Graf..Coudenhove..Kalergi | zondag 14 januari 2018 @ 10:52 |
Een Boeing 737-800 van de luchtvaartmaatschappij Pegasus is zondag na de landing in de Turkse plaats Trabzon van de baan geschoten en bijna in de Zwarte Zee geplonsd. Het toestel bleef echter op de helling aan de kust naast de luchthaven hangen. Alle 168 inzittenden konden ongedeerd geëvacueerd worden, melden Turkse media op gezag van gouverneur van Trabzon, Yücel Yavuz.![]() ![]() Bron; https://www.telegraaf.nl/(...)en-valt-bijna-in-zee | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | zondag 14 januari 2018 @ 10:53 |
Broekpoepmomentje voor de inzittenden ![]() | |
Nattekat | zondag 14 januari 2018 @ 11:03 |
Had die piloot gedronken ofzo? Helemaal aan het einde van de baan linksaf slaan... | |
OEM | zondag 14 januari 2018 @ 11:04 |
Zijn de piloten al uitgeroepen tot nationale helden? | |
cempexo | zondag 14 januari 2018 @ 11:09 |
Waarschijnlijk combinatie van te laat/te hoog ingevlogen, wind in de rug en te hard moeten remmen en geen doorstart meer kunnen maken. | |
Nattekat | zondag 14 januari 2018 @ 11:14 |
Hij is niet doorgeschoten, die baan is de enige van dat vliegveld. | |
cempexo | zondag 14 januari 2018 @ 11:16 |
https://www.hansanders.nl/ | |
OscarMopperkont | zondag 14 januari 2018 @ 11:17 |
TomTom: "Sla hier linksaf!" | |
Haags | zondag 14 januari 2018 @ 11:17 |
Zo dan. | |
Symphonic | zondag 14 januari 2018 @ 11:18 |
Je zal er inzitten ![]() Crosswind? | |
Sodeknetters | zondag 14 januari 2018 @ 11:27 |
Bijzonder dit. Ben erg benieuwd naar de oorzaak. Gelukkig dat iedereen ongedeerd is gebleven. | |
Sodeknetters | zondag 14 januari 2018 @ 11:32 |
Dan is het nog bijzonder dat hij daar terecht komt, er ligt een behoorlijke overrun strip achter die baan. | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | zondag 14 januari 2018 @ 11:36 |
Zijwind misschien? | |
#ANONIEM | zondag 14 januari 2018 @ 11:38 |
Dames en heren, de expert is aangekomen. | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | zondag 14 januari 2018 @ 11:38 |
Filmpje erbij | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | zondag 14 januari 2018 @ 11:40 |
Staatslot kopen direct! ![]() | |
cempexo | zondag 14 januari 2018 @ 11:41 |
Optreksnelheid 250-300 km p uur. Zit je daar onder is remmen het enige alternatief. | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | zondag 14 januari 2018 @ 11:43 |
De plaat bleef hangen Van voor naar achter van links links links links links links | |
OEM | zondag 14 januari 2018 @ 11:44 |
Turkse airline + kutweer + incident = "The decision of the flight crew to continue approach and landing below the minima with inadequate visual reference and not to perform a missed approach in accordance to the published approach procedure." Next. [ Bericht 6% gewijzigd door OEM op 14-01-2018 11:59:35 ] | |
Sodeknetters | zondag 14 januari 2018 @ 11:45 |
Je hebt het nu over V1. Dit was na een landing. Dat gaat met een 200-220 op final. | |
bijdehand | zondag 14 januari 2018 @ 11:45 |
Met dan aan Erdogan (allah zij met hem) dat deze burgers ongedeerd zijn! | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | zondag 14 januari 2018 @ 11:46 |
Zou het een total losje zijn of kan zoiets nog gemaakt worden? Of het is een economisch totaal losje? Er zit best wel wat schade aan zo te zien | |
#ANONIEM | zondag 14 januari 2018 @ 11:47 |
Ho ho, een beetje meer respect voor de expert graag. | |
Sodeknetters | zondag 14 januari 2018 @ 11:47 |
Zou kunnen. Alleen heb je daar in de regel alleen in de final last van. Zodra de kist aan het uitrollen is met alle wielen op de baan is dat een stuk minder. Of het moet heel extreem geweest zijn. | |
Sodeknetters | zondag 14 januari 2018 @ 11:48 |
Sowwy. ![]() | |
cempexo | zondag 14 januari 2018 @ 11:48 |
Precies je stuwkracht voor een doorstart is er niet meer. De baan heeft overigens geen/nauwelijks een overrun gelet op de ligpositie van het vliegtuig. | |
#ANONIEM | zondag 14 januari 2018 @ 11:56 |
Ik gok op een natte en daardoor ietwat gladde baan gecombineerd met een onervaren piloot. | |
OEM | zondag 14 januari 2018 @ 11:57 |
Ik denk dat we mogen aannemen dat de romp wel ergens flink verbogen is. Dan is het sowieso einde verhaal. | |
Sodeknetters | zondag 14 januari 2018 @ 11:59 |
Maar het is nog helemaal niet duidelijk of er doorgestart moest worden. En in het filmpje is de overrun van de baan goed te zien. | |
cempexo | zondag 14 januari 2018 @ 12:02 |
Gelet op de ligging van het vliegtuig, snelheid is dan nul, is die snelheid vóór de crash al te laag geweest. Iedere piloot zal een doorstart willen maken ipv fors af te remmen. Daar heb je dus die 250-300 km p uur voor nodig | |
#ANONIEM | zondag 14 januari 2018 @ 12:08 |
Gast, serieus. Ik heb zojuist deze landing 20 keer geoefend in flight simulator. Mijn conclusie is dat Gülen er achter zit. | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | zondag 14 januari 2018 @ 12:08 |
![]() | |
cempexo | zondag 14 januari 2018 @ 12:10 |
Ik raad je aan om als piloot geen Boeing of een privé Cessna te willen vliegen. | |
arvensis | zondag 14 januari 2018 @ 12:11 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 14 januari 2018 @ 12:12 |
Ik wilde eigenlijk jou een baan aanbieden. Interesse? Wat zijn je type ratings? | |
Pietverdriet | zondag 14 januari 2018 @ 12:14 |
Piloot 1, pfieuw wat is die baan kort Piloot 2, ja, maar wel lekker breed | |
#ANONIEM | zondag 14 januari 2018 @ 12:15 |
Ze zijn gewoon loodrecht op de baan aan komen vliegen. Tja, die 50m is natuurlijk wat weinig. En dan staan er ook nog auto’s in de weg. | |
Montelly | zondag 14 januari 2018 @ 12:15 |
Bij het landen ging het verkeerd, door een verkeerde manoeuvre is vliegtuig doorgeschoten. | |
Nobu | zondag 14 januari 2018 @ 12:15 |
Denken dat een Turkse vlieger zich laat leiden door wat zo'n Amerikaanse hond in de manual geschreven heeft. ![]() Ik denk dat Maikuul aan de knuppel zat en een hendig sjieke slip heeft gemaakt. ![]() | |
Montelly | zondag 14 januari 2018 @ 12:18 |
Sodeknetters | zondag 14 januari 2018 @ 12:21 |
Maikuul had een donut op het keerpunt gedaan. ![]() | |
polderturk | zondag 14 januari 2018 @ 12:21 |
Is het vliegtuig nog te redden? Of is het een total-loss? | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | zondag 14 januari 2018 @ 12:27 |
The 737-800 model cost 96 million U.S. dollars on average. bron; https://www.statista.com/(...)ng-aircraft-by-type/ | |
Klummie | zondag 14 januari 2018 @ 12:28 |
Airport 2018 ![]() | |
#ANONIEM | zondag 14 januari 2018 @ 12:35 |
Turken betalen het dubbele. | |
cempexo | zondag 14 januari 2018 @ 12:59 |
Geen belangstelling. http://luftfotodanmark.dk/fly/ | |
FlatEarther | zondag 14 januari 2018 @ 13:08 |
3D Print | |
ikweethetookniet | zondag 14 januari 2018 @ 13:47 |
Check die rechter motor dan ![]() Krak, roetsj, plons ![]() ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door ikweethetookniet op 14-01-2018 13:53:34 ] | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | zondag 14 januari 2018 @ 13:50 |
Eruitvissen doekje erover en onder je brommert hangen ![]() | |
ikweethetookniet | zondag 14 januari 2018 @ 13:51 |
Bijna goed ![]() https://www.vrt.be/vrtnws(...)uchthaven-van-trabz/ | |
ikweethetookniet | zondag 14 januari 2018 @ 13:56 |
![]() | |
ikweethetookniet | zondag 14 januari 2018 @ 13:58 |
METAR Weather report: 20:14 UTC / 23:14 local time: LTCG 132014Z 00000KT 4000 -RA BR BKN002 BKN025 08/07 Q1021 NOSIG RMK RWY29 VRB01KT 20:20 UTC / 23:20 local time: LTCG 132020Z 24001KT 4000 -RA BR BKN003 BKN025 08/07 Q1021 NOSIG RMK RWY29 00000KT 20:50 UTC / 23:50 local time: LTCG 132050Z 25001KT 2800 -RA BR BKN004 BKN025 08/07 Q1021 BECMG TL2100 3200 http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20180113-0 Iemand met verstand van zaken ![]() ![]() | |
ikweethetookniet | zondag 14 januari 2018 @ 14:00 |
Die Unfallforscher des Aviation Safety Networks berichteten, als das Flugzeug um 23.25 Uhr (Ortszeit/21.25 MEZ) von Westen kommend in Trabzon landete, habe es geregnet. Die Sicht sei daher eingeschränkt gewesen. https://www.bz-berlin.de/(...)-landet-fast-im-meer Het regende dus, nou nou, dat gebeurd nooit ![]() | |
deedeetee | zondag 14 januari 2018 @ 14:04 |
ff apeldoorn bellen..... | |
NewHorizon | zondag 14 januari 2018 @ 14:26 |
Dat zijn de weerberichten. Lage bewolking, wat verminderd zicht en lichte regen, en zo goed als windstil. | |
crystal_meth | zondag 14 januari 2018 @ 20:39 |
Eens het linkerwiel in de zachte grond naast de baan terechtkomt remt dat veel sterker af dan het rechterwiel op de gladde baan. Dan draai je naar links tot ook het rechterwiel de baan verlaat. | |
Nattekat | zondag 14 januari 2018 @ 20:52 |
Dan heb je het al gigantisch verneukt. | |
#ANONIEM | zondag 14 januari 2018 @ 20:52 |
En dan markeren ze 'm met '29' ![]() | |
Nattekat | zondag 14 januari 2018 @ 20:56 |
Die 29 staat voor de hoek van de baan. 36 is van zuid naar noord, 18 van noord naar zuid, 27 van oost naar west, 9 van west naar oost. En dan uiteraard alles ertussenin. | |
#ANONIEM | zondag 14 januari 2018 @ 20:58 |
Dankjewel. Weer iets geleerd. ![]() Maar vanwaar dan die 'rare' waarden ? 36 graden voor zuid-noord is allemaal leuk en aardig, maar ik zou eerder iets van 0-90-180-270 verwachten. [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2018 21:00:51 ] | |
Nattekat | zondag 14 januari 2018 @ 21:01 |
Vermenigvuldig eens met 10 ![]() | |
#ANONIEM | zondag 14 januari 2018 @ 21:04 |
![]() | |
NewHorizon | zondag 14 januari 2018 @ 21:07 |
Vooralsnog lijkt mij dit eerder een technisch mankement dan falen van de piloot. Problemen met de neuswielsturing (zo is een KLM 737 ook al eens op dezelfde manier linksaf de baan afgegaan in Barcelona), remmen die aan één kant blokkeren, etc. | |
HSG | zondag 14 januari 2018 @ 22:36 |
Erdogan is lekker bezig. | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | maandag 15 januari 2018 @ 00:35 |
Wat is het nou? | |
polderturk | maandag 15 januari 2018 @ 01:02 |
Dat kan maar één ding betekenen: Erdogan = Gülen | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | maandag 15 januari 2018 @ 08:48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |