abonnement Unibet Coolblue
pi_176611383
Bij primaten zit er verschil tussen gedrag bij het mannetje en het vrouwtje, in het bijzonder seksueel gedrag. Evolutie heeft er voor gezorgd dat er bepaalde 'fixed-action patterns' ontstaan zijn met betrekking tot gedrag.

Vrouwen zijn snel emotioneel verbonden met een man omdat het belangrijk voor ze is om een man aan zich te binden omdat het niet veilig voor hun is om zwanger te raken en dan geen man te hebben om voor het gezin te zorgen. Bovendien worden vrouwen extreem snel jaloers omdat het enorm bedreigend voor een vrouw is als de man het gezin verlaat voor een andere vrouw, dat kon de kroost het leven kosten.

Mannen raken ook emotioneel verbonden door seks maar veel minder snel. Mannen kunnen meerdere keren per dag een vrouw vol spuiten zonder al te veel risico (geen kans op zwanger raken, weinig kans om slachtoffer te worden van seksueel geweld) dus de meeste mannen vinden een ONS en soms zelfs een prostituee wel leuk om te neuken.

Evolutie heeft dus gezorgd voor structurele verschillen in de hersens van mannen en vrouwen waardoor het gedrag verschillend is.
pi_176611414
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:40 schreef Libertarisch het volgende:
Bij primaten zit er verschil tussen gedrag bij het mannetje en het vrouwtje, in het bijzonder seksueel gedrag. Evolutie heeft er voor gezorgd dat er bepaalde 'fixed-action patterns' ontstaan zijn met betrekking tot gedrag.

Vrouwen zijn snel emotioneel verbonden met een man omdat het belangrijk voor ze is om een man aan zich te binden omdat het niet veilig voor hun is om zwanger te raken en dan geen man te hebben om voor het gezin te zorgen. Bovendien worden vrouwen extreem snel jaloers omdat het enorm bedreigend voor een vrouw is als de man het gezin verlaat voor een andere vrouw, dat kon de kroost het leven kosten.

Mannen raken ook emotioneel verbonden door seks maar veel minder snel. Mannen kunnen meerdere keren per dag een vrouw vol spuiten zonder al te veel risico (geen kans op zwanger raken, weinig kans om slachtoffer te worden van seksueel geweld) dus de meeste mannen vinden een ONS en soms zelfs een prostituee wel leuk om te neuken.

Evolutie heeft dus gezorgd voor structurele verschillen in de hersens van mannen en vrouwen waardoor het gedrag verschillend is.
Ik denk dat de mens al een beste tijd afscheid heeft genomen van evolutie.
pi_176611500
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:42 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik denk dat de mens al een beste tijd afscheid heeft genomen van evolutie.
Nee hoor, wij zijn gewoon dieren met dierlijke behoeftes en dierlijk gedrag. Eigenlijk kun je het meeste menselijke gedrag wel verklaren via biologie, Frans de Waal heeft met zijn studies ook aangetoond hoe veel gelijkenissen er zijn tussen mensen en chimpansees in zijn boek Chimpansee Politics.
pi_176611559
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:46 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Nee hoor, wij zijn gewoon dieren met dierlijke behoeftes en dierlijk gedrag. Eigenlijk kun je het meeste menselijke gedrag wel verklaren via biologie, Frans de Waal heeft met zijn studies ook aangetoond hoe veel gelijkenissen er zijn tussen mensen en chimpansees in zijn boek Chimpansee Politics.
En toch doen wij niet meer aan evolutie. Daarnaast vind ik evolutie ook helemaal geen excuus om sociaal ongeaccepteerd gedrag te verantwoorden.
pi_176611872
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:49 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

En toch doen wij niet meer aan evolutie. Daarnaast vind ik evolutie ook helemaal geen excuus om sociaal ongeaccepteerd gedrag te verantwoorden.
8)7
pi_176611885
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:49 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Daarnaast vind ik evolutie ook helemaal geen excuus om sociaal ongeaccepteerd gedrag te verantwoorden.
Ik ook niet.

Ik wilde alleen aangeven dat de menselijke hersenen gedifferentieerd kunnen worden in de vrouwelijke en mannelijke richting, met structurele verschillen die veroorzaakt zijn door miljoenen jaren evolutie. Die structurele verschillen in de hersenen (aangetoond door o.a. Dick Swaab) verklaren vervolgens het verschil in het gedrag tussen mannen en vrouwen, in het bijzonder seksueel gedrag.

Dat is volgens mij het antwoord op de vraag van TS :P

Ik weet dat deze wetenschappelijke bevindingen niet politiek correct zijn in het genderneutrale tijdperk maar genderneutraal is niets meer dan een fantasie van nep wetenschappers in ivoren torens.

pi_176611893
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:03 schreef Kwadraad het volgende:

[..]

8)7
Survival of the fittest is niet echt meer van toepassing als je alles en iedereen maar in leven houdt he...
pi_176613342
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:04 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik ook niet.

Ik wilde alleen aangeven dat de menselijke hersenen gedifferentieerd kunnen worden in de vrouwelijke en mannelijke richting, met structurele verschillen die veroorzaakt zijn door miljoenen jaren evolutie. Die structurele verschillen in de hersenen (aangetoond door o.a. Dick Swaab) verklaren vervolgens het verschil in het gedrag tussen mannen en vrouwen, in het bijzonder seksueel gedrag.

Dat is volgens mij het antwoord op de vraag van TS :P

Ik weet dat deze wetenschappelijke bevindingen niet politiek correct zijn in het genderneutrale tijdperk maar genderneutraal is niets meer dan een fantasie van nep wetenschappers in ivoren torens.

[ afbeelding ]
Gender neutraal heeft niets met je orientatie te maken of wie je bent. Gender gerichte rotzooi is juist iets van marketing. Vroeger was men meer genderneutraal dan tegenwoordig.
pi_176614349
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 16:10 schreef Deckard het volgende:

[..]

Gender neutraal heeft niets met je orientatie te maken of wie je bent. Gender gerichte rotzooi is juist iets van marketing. Vroeger was men meer genderneutraal dan tegenwoordig.
Wat ik bedoel is dat er nog steeds mensen zijn die beweren dat er geen verschil tussen mannen en vrouwen is (behalve fysiek), dus dat vrouwen en mannen alleen ander gedrag vertonen vanwege cultuur. Het idee dat je een jongetje meisjesgedrag kan aanleren door hem met poppen te laten spelen en andersom.

De empirische werkelijkheid (met sterke wetenschappelijke basis) is echter dat dit niet het geval is en dat psychologische verschillen tussen man en vrouw en de daaruit voortvloeiende verschillen in gedrag voornamelijk evolutionair-biologisch bepaald zijn en niet cultureel bepaald.
pi_176614902
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 16:57 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat er nog steeds mensen zijn die beweren dat er geen verschil tussen mannen en vrouwen is (behalve fysiek), dus dat vrouwen en mannen alleen ander gedrag vertonen vanwege cultuur. Het idee dat je een jongetje meisjesgedrag kan aanleren door hem met poppen te laten spelen en andersom.

De empirische werkelijkheid (met sterke wetenschappelijke basis) is echter dat dit niet het geval is en dat psychologische verschillen tussen man en vrouw en de daaruit voortvloeiende verschillen in gedrag voornamelijk evolutionair-biologisch bepaald zijn en niet cultureel bepaald.
Maar dat is bullshit natuurlijk. Het psychogolisch verschil of je wel of niet stabiel bent is vele malen groter dan of je man of vrouw bent. Naar mijn mening zijn er zat vrouwen en mannen die gewoon iets aangepraat.
In onze cultuur is het nu eenmaal zo dat je als man minder je gevoelens laat zien, ook naar elkaar toe. Dat wordt al vroeg de kop in gedrukt.
Kijk ook eens naar vrouwen met een moslim cultuur die heel veel moeite zich expressief te uiten. Dan lijkt het er weer op alsof vrouwen vooral geen mening hebben en besluiteloos zijn.

Het evolutionaire gedeelte is slechts een kleine factor. Niet voor niets zijn er vrouwen die graag samen werken met mannen of mannen die graag samenwerken met vrouwen. Vooral omdat deze dezelfde manier van denken en gedrag hebben.
pi_176615355
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:18 schreef Deckard het volgende:

[..]

Maar dat is bullshit natuurlijk. Het psychogolisch verschil of je wel of niet stabiel bent is vele malen groter dan of je man of vrouw bent. Naar mijn mening zijn er zat vrouwen en mannen die gewoon iets aangepraat.
In onze cultuur is het nu eenmaal zo dat je als man minder je gevoelens laat zien, ook naar elkaar toe. Dat wordt al vroeg de kop in gedrukt.
Kijk ook eens naar vrouwen met een moslim cultuur die heel veel moeite zich expressief te uiten. Dan lijkt het er weer op alsof vrouwen vooral geen mening hebben en besluiteloos zijn.

Het evolutionaire gedeelte is slechts een kleine factor. Niet voor niets zijn er vrouwen die graag samen werken met mannen of mannen die graag samenwerken met vrouwen. Vooral omdat deze dezelfde manier van denken en gedrag hebben.
Haha, nou ik heb aardig wat rondgereisd en ik heb gezien dat mannen en vrouwen overal hetzelfde gedrag laten zien.

Het maakt niet uit of je in Afrika, Azië, Europa of Latijns-Amerika naar nachtclubs gaat. In de armere landen heb je aantrekkelijke meisjes in de discotheken die zich aanbieden als prostituee, in de rijkere landen proberen mannen tevergeefs een ONS te scoren in de nachtclub.

Als dit verschil in seksueel gedrag cultureel bepaald zou zijn dan zou je bijvoorbeeld in Afrika mannen zien die zich aandienen als prostituee in een nachtclub. Maar dat is ongehoord.

Dat is slechts 1 voorbeeld.
pi_176615418
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:36 schreef Libertarisch het volgende:
zou je bijvoorbeeld in Afrika mannen zien die zich aandienen als prostituee in een nachtclub. Maar dat is ongehoord
Totale kwats, ga eens in Gambia rondkijken _O-
pi_176615419
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:40 schreef Libertarisch het volgende:
Bij primaten zit er verschil tussen gedrag bij het mannetje en het vrouwtje, in het bijzonder seksueel gedrag. Evolutie heeft er voor gezorgd dat er bepaalde 'fixed-action patterns' ontstaan zijn met betrekking tot gedrag.

Vrouwen zijn snel emotioneel verbonden met een man omdat het belangrijk voor ze is om een man aan zich te binden omdat het niet veilig voor hun is om zwanger te raken en dan geen man te hebben om voor het gezin te zorgen. Bovendien worden vrouwen extreem snel jaloers omdat het enorm bedreigend voor een vrouw is als de man het gezin verlaat voor een andere vrouw, dat kon de kroost het leven kosten.

Mannen raken ook emotioneel verbonden door seks maar veel minder snel. Mannen kunnen meerdere keren per dag een vrouw vol spuiten zonder al te veel risico (geen kans op zwanger raken, weinig kans om slachtoffer te worden van seksueel geweld) dus de meeste mannen vinden een ONS en soms zelfs een prostituee wel leuk om te neuken.

Evolutie heeft dus gezorgd voor structurele verschillen in de hersens van mannen en vrouwen waardoor het gedrag verschillend is.
evolutie mogelijk inderdaad, of door hoe god ons heeft geschapen. het is nog nooit wetenschappelijk bewezen dat mensen vroeger een ander soort was dan een mens zoals vandaag, dus is het net zo goed een geloof als dat het christendom een geloof is.
Maar in beide gevallen is dat inderdaad ook een grote factor waarom de man / vrouw verschillen op de dag van vandaag zo zijn
pi_176615581
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:02 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Ik ben het hier wel ten dele mee eens (en ik ben een vrouw). Ik vind het bijvoorbeeld schrijnend hoe de reacties zijn als een knappe lerares seks heeft gehad met een scholier van 13 of 14.

Verder denk ik dat mannen en vrouwen in de basis minder verschillen dan hier wordt geschetst
Ja dat klinkt mij inderdaad ook extreem en schokkend. Wat denk je dan dat de concrete negatieve gevolgen zullen zijn voor zoon bijv 13 jarige jongen?
pi_176618908
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:40 schreef wajong_ultra het volgende:

[..]

evolutie mogelijk inderdaad, of door hoe god ons heeft geschapen. het is nog nooit wetenschappelijk bewezen dat mensen vroeger een ander soort was dan een mens zoals vandaag, dus is het net zo goed een geloof als dat het christendom een geloof is.
Maar in beide gevallen is dat inderdaad ook een grote factor waarom de man / vrouw verschillen op de dag van vandaag zo zijn
Dat is weldegelijk wetenschappelijk bewezen.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 21:09:09 #91
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_176619992
Vrouwen zijn over het algemeen (met de nadruk op "over het algemeen") sowieso kwetsbaarder. Fysiek minder sterk, emotioneel vaak ook minder, en kans op zwangerschap (tenzij je de pil slikt), en onlangs is nog uit onderzoek gebleken dat het aantal vrouwen dat (seksueel) lastig gevallen wordt veel groter is dan bij mannen.

Een man kan zich dus over het algemeen beter verdedigen tegen (seksueel) geweld, maar hebben ook geen kans op zwangerschap.

Dus een vrouw kent meer risico's,

Daarbij worden in geloven vaak de vergelijking gemaakt dat vrouwen een soort edelstenen/ diamanten zijn (gehoord van een aantal gelovigen die ik ken). En dat die diamanten (wat de vrouwen moeten voorstellen) beschermd zouden moeten worden omdat het zo kwetsbaar maar tegelijk ook heel waardevol is.

Het voorbeeld wat TS aankaart, dit:
"Toen ik bij mijn nieuwe vriendin voor het eerst thuis kwam bleek zij niet alleen te zijn maar met 2 andere vrouwen. Ik mocht niet weg, het bleek dat me vriendin helemaal niet van mij hield, en ik moest zelfs seks met hun hebben."

Ik denk dus dat mensen (onbewust) denken dat een man die lastig gevallen wordt, minder erg is dan een vrouw die lastig gevallen wordt omdat een man zich beter zou kunnen verdedigen/ weerbaarder is en er ook minder risico's bij komen kijken.
Daarbij is deze situatie die hierboven beschreven wordt voor veel mannen (tenminste naar aanleiding wat ik echt -overal- hoor, behalve van homo's en een paar uitzonderingen die dus sowieso al in de minderheid staan) eerder een droom dan een nachtmerrie :')

Ik vind het zelf overigens niet minder erg als dit een man overkomt (en hij vindt het dan dus niet geil ofzo voor de duidelijk), dan wanneer dit een vrouw zou overkomen.
pi_176623232
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:35 schreef wajong_ultra het volgende:

hmm wat jij zegt zou het inderdaad voor een groot deel wel kunnen zijn, ik ben het wel met je eens, en dat heb je inderdaad nog de emotionele afstand. er is namelijk ook een duidelijk verschil kwa intenties op die dating/chat sites van vrouwen/mannen, waarbij mannen het vaak alleen op seks gaat.
dit is tenminste een goed nagedacht antwoord
ik ben heel blij dat ten minste iemand het met me eens is


quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:40 schreef Libertarisch het volgende:
Bij primaten zit er verschil tussen gedrag bij het mannetje en het vrouwtje, in het bijzonder seksueel gedrag. Evolutie heeft er voor gezorgd dat er bepaalde 'fixed-action patterns' ontstaan zijn met betrekking tot gedrag.

Vrouwen zijn snel emotioneel verbonden met een man omdat het belangrijk voor ze is om een man aan zich te binden omdat het niet veilig voor hun is om zwanger te raken en dan geen man te hebben om voor het gezin te zorgen. Bovendien worden vrouwen extreem snel jaloers omdat het enorm bedreigend voor een vrouw is als de man het gezin verlaat voor een andere vrouw, dat kon de kroost het leven kosten.

Mannen raken ook emotioneel verbonden door seks maar veel minder snel. Mannen kunnen meerdere keren per dag een vrouw vol spuiten zonder al te veel risico (geen kans op zwanger raken, weinig kans om slachtoffer te worden van seksueel geweld) dus de meeste mannen vinden een ONS en soms zelfs een prostituee wel leuk om te neuken.

Evolutie heeft dus gezorgd voor structurele verschillen in de hersens van mannen en vrouwen waardoor het gedrag verschillend is.
Maar waarom zou de invloed dan nog steeds zo sterk zijn, terwijl mensen ook niet meer in holen leven en inmiddels op andere vlakken wel vooruit gegaan zijn? Genoeg mensen die wat betreft gedrag het evolutionaire doel van voortbrengen van veel en gezond succesvol nageslacht niet nastreven.

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 20-01-2018 00:03:00 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_176623641
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 01:40 schreef wajong_ultra het volgende:

Ook is denk ik 99,9% bij verkrachtingen de dader een man, en 99,9% van de terroristen een man, 98% van gewelddelicten een man, 80% van diefstal een man en 95% van drugsgerelateerde misdrijven een man.
Als je zo blijft denken veranderen de vooroordelen inderdaad niet nee.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 19 januari 2018 @ 22:59:21 #94
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_176623781
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 07:57 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

'uitkiest' ook echt ;(

Zolang jij dit zelf gelooft zal het voor jou ook de realiteit zijn. Als jij een beetje moeite doet en je beste zelf bent, heb jij de dames voor het uitkiezen. ^O^
De eerste pagina en deze dooddoener is er al. :')
Fade to Black
pi_176624409
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:32 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat is weldegelijk wetenschappelijk bewezen.
Dit is slechts theoretisch 'bewezen' maar nog nooit in de praktijk. Als dat wel zo is kom maar met een bron, want die is er niet.

Theoretische bewijs is eigenlijk slechts een concept, waarin een bepaald argument als bijv. de mens is geëvalueerd uit een aap achtige voorouder.
Zolang deze theorie niet ontkracht kan worden wordt het gezien als een 'feit'. Hoewel alle onderzoekers weten dat met toekomstige nieuwe kennis de kans altijd aanwezig is dat de theorie alsnog kan worden ontkracht en dus eventueel onjuist als feit is aangenomen.

Als het echt wetenschappelijk bewezen zou zijn was er nu geen christendom bijv. meer op een paar gekkies na. Op dit moment met de huidige kennis kun je niets met 100% zekerheid weten en blijft het geloven tussen de evolutie of god.
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 23:26:41 #96
441859 crew  Lenny77
pi_176624734
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:46 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Nee hoor, wij zijn gewoon dieren met dierlijke behoeftes en dierlijk gedrag. Eigenlijk kun je het meeste menselijke gedrag wel verklaren via biologie, Frans de Waal heeft met zijn studies ook aangetoond hoe veel gelijkenissen er zijn tussen mensen en chimpansees in zijn boek Chimpansee Politics.
Helemaal mee eens!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176626077
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 23:15 schreef wajong_ultra het volgende:

[..]

Dit is slechts theoretisch 'bewezen' maar nog nooit in de praktijk. Als dat wel zo is kom maar met een bron, want die is er niet.

Theoretische bewijs is eigenlijk slechts een concept, waarin een bepaald argument als bijv. de mens is geëvalueerd uit een aap achtige voorouder.
Zolang deze theorie niet ontkracht kan worden wordt het gezien als een 'feit'. Hoewel alle onderzoekers weten dat met toekomstige nieuwe kennis de kans altijd aanwezig is dat de theorie alsnog kan worden ontkracht en dus eventueel onjuist als feit is aangenomen.

Als het echt wetenschappelijk bewezen zou zijn was er nu geen christendom bijv. meer op een paar gekkies na. Op dit moment met de huidige kennis kun je niets met 100% zekerheid weten en blijft het geloven tussen de evolutie of god.
Evolutie en de evolutietheorie zijn twee verschillende dingen. Evolutie is een feit, de evolutietheorie is de beste beschrijving van het proces. Het is inderdaad mogelijk dat in de toekomst de evolutietheorie niet (volledig) juist blijkt te zijn, maar de evolutie zelf is onomstotelijk bewezen.
pi_176626783
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 00:18 schreef madam-april het volgende:

[..]

Evolutie en de evolutietheorie zijn twee verschillende dingen. Evolutie is een feit, de evolutietheorie is de beste beschrijving van het proces. Het is inderdaad mogelijk dat in de toekomst de evolutietheorie niet (volledig) juist blijkt te zijn, maar de evolutie zelf is onomstotelijk bewezen.
Dat is waar. Ligt er ook aan wat je bedoelt met de evolutie zelf. Als je daarmee bedoelt dat wij van oorsprong organismen van paar cellen waren die langzaam evolueert tot mens dan is dat zeker niet bewezen in de praktijk. Dit zou ook nooit praktisch bewezen kunnen worden omdat je geen proces van miljoenen jaren in de praktijk kan nabootsen. Het is wel is gelukt in enkele tientallen jaren dat bijv. een slak groter werd dan zijn oudere generaties, maar dat staat nog niet gelijk aan het hele process van 1 cellig organisme tot mens (en wat was er daarvoor? hoe ontstond de eerste organisme?). Dus het is toch een theoretische kwestie tenzij je wat anders bedoelt met evolutie. En een theorie kan naast dat het waarschijnlijk lijkt nooit een bewijs zijn tenzij je alwetend bent.

[ Bericht 5% gewijzigd door wajong_ultra op 20-01-2018 00:55:23 ]
pi_176629797
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 01:40 schreef wajong_ultra het volgende:
Als een vrouw het volgende verhaal verteld klinkt het heel droevig: "Toen ik bij mijn nieuwe vriend voor het eerst thuis kwam bleek hij niet alleen te zijn maar met 2 andere mannen. Ik mocht niet weg, het bleek dat me vriend helemaal niet van mij hield, en ik moest zelfs seks met hun hebben."

Als een man het zelfde verhaal verteld: "Toen ik bij mijn nieuwe vriendin voor het eerst thuis kwam bleek zij niet alleen te zijn maar met 2 andere vrouwen. Ik mocht niet weg, het bleek dat me vriendin helemaal niet van mij hield, en ik moest zelfs seks met hun hebben."
Klinkt dat toch heel anders.
Nee hoor, klinkt precies hetzelfde.
1 + 1 = blauw
pi_176644142
iemand moest het 100e bericht plaatsen anders zou het zonde zijn, dus bij deze.

btw wajong4life nigge UWV till I die!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')