abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176496535
https://www.telegraaf.nl/(...)-afrika-om-protesten

H&M heeft winkels in Zuid- Afrika moeten sluiten nadat demonstrerend tuig winkels was binnengedrongen en vernielden. Er zouden zelfs schoten zijn gehoord. Deze 'demonstratie' naar aanleiding van een zwart jongetje dat voor H&M gefotografeerd was in een kledingstuk met de tekst 'coolest monkey in the jungle' waar idioten gelijk racistische motieven achter vermoeden.

Zuid- Afrika is een land met prachtig natuurschoon, maar helaas erg afgegleden met een overweldigende criminaliteit en daarnaast bijzonder onveilig voor vrouwen die grote kans lopen om verkracht te worden. Verder heeft en al vele jaren door en door corrupte regeringsleiders. Voorgaande is wel iets om geweldloos tegen te demonstreren.
pi_176496859
Gelukkig doen ze daar niet aan Sinterklaas en Zwarte Piet!
  zondag 14 januari 2018 @ 13:16:20 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176497381
Wat een apen.

En dus geen coole apen, trouwens. Zeker niet de coolste aap.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_176497531
Zich druk maken over een H & M winkel in Zuid Afrika :'(
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 14 januari 2018 @ 13:38:44 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176497792
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 13:24 schreef Pedroso het volgende:
Zich druk maken over een H & M winkel in Zuid Afrika :'(
Ik denk dat mensen zich eerder druk maken om de inhoud van de meningen die men er toe drijft om geweld en vernieling te plegen alsmede het idee dat mensen op basis van zwakke politieke overtuigingen bereid zijn om te escaleren naar fysiek geweld.

Dat het dan een H&M is, of een Ben & Jerries of een Hema maakt stiekem geen klap uit. Het kan in feite elke winkel, elk persoon overkomen. Zeg eens voor de gein iets raars op twitter en je mag maanden lang dreigbrieven sorteren.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 14 januari 2018 @ 13:45:59 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176497916

Beeld & geluid. Je zou zweren dat je naar een video van Bokito zit te kijken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_176498232
De vooroordelen bevestigen zichzelf maar weer eens. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_176498357
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:03 schreef Hathor het volgende:
De vooroordelen bevestigen zichzelf maar weer eens. :')
Denk dat het meer aan de situatie van de zwarten in ZA ligt. Hoeveel H&M winkels zijn er in Europa kort en klein geslagen ?
pi_176498412
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:06 schreef hollandia02 het volgende:
‘We zijn boos omdat een zwart jongetje ‘Coolest monkey in the jungle’ genoemd word.

Laten we ons dan ook maar eens gedragen als apen in een jungle!
Ik heb geen enkele aap ooit zulk gedrag zien vertonen...
pi_176498427
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:09 schreef DominusVobiscum het volgende:

[..]

Denk dat het meer aan de situatie van de zwarten in ZA ligt. Hoeveel H&M winkels zijn er in Europa kort en klein geslagen ?
Ik had het ook over de Zuid Afrikanen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_176498447
quote:
7s.gif Op zondag 14 januari 2018 13:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen zich eerder druk maken om de inhoud van de meningen die men er toe drijft om geweld en vernieling te plegen alsmede het idee dat mensen op basis van zwakke politieke overtuigingen bereid zijn om te escaleren naar fysiek geweld.

Dat het dan een H&M is, of een Ben & Jerries of een Hema maakt stiekem geen klap uit. Het kan in feite elke winkel, elk persoon overkomen. Zeg eens voor de gein iets raars op twitter en je mag maanden lang dreigbrieven sorteren.
Twitter :'( Het afvoerputje van de samenleving en wordt vnl. gebruikt voor zelfpijperij.
In dit geval opmerkelijk (of niet, ik zit al een tijdje op FOK!) dat er uitgebreid wordt gereageerd op een paar idioten in Zuid Afrika.
pi_176498500
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 13:45 schreef SeLang het volgende:

Beeld & geluid. Je zou zweren dat je naar een video van Bokito zit te kijken.
Ze wilden natuurlijk allemaal zo'n cool tshirt hebben.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_176498524
We zijn allen apen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 14 januari 2018 @ 14:22:59 #14
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_176498591
Misschien ook niet de meest slimme tekst voor een t-shirt.
  zondag 14 januari 2018 @ 14:24:08 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176498607
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:14 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Twitter :'( Het afvoerputje van de samenleving en wordt vnl. gebruikt voor zelfpijperij.
In dit geval opmerkelijk (of niet, ik zit al een tijdje op FOK!) dat er uitgebreid wordt gereageerd op een paar idioten in Zuid Afrika.
Wat is je punt nou exact. Waarom doet deze gebeurtenis er ineens niet toe? Wat is volgens jou de drempel om iets te mogen bespreken op een forum?
pi_176498621
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_176498680
Zuid-Afrika is wat GL en Bij1 voor ogen hebben: een kleine blanke minderheid die circa 70 tot 80% van de belastinginkomsten ophoest onderwijl ze op elk mogelijke manier afgeslacht of gediscrimineerd wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2018 14:29:52 ]
pi_176498701
quote:
7s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat is je punt nou exact. Waarom doet deze gebeurtenis er ineens niet toe? Wat is volgens jou de drempel om iets te mogen bespreken op een forum?
Het doet er uiteraard toe, alleen de sociaal-culturele achtergrond van Zuid-Afrika speelt hier een enorme rol is. Zoals iemand terecht stelde, we zien hier niet massaal donkere Afrikanen H&M's plunderen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 14 januari 2018 @ 14:30:48 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176498727
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het doet er uiteraard toe, alleen de sociaal-culturele achtergrond van Zuid-Afrika speelt hier een enorme rol is. Zoals iemand terecht stelde, we zien hier niet massaal donkere Afrikanen H&M's plunderen.
Wat heeft datgene waar jij op aan lijkt te sturen te maken met wat Pedroso zei dan?
pi_176498755
quote:
7s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat heeft datgene waar jij op aan lijkt te sturen te maken met wat Pedroso zei dan?
Alles. Namelijk dat het afvoerputje van de Nederlandse samenleving dit soort relletjes aangrijpt om hun eigen bruine agenda te propageren. Het is niet alsof ze een fuck geven om wat er daar nu daadwerkelijk aan de hand is.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 14 januari 2018 @ 14:33:48 #21
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_176498788
quote:
15s.gif Op zondag 14 januari 2018 13:16 schreef SpecialK het volgende:
Wat een apen.

En dus geen coole apen, trouwens. Zeker niet de coolste aap.
Soms zou je toch hopen dat echte apen daar de boel overnemen, want dat zou een betere samenleving tot stand brengen dan wat mensen daar voormekaar krijgen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_176498796
quote:
7s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat mij betreft wordt er een topic gemaakt over de ongesteldheid van een medewerkster in Timboektoe, het boeit me alleen niet.
Zelfde geldt voor dit non-nieuws.
  zondag 14 januari 2018 @ 14:34:42 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176498809
quote:
14s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alles. Namelijk dat het afvoerputje van de Nederlandse samenleving dit soort relletjes aangrijpt om hun eigen bruine agenda te propageren. Het is niet alsof ze een fuck geven om wat er daar nu daadwerkelijk aan de hand is.
Ik vind dit toch wel interessant. Een stel idioten in Zuid-Afrika trapt een H&M in elkaar en het ergste hier aan is dat.... bepaalde mensen waar jij een hekel aan hebt kunnen roepen "zie je wel!".

Is dit daadwerkelijk de prioriteit tegenwoordig?

Als ik morgen door een stel mocro's uit mijn buurt kapot wordt gestoken/geslagen en het komt in het nieuws dan ben jij er ook als eerste bij om te klagen over de huidskleur of politieke inslag van de mensen die het nieuwsbericht willen bespreken?

Heel meta, dit.
  zondag 14 januari 2018 @ 14:35:23 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176498821
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:34 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Wat mij betreft wordt er een topic gemaakt over de ongesteldheid van een medewerkster in Timboektoe, het boeit me alleen niet.
Zelfde geldt voor dit non-nieuws.
Als het je niet boeit dan hoef je niet te reageren natuurlijk.

Maar stiekem boeit het je was anders was je hier niet, toch? Ik bedoel.. heb ik gelijk of heb ik gelijk? Even goede vrienden.
  zondag 14 januari 2018 @ 14:35:32 #25
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_176498827
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:19 schreef truthortruth het volgende:
We zijn allen apen.
Kijk weer iemand die nooit opgelet heeft bij biologieles, we hebben een gezamelijke voorouder met de apen, we stammen niet af van apen en zijn ook geen apen.

Groetjes.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')