abonnement Unibet Coolblue
pi_176496480
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 11:07 schreef alopio het volgende:

[..]

Moeder tot op zekere hoogte ook niet. Beiden heel egoïstisch. Meisje had in Nederland gewoon vrienden en haar sociale contacten en zat op school. En met haar achterstand is dat juist belangrijk. Had haar lekker bij Opa en Oma gelaten, die waren dan ook blij en zijn volgens mij een stuk liefdevoller. Als Amber dan haar opleiding heeft afgerond en een jaar of 20/21 is kan je lekker naar een begeleid wonen project en een baantje op de sociale werkplaats oid. Dan heeft ze wel haar eigen leven.

Haar leven in Frankrijk zal bestaan uit haar ouders, dat is haar wereldje. Qua achterstand zal ze alleen maar meer achterlopen want ze heeft geen school meer en kan de taal niet. Wat over 30/40 jaar als haar ouders bejaard zijn? Wie gaat er dan voor haar zorgen? Waar komt zij terecht?ik vind het zielig voor dat meisje.
Dus jij vind een kamertje tussen junks en idioten in Nederland beter dan de keuze die ze nu maken? Binnen 30/40 jaar kan Amber ook in Frankrijk een sociaal leven opbouwen. In haar eigen tempo en met haar familie.
  Moderator zondag 14 januari 2018 @ 12:36:07 #77
257132 crew  Awsom
pi_176496492
goede TT
pi_176496599
Amber heeft duidelijk een passie voor koken. Binnen die paar maanden dat ze gefilmd waren hebben ze niet alkes kunnen laten zien.

Emigratie en visie
Verbouwing
Amber en afscheid Nederland

Nou dan is het programma al vol, ik vind trouwens dit jaar dat ze bij “ik vertrek” meerdere deelnemers raar afschilderen. Zo ook die drie in Luxemburg en die yogatypes in Hongarije.

Het programma wordt er imo niet leuker op, mensen afzeiken en te kakken zetten. Leuk voor Amber om alle reactie’s te lezen. Kind doet enorm haar best en wordt afgeschilderd als een debiel. Best triest eigenlijk
pi_176496632
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 12:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dus jij vind een kamertje tussen junks en idioten in Nederland beter dan de keuze die ze nu maken? Binnen 30/40 jaar kan Amber ook in Frankrijk een sociaal leven opbouwen. In haar eigen tempo en met haar familie.
Kamer tussen junks en idioten? Hoezo zou ze daar terecht komen? Je hebt prima begeleid wonen projecten voor dit soort meiden en jongens die dan grotendeels zelfstandig leven hoor, gewoon met een eigen huis (en dus geen kamer) en baan. Dan zit je dus niet tussen de junks en idioten.

Ze had een sociaal leven, nu heeft ze alleen mama en stiefpapa (die het niet boeit). Hoe gaat ze een sociaal leven opbouwen zonder de taal te kennen. De komende jaren (puberjaren) is het enige contact haar ouders en de gasten.
pi_176496693
Ik weet het niet zo met Amber. Veel meer dan groente snijden en afwassen lijkt er niet in te zitten. Maar in Nederland heeft ze wel betere mogelijkheden voor school, werk op de sociale werkplaats inclusief contact met leeftijdsgenoten en begeleid wonen. In Frankrijk moet ze het doen met haar ouders en gasten die veel ouder zijn. Ook typisch dat er in het update stukje geen woord werd gezegd over hoe het met haar ging. En dan die opmerkingen van haar moeder over hoe het was als ze normaal zou zijn en dat ze wel een leuke aanvulling is op moeder en nieuwe echtgenoot. Echt wel tenenkrommend.

[ Bericht 0% gewijzigd door DoubleDip op 14-01-2018 12:52:47 ]
pi_176496698
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 12:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Amber heeft duidelijk een passie voor koken. Binnen die paar maanden dat ze gefilmd waren hebben ze niet alkes kunnen laten zien.

Emigratie en visie
Verbouwing
Amber en afscheid Nederland

Nou dan is het programma al vol, ik vind trouwens dit jaar dat ze bij “ik vertrek” meerdere deelnemers raar afschilderen. Zo ook die drie in Luxemburg en die yogatypes in Hongarije.

Het programma wordt er imo niet leuker op, mensen afzeiken en te kakken zetten. Leuk voor Amber om alle reactie’s te lezen. Kind doet enorm haar best en wordt afgeschilderd als een debiel. Best triest eigenlijk
Die ouders behandelen haar ook zo, vooral die (stief) vader hoe die tegen haar praat.

Voor Amber niets meer dan respect want ze doet het idd goed. Ze doet erg haar best. Deels ook sociaal wenselijk gedrag naar haar ouders toe, maar toch. Ik vind het knap van haar. Jammer dat geen van beide ouders echt naar haar luistert wat zij wil en haar zelf dus ook als een debiel behandelen
pi_176497294
Wel fijn om te lezen dat alle Fok! autisten wel weten wat het beste is voor Ambertje.
pi_176497320
En misschien is ze inmiddels wel vriendinnen geworden met de dochter van die Nederlandse klusser. Weten wij veel.
  zondag 14 januari 2018 @ 13:32:29 #84
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_176497671
Boze reacties na Ik Vertrek: 'Amber is een kind, geen personeel!'

Het regent op social media reacties over de aflevering van Ik Vertrek van gisteravond. Daarin werden Lies Vos en Bart van Iersel uit Waalwijk gevolgd, die nu acht maanden een bed & breakfast bezitten in Frankrijk. Zo'n 1,7 miljoen kijkers keken gisteravond mee hoe ze die stap zetten, maar vooral de rol van hun dochter is online veelbesproken.

Na de uitzending zeggen kijkers op Twitter niet heel veel over de gebrekkige horeca-ervaring of taalkennis van de twee volwassenen. Wel zijn veel mensen die een tweet plaatsen over het programma het eens over één ding: arme Amber.

De 16-jarige Amber is met (stief)vader Bart en moeder Loes meegegaan naar Frankrijk. Tientallen mensen merken boos op dat de ouders het meisje, dat in Nederland speciaal onderwijs volgde, niet op lijken te merken. 'Ze had beter bij grootouders kunnen blijven', merkt een van de kijkers op. 'Ach Amber', stelt een ander.

In de uitzending spreekt moeder Loes enkele keren haar zorgen uit over haar dochter. En dat ze hoopt dat Amber het in Frankrijk naar haar zin zal krijgen. Ook zegt ze later enkele keren dat 'Amber het al echt goed doet'. Toch zien kijkers vooral hoe het meisje haar dagen zonder school en leeftijdsgenootjes doorbrengt.

Zwaar
De uitzending had het gezin van tevoren nog niet gezien. Zo vertelde Loes Vos eerder aan het Brabants Dagblad. Ze schreef voor de uitzending al naar Ik Vertrek over hoe het nu met het gezin gaat. Zo zegt ze veel hartverwarmende reacties te hebben gekregen na hun verhuizing, maar dat het ook emotioneel en zwaar was. Bovendien was de verhuizing hard werken: ,,Naast dat het leuk en gezellig was, was het ook vier maanden keihard werken. Wij hadden eerlijk gezegd niet gedacht dat we met vijf kamers zo druk zouden zijn, maar het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat dit aan onze onervarenheid ligt.''

In het stuk zegt ze niet hoe het nu gaat met Amber, maar op Twitter zijn er ook mensen die het lot van de dochter van het gezin wel verdedigen:

https://www.ad.nl/tv-en-r(...)-personeel~a8110b03/

In de link de reacties ;)
pi_176511417
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 23:35 schreef MCH het volgende:

[..]

13x matig
Ja, ze zijn wel eens beter geweest. Veel beter.
pi_176519282
Gisteren maar even terug gekeken vanwege de vele reacties op deze uitzending.

Ik moet zeggen dat ik het wel mee vond vallen, heb niet het idee dat Amber daar doodongelukkig is. Bovendien kan ze nu misschien wel een redelijke carierre opbouwen in het bedrijf van haar (stief)ouders. (ok carierre is misschien niet het juiste woord).

Maar het is wel wat dubieus dat ze nu geen enkel contact met leeftijdsgenoten lijkt te hebben en de taal zal ook een lastig ding worden.
٩๏̯͡๏)۶
pi_176523656
quote:
Emigreren met je ex
ICT ’er Michiel Prins (42) en paardenfluisteraar Sibel Ambagts (24) zijn ex-geliefden, maar gaan tóch samen emigreren!

In een liefdesrelatie zijn ze niet zo goed, maar samen naar Frankrijk verhuizen, verbouwen en een bedrijf opzetten, gaat prima. Denken ze. Dat Sibel ook nog een relatie heeft in Nederland is weliswaar onhandig, maar geen reden om het avontuur met haar ex niet aan te gaan.

In de Lot-et-Garonne heeft Michiel een vervallen boerderij gekocht die ze willen omtoveren tot groepsaccommodatie, die geschikt is voor trainingen en workshops. Daarbij heeft Michiel het ambitieuze plan opgevat om de Wi-Fi in de omgeving te verbeteren.

Met hun emigratie willen de twee af van stress, deadlines en prestatiedruk. En dat nemen ze wel heel letterlijk; de verbouwing schiet totaal niet op. Want doe-het-zelven blijkt toch best lastig en bovendien heeft Sibel het erg druk met haar liefdesleven.

Een jaar na de geplande opening zijn ze nog steeds niet in bedrijf. De spanningen lopen hoog op. Emigreren met je ex is blijkbaar net zo ingewikkeld als het lijkt.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_176523819
quote:
6s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:02 schreef ChatGirl het volgende:


[..]

Dit is een grap, toch?
pi_176523853
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:08 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Dit is een grap, toch?
Nope.

Sla maar alvast popcorn in voor zaterdag.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 19:23:46 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_176525681
quote:
6s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:02 schreef ChatGirl het volgende:
ICT ’er Michiel Prins (42) en paardenfluisteraar Sibel Ambagts (24) zijn ex-geliefden, maar gaan tóch samen emigreren!

In een liefdesrelatie zijn ze niet zo goed, maar samen naar Frankrijk verhuizen, verbouwen en een bedrijf opzetten, gaat prima. Denken ze. Dat Sibel ook nog een relatie heeft in Nederland is weliswaar onhandig, maar geen reden om het avontuur met haar ex niet aan te gaan.

In de Lot-et-Garonne heeft Michiel een vervallen boerderij gekocht die ze willen omtoveren tot groepsaccommodatie, die geschikt is voor trainingen en workshops. Daarbij heeft Michiel het ambitieuze plan opgevat om de Wi-Fi in de omgeving te verbeteren.

Met hun emigratie willen de twee af van stress, deadlines en prestatiedruk. En dat nemen ze wel heel letterlijk; de verbouwing schiet totaal niet op. Want doe-het-zelven blijkt toch best lastig en bovendien heeft Sibel het erg druk met haar liefdesleven.

Een jaar na de geplande opening zijn ze nog steeds niet in bedrijf. De spanningen lopen hoog op. Emigreren met je ex is blijkbaar net zo ingewikkeld als het lijkt.
Wat dénken die mensen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 15 januari 2018 @ 19:31:22 #93
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176525865
GENOT.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_176525984
Paardenfluisteraar, ex-geliefden, 18 jaar leeftijdsverschil.

En dat is alleen de eerste zin.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  maandag 15 januari 2018 @ 19:46:08 #95
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176526223
Paardenfluisteraar, ik meld me
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 20:13:13 #96
155227 crew  Guppy
dus
pi_176526994
Voorstukje gezien net. Man man man
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_176528717
Dat is weer een topper hoor
pi_176529722
quote:
6s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:02 schreef ChatGirl het volgende:


[..]

omg _O_ _O_ genot
pi_176561296
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Voorstukje gezien net. Man man man
:9~ Ik kan niet wachten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')