Als een accu geen capaciteit meer heeft, kan je laden wat je wilt, maar je bouwt niets op. Ook geen spanning.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Nu staat ie al iets langer stil, 2 maanden ofzo. Dus laatst weer ff duwen maar het lukte niet. Kan het zijn dat een accu zo leeg is dat duwen ook geen zin meer heeft? Of moet je dan gewoon wat harder duwen?
Als de accu echt stuk is (wat niet zo gek is denk ik, aangezien ie elke 2 weken leeg is) kan je dan nog wel startkabels of zo'n booster gebruiken?
Ja dat kan, zo lang de dynamo voldoende vermogen opwekt om aan de vraag van de verbruikers te voldoen.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou meteen een bonusvraag dan. Kan je eigenlijk auto rijden zonder accu? Dus stel de auto is al gestart en je haalt de accu los.
Ik zou dat niet doen. Er is niets meer wat de piekspanningen van de dynamo kan opvangen en dat kan je op een stuk of wat verbrande elektronika componenten komen te staan.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou meteen een bonusvraag dan. Kan je eigenlijk auto rijden zonder accu? Dus stel de auto is al gestart en je haalt de accu los.
Ja als bespaard ook veel brandstof omdat je niet hoeft te laden en is ook zuiniger omdat je het gewicht niet mee hoeft te slopen.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Dit ja.. de accu is een grote condensator die de electronica beschermtquote:Op zondag 14 januari 2018 11:59 schreef oldford het volgende:
[..]
Ik zou dat niet doen. Er is niets meer wat de piekspanningen van de dynamo kan opvangen en dat kan je op een stuk of wat verbrande elektronika componenten komen te staan.
Hangt er van af welke kant je opduwt.quote:Op zondag 14 januari 2018 13:51 schreef Sounddragon het volgende:
Als je met je voorbumper tegen een muur staat is het ook lastig aanduwen.
Gelijkstroom dynamo.quote:Op maandag 15 januari 2018 15:25 schreef T42 het volgende:
Pas nog een bus naar huis gereden zonder stroom. Alle bekabeling was verbrand maar was dan ook een diesel
geen werkende bedrading dus die deed ook niks meerquote:
Is dat niet slecht voor je katalysator? Ik meen dat te lang doorstarten ook afgeraden wordt omdat er dan benzine damp bij je kat kan komen.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:26 schreef Ivo1985 het volgende:
Bij een accuspanning onder de 9 volt wordt het tamelijk onmogelijk. Tenminste, bij een 'moderne' auto met injectie en elektrische brandstofpomp. De ecu moet namelijk genoeg spanning krijgen om op de starten en als je die spanning middels aanduwen moet opwekken, moet je minstens enkele tientallen meters met ingeschakeld contact en versnelling rollen.
Een motorblok met carburateur kan je zelfs met een accuspanning van 0 volt (of zonder accu) aanduwen. Als de dynamo maar goed werkt.
Voor het eerste geval is er eventueel de oplossing van aanslepen. Met sleepkabeltje aan een andere auto een stuk rijden, met ingeschakelde versnelling. Maar als je dan toch al een werkende auto tot je beschikking hebt, is het veel makkelijker en veiliger om gewoon even startkabels aan te sluiten.
dat is spijkers op laag water zoeken.quote:Op donderdag 18 januari 2018 07:33 schreef embedguy het volgende:
[..]
Is dat niet slecht voor je katalysator? Ik meen dat te lang doorstarten ook afgeraden wordt omdat er dan benzine damp bij je kat kan komen.
Geen expert verder, gewoon eens gehoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |