abonnement Unibet Coolblue
pi_176547365
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:12 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Niet.
Ik negeer haar, scheelt ook dat ze op Aruba woont, weinig last van dus.
Maar ik zou toch tegen die man van je zeggen dat je naar je moeder gaat of samen ergens heen wanneer jij dat wil.
Hou ze gewoon gescheiden, praat er niet over, ze kunnen het zelf goedmaken.
Ja dat scheelt. Mijn man en moeder gaan wat dichterbij elkaar wonen en zullen dus meer met elkaar te maken krijgen.

Mijn man en ik hebben het gelukkig opgelost. Ik ga in februari naar mijn schoonouders. :)
pi_176547382
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:14 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja dat scheelt. Mijn man en moeder gaan wat dichterbij elkaar wonen en zullen dus meer met elkaar te maken krijgen.

Mijn man en ik hebben het gelukkig opgelost. Ik ga in februari naar mijn schoonouders. :)
Met je moeder?
pi_176547383
en al dit interesseert mij ook alweer, waarom?
pi_176547391
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:09 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Onderdrukking gebeurt in alle culturen, niet alleen bij de moslims, wat dacht je van Japanners?
Japan? Raar voorbeeld, vrouwen zijn daar behoorlijk onafhankelijk. Zeg dan India, Indonesië, of Saudi Arabië. Daar is het nieuwswaardig als vrouwen auto mogen rijden, naar de bioscoop mogen gaan, of een voetbalwedstrijd mogen bijwonen _O-

quote:
Verschilt echt per familie, hoezo is onderdrukking bij een Marokkaanse familie erger omdat het ‘hun cultuur is’, en onderdrukking bij blanken valt dan onder huiselijk geweld?
Precies wat ik bedoel, discussie hierover is zinloos met jou :+ Voor de laatste keer: vrouwenonderdrukking is de norm in moslim landen. Niet de uitzondering.
pi_176547433
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:15 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Met je moeder?
Nee, ga alleen. Mijn schoonvader haalt me op en ik verblijf dat boven mijn schoonouders (bovenste etage van het flatcomplex is van mijn man en beneden wonen de schoonouders.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 18:17:07 #231
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176547440
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:14 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja dat scheelt. Mijn man en moeder gaan wat dichterbij elkaar wonen en zullen dus meer met elkaar te maken krijgen.

Mijn man en ik hebben het gelukkig opgelost. Ik ga in februari naar mijn schoonouders. :)
Opgelost door je eigen moeder zwart te maken? Ik hoop dat je man jou wilt opnemen.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_176547484
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:17 schreef Montelly het volgende:

[..]

Opgelost door je eigen moeder zwart te maken? Ik hoop dat je man jou wilt opnemen.
Hoezo zwartgemaakt? Ze wil niet naar Marokko voor mij? Prima, dan regel ik het toch? En samen mag ik niet. Net zoals mijn zusje ook niet alleen zou mogen van haar man, maar daar zal ze niks van zeggen want vrouw dient man te gehoorzamen. Dat geldt dan toch ook voor mij?
pi_176547504
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:16 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee, ga alleen. Mijn schoonvader haalt me op en ik verblijf dat boven mijn schoonouders (bovenste etage van het flatcomplex is van mijn man en beneden wonen de schoonouders.
Wat? Waarom ga je niet gewoon met je moeder,mis ik hier iets ofzo?
pi_176547539
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:16 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee, ga alleen. Mijn schoonvader haalt me op en ik verblijf dat boven mijn schoonouders (bovenste etage van het flatcomplex is van mijn man en beneden wonen de schoonouders.
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:29 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Van mijn man inderdaad. Ik vind het verder ok aangezien we nu hebben afgesproken dat hij met me meegaat. Dus hij heeft wel oplossingen aangeboden. Maar moeder bemoeit zich er zo mee en is dus zelf overgegaan op schreeuwen. Dat schoot bij mijn man in het verkeerde keelgat.
:?
Tails tell tales
  dinsdag 16 januari 2018 @ 18:21:15 #235
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176547542
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoezo zwartgemaakt? Ze wil niet naar Marokko voor mij? Prima, dan regel ik het toch? En samen mag ik niet. Net zoals mijn zusje ook niet alleen zou mogen van haar man, maar daar zal ze niks van zeggen want vrouw dient man te gehoorzamen. Dat geldt dan toch ook voor mij?
Je moeder zal wel gegrond reden hebben, je weet zelf waarom.

Tamm, geluk straalt er van af.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  dinsdag 16 januari 2018 @ 18:21:57 #236
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_176547557
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:17 schreef Montelly het volgende:

[..]

Opgelost door je eigen moeder zwart te maken? Ik hoop dat je man jou wilt opnemen.
In Nederland noemen ze dit toch gewoon loverboys, afzonderen van iedereen totdat ze afhankelijk zijn en dan klem zetten met dingen onder dwang.

En dan kiest ze nog de kant van die vent ook, sommige verdienen dit gewoon.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 18:23:45 #237
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176547598
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:21 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

In Nederland noemen ze dit toch gewoon loverboys, afzonderen van iedereen totdat ze afhankelijk zijn en dan klem zetten met dingen onder dwang.

En dan kiest ze nog de kant van die vent ook, sommige verdienen dit gewoon.
Heeft niks met loverboys te maken pannenkoek.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_176547693
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:59 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Dat verschilt echt per familie en per woonwijk.
Ik woon in t gooi/in de buurt, Marokkanen hier totaal niet zo
Uiteraard. Maar er wonen verhoudingsgewijs meer marokkanen op een klutje in een grootstedelijke achterstandswijk dan dat er in t gooi wonen. De Gooise marokkaan is niet de gemiddelde marokkaan.

De gemiddelde marokkaan woont in een achterstandswijk in een grote stad en is aartsconservatief, helemaal ten aanzien van vrouwen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176547708
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar er wonen verhoudingsgewijs meer marokkanen op een klutje in een grootstedelijke achterstandswijk dan dat er in t gooi wonen. De Gooise marokkaan is niet de gemiddelde marokkaan.

De gemiddelde marokkaan woont in een achterstandswijk in een grote stad en is aartsconservatief, helemaal ten aanzien van vrouwen.
bron?
pi_176547734
Ik kom even meekijken hoor :)

pi_176547740
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:49 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Oke dat snap ik, want er moest iets geregeld worden. Maar wat als je in de toekomst met je mams en zusje ergens heen wilt? Samen op vakantie? En hij verbiedt het?

Zonder haat, je kwam altijd over als een strong independent woman met schijt aan alles, nu kom je om de paar weken met een topic van: wat moet ik nu doen.
Een grote mond had ze, maar dat is totaal wat anders. En die heeft ze (volkomen misplaatst) nog stééds, alleen niet tegenover haar geloof en haar man. Dat lag echter al wel vanaf het begin in mijn lijn der verwachting bij haar.
Tails tell tales
pi_176547935
Al die regels. ;(

Jij wilt je vrijwillig laten onderdrukken. Als een volgzaam mak schaapje van je man, zelfs als die regels niet ergens op slaan. Prima, jouw keuze. Je bent wel al je vrijheid kwijt maar daar kies je zelf voor.

Toch lijkt het erop dat je moeder lang niet zo conservatief is. Ze heeft je lang gepushed om een man te vinden, maar dit is vast niet het beeld dat ze voor ogen had: haar dochter die haar hele persoon kwijtraakt aan een dominante, onderdrukkende man. Het lijkt me heel moeilijk om niet meer de vrijheid te hebben om dingen met je dochter te doen, zonder eerst toestemming te krijgen van haar man. Want zijn wil is wet.

Ijdele hoop dat je gaat inzien dat je beter verdient en dat al die regels er niet voor dienen om jou te beschermen, maar juist te onderdrukken. Wat je religie ook is, dit is niet goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 16-01-2018 19:05:02 ]
pi_176547991
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:29 schreef Drug het volgende:

[..]

bron?
Cbs.

Maar ook op wiki kun je een eind komen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 16 januari 2018 @ 18:44:25 #244
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176548033
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:39 schreef -Strawberry- het volgende:
Al die regels. ;(

Jij wilt je vrijwillig onderdrukken. Als een volgzaam mak schaapje van je man, zelfs al die regels niet ergens op slaan. Prima, jouw keuze. Je bent wel al je vrijheid kwijt maar daar kies je zelf voor.

Toch lijkt het erop dat je moeder lang niet zo conservatief is. Ze heeft je lang gepushed om een man te vinden, maar dit is vast niet het beeld dat ze voor ogen had: haar dochter die haar hele persoon kwijtraakt aan een dominante, onderdrukkende man. Het lijkt me heel moeilijk om niet meer de vrijheid te hebben om dingen met je dochter te doen, zonder eerst toestemming te krijgen van haar man. Want zijn wil is wet.

Ijdele hoop dat je gaat inzien dat je beter verdient en dat al die regels er niet voor dienen om jou te beschermen, maar juist te onderdrukken. Wat je religie ook is, dit is niet goed.
Vooral zichzelf constant wijsmaken dat ze "gelukkig" is, en dat het allemaal wel bijdraait.

:N
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_176548118
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:44 schreef Drug het volgende:

[..]

ma pampa :')
Ja wat wil je nu? Discussie voeren over de demografische verdeling van marokkanen in Nederland? Of over de vraag of ze al dan niet conservatief zijn gemiddeld genomen?

Al zou ik hier 25 wetenschappelijke bronnen plaatsen zou je je nog in een herniaveroozakende spagaat wringen om het te ontkennen. Ga iemand anders vervelen en laat mijn moeder er buiten sneuneus.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176548218
Ik hoop altijd dat ze de pvv adepten hier flink aan het trollen is.

Maar iets zegt me dat dit echt is.

Misschien dat het Marokko forum een betere plek is. Ik betwijfel namelijk heel erg of er hier ook maar iemand begrip heeft, voor idioterie als dit.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 18:55:52 #247
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_176548263
Hee maar Maggie, wat wil je nou eigenlijk bereiken met dit topic.

Al maanden waarschuwen mensen je voor de gevolgen van je acties in het dating topic. Tegen weten in ga je op date met drugsdealers en criminelen en loop je erover op te scheppen maar als je dan vervolgens in een situatie zit waar je eigenlijk niet in wil zitten dan kom je hier je bagger lopen spuien om vervolgens alsnog niks mee te doen.

Kan je niet gewoon weg blijven, je eigen shit eens een keer oplossen en verantwoordelijkheid nemen voor je acties en beslissingen?
pi_176548275
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja wat wil je nu? Discussie voeren over de demografische verdeling van marokkanen in Nederland? Of over de vraag of ze al dan niet conservatief zijn gemiddeld genomen?

Al zou ik hier 25 wetenschappelijke bronnen plaatsen zou je je nog in een herniaveroozakende spagaat wringen om het te ontkennen. Ga iemand anders vervelen en laat mijn moeder er buiten sneuneus.
nee laat nu maar
pi_176548430
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:30 schreef Forbry het volgende:

[..]

Een grote mond had ze, maar dat is totaal wat anders. En die heeft ze (volkomen misplaatst) nog stééds, alleen niet tegenover haar geloof en haar man. Dat lag echter al wel vanaf het begin in mijn lijn der verwachting bij haar.
Ik ken haar niet in real life, dus daarom zeg ik zo kwam ze over. In ieder geval betweteriger en onafhankelijker dan nu. Maar hoe het nu gaat, ze lijkt gewoon een heel ander persoon.
pi_176548613
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:44 schreef Montelly het volgende:

[..]

Vooral zichzelf constant wijsmaken dat ze "gelukkig" is, en dat het allemaal wel bijdraait.

:N
Met dit soort dingen is het nooit zo dat het bijdraait in gunstige zin. Het wordt juist erger als je dat toelaat. En dat doet ze.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')