abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 januari 2018 @ 20:55:03 #51
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176439795
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:40 schreef FlatEarther het volgende:
In Nederland kom je überhaupt het ziekenhuis niet binnen want je moet eerst door de poortwachters die we huisarts noemen.
Alleen staat daar in de wachtkamer meestal wel de kachel aan en het is hier ook nooit 30 graden onder nul.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_176447701
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:07 schreef Rangono het volgende:
Ik kan het ziekenhuis dit niet kwalijk nemen. Amerika staat voor een erg lastige keuze: gaan wij ervoor zorgen dat dit soort zaken niet meer gebeuren met mensen die slecht zijn verzekerd, of blijven we het geld gebruiken om in het defensieapparaat te steken? zodat wij kinderen in het Midden-Oosten kunnen blijven bombarderen.

Moeilijk, moeilijk. Ga er maar aan staan.
Waarom denk je dat veel Amerikanen naar de ER ipv naar een huisarts gaan? Omdat ze verplicht zijn mensen te behandelen (federale wet van 1985). In 2010 leverden hospitalen voor 40 miljard dollar "uncompensated care", zo'n 6% van hun totale budget.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_176447809
Ben in afwachting van de eerste ultra rechtse Fokker die hyper marktwerking en kapitalisme gaat verdedigen.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 09:30:21 #54
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_176447865
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:26 schreef Simmertje het volgende:
Ben in afwachting van de eerste ultra rechtse Fokker die hyper marktwerking en kapitalisme gaat verdedigen.
Waarom?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 09:44:37 #55
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_176448073
Was deze vrouw uitbehandeld of niet? Ziekenhuizen zijn immers geen opvanghuizen.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 09:48:54 #56
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_176448126
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:44 schreef Twiitch het volgende:
Was deze vrouw uitbehandeld of niet? Ziekenhuizen zijn immers geen opvanghuizen.
Dus het is ok om iemand met alleen een gewaad om zich heen in de vrieskou neer te zetten? daar gaat het vooral om he...
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_176449252
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 13:18 schreef 2NutZ het volgende:
In Baltimore USA is een vrouwelijke patiënt in alleen een ziekenhuis gewaad op straat gezet bij de bushalte terwijl het vet koud is.

Wat is dit voor wereld? wat gaan we raar met elkaar om?

[..]


https://www.cbsnews.com/n(...)-baltimore-hospital/

on a side note: ik denk dat het internet te klein was als deze ziekenhuis medewerkers blank waren geweest.
Wat voor wereld dat is? Dat is de rechtse heilstaat. Waarbij ziekenhuis zorg alleen voor hen is die het kunnen betalen *O* *O* *O* *O*
pi_176449288
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:59 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Wat voor wereld dat is? Dat is de rechtse heilstaat. Waarbij ziekenhuis zorg alleen voor hen is die het kunnen betalen *O* *O* *O* *O*
Mja marktwerking is heilig he, ook al is het doorgeschoten *O*
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:03:07 #59
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_176449319
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:59 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Wat voor wereld dat is? Dat is de rechtse heilstaat. Waarbij ziekenhuis zorg alleen voor hen is die het kunnen betalen *O* *O* *O* *O*
Rechts?

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:01 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Mja marktwerking is heilig he, ook al is het doorgeschoten *O*
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:30 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Waarom?
Ik krijg geen antwoord meer denk ik he?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_176449406
Omdat ik wel eens discussies gevolgd heb van (onrealistische) rechtse fokkers die marktwerking heilig stellen boven alles. En ben toch elke keer weer verbaasd hoe je zo'n mindset kunt hebben. Dus was benieuwd of deze zelfde mensen ook bij het zien van deze beelden er nog zo over denken.
pi_176449785
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:03 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Rechts?

[..]

[..]

Ik krijg geen antwoord meer denk ik he?
Ja rechts. Dat is iedereen voor zichzelf en god voor allen (Dat laatste in de VS dan). Je weet wel, iets met een zo klein mogelijke overheid en alles aan de heilige markt overlaten. Want de markt weet wat goed is en het individu krijgt wat hij/zij verdient. Eigen verantwoordelijkheid enzo ;)
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:29:51 #62
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_176449789
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:09 schreef Simmertje het volgende:
Omdat ik wel eens discussies gevolgd heb van (onrealistische) rechtse fokkers die marktwerking heilig stellen boven alles. En ben toch elke keer weer verbaasd hoe je zo'n mindset kunt hebben. Dus was benieuwd of deze zelfde mensen ook bij het zien van deze beelden er nog zo over denken.
Ja, dat snap ik.. dat is een beetje dommig. Al zie ik uit alle kampen een boel mensen waarbij ik echt verbaast ben over de logica die sommigen hanteren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:29 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Ja rechts. Dat is iedereen voor zichzelf en god voor allen (Dat laatste in de VS dan). Je weet wel, iets met een zo klein mogelijke overheid en alles aan de heilige markt overlaten. Want de markt weet wat goed is en het individu krijgt wat hij/zij verdient. Eigen verantwoordelijkheid enzo ;)
Nee, eigenlijk niet.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_176449819
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:54 schreef Begripvol het volgende:

[..]

In sommige ziekenhuizen in Nederland controleren ze eerst of je alleen een basisverzekering hebt. En als je niet genoeg aanvullend bent verzekerd, dan krijg je niet de optimale zorg die je zou moeten krijgen om bijvoorbeeld letterlijk gezondheidswinst te boeken. Ze houden zich strikt aan het DBC-systematiek. En als je ongelukkigerwijs goedkoper uitvalt in het DBC-pakket, terwijl je dure behandelingen nodig hebt, dan laten ze je links liggen onder het mom van dat jouw geval zeer gecompliceerd was. Ze zouden dus niet weten wat je precies scheelde. En als je geluk hebt om er goed van af te komen, dan heb je mazzel. Maar als je pech hebt, bijvoorbeeld in het geval van longembolieën en een herseninfarct in wording, dan word je of ernstig invalide of je sterft. Dit soort criminele activiteiten vinden echt plaats in bepaalde Nederlandse ziekenhuizen.
Bron?
pi_176449856
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:48 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dus het is ok om iemand met alleen een gewaad om zich heen in de vrieskou neer te zetten? daar gaat het vooral om he...
In het filmpje is te zien dat een tas met haar kleding en spullen naast haar staat. Dat ze deze niet aandoet is haar eigen keus.

Ik vermoed dat dit een geval is waar iemand faked ziek/ beperkt te zijn om zo een bed, bad en eten te krijgen in het ziekenhuis.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:36:57 #65
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_176449895
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:34 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

In het filmpje is te zien dat een tas met haar kleding en spullen naast haar staat. Dat ze deze niet aandoet is haar eigen keus.

Ik vermoed dat dit een geval is waar iemand faked ziek/ beperkt te zijn om zo een bed, bad en eten te krijgen in het ziekenhuis.
Lekker omkleden in de vrieskou op straat... en dan nog dus dat is jouw argumentatie om het goed te praten? echt heel apart. Grote kans dat deze vrouw kwam te overlijden als die meneer niks had gefilmd.

We zijn erg hard voor elkaar tegenwoordig. Zonde.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_176450258
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:36 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Lekker omkleden in de vrieskou op straat... en dan nog dus dat is jouw argumentatie om het goed te praten? echt heel apart. Grote kans dat deze vrouw kwam te overlijden als die meneer niks had gefilmd.

We zijn erg hard voor elkaar tegenwoordig. Zonde.
Ik ga er vanuit dat ze genoeg kans heeft gehad om dat binnen te doen. Het ziekenhuis is geen opvangplek, dus als deze vrouw op een gegeven moment weigert weg te gaan wat moet het ziekenhuis dan? Een plek aanbieden die een ziek iemand hard nodig heeft? Hier in nederland is er nog een optie om zo iemand door de politie te laten verwijderen of te verplaatsen naar een ggz instelling. Ik denk dat dat in amerika niet kan.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:03:00 #67
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_176450429
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:53 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat ze genoeg kans heeft gehad om dat binnen te doen. Het ziekenhuis is geen opvangplek, dus als deze vrouw op een gegeven moment weigert weg te gaan wat moet het ziekenhuis dan? Een plek aanbieden die een ziek iemand hard nodig heeft? Hier in nederland is er nog een optie om zo iemand door de politie te laten verwijderen of te verplaatsen naar een ggz instelling. Ik denk dat dat in amerika niet kan.
Dus je keurt het goed dat deze vrouw met gevaar voor leven zo in de kou werd gezet...

damn..sick
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_176450742
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:53 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat ze genoeg kans heeft gehad om dat binnen te doen. Het ziekenhuis is geen opvangplek, dus als deze vrouw op een gegeven moment weigert weg te gaan wat moet het ziekenhuis dan? Een plek aanbieden die een ziek iemand hard nodig heeft? Hier in nederland is er nog een optie om zo iemand door de politie te laten verwijderen of te verplaatsen naar een ggz instelling. Ik denk dat dat in amerika niet kan.
Je denkt dat ze faked om eten en een bed te krijgen
Je gaat ervan uit dat ze genoeg kans heeft gehad om zich aan te kleden
Je denkt dat men in de VS in zo'n situatie geen politie kan inschakelen. Terwijl de man die het filmt, die zelf in Amerika woont en in de medische sector werkt, aan het personeel vraagt waarom ze de politie niet inschakelen...

De "1986 Emergency Medical Treatment & Labor Act" verbied precies dit soort praktijken, blijkbaar vind jij het ok dat hospitalen de wet overtreden...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_176451528
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je denkt dat ze faked om eten en een bed te krijgen
Je gaat ervan uit dat ze genoeg kans heeft gehad om zich aan te kleden
Je denkt dat men in de VS in zo'n situatie geen politie kan inschakelen. Terwijl de man die het filmt, die zelf in Amerika woont en in de medische sector werkt, aan het personeel vraagt waarom ze de politie niet inschakelen...

De "1986 Emergency Medical Treatment & Labor Act" verbied precies dit soort praktijken, blijkbaar vind jij het ok dat hospitalen de wet overtreden...
Natuurlijk moet ik gokken wat er aan vooraf gegaan is. En dat ik een actie van een ziekenhuis kan begrijpen wil niet zeggen dat ik het goed keur. Voor een ziekenhuis is dit een erg extreme actie dus ga ik er vanuit dat de gebeurtenissen vooraf dit ook waren.
Ik heb ook de nodige verhalen van personeel gehoord over aangevallen en bedreigd worden door “patienten” om aan drug te komen, om verzorging af te dwingen.
Ik neem aan dat iedereen die in de zorg werkt weet dat je doorgaans met een chronische onderbezetting zit dus dan kun je niet een paar man missen om een patient die niets mankeert bezig te houden en te zorgen dat de mensen om haar heen veilig zijn.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 13:15:52 #70
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_176451663
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:44 schreef Twiitch het volgende:
Was deze vrouw uitbehandeld of niet? Ziekenhuizen zijn immers geen opvanghuizen.
Ze had als ze aan onderkoeling was gaan lijden had ze weer het ziekenhuis in gemoeten. Dus een bezuiniging was het niet. :D
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_176461335
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Waarom denk je dat veel Amerikanen naar de ER ipv naar een huisarts gaan? Omdat ze verplicht zijn mensen te behandelen (federale wet van 1985). In 2010 leverden hospitalen voor 40 miljard dollar "uncompensated care", zo'n 6% van hun totale budget.
Beschaafd.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 22:19:29 #72
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176463918
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Waarom denk je dat veel Amerikanen naar de ER ipv naar een huisarts gaan? Omdat ze verplicht zijn mensen te behandelen (federale wet van 1985). In 2010 leverden hospitalen voor 40 miljard dollar "uncompensated care", zo'n 6% van hun totale budget.
Kosten die uiteindelijk de mensen die wel verzekerd zijn alsnog dragen. Maar die Yanks zijn niet slim genoeg om te bedenken dat ze goedkoper uit zijn als men collectief verzekerd kan zijn zoals wij dat hebben. Kosten voor een verzekering door te weinig deelname gemiddeld 700 dollar per persoon in de VS voor een goede verzekering. En hoe minder deelnemers hoe duurder het word want uiteindelijk zullen ook onverzekerden geholpen worden en maken dus kosten. Zelfs in de VS al is dat minimale zorg.

En die Yanks maar roepen dat ze een keuze hebben en meer vrijheden hebben omdat ze zelf kunnen bepalen. Ja die heb je maar de keuze is snel gemaakt voor een arbeider als die 700 dollar per persoon moet betalen :). Dus dan maar niet verzekeren. En als je geluk hebt zijn er nog wel een paar werkgevers die je verzekeren. En nu maar hopen dat je nooit ziek word.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 15 januari 2018 @ 12:28:27 #73
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_176516979
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:08 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Natuurlijk moet ik gokken wat er aan vooraf gegaan is. En dat ik een actie van een ziekenhuis kan begrijpen wil niet zeggen dat ik het goed keur. Voor een ziekenhuis is dit een erg extreme actie dus ga ik er vanuit dat de gebeurtenissen vooraf dit ook waren.
Ik heb ook de nodige verhalen van personeel gehoord over aangevallen en bedreigd worden door “patienten” om aan drug te komen, om verzorging af te dwingen.
Ik neem aan dat iedereen die in de zorg werkt weet dat je doorgaans met een chronische onderbezetting zit dus dan kun je niet een paar man missen om een patient die niets mankeert bezig te houden en te zorgen dat de mensen om haar heen veilig zijn.
Het lijkt mij ook dat het personeel niet zomaar een zieke / hulpbehoevende oudere dame op straat mag zetten zonder goede reden. Mocht dit inderdaad een vrouw zijn die normaliter in een doos woont en iedere keer ziektes faket om aan een warm bed en een hap eten te komen, dan is dat begrijpelijk, want dat is een uiterst hard leven. Maar de vraag is dan of er een reguliere opvang bestaat waar daklozen (in ieder geval 's winters) 's nachts onderdak en wat te eten kunnen krijgen. Lijkt mij dat in een land als de VS dat misschien wel door de gemeente in steden wordt aangeboden maar ook door particulieren, bijvoorbeeld kerkgenootschappen. Maar wie weet heeft deze vrouw gewoon een eigen woning of familie waar ze terecht kan, maar wil ze dat gewoonweg niet. Je zou denken dat ze de vrouw zich dan eerst laten aankleden, maar wie weet heeft ze dat vertikt in de gedachte dat ze haar dan toch niet zouden uitzetten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_176517237
Een goede zorgverzekering noemt men in Murica communism en doodgaan op de stoep van een ziekenhuis omdat je geen verzekering hebt, freedom.

Echt een raar en naar land om te wonen lijkt me voor het overgrote deel van de bevolking. Helaas zul je de meeste dingen die in de VS gebeuren, jaren later ook bij ons zien. America loopt met de meeste ontwikkelingen voor op ons.

Over een aantal jaren hebben we dus Emile Ratelband of een andere mongool als MP, lekker dan.
Radio Espantoso
  maandag 15 januari 2018 @ 13:13:48 #75
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_176517792
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 12:43 schreef Peligrosso het volgende:
Een goede zorgverzekering noemt men in Murica communism en doodgaan op de stoep van een ziekenhuis omdat je geen verzekering hebt, freedom.

Echt een raar en naar land om te wonen lijkt me voor het overgrote deel van de bevolking. Helaas zul je de meeste dingen die in de VS gebeuren, jaren later ook bij ons zien. America loopt met de meeste ontwikkelingen voor op ons.

Over een aantal jaren hebben we dus Emile Ratelband of een andere mongool als MP, lekker dan.
Emile Ratelband of Rutte maakt nou ook niet heel veel verschil.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')