abonnement Unibet Coolblue
pi_176551098
Heb iets gekocht twv 25 euro. Met paypal betaalt en vervolgens telkens smoesjes van de verkoper.

"Het is onderweg" , "het ligt in ons warenhuis" , "verzonden naar plek dit en dat".

Ik zou na 3 dagen een track trace nummer ontvangen maar niet gekregen.

Ik dacht dat de website veilig was aangezien ik met paypal kon betalen en er ook een optie voor cash on delivery was. Als ik mn geld terug wil krijgen via paypal hoe groot is mijn kans van slagen? En wat moet ik precies doen?
Land of the free. Home of the brave.
pi_176551166
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:29 schreef Scarface88 het volgende:
Heb iets gekocht twv 25 euro. Met paypal betaalt en vervolgens telkens smoesjes van de verkoper.

"Het is onderweg" , "het ligt in ons warenhuis" , "verzonden naar plek dit en dat".

Ik zou na 3 dagen een track trace nummer ontvangen maar niet gekregen.

Ik dacht dat de website veilig was aangezien ik met paypal kon betalen en er ook een optie voor cash on delivery was. Als ik mn geld terug wil krijgen via paypal hoe groot is mijn kans van slagen? En wat moet ik precies doen?
Een geschil openen bij Paypal. Dan kan de verzender nog reageren en daarna besluit Paypal dat jij je geld terug krijgt.
dag
  Forum Admin dinsdag 16 januari 2018 @ 20:32:20 #3
58651 crew  murp
murp
pi_176551184
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:31 schreef Peter het volgende:

[..]

Een geschil openen bij Paypal. Dan kan de verzender nog reageren en daarna besluit Paypal dat jij je geld terug krijgt.
Dat dus, heb ik ook gehad. En geld terug gehad
  Forum Admin dinsdag 16 januari 2018 @ 20:32:56 #4
58651 crew  murp
murp
pi_176551211
Duurt wel effe voordat je eindelijk je geld terug heb hoor
pi_176551482
Maar wat als de verkoper zn rekening heeft leeggemaakt en er geen geld meer op staat? Heb het idee dat ik met een shady persoon te maken heb die me zo lang mogelijk aan t lijntje probeert te houden.
Land of the free. Home of the brave.
  Forum Admin dinsdag 16 januari 2018 @ 20:43:43 #6
58651 crew  murp
murp
pi_176551500
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:42 schreef Scarface88 het volgende:
Maar wat als de verkoper zn rekening heeft leeggemaakt en er geen geld meer op staat? Heb het idee dat ik met een shady persoon te maken heb die me zo lang mogelijk aan t lijntje probeert te houden.
Dan betaald paypal jou
  dinsdag 16 januari 2018 @ 20:44:17 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_176551516
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:42 schreef Scarface88 het volgende:
Maar wat als de verkoper zn rekening heeft leeggemaakt en er geen geld meer op staat? Heb het idee dat ik met een shady persoon te maken heb die me zo lang mogelijk aan t lijntje probeert te houden.
Is vast omdat je niet oneindig lang zo'n geschil kunt openen of iets in die geest.
  Forum Admin dinsdag 16 januari 2018 @ 20:44:57 #8
58651 crew  murp
murp
pi_176551537
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:42 schreef Scarface88 het volgende:
Maar wat als de verkoper zn rekening heeft leeggemaakt en er geen geld meer op staat? Heb het idee dat ik met een shady persoon te maken heb die me zo lang mogelijk aan t lijntje probeert te houden.
Ik heb het gehad om marktplaats. Ik had geld overgemaakt naar een shady persoon en na het geld overmaken niets meer van gehoord...
Contact met paypal en na een paar weken had ik mn geld terug
pi_176551573
Bedankt. Ik geef m nog een paar dagen de tijd en zal daarna paypal contacteren.
Land of the free. Home of the brave.
pi_176551708
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:46 schreef Scarface88 het volgende:
Bedankt. Ik geef m nog een paar dagen de tijd en zal daarna paypal contacteren.
Gewoon nu een geschil openen. Je kunt dat altijd afmelden als jij het geld of spullen hebt. Tenzij het nog geen week geleden is sinds het bestellen, dan zou ik nog ff wachten.
dag
pi_176551806
Man in de States verkocht via Ebay 1500 tablets voor een dumpprijs in 1 dag, nooit iets gekregen en de dader gevlogen, na 30 dagen mijn geld gekregen van Paypall.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176551905
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:49 schreef Peter het volgende:

[..]

Gewoon nu een geschil openen. Je kunt dat altijd afmelden als jij het geld of spullen hebt. Tenzij het nog geen week geleden is sinds het bestellen, dan zou ik nog ff wachten.
Het is inderdaad nog geen week geleden. Ik wil m de tijd gunnen te leveren. En aangezien ie telkens binnen een aantal minuten reageert op mn emails geef ik m nog even t voordeel van de twijfel.
Land of the free. Home of the brave.
pi_176551952
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:53 schreef halfway het volgende:
Man in de States verkocht via Ebay 1500 tablets voor een dumpprijs in 1 dag, nooit iets gekregen en de dader gevlogen, na 30 dagen mijn geld gekregen van Paypall.
Dat is netjes. Stemt me wel gerust. Ondanks dat t maar 25 euro is in mijn geval.
Land of the free. Home of the brave.
pi_176552111
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:55 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Het is inderdaad nog geen week geleden. Ik wil m de tijd gunnen te leveren. En aangezien ie telkens binnen een aantal minuten reageert op mn emails geef ik m nog even t voordeel van de twijfel.
Wat staat er voor levertermijn bij het artikel, in je bevestiging in in hun algemene voorwaarden?
dag
pi_176552492
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:59 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat staat er voor levertermijn bij het artikel, in je bevestiging in in hun algemene voorwaarden?
quote:
We offer fast shipping (7- 14 days) on all orders.
Maar er staat ook,

quote:
Tracking numbers will be uploaded to the website and emailed to you 1 - 2 day after your product shipped
Tracking nummer dus nog niet ontvangen.

De website is volgens mij uit India, de paypal verkoper heb ik gegoogled en heeft nog een aantal websites waar ze spullen uit India verkopen. De websites zien er allemaal identiek uit en lijken ge-copy/paste. Ze hebben allemaal dezelfde layout.
Land of the free. Home of the brave.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 21:11:24 #16
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_176552575
Je kunt volgens mij na 30 dagen een dispuut openen via PayPal. Dan vragen ze wat gegevens van je en of je zelf al contact hebt gehad met de verkoper.

Daarna nemen zij contact op met de verkoper en dan gaan ze het geheel beoordelen.

Als jij gelijk hebt, en je shit dus niet ontvangen hebt, krijg je waarschijnlijk gewoon je geld terug. Ik heb het gehad met een bestelling van Play-Asia en PayPal heeft keurig gehandeld toen. Heb alles terug gekregen, inclusief verzendkosten.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_176553193
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je kunt volgens mij na 30 dagen een dispuut openen via PayPal. Dan vragen ze wat gegevens van je en of je zelf al contact hebt gehad met de verkoper.

Daarna nemen zij contact op met de verkoper en dan gaan ze het geheel beoordelen.

Als jij gelijk hebt, en je shit dus niet ontvangen hebt, krijg je waarschijnlijk gewoon je geld terug. Ik heb het gehad met een bestelling van Play-Asia en PayPal heeft keurig gehandeld toen. Heb alles terug gekregen, inclusief verzendkosten.
Dan moet ik helaas dus nog even wachten.
Land of the free. Home of the brave.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 22:05:23 #18
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_176553973
pi_176558295
Dus ik moet eerst een geschil openen en dan de optie selecteren om een paypal claim in te dienen voor zover ik begrijp? Las ergens dat als je dat niet doet en t verloopt je t niet opnieuw kunt doen?
Land of the free. Home of the brave.
pi_176559135
Geschil openen voor de zekerheid, en daarna nooit meer iets uit shithole landen kopen.
pi_176559268
Ik heb nog nooit gehad dat ik na een dispuut geopend te hebben bij Paypal mijn geld niet terug kreeg. Je hoort daar van verkopers ook best veel klachten over, dat Paypal eigenlijk standaard aan de kant van de koper staat en verkopers daar ook wel eens door genaaid worden.
  woensdag 17 januari 2018 @ 08:05:38 #22
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_176559506
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 07:16 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik heb nog nooit gehad dat ik na een dispuut geopend te hebben bij Paypal mijn geld niet terug kreeg. Je hoort daar van verkopers ook best veel klachten over, dat Paypal eigenlijk standaard aan de kant van de koper staat en verkopers daar ook wel eens door genaaid worden.
Dat klopt, maar daar staat tegenover dat als je als verkoper een deal via PayPal aanbiedt, het ook een vorm van reclame van betrouwbaar handelen is.

Overigens zie je bij eBay bijna standaard staan, dat verkopers vragen éérst met hen zelf contact op te nemen vóór je een negatieve recensie achterlaat of een geschil via PayPal opent.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_176560351
Ik heb ook een claim lopen, ipad mount besteld die stuk aankwam. Aangekaart maar geen antwoord van de verzender dus claim, krijg ik van pp bericht dat ik het moet terugzenden...
Al eens een pakje naar China gestuurd? Denk dat ik mijn verlies maar neem.
pi_176562203
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:28 schreef mrPanerai het volgende:
Ik heb ook een claim lopen, ipad mount besteld die stuk aankwam. Aangekaart maar geen antwoord van de verzender dus claim, krijg ik van pp bericht dat ik het moet terugzenden...
Al eens een pakje naar China gestuurd? Denk dat ik mijn verlies maar neem.
Gemiddelde ipad houder kost toch niet meer als een paar euro?
pi_176563602
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 08:05 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat klopt, maar daar staat tegenover dat als je als verkoper een deal via PayPal aanbiedt, het ook een vorm van reclame van betrouwbaar handelen is.

Overigens zie je bij eBay bijna standaard staan, dat verkopers vragen éérst met hen zelf contact op te nemen vóór je een negatieve recensie achterlaat of een geschil via PayPal opent.
Yup, ik open ook alleen maar een claim als de verkoper niet reageert, en een claim openen bij Ebay direct ook niets uithaalt (vaak omdat de garantieperiode zogezegd is verlopen).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')