abonnement Unibet Coolblue
pi_176505974
I don't care en ik kram gewoon op die button
pi_176506774
Ik snap het wel, vroeger werd er normaal gereageerd.
Zeker omdat het nu wat rustiger is gaan baggeraars ook baggeren in serieuze subfora.
Wordt wel gemodereerd maar toch.

Dat is ook de reden dat het rustiger is, nieuwe users komen gelijk niet meer terug.
In ONZ en KLB heb je wat kliekjes, en als je daar niet bij hoort dan reageert ook niemand op je en dan is de lol er wel vanaf.

Gelukkig zijn er nog wat andere subfora waar het wel leuk is :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_176506869
quote:
2s.gif Op zondag 14 januari 2018 01:33 schreef sig000 het volgende:
Zet voor de gein je auto eens te koop in V&A.
Zelfs op MP zijn de reacties serieuzer.
Goed voorbeeld inderdaad, te duur, baggerbak enz.
Maar 5 jaar geleden kon dat prima en werd er amper lollig gereageerd.

Nu in de nacht hoef je soms niet eens te scrollen in de AT, was vroeger wel anders.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_176521574
Ik heb inderdaad ook wel vaak moeite met het openen van een topic. Het probleem is dat ik vaak geen zin heb om Fok! continue in de gaten te moeten houden, het leven heeft al meer dan genoeg "verplichtingen". De ene dag besteed ik meer dan een uur op dit forum en dan weer een week helemaal niet. Als ik een topic open voel ik me verantwoordelijk om de voortgang in de gaten te houden en te blijven reageren. Lijkt me niet meer dan logisch en wel zo beleefd, zeker als er vragen komen. Toch kijk ik daar vaak tegenop en laat het dan maar gaan. Behalve als ik echt vastloop op iets en hulp nodig heb. Maar het maakt toch niet uit, niemand zal een topic missen.

Ten tweede zijn sommige reacties echt.... ik heb het geprobeerd maar de beste omschrijving is gewoon: "zucht, debielen gewoon negeren". Leg je uit waarom iets (en dus niet iemand!) vreemd is of technisch gezien niet klopt, komt er weer iemand die een andere mening heeft (prachtig, daar leer je van!) maar dan jou, in plaats van het onderwerp, gaat lopen aanvallen met vaak de grootste onzin. Gelukkig heb ik 10-15 jaar geleden al geleerd zulke mensen niet serieus te nemen dus raakt het me niet persoonlijk, maar tegelijkertijd kan je dus je discussiepartner niet meer serieus nemen en is het compleet zinloos geworden om uberhaubt nog te reageren. Dus het is al erg snel: "Ach, laat ook maar". Erg lastig in combinatie met het verantwoordelijkheids-gevoel voor een topic als je die zelf hebt geopend.
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 16:39:57 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176521838
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 16:28 schreef Dally het volgende:
Ik heb inderdaad ook wel vaak moeite met het openen van een topic. Het probleem is dat ik vaak geen zin heb om Fok! continue in de gaten te moeten houden, het leven heeft al meer dan genoeg "verplichtingen". De ene dag besteed ik meer dan een uur op dit forum en dan weer een week helemaal niet. Als ik een topic open voel ik me verantwoordelijk om de voortgang in de gaten te houden en te blijven reageren. Lijkt me niet meer dan logisch en wel zo beleefd, zeker als er vragen komen. Toch kijk ik daar vaak tegenop en laat het dan maar gaan. Behalve als ik echt vastloop op iets en hulp nodig heb. Maar het maakt toch niet uit, niemand zal een topic missen.

Ten tweede zijn sommige reacties echt.... ik heb het geprobeerd maar de beste omschrijving is gewoon: "zucht, debielen gewoon negeren". Leg je uit waarom iets (en dus niet iemand!) vreemd is of technisch gezien niet klopt, komt er weer iemand die een andere mening heeft (prachtig, daar leer je van!) maar dan jou, in plaats van het onderwerp, gaat lopen aanvallen met vaak de grootste onzin. Gelukkig heb ik 10-15 jaar geleden al geleerd zulke mensen niet serieus te nemen dus raakt het me niet persoonlijk, maar tegelijkertijd kan je dus je discussiepartner niet meer serieus nemen en is het compleet zinloos geworden om uberhaubt nog te reageren. Dus het is al erg snel: "Ach, laat ook maar". Erg lastig in combinatie met het verantwoordelijkheids-gevoel voor een topic als je die zelf hebt geopend.
Je eerste punt kan ik wel begrijpen, ikzelf probeer ook altijd een topic te "onderhouden" het is fijn dat je zo over een topic denkt. Maar het is wel jammer dat je daardoor zelf een drempel creeërt. Een middenweg zou dan mooi zijn, het is een forum dus directe interactie hoeft niet. Je kunt prima een paar dagen later even weer reageren in een topic, en soms gaan topics ook een eigen leven lijden zonder dat daar directe input van de TS nodig is.

Je tweede argument hoor ik hier meer, ook wel begrijpelijk, en ook zeker jammer. Wij mods proberen hier tegen op te treden maar dat is niet eenvoudig, het is wel jammer dat mensen die dit soort discussie methodes er op nahouden er voor zorgen dat anderen minder geneigd zijn om topics te openen of zelf FOK! als een leuke plek te ervaren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176522190
Mijn topics worden gesloten of ik word volledig afgefikt, daarom verpak ik problemen in mijn leven in een zo normaal mogelijke onschuldige vraag of stelling https://forum.fok.nl/topic/2420760 deze bijvoorbeeld, lag een persoonlijk probleem aan ten grondslag maar ik durf er niks meer over te zeggen.
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 17:02:14 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176522342
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 16:55 schreef Mekamotut het volgende:
Mijn topics worden gesloten of ik word volledig afgefikt, daarom verpak ik problemen in mijn leven in een zo normaal mogelijke onschuldige vraag of stelling https://forum.fok.nl/topic/2420760 deze bijvoorbeeld, lag een persoonlijk probleem aan ten grondslag maar ik durf er niks meer over te zeggen.
Dat is inderdaad erg jammer, in zo'n geval is het ook manoeuvreren van hoe pak ik een topic aan. Dat je niet gelijk met de billen bloot op een R&P forum wil met je probleem snap ik wel. Maar ook een algemene stelling kun je anders inkleden. In dit geval heb je er namelijk niet echt een stelling van gemaakt maar zit jouw conclusie er al in verpakt. Een opener stelling zou zijn wie denk je dat gemener tegen elkaar zijn mannen of vrouwen? Of nog algemener waarom zijn mensen gemeen tegen elkaar?

Maarja ik snap je punt wel dat als je dan allerlei mysogyny opmerkingen naar je hoofd krijgt je er snel klaar mee bent.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176522468
quote:
2s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is inderdaad erg jammer, in zo'n geval is het ook manoeuvreren van hoe pak ik een topic aan. Dat je niet gelijk met de billen bloot op een R&P forum wil met je probleem snap ik wel. Maar ook een algemene stelling kun je anders inkleden. In dit geval heb je er namelijk niet echt een stelling van gemaakt maar zit jouw conclusie er al in verpakt. Een opener stelling zou zijn wie denk je dat gemener tegen elkaar zijn mannen of vrouwen? Of nog algemener waarom zijn mensen gemeen tegen elkaar?

Maarja ik snap je punt wel dat als je dan allerlei mysogyny opmerkingen naar je hoofd krijgt je er snel klaar mee bent.
Ja ik ben al te vaak met de billen bloot gegaan en daarom durf ik het nu niet meer, maar het was gewoon iets wat op dit moment in mijn leven speelt, denk aan gemene schoonzusjes enzo. Ik had waarschijnlijk wel goed advies kunnen krijgen hier maar de angst om afgebrand te worden is groter.
pi_176522535
quote:
2s.gif Op maandag 15 januari 2018 16:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Je tweede argument hoor ik hier meer, ook wel begrijpelijk, en ook zeker jammer. Wij mods proberen hier tegen op te treden maar dat is niet eenvoudig, het is wel jammer dat mensen die dit soort discussie methodes er op nahouden er voor zorgen dat anderen minder geneigd zijn om topics te openen of zelf FOK! als een leuke plek te ervaren.
Ik denk ook niet dat de mods hier veel aan kunnen doen. Censuur is 100x erger dan een vervelende discussiepartner. Het klinkt misschien gek maar ik zou het niet leuk vinden als iemand een tik krijgt omdat ik zijn reactie niet kan waarderen (er zijn natuurlijk grenzen). Ik zie het ook een beetje als volwassene rondlopen op een speelplaats en dan zeuren over schreeuwende kinderen. Als het je er niet tegen kan moet je wegblijven, niet zeuren en al helemaal niet die kinderen straffen.

Helaas zijn de oplossingen dus een heel stuk ernstiger dan de kwaal.
pi_176522667
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:07 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja ik ben al te vaak met de billen bloot gegaan en daarom durf ik het nu niet meer, maar het was gewoon iets wat op dit moment in mijn leven speelt, denk aan gemene schoonzusjes enzo. Ik had waarschijnlijk wel goed advies kunnen krijgen hier maar de angst om afgebrand te worden is groter.
Heeft dat er ook niet mee te maken dat je vaak om advies vraagt, maar uiteindelijk toch je eigen plan trekt?
Ik heb het gevoel bij jou, en bij anderen ook, dat ze vaak topics openen om te horen dat ze gelijk hebben. Of dat er een supermakkelijke oplossing voor alle problemen aangedragen gaat worden.
Krijgen ze tegengas of is die oplossing er niet (logisch, was je zelf vast al opgekomen) dan voelt dat vervelend.

Gooi daar de anonimiteit van de reageerder, kuddegedrag als het topic een bepaalde richting uitgaat zodat iedereen er nog eens overheen kan pissen, en de vaste trollen bij en dan houd je er echt geen fijn gevoel aan over.

Voor mij zijn dit in ieder geval redenen om geen topics te openen over gevoelige onderwerpen. Ik kan de trollen wel hebben maar besteed mijn energie liever aan andere zaken.

En, als ik een paar keer meemaak dat een TS om advies vraagt en vervolgens alle tips afschiet ben ik er ook klaar mee. Dan heeft TS eerst ander werk te doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176523508
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Heeft dat er ook niet mee te maken dat je vaak om advies vraagt, maar uiteindelijk toch je eigen plan trekt?
Ik heb het gevoel bij jou, en bij anderen ook, dat ze vaak topics openen om te horen dat ze gelijk hebben. Of dat er een supermakkelijke oplossing voor alle problemen aangedragen gaat worden.
Krijgen ze tegengas of is die oplossing er niet (logisch, was je zelf vast al opgekomen) dan voelt dat vervelend.

Gooi daar de anonimiteit van de reageerder, kuddegedrag als het topic een bepaalde richting uitgaat zodat iedereen er nog eens overheen kan pissen, en de vaste trollen bij en dan houd je er echt geen fijn gevoel aan over.

Voor mij zijn dit in ieder geval redenen om geen topics te openen over gevoelige onderwerpen. Ik kan de trollen wel hebben maar besteed mijn energie liever aan andere zaken.

En, als ik een paar keer meemaak dat een TS om advies vraagt en vervolgens alle tips afschiet ben ik er ook klaar mee. Dan heeft TS eerst ander werk te doen.
Om advies vragen betekent dat je het ook verplicht moet opvolgen? Ik neem de adviezen mee maar ik kies uiteindelijk zelf wat ik moet doen, tis wel mijn leven en ik moet met mezelf kunnen leven.
Ik denk wel altijd aan adviezen van bepaalde mensen hier, Leandra en Cause-mayhem en jij zelf hebben altijd wel nuttige adviezen, en zo zijn er nog een paar wiens advies ik zeker niet in de wind sla.
Oh ja je hebt gelijk, ik probeer zeker mijn gelijk te krijgen, omdat ik weet dat ik het niet krijg zoek ik medestanders die mij gelijk geven zodat ik mijn eigen gedrag voor mezelf kan rechtvaardigen. Ik weet dat het niet goed is maar oude gedragspatronen veranderen niet zomaar.
pi_176524381
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:56 schreef Mekamotut het volgende:

[..]
Om advies vragen betekent dat je het ook verplicht moet opvolgen? Ik neem de adviezen mee maar ik kies uiteindelijk zelf wat ik moet doen, tis wel mijn leven en ik moet met mezelf kunnen leven.
Natuurlijk hoef je niet verplicht advies op te volgen, maar verplaats je even in de ander:
Stel dat iemand jou om hulp vraagt. Je geeft advies maar krijgt onmiddellijk te horen dat je advies slecht is. Oke, kan gebeuren, maar na een paar van zulke reacties geef je deze persoon ook geen advies meer. (Serieus) advies moet je altijd met veel respect behandelen ook al ben je het er niet mee eens. Ook al ga je dat advies niet volgen, laat altijd blijken dat je het serieus neemt en meeneemt en nooit klagen!

Fleur het desnoods een beetje op door de waarheid een klein beetje te verdraaien waardoor het lijkt alsof je meer gebruik van het advies maakt dan je echt doet. Mensen worden gelukkig als ze denken iemand geholpen te hebben. Zo'n leugentje voor bestwil werkt hetzelfde als een complimentje, maar nog mooier: onbewust denk je nog een keer over dat advies na en leer je veel beter met kritiek omgaan (wat voor iedereen verschrikkelijk moeilijk is).
  maandag 15 januari 2018 @ 18:57:01 #63
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_176524978
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 16:55 schreef Mekamotut het volgende:
Mijn topics worden gesloten of ik word volledig afgefikt, daarom verpak ik problemen in mijn leven in een zo normaal mogelijke onschuldige vraag of stelling https://forum.fok.nl/topic/2420760 deze bijvoorbeeld, lag een persoonlijk probleem aan ten grondslag maar ik durf er niks meer over te zeggen.
Je hebt de pech dat je net een topic opent op een moment dat er op R&P regelmatig vrouwenhatende opmerkingen voorbij komen van een aantal idividuen, hele topics waar vrouwen in het algemeen voor hoer, slet, kutwijf worden uitgemaakt en als oppervlakkig, golddigger en nutteloos worden weggezet.

Zet daar je enorm generaliserende en seksistische topictitel bij met een OP die iemand al een bepaalde richting op stuurt, en je hebt je vrouwenhaat-topic te pakken. Dat wilde ik voor zijn, sowieso was het gros van de reacties al onzin.

Als je je door het slotje dat ik plaatste ontmoedigd voelt, dan spijt me dat. Ik heb je uitgelegd dat het niks persoonlijk is, slechts een vervelende samenloop van omstandigheden. Ik heb je ook gezegd dat je een nieuw topic mag openen, mits je niet weer gaat generaliseren en het dus nuanceert. Zie hiervoor ook de tips die Bosbeetle je gaf.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_176525344
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:57 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je hebt de pech dat je net een topic opent op een moment dat er op R&P regelmatig vrouwenhatende opmerkingen voorbij komen van een aantal idividuen, hele topics waar vrouwen in het algemeen voor hoer, slet, kutwijf worden uitgemaakt en als oppervlakkig, golddigger en nutteloos worden weggezet.

Zet daar je enorm generaliserende en seksistische topictitel bij met een OP die iemand al een bepaalde richting op stuurt, en je hebt je vrouwenhaat-topic te pakken. Dat wilde ik voor zijn, sowieso was het gros van de reacties al onzin.

Als je je door het slotje dat ik plaatste ontmoedigd voelt, dan spijt me dat. Ik heb je uitgelegd dat het niks persoonlijk is, slechts een vervelende samenloop van omstandigheden. Ik heb je ook gezegd dat je een nieuw topic mag openen, mits je niet weer gaat generaliseren en het dus nuanceert. Zie hiervoor ook de tips die Bosbeetle je gaf.
Ja maar het was echt niet vrouwenhatend bedoeld ofzo, vandaag vind ik vrouwen gewoon echt even heel gemeen en haatdragend tegenover elkaar.
Vandaar die TT.
Ik heb helemaal geen hekel aan vrouwen.
pi_176525372
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:31 schreef Dally het volgende:

[..]

Natuurlijk hoef je niet verplicht advies op te volgen, maar verplaats je even in de ander:
Stel dat iemand jou om hulp vraagt. Je geeft advies maar krijgt onmiddellijk te horen dat je advies slecht is. Oke, kan gebeuren, maar na een paar van zulke reacties geef je deze persoon ook geen advies meer. (Serieus) advies moet je altijd met veel respect behandelen ook al ben je het er niet mee eens. Ook al ga je dat advies niet volgen, laat altijd blijken dat je het serieus neemt en meeneemt en nooit klagen!

Fleur het desnoods een beetje op door de waarheid een klein beetje te verdraaien waardoor het lijkt alsof je meer gebruik van het advies maakt dan je echt doet. Mensen worden gelukkig als ze denken iemand geholpen te hebben. Zo'n leugentje voor bestwil werkt hetzelfde als een complimentje, maar nog mooier: onbewust denk je nog een keer over dat advies na en leer je veel beter met kritiek omgaan (wat voor iedereen verschrikkelijk moeilijk is).
Ik dacht dat ik dat al deed.
pi_176525499
quote:
2s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:40 schreef junkiexp het volgende:
Ik snap het wel, vroeger werd er normaal gereageerd.
Zeker omdat het nu wat rustiger is gaan baggeraars ook baggeren in serieuze subfora.
Wordt wel gemodereerd maar toch.

Dat is ook de reden dat het rustiger is, nieuwe users komen gelijk niet meer terug.
In ONZ en KLB heb je wat kliekjes, en als je daar niet bij hoort dan reageert ook niemand op je en dan is de lol er wel vanaf.

Gelukkig zijn er nog wat andere subfora waar het wel leuk is :)
Valt in ONZ wel mee nu zeker in het dodetopic is iedereen welkom. :@ :*
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_176525745
100% schuldig.

Ik hou er niet zo van om 'bekend' te zijn, ik sta liever in de schaduw. Laat anderen maar in de spotlights staan.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_176526118
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:04 schreef Hamzoef het volgende:
Waar hoor je dat? Het bevreemdt mij in hoge mate, gezien de hoeveelheid bagger topics die bij tijd en wijle gepost worden. Wat dat betreft zou je zeggen dat mensen de lat niet als hoog ervaren.
Het zit hem er denk ik in dat juist de mensen die vooral bagger te melden hebben het minst onzeker zijn, over of het wel een goed idee is een topic te openen.
  maandag 15 januari 2018 @ 19:42:08 #69
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_176526152
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:08 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja maar het was echt niet vrouwenhatend bedoeld ofzo, vandaag vind ik vrouwen gewoon echt even heel gemeen en haatdragend tegenover elkaar.
Vandaar die TT.
Ik heb helemaal geen hekel aan vrouwen.
Dat weet ik, zoals ik ook al aangaf ;). Maar ik hoop wel dat je snapt dat een TT als de jouwe een bepaald slag users aantrekt dat wel graag op vrouwen afgeeft.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 15 januari 2018 @ 19:47:43 #70
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176526260
Ik begrijp dat inmiddels Embraer89 een ban te pakken heeft, maar dat is gewoon een schoolvoorbeeld voor hoe een moderator zich niet moet gedragen... Sowieso zet ik mijn vraagtekens bij het geven van miljoen kansen aan bepaalde figuren waarvan je toch bij voorbaat weet dat ze het gaan verkloten. Is het dan puur voor de kliks?
pi_176526261
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:42 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat weet ik, zoals ik ook al aangaf ;). Maar ik hoop wel dat je snapt dat een TT als de jouwe een bepaald slag users aantrekt dat wel graag op vrouwen afgeeft.
Ik snap het.
Ik heb wel enkele bruikbare antwoorden gelezen dus het was niet helemaal verloren.
  maandag 15 januari 2018 @ 19:56:37 #72
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_176526492
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:47 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ik snap het.
Ik heb wel enkele bruikbare antwoorden gelezen dus het was niet helemaal verloren.
Ik hoop van harte dat je gewoon weer een topic opent als je ergens mee zit :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_176526582
Vaak als je een topic opent, moet je die ook bijhouden.
Dat is wel eens lastig, alsof men dat ook van je verwacht zeg maar.
Daarnaast de mensen die idem gaan kloten, moet je ook maar net zin in hebben die dag.
pi_176527686
quote:
14s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:56 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik hoop van harte dat je gewoon weer een topic opent als je ergens mee zit :).
Als de nood hoog genoeg is.
  maandag 15 januari 2018 @ 20:43:58 #75
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176527801
Omdat als je een topic in NWS of POL opent, alle linkse trollen naar boven komen en hysterisch gaan gillen “reeeeeee, nazi!” waardoor iedere kans op een interssant topic of een leuke discussie verkeken is.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')