Koop dan een slag groter, een Yaris ofzo. Dan ben je zelf geen onderdeel van de kreukelzone.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:18 schreef tailfox het volgende:
Neem een toyato agyo serie. Dus een Citroën C1 of een Peugeot 107.
Ik heb idd ook voor Aygo's gekeken, dan lijkt me (op basis van wat ik op internet lees) een Japanse Aygo toch beter dan een C1 of een 107? Al heb ik wel de indruk dat de Aygo's best wel populair zijn en je daar ook voor betaald. Meer dan bij een Picanto ofzo.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:18 schreef tailfox het volgende:
Neem een toyato agyo serie. Dus een Citroën C1 of een Peugeot 107.
2500. De C1 en 107 zijn zelfde wagen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:26 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Ik heb idd ook voor Aygo's gekeken, dan lijkt me (op basis van wat ik op internet lees) een Japanse Aygo toch beter dan een C1 of een 107? Al heb ik wel de indruk dat de Aygo's best wel populair zijn en je daar ook voor betaald. Meer dan bij een Picanto ofzo.
Wat heb jij voor je Aygo betaald als ik vragen mag?
yaris zijn traag. Vind als eerste auto een yaris een hoop duurder voor niksquote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Koop dan een slag groter, een Yaris ofzo. Dan ben je zelf geen onderdeel van de kreukelzone.
Ja je hebt gelijk idd, lees het nu net op internet. Dezelfde dealer als die van de Picanto heeft ook een C1 uit 2007 met 147K voor 3300 euro. Ietsje boven m'n budget zou nog wel kunnen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:27 schreef tailfox het volgende:
[..]
2500. De C1 en 107 zijn zelfde wagen.
Bij mij waren aygos goedkoper
wat bedoel je met dealer, merk dealer, garagebedrijf of handelaarsbedrijf?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:31 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk idd, lees het nu net op internet. Dezelfde dealer als die van de Picanto heeft ook een C1 uit 2007 met 147K voor 3300 euro. Ietsje boven m'n budget zou nog wel kunnen.
Een garagebedrijf, met goede recensies. Met het zoeken vond ik af en toe wel wat leuks, maar als je dan het bedrijf gaat googlen dan kom je lang niet altijd positieve recensies tegen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:41 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
wat bedoel je met dealer, merk dealer, garagebedrijf of handelaarsbedrijf?
Een Aygo is een racemonster bedoel je?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:28 schreef tailfox het volgende:
[..]
yaris zijn traag. Vind als eerste auto een yaris een hoop duurder voor niks
maarja kost weinigquote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een Aygo is een racemonster bedoel je?
Yaris T-sport heeft 105pk 1.5, die zijn aardig pittig hoor
Ik vind die C1's ook veel te duur trouwens tweedehands. 5000-6000 voor een auto van een jaar of zes oud met rond de 80 gelopen. Zo'n ding heeft nieuw 12 gekocht ofzo?
Kocht vorig jaar een Clio met 85k gelopen voor zeg maar ¤5750 (gekocht voor ¤5000 maar moesten nieuwe banden onder en nieuwe distributie+waterpomp). Zo'n auto heeft nieuw rond de 20 gekost...
Dat dacht ik idd al wel dat het voor op de snelweg misschien wat minder geschikt is. Ik had zelf ook al gekeken voor Corsa's idd, leuke wagentjes en zeker die in de advertentie. Het is alleen wel, als je tests van de ANWB gaat doorkijken dan komt 'ie er minder betrouwbaar uit dan een Japanse bak.quote:Op zondag 14 januari 2018 02:04 schreef Liftdeur het volgende:
Mijn moeder heeft een tijdje een 107 gehad, erg zuinig en verder helemaal geen verkeerde auto. Maar vind persoonlijk dat soort type auto's echt niet fijn als je er regelmatig de snelweg mee op moet. Ik zou dan zelf voor een tikkeltje groter gaan.
Wat dacht je van zoiets?
https://www.marktplaats.n(...)19df&previousPage=lr
Goeie tip ik zal eens kijken.quote:
Dat zijn leuke auto's, alleen heb dus wat ANWB test opgezocht en dan komt een Ford er toch wel een tikkeltje minder betrouwbaar uit dan een Japanse auto. Dus ik denk dat ik maar een beetje in die hoek ga zoeken. En ik denk het beste eentje met airco!quote:Op zondag 14 januari 2018 08:47 schreef jitzzzze het volgende:
Voor dat budget kun je jezelf een prima Ford Fiesta of Focus aanschaffen.
Nou in de ene zit een deukje meer en heeft een vies interieur bijvoorbeeld.. of het terrein staat vol.. of.. of..quote:Op zondag 14 januari 2018 11:52 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Dat dacht ik idd al wel dat het voor op de snelweg misschien wat minder geschikt is. Ik had zelf ook al gekeken voor Corsa's idd, leuke wagentjes en zeker die in de advertentie. Het is alleen wel, als je tests van de ANWB gaat doorkijken dan komt 'ie er minder betrouwbaar uit dan een Japanse bak.
[..]
Goeie tip ik zal eens kijken.
[..]
Dat zijn leuke auto's, alleen heb dus wat ANWB test opgezocht en dan komt een Ford er toch wel een tikkeltje minder betrouwbaar uit dan een Japanse auto. Dus ik denk dat ik maar een beetje in die hoek ga zoeken. En ik denk het beste eentje met airco!
Ik heb hier bijvoorbeeld 2x de Daihatsu Sirion. Alleen nu kan iemand mij misschien een beetje helpen:
https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=mympBuyer:
-Bj 2007
-143K op de teller
-Genoeg opties
-Verbruik 1:17
-2950 euro
-Garage met goeie ervaringen
https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=mympBuyer:
-Bj 2006
-113K op de teller
-Genoeg opties ook (de lijst is een stuk minder lang, maar volgens mij komt het op hetzelfde neer allemaal)
-Verbruik 1:20
-2350 euro
-Geen recensies te vinden
Dan denk ik, hoe kan de ene nou 600 euro goedkoper zijn terwijl hij er op papier dus beter opstaat? Of is die ander dan gewoon veel te duur? Iemand die hier misschien een idee over heeft?
honderd dertig vinden ze niet prettig maar verder prima bakkies hoorquote:Op zondag 14 januari 2018 11:52 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Dat dacht ik idd al wel dat het voor op de snelweg misschien wat minder geschikt is. Ik had zelf ook al gekeken voor Corsa's idd, leuke wagentjes en zeker die in de advertentie. Het is alleen wel, als je tests van de ANWB gaat doorkijken dan komt 'ie er minder betrouwbaar uit dan een Japanse bak.
[..]
Goeie tip ik zal eens kijken.
[..]
Dat zijn leuke auto's, alleen heb dus wat ANWB test opgezocht en dan komt een Ford er toch wel een tikkeltje minder betrouwbaar uit dan een Japanse auto. Dus ik denk dat ik maar een beetje in die hoek ga zoeken. En ik denk het beste eentje met airco!
Ik heb hier bijvoorbeeld 2x de Daihatsu Sirion. Alleen nu kan iemand mij misschien een beetje helpen:
https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=mympBuyer:
-Bj 2007
-143K op de teller
-Genoeg opties
-Verbruik 1:17
-2950 euro
-Garage met goeie ervaringen
https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=mympBuyer:
-Bj 2006
-113K op de teller
-Genoeg opties ook (de lijst is een stuk minder lang, maar volgens mij komt het op hetzelfde neer allemaal)
-Verbruik 1:20
-2350 euro
-Geen recensies te vinden
Dan denk ik, hoe kan de ene nou 600 euro goedkoper zijn terwijl hij er op papier dus beter opstaat? Of is die ander dan gewoon veel te duur? Iemand die hier misschien een idee over heeft?
Ik zal 4 dagen per week meer dan 100km op de snelweg zitten, dus dat is dan niet helemaal ideaal denk ik.quote:Op zondag 14 januari 2018 12:07 schreef tailfox het volgende:
[..]
honderd dertig vinden ze niet prettig maar verder prima bakkies hoor
Die 1.0 3 cilinder die in de Aygo/107/C1 ligt is ontwikkeling van Daihatsu (dochter merk van Toyota) Dezelfde motor ligt ook in de Sirion.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:52 schreef Hondenfluitje het volgende:
Dat dacht ik idd al wel dat het voor op de snelweg misschien wat minder geschikt is.
[...]
Ik heb hier bijvoorbeeld 2x de Daihatsu Sirion. Alleen nu kan iemand mij misschien een beetje helpen:
Dan moet je helemaal geen benzine willen rijden.quote:Op zondag 14 januari 2018 12:13 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Ik zal 4 dagen per week meer dan 100km op de snelweg zitten, dus dat is dan niet helemaal ideaal denk ik.
ik heb er zelf geen last vanquote:Op zondag 14 januari 2018 12:13 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Ik zal 4 dagen per week meer dan 100km op de snelweg zitten, dus dat is dan niet helemaal ideaal denk ik.
Qua diesel kan ik niet echt heel veel vinden in het segment wat ik zoek... enkel een Picanto bij een particulier, met een kapotte airco. Dus daar word ik niet heel warm van (ja of juist wel).quote:Op zondag 14 januari 2018 12:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan moet je helemaal geen benzine willen rijden.
Ik heb zelf ook zo'n Ford, en over betrouwbaarheid geen enkele klacht. Ze hebben zo hun specifieke puntjes, maar ze staan juist bekend om hun betrouwbaarheid en uitstekende wegligging. En je kan er uren 130+ in rijden zonder dat het vervelend wordt voor jezelf of voor de wagen.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:52 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Dat zijn leuke auto's, alleen heb dus wat ANWB test opgezocht en dan komt een Ford er toch wel een tikkeltje minder betrouwbaar uit dan een Japanse auto. Dus ik denk dat ik maar een beetje in die hoek ga zoeken. En ik denk het beste eentje met airco!
Ik heb hier bijvoorbeeld 2x de Daihatsu Sirion. Alleen nu kan iemand mij misschien een beetje helpen:
https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=mympBuyer:
-Bj 2007
-143K op de teller
-Genoeg opties
-Verbruik 1:17
-2950 euro
-Garage met goeie ervaringen
https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=mympBuyer:
-Bj 2006
-113K op de teller
-Genoeg opties ook (de lijst is een stuk minder lang, maar volgens mij komt het op hetzelfde neer allemaal)
-Verbruik 1:20
-2350 euro
-Geen recensies te vinden
Dan denk ik, hoe kan de ene nou 600 euro goedkoper zijn terwijl hij er op papier dus beter opstaat? Of is die ander dan gewoon veel te duur? Iemand die hier misschien een idee over heeft?
Minder luxe uitvoering (raamslingers achter, geen elektrische spiegels) met een kleinere motor, oorspronkelijk nieuw dus ook goedkoper. Als de sterkere uitvoering niet om de een of andere reden een slechte reputatie krijgt, heeft een auto met een basismotor meestal na een X aantal jaar een lagere restwaarde.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:52 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik heb hier bijvoorbeeld 2x de Daihatsu Sirion. Alleen nu kan iemand mij misschien een beetje helpen:
https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=mympBuyer:
-Bj 2007
-143K op de teller
-Genoeg opties
-Verbruik 1:17
-2950 euro
-Garage met goeie ervaringen
https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=mympBuyer:
-Bj 2006
-113K op de teller
-Genoeg opties ook (de lijst is een stuk minder lang, maar volgens mij komt het op hetzelfde neer allemaal)
-Verbruik 1:20
-2350 euro
-Geen recensies te vinden
Dan denk ik, hoe kan de ene nou 600 euro goedkoper zijn terwijl hij er op papier dus beter opstaat? Of is die ander dan gewoon veel te duur? Iemand die hier misschien een idee over heeft?
Zo dank voor je uitgebreide reactie man. Ik zal 4 dagen in de week meer dan 100km op de snelweg zitten in totaal dus qua verbruik 1.3 of 1.0 dat maakt nog wel een verschil denk ik. Maar ik wil ze allebei uit gaan proberen, om gewoon het verschil te voelen ook en idd te bepalen of de extra kosten het me waard zijn. Die 1:20 en 1:17,24 die bij de advertenties staan zullen sowieso in de praktijk wel wat minder zijn schat ik zo in. Maar relatief gezien, als je op de snelweg rijdt verbruikt een 1.3 of een 1.0 dan meer?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 12:58 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Minder luxe uitvoering (raamslingers achter, geen elektrische spiegels) met een kleinere motor, oorspronkelijk nieuw dus ook goedkoper. Als de sterkere uitvoering niet om de een of andere reden een slechte reputatie krijgt, heeft een auto met een basismotor meestal na een X aantal jaar een lagere restwaarde.
Daarnaast heeft die Van Neerbos een volwaardig bedrijf inclusief een klein pand, een werkplaats en autotransporter, hij zal dus meer kosten moeten dekken via de marge, waar meneer Van Olst een beetje vanuit huis lijkt te handelen. Dat drukt de prijs. Geen idee waar ie dat parkeerterrein vandaan haalt, maar een bedrijfspand staat er zo te merken niet op, kan me natuurlijk vergissen. Heeft echter niet eens een website.
En ja, dáárnaast is het natuurlijk een beetje wat de gek ervoor vraagt. Al zou het best kunnen dat de Sirion met meer kilometers er in de praktijk beter voor staat, en ook dat kan door een handelaar verwerkt worden in de prijs. Maar dit is natuurlijk geen officiële regel.
Trouwens, we praten over een verschil van 'maar' 30K kilometers, en die ene met meer kilometers is van een recenter bouwjaar. Dat heft elkaar (in de ogen van de markt) nog een klein beetje op ook, dus.
Ik zou verder overigens voor die (of een) 1.3 gaan, mits je dagelijkse rit niet heel lang is. Het verschil in verbruik ga je dan amper in je portemonnee voelen, de vaste lasten zijn nagenoeg identiek en het is een stuk comfortabeler rijden met wat reserves onder je gaspedaal. Hij zal op de snelweg waarschijnlijk ook minder rumoerig zijn, en dat is wel prettig omdat de Sirion 2 toch al niet de best geïsoleerde auto is. Die Aygo-motor haalt de 1:20 trouwens ook niet meer als je 120+ gaat jagen.
Maar da's slechts mijn voorkeur, ga desnoods zelf in auto's van beide uitvoeringen proefrijden en zie of het verschil je de eventuele kosten waard zijn.
heeft meer te maken met dat het aygo blok een oud blok uit de jaren 80/90 is waar men gewoon EFI en VVTI op gedrukt heeft.quote:Op donderdag 18 januari 2018 08:06 schreef Ivo1985 het volgende:
Als je vooral snelweg rijdt, ga dan zeker voor de 1.3! Zo'n 1 liter motortje moet hard werken op de snelweg en is dan echt niet meer significant zuiniger dan een 1.3 die het redelijk op z'n gemakje bij weet te houden.
Mijn praktijkervaring is zelfs dat de Aygo 1.0 op de snelweg bij 120-130 km/u meer verbruikt dan de zwaardere Yaris 1.3 bij dezelfde snelheden. Dit nog los van het feit dat de 1.0 te weinig 'reserve' kracht heeft om vlot van 90 naar 130 op te trekken. Als je op de rechterbaan even achter een vrachtwagen hangt is het bij een beetje drukte niet te doen om zonder het overige verkeer te hinderen naar links te gaan en weer door te stampen naar 130. De 1.3 doet dit echt enorm veel sneller.
De 1.0 Is leuk voor de stad en provinciale wegen, maar minder geschikt voor lange stukken snelweg.
Kilometerstanden zijn bij auto's van deze leeftijd nauwelijks van belang. Als er maar goed onderhoud gepleegd is maakt het niet zo veel uit of een auto 50.000 kilometer op de teller heeft, of 200.000 kilometer.
Dat zijn dan doorgaans ook geen afstanden waar jee tegen problemen aanloopt.quote:Op donderdag 18 januari 2018 15:00 schreef Spooky4u het volgende:
10k mee gereden nu en nog steeds erg tevreden.
Toyoya diesels staan nou niet bepaald bekend als erg betrouwbaar.quote:Op donderdag 18 januari 2018 08:27 schreef underground1009 het volgende:
Of als je per se Japans wil: Toyota Corolla 2.0d-4d* executive* airco* 2004* http://link.marktplaats.nl/m1238835742
Kun je niets van zeggen.. ligt eraan hoe de overbrenging is..quote:Op woensdag 17 januari 2018 20:23 schreef Hondenfluitje het volgende:
Maar relatief gezien, als je op de snelweg rijdt verbruikt een 1.3 of een 1.0 dan meer?
Wel hoor, alleen heeft de 2.2 D-4D D-CAT op een gegeven moment de reputatie flink verknalt. Die oudere D-4D in de Corolla is voor zover ik weet probleemloos, latere versies ook weer. Naar de maatstaven van moderne diesels dan, die hebben allemaal wel iets.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 13:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toyoya diesels staan nou niet bepaald bekend als erg betrouwbaar.
Leuk dat je nog wat van je laat horen, vind het persoonlijk geen mooie auto maar is inderdaad erg betrouwbaar. De audio kan je altijd tegen lage kosten nog verbeteren.quote:Op woensdag 11 april 2018 13:25 schreef Hondenfluitje het volgende:
Nou het is uiteindelijk een Daihatsu Sirion 2 1.3 geworden. Heb de auto inmiddels bijna 3 maanden en er alweer 7000 km mee gereden. Het bevalt erg goed Ik heb in de wintermaanden 1:16 gereden (bijna allemaal snelweg kilometers), ben benieuwd of het nu nog wat omlaag gaat met zomerbanden eronder en het warmere weer.
Tot nu ben ik zeer tevreden, ook met gevoelstemperaturen van -20 nergens moeite mee gehad. Ik heb enkel een sterretje in de voorruit moeten laten repareren (steenslag) en heb een set winterbanden op lichtmetalen velgen aangeschaft. Die zitten helaas nu weer in de opslag, ziet er toch een stuk beter uit dan een set wieldoppen. Ik wil dit uiteindelijk wel omzetten zodat ik het grootste deel van het jaar met lichtmetalen velgen rondrijd, maar voor nu is het prima.
Het is een kleine auto maar van binnen zeer ruim, 1,85m lengte en op de achterbank zitten gaat best prima. De achterbanken kunnen in z'n geheel plat, zo heb ik meer kofferbakruimte dan vrienden van mij die een grotere auto hebben. Iedere vierkante cm is optimaal benut. Kast ophalen bij de IKEA gaat best prima. Ook heeft de 1.3 motor best wel pit, voor zo'n klein autootje weet 'ie het gas wel te vinden. Stiekem zou ik best de 1.5 Sport willen maarja je kan niet alles hebben En ik vind het comfortabel zitten.
Zijn er ook mindere punten? Ja zeker. Het is geen wagen die heel stevig op de weg ligt, zeker met wind is de auto hier wel gevoelig voor. In scherpe(re) bochten helt de koets over waardoor je een kant op wordt gedrukt. Daarnaast is de kwaliteit van de audio echt bagger haha, als je op de snelweg rijdt moet je het volume vrij hoog zetten anders dan hoor je helemaal niks. Bij nat weer beslaan de ramen nogal snel. Dit is gelukkig makkelijk op te lossen met de airco (ik denk dat dat wel een must is in deze auto). Stoor ik mij aan deze punten? Nee zeker niet! Het is m'n eerste auto dat hoeft allemaal niet perfect te zijn. Ik ben gewoon supertevreden en hoop dat ik hier een poosje mee kan rond rijden! Vergeleken met andere auto's krijg je gewoon veel auto voor relatief weinig geld.
Ik hou wel van mooie auto's maar m'n enige eis nu was dat ie betrouwbaar was. Ik vond hem ook echt niet mooi toen ik 'm kocht maar je gaat hem gewoon leren waarderen haha. Heeft gewoon een goed innerlijk Ik heb een JBL speaker daarmee zou ik ook wel uit de voeten kunnen.quote:Op woensdag 11 april 2018 23:51 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Leuk dat je nog wat van je laat horen, vind het persoonlijk geen mooie auto maar is inderdaad erg betrouwbaar. De audio kan je altijd tegen lage kosten nog verbeteren.
quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:05 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Ik hou wel van mooie auto's maar m'n enige eis nu was dat ie betrouwbaar was. Ik vond hem ook echt niet mooi toen ik 'm kocht maar je gaat hem gewoon leren waarderen haha. Heeft gewoon een goed innerlijk Ik heb een JBL speaker daarmee zou ik ook wel uit de voeten kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |