abonnement Unibet Coolblue
pi_176575449
Ik heb wat hulp nodig want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Omdat ik af en toe een beetje te lui ben om na een lange dag mijn gezicht goed te reinigen heb ik een pak reinigingsdoekjes op mijn nachtkastje liggen. Dat werkt op zich goed. Nu merkte ik wel verschil tussen het ene en het andere merk. Van sommige doekjes werd mijn huid wat trekkerig of voelde toch niet helemaal schoon.
Op zoek naar een reinigingsdoekjestest zag ik veel verhalen dat doekjes niet goed zijn voor je huid omdat ze te veel alcohol bevatten en de balans van de huid verstoren.

Mijn oplossing: naast de doekjes ook een pak wattenschijfjes en een flesje micellair water op mijn nachtkastje erbij om na het doekje even met een watje en micellairwater er nog overheen te gaan om de balans te herstellen.
Nu zie ik dat er ook doekjes met micellairwater zijn. En merk ik verschil tussen de verschillende merken micellair water. Om te voorkomen dat ik me straks door 20 verschillende doekjes en waterflesjes moet worstelen om een fijne te vinden kom ik het hier even vragen.

TL,DR: Welke reinigingsdoekjes en micellairwater zijn het fijnst?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176576423
Je hebt helaas niks aan mijn post, maar ik irriteer me al sinds ik de term "micellair water" voor het eerst hoorde op de reclame....

"Micellair water" oftewel, water met micellen.
Een micell is een bolletje zeepmoleculen dat je na een paar milliseconden automatisch krijgt als je een beetje (niet veel voor nodig) zeep oplost in water. In die micellen kan vet ophopen en dat is waarom je vet kan oplossen in water met behulp van zeep. Oftewel, weer een dure term om iets doodnormaals te promoten alsof het uniek is voor dat product terwijl het iets onvermijdelijks is voor alle zeepproducten die in contact komen met water.

Het kan natuurlijk ook dat ze echt iets nieuws gemaakt hebben en het juist een simpele naam (voor wetenschappelijke termen) hebben gegeven voor herkenbaarheid bij consumenten.

Bij deze dus een serieuze vraag aan de gebruikers, is er echt iets speciaals/anders aan micellair water/doekjes vergeleken vergelijkbare producten?
pi_176583495
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:47 schreef Dally het volgende:
Je hebt helaas niks aan mijn post, maar ik irriteer me al sinds ik de term "micellair water" voor het eerst hoorde op de reclame....

"Micellair water" oftewel, water met micellen.
Een micell is een bolletje zeepmoleculen dat je na een paar milliseconden automatisch krijgt als je een beetje (niet veel voor nodig) zeep oplost in water. In die micellen kan vet ophopen en dat is waarom je vet kan oplossen in water met behulp van zeep. Oftewel, weer een dure term om iets doodnormaals te promoten alsof het uniek is voor dat product terwijl het iets onvermijdelijks is voor alle zeepproducten die in contact komen met water.

Het kan natuurlijk ook dat ze echt iets nieuws gemaakt hebben en het juist een simpele naam (voor wetenschappelijke termen) hebben gegeven voor herkenbaarheid bij consumenten.

Bij deze dus een serieuze vraag aan de gebruikers, is er echt iets speciaals/anders aan micellair water/doekjes vergeleken vergelijkbare producten?
Ik dacht eerst ook dat het hetzelfde was als tonic/ toner. Maar die schijnt toch niet bedoeld te zijn om enkel mee te reinigen. (lastig hoor, het lijkt erg veel op elkaar)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176604018
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:47 schreef Dally het volgende:
Je hebt helaas niks aan mijn post, maar ik irriteer me al sinds ik de term "micellair water" voor het eerst hoorde op de reclame....

"Micellair water" oftewel, water met micellen.
Een micell is een bolletje zeepmoleculen dat je na een paar milliseconden automatisch krijgt als je een beetje (niet veel voor nodig) zeep oplost in water. In die micellen kan vet ophopen en dat is waarom je vet kan oplossen in water met behulp van zeep. Oftewel, weer een dure term om iets doodnormaals te promoten alsof het uniek is voor dat product terwijl het iets onvermijdelijks is voor alle zeepproducten die in contact komen met water.

Het kan natuurlijk ook dat ze echt iets nieuws gemaakt hebben en het juist een simpele naam (voor wetenschappelijke termen) hebben gegeven voor herkenbaarheid bij consumenten.

Bij deze dus een serieuze vraag aan de gebruikers, is er echt iets speciaals/anders aan micellair water/doekjes vergeleken vergelijkbare producten?
er zit geen zeep in dat micellair water maar olie
pi_176606463
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:03 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb wat hulp nodig want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Omdat ik af en toe een beetje te lui ben om na een lange dag mijn gezicht goed te reinigen heb ik een pak reinigingsdoekjes op mijn nachtkastje liggen. Dat werkt op zich goed. Nu merkte ik wel verschil tussen het ene en het andere merk. Van sommige doekjes werd mijn huid wat trekkerig of voelde toch niet helemaal schoon.
Op zoek naar een reinigingsdoekjestest zag ik veel verhalen dat doekjes niet goed zijn voor je huid omdat ze te veel alcohol bevatten en de balans van de huid verstoren.

Mijn oplossing: naast de doekjes ook een pak wattenschijfjes en een flesje micellair water op mijn nachtkastje erbij om na het doekje even met een watje en micellairwater er nog overheen te gaan om de balans te herstellen.
Nu zie ik dat er ook doekjes met micellairwater zijn. En merk ik verschil tussen de verschillende merken micellair water. Om te voorkomen dat ik me straks door 20 verschillende doekjes en waterflesjes moet worstelen om een fijne te vinden kom ik het hier even vragen.

TL,DR: Welke reinigingsdoekjes en micellairwater zijn het fijnst?
Ik gebruik micellairwater van Nivea.. daarna reinig ik mijn gezicht met producten van Image.
pi_176618072
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 07:34 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]
er zit geen zeep in dat micellair water maar olie
Aangezien deze stelling een beetje in strijd is met mijn (bio)chemische kennis heb ik toch maar even gekeken wat de cosmetica nou precies onder "micellair water" verstaat. De letterlijke vertaling van een term hoeft tenslotte lang niet altijd overeen te komen met hoe die term gebruikt wordt.

(Rectificatie: met "zeep" bedoelde ik een hele groep van chemische stoffen met dezelfde kenmerken, niet een blok zeep. Daar was ik misschien wat onduidelijk over.)

Lang verhaal kort, het is inderdaad zo "simpel" als ik hierboven beschreef maar het geheim zit hem in de combinatie met de vetafstotende doekjes. Dat is toch al een heel stuk logischer.

Hier is een website met wat meer uitleg (surfactants kun je vertalen als zeepmoleculen):
http://www.labmuffin.com/(...)nd-how-does-it-work/

quote:
Does this mean micellar water is pretty much just soapy water? Essentially, yes! The key difference though, is that not all surfactants are made equal – if you’ve ever washed your face with a standard bar of soap, you’ll know that surfactants can be skin irritants!
Weer wat geleerd, leuk!
pi_176629358
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:28 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Ik gebruik micellairwater van Nivea.. daarna reinig ik mijn gezicht met producten van Image.
Nivea gebruik ik ook, best fijn spul. Nu was mijn fles bijna leeg dus heb ik er een bij de duitse DM gekocht Beauty & Fruity van de Alverde (de dagcreme en gezichtolie daarvan is fijn) Maar ik heb het idee dat het water van de nivea mijn huid iets zachter maakt als die van alverde.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176629506
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:30 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik dacht eerst ook dat het hetzelfde was als tonic/ toner. Maar die schijnt toch niet bedoeld te zijn om enkel mee te reinigen. (lastig hoor, het lijkt erg veel op elkaar)
Tonic is bedoeld om onzuiverheden te verwijderen, niet zozeer om het vuil van de dag af te halen.
Veel tonics hebben niet de benodigde pH hiervoor en hebben ze dat wel, dan zullen meer mensen last krijgen, want zo’n zure toner kan ook irritatie geven.
Als het wel werkt, kan het je een prachtig glanzende huid geven :)
pi_176630129
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:02 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Tonic is bedoeld om onzuiverheden te verwijderen, niet zozeer om het vuil van de dag af te halen.
Veel tonics hebben niet de benodigde pH hiervoor en hebben ze dat wel, dan zullen meer mensen last krijgen, want zo’n zure toner kan ook irritatie geven.
Als het wel werkt, kan het je een prachtig glanzende huid geven :)
Dus dan na het reinigen met micellair water enkel pukkeltjes e.d. even aanstippen met tonic?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176630229
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:55 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dus dan na het reinigen met micellair water enkel pukkeltjes e.d. even aanstippen met tonic?
Nee wel over je gehele gezicht.
Reiniging (foam, zeep of micellair water bv, dan tonic, dan creme, zo is het bedoeld door de industrie.

In de praktijk merk ik niet zo veel van m’n tonic en schrob ik m’n poriën ook schoon met de facewash (met foreo). Het ligt ook aan je huid wat je nodig hebt denk ik.
pi_176630867
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 11:01 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nee wel over je gehele gezicht.
Reiniging (foam, zeep of micellair water bv, dan tonic, dan creme, zo is het bedoeld door de industrie.

In de praktijk merk ik niet zo veel van m’n tonic en schrob ik m’n poriën ook schoon met de facewash (met foreo). Het ligt ook aan je huid wat je nodig hebt denk ik.
Daar ben ik momenteel naar op zoek. Ben nu de 40 voorbij en merk dat mijn oude manier van verzorging niet meer is wat mijn huid wil.
Heb wel gemerkt dat een nachtcreme mijn huid erg goed doet. Daar had ik jaren geleden aan moeten beginnen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176630977
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 11:39 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Daar ben ik momenteel naar op zoek. Ben nu de 40 voorbij en merk dat mijn oude manier van verzorging niet meer is wat mijn huid wil.
Heb wel gemerkt dat een nachtcreme mijn huid erg goed doet. Daar had ik jaren geleden aan moeten beginnen.
https://www.beautypedia.com Hier kan je veel lezen over wat wel of geen goede producten of ingrediënten zijn.
Het is een site van Paula’s choice, niet objectief dus, maar ik denk dat veel reviews over wat wel of niet goed is wel aardig zijn.
pi_176631377
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:47 schreef Dally het volgende:
Je hebt helaas niks aan mijn post, maar ik irriteer me al sinds ik de term "micellair water" voor het eerst hoorde op de reclame....

"Micellair water" oftewel, water met micellen.
Een micell is een bolletje zeepmoleculen dat je na een paar milliseconden automatisch krijgt als je een beetje (niet veel voor nodig) zeep oplost in water. In die micellen kan vet ophopen en dat is waarom je vet kan oplossen in water met behulp van zeep. Oftewel, weer een dure term om iets doodnormaals te promoten alsof het uniek is voor dat product terwijl het iets onvermijdelijks is voor alle zeepproducten die in contact komen met water.

Het kan natuurlijk ook dat ze echt iets nieuws gemaakt hebben en het juist een simpele naam (voor wetenschappelijke termen) hebben gegeven voor herkenbaarheid bij consumenten.

Bij deze dus een serieuze vraag aan de gebruikers, is er echt iets speciaals/anders aan micellair water/doekjes vergeleken vergelijkbare producten?
Ik was op exact dezelfde manier verbaasd zoals jij dat bent. Verkopen ze nu gewoon zeepwater voor de hoofdprijs? Voor zover mij bijstaat blijkt het uiteindelijk wel een interessante oplossing voor een (bestaand) probleem. Er blijkt in elk geval een stuk beter over nagedacht dan enkel zeepsop in een flesje. Een interessant en vernieuwend product voor deze toepassing is het dus wel. Simpel en eenvoudig, maar iedereen heeft er overheen gekeken. Ondanks dat is het scheikundig gezien nog steeds niet interessant en is de prijs voor zo'n flesje op geen enkele manier te rechtvaardigen.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 12:31:05 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176631566
Heerlijk wat een onzin met een verlengsnoer je kan verkopen aan onzekere vrouwen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 15:22:10 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176634521
Waarom haal je je make up niet gewoon af met warm water en een washandje? Bij je ogen niet te hard wrijven en veeeel water gebruiken, maar het werkt bij mij al jaren prima. Ook nauwelijks crème nodig ofzo.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_176636347
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 15:22 schreef Tinkepink het volgende:
Waarom haal je je make up niet gewoon af met warm water en een washandje? Bij je ogen niet te hard wrijven en veeeel water gebruiken, maar het werkt bij mij al jaren prima. Ook nauwelijks crème nodig ofzo.
Dat doe ik meestal wel. Facewash met warm water.
Maar soms beland ik doodmoe in bed en heb dan geen zin meer om mijn hele gezicht te wassen en zo. Vandaar dat ik een pak reinigingsdoekjes op mijn nachtkastje had gemikt. (onder het motto, beter “slecht” reinigen als niet reinigen) daar is dus nu dus ook een fles micellair water en nachtcreme bij gekomen.

Nu ben ik dus op zoek naar de fijnste doekjes en micellair water voor mijn luie reiniging ;) :@
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176636372
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk wat een onzin met een verlengsnoer je kan verkopen aan onzekere vrouwen
Hoezo onzeker? Het gaat om het gemak.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176637115
Die voor een gevoelige huid.

Maar het gaat niet voorkomendst je met de reinigingsdoekjes je huid al te veel ontvet en irriteert. Ik gebruik enkel Miscellair water voor de gevoelige huid en mijn huid ziet er goed uit (heb geen makkelijke huid).
pi_176637153
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:47 schreef Dally het volgende:
Je hebt helaas niks aan mijn post, maar ik irriteer me al sinds ik de term "micellair water" voor het eerst hoorde op de reclame....

"Micellair water" oftewel, water met micellen.
Een micell is een bolletje zeepmoleculen dat je na een paar milliseconden automatisch krijgt als je een beetje (niet veel voor nodig) zeep oplost in water. In die micellen kan vet ophopen en dat is waarom je vet kan oplossen in water met behulp van zeep. Oftewel, weer een dure term om iets doodnormaals te promoten alsof het uniek is voor dat product terwijl het iets onvermijdelijks is voor alle zeepproducten die in contact komen met water.

Het kan natuurlijk ook dat ze echt iets nieuws gemaakt hebben en het juist een simpele naam (voor wetenschappelijke termen) hebben gegeven voor herkenbaarheid bij consumenten.

Bij deze dus een serieuze vraag aan de gebruikers, is er echt iets speciaals/anders aan micellair water/doekjes vergeleken vergelijkbare producten?
Voornamelijk dat het milder is voor je huid. Gewone reinigers drogen uit of irriteren mijn huid te veel. Sinds Miscellair water eigenlijk geen huidproblemen meer.
pi_176637169
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 11:39 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Daar ben ik momenteel naar op zoek. Ben nu de 40 voorbij en merk dat mijn oude manier van verzorging niet meer is wat mijn huid wil.
Heb wel gemerkt dat een nachtcreme mijn huid erg goed doet. Daar had ik jaren geleden aan moeten beginnen.
Exfoliant is op die leeftijd vaak wel een fijne toevoeging.
pi_176639647
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 18:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Exfoliant is op die leeftijd vaak wel een fijne toevoeging.


Ik heb deze onder-de-douche reiniger gevonden die heel mild scrubt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176639694
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 20:09 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb deze onder-de-douche reiniger gevonden die heel mild scrubt.
Ik ben meer van de salicylzuur waarmee je ook niet per ongeluk te hard kunt scrubben. Chemische Exfoliant dus.

Die van paulas choice O+
pi_176639863
Ik heb deze, maar nooit gebruikt.

https://www.viata.nl/gela(...)QvD_BwE#.WmOWAVJx_BI
pi_176667409
Ik gebruik purity made simple van Philosophy. Haalt alle makeup weg in 1keer.
Hendig!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')