Een geschil openen bij Paypal. Dan kan de verzender nog reageren en daarna besluit Paypal dat jij je geld terug krijgt.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:29 schreef Scarface88 het volgende:
Heb iets gekocht twv 25 euro. Met paypal betaalt en vervolgens telkens smoesjes van de verkoper.
"Het is onderweg" , "het ligt in ons warenhuis" , "verzonden naar plek dit en dat".
Ik zou na 3 dagen een track trace nummer ontvangen maar niet gekregen.
Ik dacht dat de website veilig was aangezien ik met paypal kon betalen en er ook een optie voor cash on delivery was. Als ik mn geld terug wil krijgen via paypal hoe groot is mijn kans van slagen? En wat moet ik precies doen?
Dat dus, heb ik ook gehad. En geld terug gehadquote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Een geschil openen bij Paypal. Dan kan de verzender nog reageren en daarna besluit Paypal dat jij je geld terug krijgt.
Dan betaald paypal jouquote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:42 schreef Scarface88 het volgende:
Maar wat als de verkoper zn rekening heeft leeggemaakt en er geen geld meer op staat? Heb het idee dat ik met een shady persoon te maken heb die me zo lang mogelijk aan t lijntje probeert te houden.
Is vast omdat je niet oneindig lang zo'n geschil kunt openen of iets in die geest.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:42 schreef Scarface88 het volgende:
Maar wat als de verkoper zn rekening heeft leeggemaakt en er geen geld meer op staat? Heb het idee dat ik met een shady persoon te maken heb die me zo lang mogelijk aan t lijntje probeert te houden.
Ik heb het gehad om marktplaats. Ik had geld overgemaakt naar een shady persoon en na het geld overmaken niets meer van gehoord...quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:42 schreef Scarface88 het volgende:
Maar wat als de verkoper zn rekening heeft leeggemaakt en er geen geld meer op staat? Heb het idee dat ik met een shady persoon te maken heb die me zo lang mogelijk aan t lijntje probeert te houden.
Gewoon nu een geschil openen. Je kunt dat altijd afmelden als jij het geld of spullen hebt. Tenzij het nog geen week geleden is sinds het bestellen, dan zou ik nog ff wachten.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:46 schreef Scarface88 het volgende:
Bedankt. Ik geef m nog een paar dagen de tijd en zal daarna paypal contacteren.
Het is inderdaad nog geen week geleden. Ik wil m de tijd gunnen te leveren. En aangezien ie telkens binnen een aantal minuten reageert op mn emails geef ik m nog even t voordeel van de twijfel.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Gewoon nu een geschil openen. Je kunt dat altijd afmelden als jij het geld of spullen hebt. Tenzij het nog geen week geleden is sinds het bestellen, dan zou ik nog ff wachten.
Dat is netjes. Stemt me wel gerust. Ondanks dat t maar 25 euro is in mijn geval.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:53 schreef halfway het volgende:
Man in de States verkocht via Ebay 1500 tablets voor een dumpprijs in 1 dag, nooit iets gekregen en de dader gevlogen, na 30 dagen mijn geld gekregen van Paypall.
Wat staat er voor levertermijn bij het artikel, in je bevestiging in in hun algemene voorwaarden?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:55 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Het is inderdaad nog geen week geleden. Ik wil m de tijd gunnen te leveren. En aangezien ie telkens binnen een aantal minuten reageert op mn emails geef ik m nog even t voordeel van de twijfel.
quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat staat er voor levertermijn bij het artikel, in je bevestiging in in hun algemene voorwaarden?
Maar er staat ook,quote:We offer fast shipping (7- 14 days) on all orders.
Tracking nummer dus nog niet ontvangen.quote:Tracking numbers will be uploaded to the website and emailed to you 1 - 2 day after your product shipped
Dan moet ik helaas dus nog even wachten.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 21:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je kunt volgens mij na 30 dagen een dispuut openen via PayPal. Dan vragen ze wat gegevens van je en of je zelf al contact hebt gehad met de verkoper.
Daarna nemen zij contact op met de verkoper en dan gaan ze het geheel beoordelen.
Als jij gelijk hebt, en je shit dus niet ontvangen hebt, krijg je waarschijnlijk gewoon je geld terug. Ik heb het gehad met een bestelling van Play-Asia en PayPal heeft keurig gehandeld toen. Heb alles terug gekregen, inclusief verzendkosten.
Dat klopt, maar daar staat tegenover dat als je als verkoper een deal via PayPal aanbiedt, het ook een vorm van reclame van betrouwbaar handelen is.quote:Op woensdag 17 januari 2018 07:16 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik heb nog nooit gehad dat ik na een dispuut geopend te hebben bij Paypal mijn geld niet terug kreeg. Je hoort daar van verkopers ook best veel klachten over, dat Paypal eigenlijk standaard aan de kant van de koper staat en verkopers daar ook wel eens door genaaid worden.
Gemiddelde ipad houder kost toch niet meer als een paar euro?quote:Op woensdag 17 januari 2018 09:28 schreef mrPanerai het volgende:
Ik heb ook een claim lopen, ipad mount besteld die stuk aankwam. Aangekaart maar geen antwoord van de verzender dus claim, krijg ik van pp bericht dat ik het moet terugzenden...
Al eens een pakje naar China gestuurd? Denk dat ik mijn verlies maar neem.
Yup, ik open ook alleen maar een claim als de verkoper niet reageert, en een claim openen bij Ebay direct ook niets uithaalt (vaak omdat de garantieperiode zogezegd is verlopen).quote:Op woensdag 17 januari 2018 08:05 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daar staat tegenover dat als je als verkoper een deal via PayPal aanbiedt, het ook een vorm van reclame van betrouwbaar handelen is.
Overigens zie je bij eBay bijna standaard staan, dat verkopers vragen éérst met hen zelf contact op te nemen vóór je een negatieve recensie achterlaat of een geschil via PayPal opent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |