abonnement Unibet Coolblue
pi_176435747
ik wil heel graag stoppen met het eten van vlees en vis ivm het mileu. zijn er hier meerdere mensen die ook om deze reden zijn gestopt met het eten van vlees en vis? ik ga binnenkort op vakantie en het lijkt mij op vakantie het moeilijkst om mij hieraan te houden, omdat het aanbod vaak beperkter is. zelf hou ik niet van maaltijdsalades etc dus dat is niet echt een optie. iemand tips?
pi_176435836
Waar ga je op vakantie?

En wil je alleen tips voor op vakantie of sowieso?
pi_176435929
midden oosten, syrie, en daar eten ze bijna alle warme maaltijden met vlees.
tips voor het dagelijks leven mag ook, ik woon nog thuis en mijn ouders steunen me hier niet echt in. elke dag apart voor mijzelf koken daar heb ik ook niet echt zin in, dus dan eet ik het vlees niet.
ik ben er echt van overtuigd dat het dagelijks eten van vlees echt ongezond is tegenwoordig, met al die hormonen en antibiotica die in de dieren zit
pi_176436000
Ik denk dat het milieu er geen zak van merkt als jij van dagelijks vlees naar helemaal 0 zou gaan.
Stel dat er 10 miljoen Nederlanders vlees eten en jij stopt er mee, dan kun je wel nagaan hoe klein dat effect is.
Laat staan als je het wereldwijd bekijkt.

Als je vlees vies vindt moet je er mee stoppen, maar voor het milieu hoef je het echt niet te doen.
pindazakje
pi_176436036
Voor op vakantie (buiten de deur) vinden van goede vegetarische en veganistische opties, gebruik ik zelf HappyCow App. Je kan zoeken op straal en vega opties of volledig veganistisch. Er worden recensies gegeven en een prijsindicatie. Zowel voor restaurants als voor sapbarretjes enzo.
And the druids turn to stone...
pi_176436074
Misschien dat je wat ervaringen en ideeën kunt opdoen in dit topic:
CUL / [Vegetarisch en veganistisch eten #15]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_176436083
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:29 schreef Panthera1984 het volgende:
Voor op vakantie (buiten de deur) vinden van goede vegetarische en veganistische opties, gebruik ik zelf HappyCow App. Je kan zoeken op straal en vega opties of volledig veganistisch. Er worden recensies gegeven en een prijsindicatie. Zowel voor restaurants als voor sapbarretjes enzo.
Gelijk downloaden 🤗
pi_176436095
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:27 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik denk dat het milieu er geen zak van merkt als jij van dagelijks vlees naar helemaal 0 zou gaan.
Stel dat er 10 miljoen Nederlanders vlees eten en jij stopt er mee, dan kun je wel nagaan hoe klein dat effect is.
Laat staan als je het wereldwijd bekijkt.

Als je vlees vies vindt moet je er mee stoppen, maar voor het milieu hoef je het echt niet te doen.
dit is wat mijn ouders dus zeggen. ik snap het wel, maar het geeft mij toch een beter gevoel. Maar ook met name voor mijn gezondheid, ik ben absoluut niet dik of ongezond gelukkig, maar wat ze allemaal in het vlees stoppen, ik denk dat je daar op de lange termijn echt ziek van kan worden.
pi_176436104
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:29 schreef Panthera1984 het volgende:
Voor op vakantie (buiten de deur) vinden van goede vegetarische en veganistische opties, gebruik ik zelf HappyCow App. Je kan zoeken op straal en vega opties of volledig veganistisch. Er worden recensies gegeven en een prijsindicatie. Zowel voor restaurants als voor sapbarretjes enzo.
super handig thanks!
pi_176436113
quote:
3s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:32 schreef golfer het volgende:
Misschien dat je wat ervaringen en ideeën kunt opdoen in dit topic:
CUL / [Vegetarisch en veganistisch eten #15]
dank je, ik had dit topic helemaal niet gezien!
pi_176436149
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:33 schreef koekje31 het volgende:

[..]

dit is wat mijn ouders dus zeggen. ik snap het wel, maar het geeft mij toch een beter gevoel. Maar ook met name voor mijn gezondheid, ik ben absoluut niet dik of ongezond gelukkig, maar wat ze allemaal in het vlees stoppen, ik denk dat je daar op de lange termijn echt ziek van kan worden.
Je kunt toch drastisch minderen met vlees ipv helemaal geen vlees.
Heel je leven lang vlees eten en nu ineens bang zijn wat je moet doen op vakantie als er niks zonder vlees verkrijgbaar is vind ik serieus royal sadness.
pindazakje
  donderdag 11 januari 2018 @ 17:37:24 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176436153
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:27 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik denk dat het milieu er geen zak van merkt als jij van dagelijks vlees naar helemaal 0 zou gaan.
Stel dat er 10 miljoen Nederlanders vlees eten en jij stopt er mee, dan kun je wel nagaan hoe klein dat effect is.
Laat staan als je het wereldwijd bekijkt.

Als je vlees vies vindt moet je er mee stoppen, maar voor het milieu hoef je het echt niet te doen.
En het is ook niet zo dat vegetarische oplossingen geen impact op het milieu hebben. Een van de grootste boosdoeners is soja en dat wordt in beide kampen veel gebruikt.
And so is the past
pi_176436170
quote:
14s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

En het is ook niet zo dat vegetarische oplossingen geen impact op het milieu hebben. Een van de grootste boosdoeners is soja en dat wordt in beide kampen veel gebruikt.
Als TS het milieu niet onnodig wil belasten kan hij beter nooit meer gaan autorijden.
pindazakje
  donderdag 11 januari 2018 @ 17:41:50 #14
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176436224
quote:
14s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

En het is ook niet zo dat vegetarische oplossingen geen impact op het milieu hebben. Een van de grootste boosdoeners is soja en dat wordt in beide kampen veel gebruikt.
Het overgrote deel van soja is voor de vlees industrie. En dan ook nog eens de meet kwalijke teelvormen daarvan.

Het soja argument tegen vegetarisch eten is baarlijke onzin. En de impact van vegetarisch eten is op alle vlakken significant kleiner dan die van vlees. Logisch, want dat vlees wordt niet gekweekt op lucht.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176436230
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:37 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Je kunt toch drastisch minderen met vlees ipv helemaal geen vlees.
Heel je leven lang vlees eten en nu ineens bang zijn wat je moet doen op vakantie als er niks zonder vlees verkrijgbaar is vind ik serieus royal sadness.
ik ga er ook niet wakker van liggen als ik zo nu en dan wel vlees eet, maar het liefst niet.
  donderdag 11 januari 2018 @ 17:43:31 #16
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176436248
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:38 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Als TS het milieu niet onnodig wil belasten kan hij beter nooit meer gaan autorijden.
En daar geld dan niet dat het een druppel op een hete plaat is?
Even naast het feit dat wat je zegt onwaar is, de vleesindustrie de grootste vervuiler ter wereld is, groter dan de transport industrie.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176436306
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En daar geld dan niet dat het een druppel op een hete plaat is?
Even naast het feit dat wat je zegt onwaar is, de vleesindustrie de grootste vervuiler ter wereld is, groter dan de transport industrie.
Ja daar geldt dat ook voor, maar het effect is nog steeds groter.
Als hij dagelijks met de fiets naar het werk/school gaat ipv met de auto heeft dat direct effect (minder uitstoot, al is het minimaal). Als hij dagelijks een stukje vlees minder eet wordt er geen stukje koe minder om geslacht.
pindazakje
  donderdag 11 januari 2018 @ 17:48:45 #18
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176436333
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En daar geld dan niet dat het een druppel op een hete plaat is?
Even naast het feit dat wat je zegt onwaar is, de vleesindustrie de grootste vervuiler ter wereld is, groter dan de transport industrie.
Van vegetarisch eten krijg je wel bewezen langere tenen.
And so is the past
  donderdag 11 januari 2018 @ 17:50:19 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176436356
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:47 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ja daar geldt dat ook voor, maar het effect is nog steeds groter.
Als hij dagelijks met de fiets naar het werk/school gaat ipv met de auto heeft dat direct effect (minder uitstoot, al is het minimaal). Als hij dagelijks een stukje vlees minder eet wordt er geen stukje koe minder om geslacht.
Sorry, maar het effect van geen vlees eten is groter dan van die auto laten staan.
Er wordt namelijk ook geen auto minder geproduceerd omdat 1 iemand geen auto rijdt, dat principe is echt precies hetzelfde.

Maar wat ik me afvraag, waar komt toch die enorme behoefte vandaan om in topics over vegetarisch eten even te komen vertellen hoe dom, stom en fout het allemaal wel niet is?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176436401
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar wat ik me afvraag, waar komt toch die enorme behoefte vandaan om in topics over vegetarisch eten even te komen vertellen hoe dom, stom en fout het allemaal wel niet is?
Goede vraag.

Laten we het in dit topic hebben over de vraag van TS. Hoe kan je op vakantie vegetarisch eten?
Spoilers!
  donderdag 11 januari 2018 @ 17:54:33 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176436417
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar wat ik me afvraag, waar komt toch die enorme behoefte vandaan om in topics over vegetarisch eten even te komen vertellen hoe dom, stom en fout het allemaal wel niet is?
Dat was in mijn geval helemaal niet de bedoeling. Meer het feit van de illusie dat vegetarisch zijn geen impact zou hebben op het milieu. Dat is gewoon een misvatting.
And so is the past
  donderdag 11 januari 2018 @ 17:54:53 #22
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176436421
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Goede vraag.

Laten we het in dit topic hebben over de vraag van TS. Hoe kan je op vakantie vegetarisch eten?
TS stelde meerdere vragen.
And so is the past
  donderdag 11 januari 2018 @ 17:56:37 #23
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176436444
Ts kan zich wat meer richten op bijgerechten e.d., of gewoon het vlees weglaten.
Misschien alvast een beetje inlezen over de keuken daar waardoor je de namen van gerechten kent die zonder vlees zijn of waarbij het vlees makkelijk eruit gelaten kan worden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176436450
De happy cow app is inderdaad een goede

Ik vond veel landen in het midden oosten niet onmogelijk om te doen. Misschien ben je wat vaker aangewezen op bijgerechten, dat wel (sowieso een tip voor in restaurants. Als er weinig op de kaart staat kom je met een combi van bij en voorgerechten (eventueel soms brutaal iets van de lunch kaart) best ver. Ook in nl) Alleen buiten de steden was het wat lastiger en dan zorgde ik dat ik altijd wat brood, noten, gedroogde vruchten en/of smeerseltjes achter de hand had

Een foodie-vakantie zal het niet worden nee op die bestemming maar honger ga je ook niet hebben hoor
  donderdag 11 januari 2018 @ 17:57:40 #25
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176436462
quote:
14s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dat was in mijn geval helemaal niet de bedoeling. Meer het feit van de illusie dat vegetarisch zijn geen impact zou hebben op het milieu. Dat is gewoon een misvatting.
Alles heeft impact. Maar feiten blijft dat de impact veel maken kleiner is. En een mens zal toch moeten eten...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')