abonnement Unibet Coolblue
pi_176570319
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 17:20 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Daar kom je enkel achter door het te proberen, denk ik.
Ik wil dat dus graag goed voorbereid doen. Vandaar dat ik om informatie vraag, zodat de doktersassistente dus niet zoals hier mij naar de Albert Heijn doorverwijst voor een rol alu-folie.
  woensdag 17 januari 2018 @ 17:26:32 #77
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176570427
TS heeft in zoverre gelijk dat het niet eerlijk is dat een "ongedocumenteerde" zonder zorgverzekering en zonder identiteitspapieren medische hulp kan krijgen waar een "gewone Nederlander" verplicht is een zorgverzekering te nemen en zich daarmee bij hulpverleners te identificeren. Dat is rechtsongelijkheid.
pi_176570444
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 17:22 schreef underground1009 het volgende:
Dus puur en alleen omdat er mensen zijn die ongedocumenteerd zijn, vaak in een enorm penibele situatie zitten die zich niet hoeven te legitimeren of iets dergelijks wil jij dat ook?
Nee, ik wil het sowieso. Dat er lotgenoten zijn, wegens een nare samenloop van omstandigheden vind ik verschrikkelijk, maar het zou wel een handvat kunnen zijn, om van soortgelijke regelingen gebruik te kunnen maken.
quote:
Vind je het raar dat je meewarige reacties krijgt?
Ja, eigenlijk wel.

quote:
Als je je zorgverzekering zo verschrikkelijk vindt, kijk dan eens lekker hier: https://www.hetcak.nl/regelingen/gemoedsbezwaarden
Kan alleen als je verder geen verzekeringen hebt. Ik wil wel gewoon een auto- en inboedelverzekering, dus voor mij niet relevant.
pi_176570455
Overigens zal een zichzelf respecterende huisarts echt geen cash betalingen aannemen van een patiënt die anoniem wenst te blijven.

Het risico op afbreuk voor die arts als dat bekend wordt/er iets mis gaat, is veel groter dan de opbrengst van een paar centen.

Of je moet een arts dusdanig gaan omkopen, maar een omkoopbare arts zal nooit een goede zijn.
pi_176570472
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 17:23 schreef LurkJeBot het volgende:

[..]

Ik wil dat dus graag goed voorbereid doen. Vandaar dat ik om informatie vraag, zodat de doktersassistente dus niet zoals hier mij naar de Albert Heijn doorverwijst voor een rol alu-folie.
Nouja, ff eerlijk... zo kom je wel over.
Het is natuurlijk ook een rare kwestie. Zeker als je zo geheimzinnig bent en verder 0 info loslaat. Het scheelt nogal of je anonoem wil blijven omdat je een soa hebt opgelopen, of omdat je een schotwond in je zij hebt...
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 17:32:12 #81
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_176570580
Ondanks dat TS een streepje door z'n naam heeft en er dus geen info van hem meer komt, blijft het wel een interessante casus. Ik laat hem voor nu dus nog even open.

Ik hoop dat de reactie wel normaal (en onderbouwd) zijn. Het hoeft geen baggertopic te worden.
pi_176570590
Huh? :o
pi_176570624
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 17:27 schreef LurkJeBot het volgende:

[..]

Kan alleen als je verder geen verzekeringen hebt. Ik wil wel gewoon een auto- en inboedelverzekering, dus voor mij niet relevant.
En wat is het bezwaar tegen een zorgverzekering, terwijl een andere verzekering prima is? Auto en inboedel moet u ook persoonlijke gegevens voor invullen; voor een autoverzekering kan je zelfs veel harder worden afgerekend op je persoonlijke omstandigheden in verband met de schadevrije jaren bijvoorbeeld, of je leeftijd of zelfs maar je postcode. Als je het beter zou willen uitleggen denk ik dat het de helft aan meewarige reacties zou schelen.
pi_176570880
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 17:27 schreef Bonkers. het volgende:
Overigens zal een zichzelf respecterende huisarts echt geen cash betalingen aannemen van een patiënt die anoniem wenst te blijven.

Het risico op afbreuk voor die arts als dat bekend wordt/er iets mis gaat, is veel groter dan de opbrengst van een paar centen.

als de anonieme persoon echt iets heeft, en niet alleen jeuk aan de plasser, krijgt de huisarts ook een probleem bij aanvragen van bloedtesten of doorverwijzing naar een ziekenhuis.

Maar goed, koningin Maxima heeft toch 3 kinderen ter wereld gebracht zonder dat de details van de bevalling naar buiten zijn gebracht dus ik denk dat TS of willekeurige dorpsbewoner zich ook niet druk hoeft te maken.
Zolang hij geen ontvluchte crimineel is, of plannen heeft om de levensverzekering op te lichten
pi_176570990
quote:
3s.gif Op woensdag 17 januari 2018 17:20 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat een zwerver geen zorgverzekering heeft?
Euh waar betalen die figuren zonder vast woon- en/of verblijfplaats hun premie van. En in Nederland ben je niets zonder adres.
  woensdag 17 januari 2018 @ 17:54:26 #86
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176571066
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 17:34 schreef underground1009 het volgende:

[..]

En wat is het bezwaar tegen een zorgverzekering, terwijl een andere verzekering prima is? Auto en inboedel moet u ook persoonlijke gegevens voor invullen; voor een autoverzekering kan je zelfs veel harder worden afgerekend op je persoonlijke omstandigheden in verband met de schadevrije jaren bijvoorbeeld, of je leeftijd of zelfs maar je postcode. Als je het beter zou willen uitleggen denk ik dat het de helft aan meewarige reacties zou schelen.
Met GDPR zou je meer regie moeten krijgen over je eigen gegevens en het waarom is daarbij niet relevant. Als jij voor hulp aanklopt en netjes betaalt voor het geleverde zou dat verder geen probleem moeten zijn. Een arts heeft om je te helpen immers die persoonsgegevens niet nodig. Als je cash betaalt al helemaal niet.
Dat het mogelijk is, bewijzen ongedocumenteerden.
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 17:56:58 #87
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
  woensdag 17 januari 2018 @ 18:10:35 #88
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_176571344
quote:
3s.gif Op woensdag 17 januari 2018 17:32 schreef Armani XL het volgende:
Ondanks dat TS een streepje door z'n naam heeft en er dus geen info van hem meer komt, blijft het wel een interessante casus. Ik laat hem voor nu dus nog even open.

Ik hoop dat de reactie wel normaal (en onderbouwd) zijn. Het hoeft geen baggertopic te worden.
Zolang je niet weet waarom kan dit wel zeer erge en gevaarlijke gevolgen hebben wat betreft advies.. Ik heb geen zin om iemand die wellicht met criminele activiteiten bezig is dit advies te geven.
En ik denk ook dat FOK! daar niet voor bedoeld is.
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 18:16:36 #89
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_176571463
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:10 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Zolang je niet weet waarom kan dit wel zeer erge en gevaarlijke gevolgen hebben wat betreft advies.. Ik heb geen zin om iemand die wellicht met criminele activiteiten bezig is dit advies te geven.
En ik denk ook dat FOK! daar niet voor bedoeld is.
Zoals altijd is het geven van frauduleus advies ook niet toegestaan op FOK!

In dit geval is de insteek de privacy.
pi_176571624
quote:
3s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:16 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Zoals altijd is het geven van frauduleus advies ook niet toegestaan op FOK!

In dit geval is de insteek de privacy.
vermeende privacy, aangeziens zelfs leden van koninklijkhuis naar de dokter kunnen zonder dat details gelekt worden
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 17 januari 2018 @ 18:41:58 #91
408813 crew  trein2000
pi_176571851
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 17:07 schreef Bonkers. het volgende:

[..]

Ja, maar dan komt het dorp alsnog niet te weten wat er tussen patiënt en de huisarts is besproken tussen 4 muren. En medisch beroepsgeheim is geen grap voor professionals of voor het Tuchtcollege.
Nee de naam krijg je niet. Maar vaak is het niet zo moeilijk om die er zelf aan te koppelen... of je informeert even naar een bepaalde persoon. Je krijgt geen concrete info. Maar wel een algemeen oordeel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 17 januari 2018 @ 18:45:59 #92
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_176571919
Voor spoeddingen kun je bij de meeste huisartsen wel terecht en dan betaal je het passantentarief. Bijvoorbeeld als je ergens op vakantie bent (geldt natuurlijk ook voor buitenlanders zonder Nederlandse zorgverzekering). Bij niet-spoed zul je meestal worden doorverwezen naar je eigen huisarts.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_176572062
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2018 17:14 schreef jogy het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)tificatieplicht-zorg

Zelf zorg betalen bij geen legitimatiebewijs
Kunt u de zorgverlener geen identiteitsbewijs laten zien? Dan kan hij de kosten van uw behandeling niet declareren bij een zorgverzekeraar. De arts of het ziekenhuis moet alle kosten van de medische behandeling dan op u verhalen. Deze kosten kunnen aanzienlijk zijn. De zorgverlener zal meestal een betalingsregeling met u moeten treffen.

Zoals ik het lees kan je van te voren aangeven dat je de eventuele zorg zelf betaald en dan heeft hij geen nut meer bij je BSN nummer.
Hoe ga je een betalingsregeling treffen met iemand waarvan je geen naam, adres en bankrekeningnummer hebt? Gewoon hopen dat hij netjes elke week op de stoep staat met een zakje geld? XD

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2018 18:54:27 ]
pi_176572147
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee de naam krijg je niet. Maar vaak is het niet zo moeilijk om die er zelf aan te koppelen... of je informeert even naar een bepaalde persoon. Je krijgt geen concrete info. Maar wel een algemeen oordeel.
volgens mij is dit niveau borrelpraat uit Surhuisterveen.
Of ga je zelf bij de huisats navragen wat de buurvrouw daar deed
  woensdag 17 januari 2018 @ 19:04:32 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176572374
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:53 schreef Silven het volgende:

[..]

Hoe ga je een betalingsregeling treffen met iemand waarvan je geen naam, adres en bankrekeningnummer hebt? Gewoon hopen dat hij netjes elke week op de stoep staat met een zakje geld? XD
Het is een huisarts dus het zal waarschijnlijk geen ontstoken blindedarm zijn of zo. Dus 500 euro pinnen en kijken hoeveel het kost? Zoiets? Als hij erheen gaat en het blijkt iets heel naars en duurs te zijn dan is het een ander verhaal.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_176572562
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

volgens mij is dit niveau borrelpraat uit Surhuisterveen.
Of ga je zelf bij de huisats navragen wat de buurvrouw daar deed
Bij de apotheek heb je betere kans op roddels denk ik. Die apothekersassistenten schreeuwen de receptnamen de winkel door.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 17 januari 2018 @ 19:16:21 #97
408813 crew  trein2000
pi_176572640
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

volgens mij is dit niveau borrelpraat uit Surhuisterveen.
Of ga je zelf bij de huisats navragen wat de buurvrouw daar deed
Ik woon al m’n hele leven in een dorp en weet dat het zo gaat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_176572828
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:32 schreef LurkJeBot het volgende:
[...]maar ik wil dus liever niet dat die en de huisarts mijn identiteit te weten komen.
[...]
Het is de bedoeling dat je altijd naar je eigen huisarts gaat. Maar mocht dit niet lukken (afstand bijvoorbeeld) dan kun je voor een (eenmalig) consult naar een andere huisarts gaan. Die maakt dan geen dossier van je aan maar schrijft een briefje aan je huisarts wat er gedaan/besproken is, als je aangeeft dat je niet wil dat je huisarts op de hoogte wordt gebracht dan zal hij/zij dat ook niet doen. Aan het eind van het gesprek reken je (cash) af en krijg je een bonnetje om te declareren bij je zorgverzekeraar. Als je dat laatste niet doet dan heb je wat je wil, behalve dat je NAW in hun financiële administratie terecht komt.
pi_176572979
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 19:23 schreef Itam het volgende:

[..]

Het is de bedoeling dat je altijd naar je eigen huisarts gaat. Maar mocht dit niet lukken (afstand bijvoorbeeld) dan kun je voor een (eenmalig) consult naar een andere huisarts gaan. Die maakt dan geen dossier van je aan maar schrijft een briefje aan je huisarts wat er gedaan/besproken is, als je aangeeft dat je niet wil dat je huisarts op de hoogte wordt gebracht dan zal hij/zij dat ook niet doen. Aan het eind van het gesprek reken je (cash) af en krijg je een bonnetje om te declareren bij je zorgverzekeraar. Als je dat laatste niet doet dan heb je wat je wil, behalve dat je NAW in hun financiële administratie terecht komt.
Laat dat nou net hetgene zijn wat hij niet wilt. :')
Irene is bae <3
pi_176573092
quote:
10s.gif Op woensdag 17 januari 2018 19:28 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Laat dat nou net hetgene zijn wat hij niet wilt. :')
Je schrijft je niet in hé, het is (in mijn ervaring althans) niet zo dat je je moet identificeren voor een eenmalig consult...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')