abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 januari 2018 @ 19:47:34 #1
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_176459414
Mijn huidige vuilnisbak (een klote ding) is sinds een week onherstelbaar overleden. Tijd voor een nieuwe. Simpel zou je denken, nou niet dus. Ben al een week aan het zoeken en het lijkt er op alsof een vuilnisbak die niet door een volstrekte idioot ontworpen is gewoon niet bestaat.

Hoe moeilijk kan het zijn een goede vuilnisbak te ontwerpen. Het is een bak waar je je vuilnis in knikkert. Lijkt me geen rocket science. Een korte opsomming van de ontwerpfouten die je tegenkomt:

• Scharnier is zo gemaakt dat de bak niet open kan als ie tegen de muur staat (alsof ik 't ding midden in m'n keuken ga zetten)
• Zak blijft niet goed zitten
• Bak is zo licht dat elke keer als je op 't pedaal trapt de bak omdondert of op z'n minst de halve keuken door schuift
• Er passen alleen zakken in die nergens te koop zijn en ¤25 per rol kosten.
• Geen aparte vakken voor rest/gft/plastic
• Ding is zo goedkoop en fragiel gemaakt dat ie al uit elkaar dondert als je er scheef naar kijkt
• Je moet 'm met je handen open doen waardoor die bak goor wordt en je continue je handen moet wassen tijdens het koken.

En ga zo maar door. En voor zo'n stuk ellende betaal je dan ook nog een fortuin, want om de een of andere reden zijn die dingen gruwelijk duur. Dit is toch wel het meest ernstige stukje collectieve incompetentie dat ik ooit heb gezien. Hoe kan het dat onze samenleving met al haar vernuft zoiets eenvoudigs totaal weet te verkloten ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_176459515
Complot van Chinese fabrikanten om onze afvalexport naar China te belemmeren natuurlijk.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 19:52:22 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_176459525
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 19:47 schreef Aaargh! het volgende:
• Geen aparte vakken voor rest/gft/plastic
Da's volgens mij ook niet echt de norm
  vrijdag 12 januari 2018 @ 19:54:08 #4
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_176459566
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 19:52 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Da's volgens mij ook niet echt de norm
We moeten tegenwoordig allemaal afval scheiden, dus lijkt me dat dit de nieuwe norm is.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 19:57:14 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_176459617
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 19:54 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

We moeten tegenwoordig allemaal afval scheiden, dus lijkt me dat dit de nieuwe norm is.
Dan krijg je denk ik wel een heel grote vuilnisbak voor binnen
pi_176459644
Ik pleur alles in één vuilniszak en die komen ze ophalen. #Nascheiden.
pi_176460980
Dan mik je toch gewoon alles in een emmer.

Je lijkt wel een wijf. Of ben je hommo.
pindazakje
pi_176461142
flikker gewoon al je afval bij de buren over het hek
  vrijdag 12 januari 2018 @ 20:59:07 #9
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176461388
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 19:47 schreef Aaargh! het volgende:
Mijn huidige vuilnisbak (een klote ding) is sinds een week onherstelbaar overleden. Tijd voor een nieuwe. Simpel zou je denken, nou niet dus. Ben al een week aan het zoeken en het lijkt er op alsof een vuilnisbak die niet door een volstrekte idioot ontworpen is gewoon niet bestaat.

Hoe moeilijk kan het zijn een goede vuilnisbak te ontwerpen. Het is een bak waar je je vuilnis in knikkert. Lijkt me geen rocket science. Een korte opsomming van de ontwerpfouten die je tegenkomt:

• Scharnier is zo gemaakt dat de bak niet open kan als ie tegen de muur staat (alsof ik 't ding midden in m'n keuken ga zetten)
• Zak blijft niet goed zitten
• Bak is zo licht dat elke keer als je op 't pedaal trapt de bak omdondert of op z'n minst de halve keuken door schuift
• Er passen alleen zakken in die nergens te koop zijn en ¤25 per rol kosten.
• Geen aparte vakken voor rest/gft/plastic
• Ding is zo goedkoop en fragiel gemaakt dat ie al uit elkaar dondert als je er scheef naar kijkt
• Je moet 'm met je handen open doen waardoor die bak goor wordt en je continue je handen moet wassen tijdens het koken.

En ga zo maar door. En voor zo'n stuk ellende betaal je dan ook nog een fortuin, want om de een of andere reden zijn die dingen gruwelijk duur. Dit is toch wel het meest ernstige stukje collectieve incompetentie dat ik ooit heb gezien. Hoe kan het dat onze samenleving met al haar vernuft zoiets eenvoudigs totaal weet te verkloten ?
ik wil je wel helpen.. je wilt een nieuwe? hoeveel liter?
hoeveel mag het kosten?

ik heb je mijn mattie

zeg maar
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_176461800
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 19:47 schreef Aaargh! het volgende:
Mijn huidige vuilnisbak (een klote ding) is sinds een week onherstelbaar overleden. Tijd voor een nieuwe. Simpel zou je denken, nou niet dus. Ben al een week aan het zoeken en het lijkt er op alsof een vuilnisbak die niet door een volstrekte idioot ontworpen is gewoon niet bestaat.

Hoe moeilijk kan het zijn een goede vuilnisbak te ontwerpen. Het is een bak waar je je vuilnis in knikkert. Lijkt me geen rocket science. Een korte opsomming van de ontwerpfouten die je tegenkomt:

• Scharnier is zo gemaakt dat de bak niet open kan als ie tegen de muur staat (alsof ik 't ding midden in m'n keuken ga zetten)
• Zak blijft niet goed zitten
• Bak is zo licht dat elke keer als je op 't pedaal trapt de bak omdondert of op z'n minst de halve keuken door schuift
• Er passen alleen zakken in die nergens te koop zijn en ¤25 per rol kosten.
• Geen aparte vakken voor rest/gft/plastic
• Ding is zo goedkoop en fragiel gemaakt dat ie al uit elkaar dondert als je er scheef naar kijkt
• Je moet 'm met je handen open doen waardoor die bak goor wordt en je continue je handen moet wassen tijdens het koken.

En ga zo maar door. En voor zo'n stuk ellende betaal je dan ook nog een fortuin, want om de een of andere reden zijn die dingen gruwelijk duur. Dit is toch wel het meest ernstige stukje collectieve incompetentie dat ik ooit heb gezien. Hoe kan het dat onze samenleving met al haar vernuft zoiets eenvoudigs totaal weet te verkloten ?
Ja die achterlijke prijzen voor een vuilnisbak :{w
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 21:17:31 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176462013
Hier woont een oud vrouwtje in de straat die iedere keer bij het uitlaten van haar hondje een boterhamzakje met vuil in de prullenbak in het park mikt.
And so is the past
pi_176462063
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 21:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Hier woont een oud vrouwtje in de straat die iedere keer bij het uitlaten van haar hondje een boterhamzakje met vuil in de prullenbak in het park mikt.
Waar ik een tijdje gewoond heb flikkerden ze het gewoon van het balkon :')
  vrijdag 12 januari 2018 @ 21:21:40 #13
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176462171
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 21:18 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Waar ik een tijdje gewoond heb flikkerden ze het gewoon van het balkon :')
Oude vrouwtjes van het balkon flikkeren, de vlerken. :(.
And so is the past
pi_176462304
Waar kijk jij? Ik heb er eentje van 25 liter voor 8 euro bij Blokker gekocht en de zakken (30 liter) koop ik gewoon voor een euro bij de Appie.
pi_176462324
Gewoon een vuilniszak en als die vol is pleur ik hem in de ondergrondse klaar..
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 21:33:56 #16
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_176462493
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 21:26 schreef DoubleDip het volgende:
Waar kijk jij? Ik heb er eentje van 25 liter voor 8 euro bij Blokker gekocht en de zakken (30 liter) koop ik gewoon voor een euro bij de Appie.
Link naar niet-suckende vuilnisbak voor 8 euro a.u.b
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 21:35:58 #17
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_176462542
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 20:59 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik wil je wel helpen.. je wilt een nieuwe? hoeveel liter?
hoeveel mag het kosten?

ik heb je mijn mattie

zeg maar
Max. 50cm breed, max 40cm diep, 3 vakken, moeten normale zakken in passen, degelijke constructie, zak moet goed vast blijven zitten, moet met achterkant tegen de muur kunnen staan, met pedaal/pedalen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_176462545
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 21:33 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Link naar niet-suckende vuilnisbak voor 8 euro a.u.b
Destijds iets afgeprijsd, maar hier alsnog voor een tientje:

http://www.blokker.nl/nl/(...)fvalemmer-25-l-zwart

Deksel gaat twee kanten op, best handig. De zak blijft goed zitten en hij flikkert niet om ofzo. Prima ding.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 21:36:47 #19
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_176462563
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 21:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Destijds iets afgeprijsd, maar hier alsnog voor een tientje:

http://www.blokker.nl/nl/(...)fvalemmer-25-l-zwart

Deksel gaat twee kanten op, best handig. De zak blijft goed zitten en hij flikkert niet om ofzo. Prima ding.
Geen pedaal. Onbruikbaar tijdens het koken. Ook maar 1 vak ipv 3.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_176462567
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 21:35 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Max. 50cm breed, max 40cm diep, 3 vakken, moeten normale zakken in passen, degelijke constructie, zak moet goed vast blijven zitten, moet met achterkant tegen de muur kunnen staan, met pedaal/pedalen.
OK deze had ik nog niet gezien. Dan voldoet ie niet. Waarom 3 vakken? T is toch een restafvalbak en in de verbrandingsoven komt alles weer bij elkaar.
pi_176462609
Deze dan? 2 vakken weliswaar maar betaalbaar, heeft een pedaal en de juiste afmetingen.

http://www.blokker.nl/nl/(...)6-l-zilver-antraciet
  vrijdag 12 januari 2018 @ 21:38:44 #22
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_176462616
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 21:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

OK deze had ik nog niet gezien. Dan voldoet ie niet. Waarom 3 vakken? T is toch een restafvalbak en in de verbrandingsoven komt alles weer bij elkaar.
Restafval, GFT, plastic.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_176462657
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 21:38 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Restafval, GFT, plastic.
Plastic scheiden heeft geen zin. Komt allemaal op 1 hoop terecht.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 21:41:40 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176462722
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 21:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Plastic scheiden heeft geen zin. Komt allemaal op 1 hoop terecht.
Ze komen jouw restafval gratis ophalen?
And so is the past
  vrijdag 12 januari 2018 @ 21:44:29 #25
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_176462819
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 21:38 schreef DoubleDip het volgende:
Deze dan? 2 vakken weliswaar maar betaalbaar, heeft een pedaal en de juiste afmetingen.

http://www.blokker.nl/nl/(...)6-l-zilver-antraciet
Die hebben m’n ouders. Is een onding en te klein.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')