abonnement Unibet Coolblue
pi_176447294
En dan bedoel ik uiteraard niet wat je aan materie bezit. Wat ik bedoel is je levensvisie. Met welk blik kijk je op dit moment om je heen? Hoe plaats je jezelf in de maatschappij, of om het ruimer te trekken, als onderdeel van een groter geheel? In culturele, spirituele of wellicht zelfs universele zin. In hoeverre heb je een ontwikkeling meegemaakt door de jaren heen?

Ik merk zelf dat ik zo langzamerhand begin los te komen van het destructieve nihilisme dat me zo lang in zijn greep heeft gehad. Ik word steeds spritueler. Met het gevoel dat ik gezegend ben van het feit dat ik als zelfbewuste organisme een plek in een oneindig en interessant universum heb mogen bemachten. Dat ik als levende sterrenstof in mijn kortstondig bestaan een glimp hebben kunnen opvangen van een geheel dat intrinsiek spiritueel en majestueus is.

Of zoals de Perzische dichter Rumi zo mooi verwoordde:

“Stop acting so small. You are the universe in ecstatic motion.”


Dit universeel perspectief zorgt ervoor dat ik het leven een stuk mooier vind, veel wereldse problemen waar we ons zo druk over maken in mijn ogen nietszeggend en futiel zijn en dat het uiteindelijk allemaal aankomt om de perfecte harmonie met elkaar te vinden.
pi_176447621
Ik zit momenteel, al jaren, rolstoel enzo

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2018 09:09:25 ]
pi_176448251
Leven is een grote simulatie.
Ik ben de enige bekende met een eigen wil.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 10:35:04 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176448877
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:56 schreef tailfox het volgende:
Leven is een grote simulatie.
Ik ben de enige bekende met een eigen wil.
En dan verdoe je, uit vrije wil, je tijd met het kletsen met gesimuleerde fok!kers?!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176450311
Ver weg van spiritualiteit, gelukkig.
Conscience do cost.
pi_176455871
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

En dan verdoe je, uit vrije wil, je tijd met het kletsen met gesimuleerde fok!kers?!
Ja :Y .
Ik zoek nog een andere niet gesimuleerde
pi_176493880
Rumi was Turks.
pi_176694063
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:37 schreef Stabiel het volgende:
En dan bedoel ik uiteraard niet wat je aan materie bezit. Wat ik bedoel is je levensvisie. Met welk blik kijk je op dit moment om je heen? Hoe plaats je jezelf in de maatschappij, of om het ruimer te trekken, als onderdeel van een groter geheel? In culturele, spirituele of wellicht zelfs universele zin. In hoeverre heb je een ontwikkeling meegemaakt door de jaren heen?

Het is een interessant gegeven om een levend wezen te zijn met maximaal 100 jaar op de enige bekende planeet met leven en dan wetende dat het universum miljarden jaren oud is en miljarden jaren doorgaat na je dood. Het feit is dus dat je leventje heel kort en insignificant is in de eindeloze stroom van tijd.


"A little of nature's energy is inside all of us - and will continue its relentless beat when we are exhausted and gone, having left less of a mark even than the tiny trapped corals and brachiopods in the rocks; mere frenzied instants in eternity"

Maak je geen zorgen om kleine primaten problemen (status in de groep, 'succes', hoe kom ik over op anderen). Laat je niet misleiden door andere primaten met rare pakken aan (de paus, doctoren en professoren, andere primaten in uniform). Maak je geen zorgen om je ego, het ego zit voornamelijk in de weg en het nalaten van een legacy is niks dan lucht en het najagen van de wind :)

Ik heb me neergelegd bij het feit dat er geen verklaring is voor het absurde mysterium tremendum, het bestaan an sich.

Ik heb mijn levensvisie gewijzigd van compleet determinisme naar een beperkte vorm van vrije wil dat tegen het deterministische universum ingaat gebaseerd op de eigenschappen van het (menselijk) bewustzijn en de complexiteit van het brein.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 14:49:55 #9
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176694443
Zoals jou naam al aangeeft, voel me vrij stabiel.
pi_176703038
quote:
Dit universeel perspectief zorgt ervoor dat ik het leven een stuk mooier vind, veel wereldse problemen waar we ons zo druk over maken in mijn ogen nietszeggend en futiel zijn en dat het uiteindelijk allemaal aankomt om de perfecte harmonie met elkaar te vinden.
Hier denk ik ook heel vaak over na, dat de mensheid zich zo groot voelt maar in vergelijking met het universum uiterst klein is, dat onze problemen en al die oorlogen voor niks zijn.

Bijvoorbeeld:
Als je naar een mieren-nest kijkt, besef dan dat wij eigenlijk dezelfde grootte hebben.

maar toch is het wel prachtig hoe het menselijk wezen zich heeft kunnen ontwikkelen tot hoe het op de dag van vandaag is
pi_176800340
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:56 schreef tailfox het volgende:
Leven is een grote simulatie.
Ik ben de enige bekende met een eigen wil.
*) scherp gezegd. Chapeau. Nog meer diepzinnige uitingen?
pi_176818299
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:37 schreef Stabiel het volgende:
En dan bedoel ik uiteraard niet wat je aan materie bezit. Wat ik bedoel is je levensvisie. Met welk blik kijk je op dit moment om je heen? Hoe plaats je jezelf in de maatschappij, of om het ruimer te trekken, als onderdeel van een groter geheel? In culturele, spirituele of wellicht zelfs universele zin. In hoeverre heb je een ontwikkeling meegemaakt door de jaren heen?

Ik merk zelf dat ik zo langzamerhand begin los te komen van het destructieve nihilisme dat me zo lang in zijn greep heeft gehad. Ik word steeds spritueler. Met het gevoel dat ik gezegend ben van het feit dat ik als zelfbewuste organisme een plek in een oneindig en interessant universum heb mogen bemachten. Dat ik als levende sterrenstof in mijn kortstondig bestaan een glimp hebben kunnen opvangen van een geheel dat intrinsiek spiritueel en majestueus is.

Of zoals de Perzische dichter Rumi zo mooi verwoordde:

“Stop acting so small. You are the universe in ecstatic motion.”


Dit universeel perspectief zorgt ervoor dat ik het leven een stuk mooier vind, veel wereldse problemen waar we ons zo druk over maken in mijn ogen nietszeggend en futiel zijn en dat het uiteindelijk allemaal aankomt om de perfecte harmonie met elkaar te vinden.
Vraagje: gaat dit voor jou ook samen met het geloof in God? hoe kijk je tegen de dood aan?
pi_176848353
Je hebt zelf wat leuke gedachtes gekregen waar je blij van wordt en die hang je aan.
Net als gelovigen, net als mensen met drugs op, net als.. zoveel mensen die iets vinden waarvan ze blij worden.

Nou ja om maar antwoord proberen te geven op je vragen in de OP

quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:37 schreef Stabiel het volgende:
Wat ik bedoel is je levensvisie.

Tjah levensvisie is nogal een vaag begrip, of veel omvattend woord.. Als ik een gok moet doen is het zoiets als dat ik zou moeten zorgen dat ik zelf blij ben en mijn gezin dat ook is en dat bereik met zo min mogelijk nadelen naar mens en dier, zoiets is wel 1 van de dingen waar ik achter sta

Met welk blik kijk je op dit moment om je heen?
Ik weet niet echt wat ik daarop moet antwoorden. Een tevreden/zelfverzekerde blik ofzo..

Hoe plaats je jezelf in de maatschappij, of om het ruimer te trekken,
Als iemand die nuttig is voor bepaalde taken maar zo snel mogelijk helemaal zelfvoorzienend wil zijn (dus zonder werkgever uberhaupt ook al programmeer ik)

als onderdeel van een groter geheel? In culturele, spirituele of wellicht zelfs universele zin.
Tjah weet hier ook niet op te antwoorden. Is voor mij te vaag

In hoeverre heb je een ontwikkeling meegemaakt door de jaren heen?
Nou van kind naar volwassene, die denkt dat hij intelligenter is dan 95% van de rest waarbij het wel enigzins gestaafd wordt door mijn financieen en de situatie in het algemeen waarin ik verkeer. En als kind had ik dat nog niet zo door dus ja daarom wel nuttig om te melden
Hoop dat het helpt..??
pi_176848392
Ik zoek sex. :')
pi_176848446
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:27 schreef dajay8816 het volgende:
Ik zoek sex. :')
Genoeg meiden die vallen voor spirituele mannen lijkt me. Hangt wat samen met emotie, daar zijn ze dol op
pi_176848470
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:29 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Genoeg meiden die vallen voor spirituele mannen lijkt me. Hangt wat samen met emotie, daar zijn ze dol op
Waar kan je die vinden? :o
pi_176848517
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:29 schreef dajay8816 het volgende:

[..]

Waar kan je die vinden? :o
Nou ja zijn denk ik daarvoor genoeg fora. Althans van wat me van vroeger bijstaat was dat een meid waarmee ik omging wel echt zo aangelegd was en die was nogal vaak online. Toen o.a. op camfrog maar bedoel zal vast ook wel op forums zijn geweest

Hier op het forum is trouwens toch ook wel een spiritueel gedeelte?
pi_176848588
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:30 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Nou ja zijn denk ik daarvoor genoeg fora. Althans van wat me van vroeger bijstaat was dat een meid waarmee ik omging wel echt zo aangelegd was en die was nogal vaak online. Toen o.a. op camfrog maar bedoel zal vast ook wel op forums zijn geweest

Hier op het forum is trouwens toch ook wel een spiritueel gedeelte?
Ja vroeger, zeg je goed. De maatschappij is nu verkloot.

Ja er is een sex fora, alleen moet ik wachten tot ik toestemming kan vragen :').
pi_176848706
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:32 schreef dajay8816 het volgende:

[..]

Ja vroeger, zeg je goed. De maatschappij is nu verkloot.

Ja er is een sex fora, alleen moet ik wachten tot ik toestemming kan vragen :').
The truth is in here
Brave new world

Denk dat dat al 2 zijn waar je een aardige kans hebt op spirituele mensen
pi_176848784
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:35 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

The truth is in here
Brave new world

Denk dat dat al 2 zijn waar je een aardige kans hebt op spirituele mensen
En dat moet ik googlen? :P
pi_176848790
Ik zit nu wat te zoeken, is inderdaad nogal bagger gesteld ja.
pi_176848802
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:37 schreef dajay8816 het volgende:

[..]

En dat moet ik googlen? :P
Nee dat zijn subfora hier :P
pi_176848823
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:37 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Nee dat zin subfora hier :P
Wat een namen haha.
pi_176848844
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:38 schreef dajay8816 het volgende:

[..]

Wat een namen haha.
tjah spirituele mensen laten zich niet lijden door het abc
pi_176850701
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:38 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

tjah spirituele mensen laten zich niet lijden door het abc
Mensen die daar zitten zijn echt niet spiritueel. Die zijn bang voor alles wat ze niet begrijpen. Of hebben een bepaald geloof en iedereen die anders denkt wordt versleten voor slecht. Spiritueel daarentegen is open minded, pakt van alles wat mee en creeert daarmee een mooi wereldbeeld. Meestal.
Als TS een mooie spiritueel wereldbeeld zoekt moet TS eens kijken bij theosofie. Die zeggen ook dat je alles bent en niet klein moet denken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')