de bank.
Oh, noemen ze dat tegenwoordig zo?
Hoe dan ook, het blijft dus mijn geld. En anderen hebben daar met hun vingertjes vanaf te blijven.
pi_176582006
Hier wordt het vrij diepgravend uitgelegd:

https://radar.avrotros.nl(...)jouw-gegevens-delen/
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_176582009
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 09:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Oh, noemen ze dat tegenwoordig zo?
Hoe dan ook, het blijft dus mijn geld. En anderen hebben daar met hun vingertjes vanaf te blijven.
Zo noemen mensen het niet, maar het is wel zo.
quote:
Hoe dan ook, het blijft dus mijn geld. En anderen hebben daar met hun vingertjes vanaf te blijven.
Dan moet je het niet uitlenen, ook niet aan een bank.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_176582069
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 09:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zo noemen mensen het niet, maar het is wel zo.

[..]

Dan moet je het niet uitlenen, ook niet aan een bank.
Mijn idee. Hoogste tijd om de ouwe sokken uit de mottenballen te halen.
pi_176582104
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 09:08 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Mijn idee. Hoogste tijd om de ouwe sokken uit de mottenballen te halen.
quote:
Een kluis met contant geld, edelmetalen + cryptocurrency in hardwarewallets. ^O^
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 18 januari 2018 @ 09:30:38 #24
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_176582352
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 09:03 schreef Hiddendoe het volgende:
Hoe dan ook, het blijft dus mijn geld. En anderen hebben daar met hun vingertjes vanaf te blijven.
Wat zit je nou paniekerig te doen?

Zonder toestemming krijgt men geen toegang tot je gegevens.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_176582429
Ik zie hier best wel interessante gebruikersmogelijkheden, maar zie ook wel risico's.
Een gratis bankrekening bij Moneyou, Bunq enz is echter zo geopend. Mocht ik wat willen gaan spelen met PSD2 toepassingen dan is de privacygevoeligheid van die transacties een stuk lager dan die van mijn vaste rekening. Waarmee ik pin in de coffeeshop, de slijterij, het bordeel, mijn ziektekosten enz.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')