abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 januari 2018 @ 10:53:47 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176428531
Pijltjes schieten met een blaaspijp. Je weet wel, zo'n elektriciteitsleidingen pijp en daar papieren pijltjes mee schieten, deden jullie dat ook?

Met mijn buurjongen struinde ik dan de hele buurt af op zoek naar open ramen waar je pijltjes naar binnen kon schieten. Strookjes papier onder de band van je broek geklemd zodat ze direct binnen handbereik waren voor het rollen van pijltjes!

Het beste materiaal voor pijltjes was de AVRO-bode! Want die was mooi langwerpig en daar kon je per blad precies 3 mooie lange stroken uit maken. En het papier was precies goed want als je het nat maakte dan plakte het een beetje dus de pijlen vielen niet snel uit elkaar en als je misschoot kon je ze gemakkelijk meerdere keren gebruiken.

Het moest wel een uitdaging zijn dus het leukste waren badkamer raampjes die op een klein kiertje stonden, met vette bonus dat er soms iemand stond te douchen of er zat iemand op de plee! Soms werd je betrapt en dan begon er een wijf op het raam te tikken. Spannend!

*zucht* O+

Doen kinderen dit tegenwoordig eigenlijk nog?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 11 januari 2018 @ 10:57:18 #2
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_176428580
Jaaa, hele veldslagen uitvechten met de buurkinderen!
Eckte bazen hadden een dubbelloops blaaspijp mét vizier :7
  donderdag 11 januari 2018 @ 10:57:19 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176428581
Herkenbaar. Ik had er een gemaakt met allemaal losse stukjes buis erop geplakt waar ik al pijltjes in kon doen. Soort van quick reload. Je had ook van die witte besjes die precies en de buis pasten voor als het papier op was.

quote:
10s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:53 schreef SeLang het volgende:

Doen kinderen dit tegenwoordig eigenlijk nog?
Ik heb het geprobeerd met mijn zoontje een paar jaar terug maar was iets van drie dagen tot de lol er af was.
And so is the past
pi_176428604
Ja ik deed dat ook :D Mijn buurjongens vonden dat voor watjes en gingen voor de erwtenschieter weet ik nog. Auwtch.
  donderdag 11 januari 2018 @ 11:01:34 #5
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176428646
Hele Wehkampgidsen werden er doorheengejaagd en aan sneeuwbessen was geen gebrek. Aan pvc ook niet, overal was nieuwbouw aan de gang.



Ik zie kinderen dit niet meer doen :N
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 januari 2018 @ 11:03:13 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176428678
quote:
14s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:57 schreef Frollo het volgende:
Jaaa, hele veldslagen uitvechten met de buurkinderen!
Eckte bazen hadden een dubbelloops blaaspijp mét vizier :7
Vizier had ik inderdaad ook. Ik was begonnen met een heel groot "geweer" met allerlei buisjes aan de zijkanten en bovenkant maar later heb ik dat weer helemaal gestript want al die fluff leidt alleen maar af. Uiteindelijk had ik gewoon weer een eenvoudige pijp met eenvoudig vizier, dat schoot toch het best.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_176428689
Stoepranden vond ik vroeger ook baas. Zie ik ook nooit meer.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 januari 2018 @ 11:05:10 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176428709
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:01 schreef Lunatiek het volgende:
Hele Wehkampgidsen werden er doorheengejaagd en aan sneeuwbessen was geen gebrek. Aan pvc ook niet, overal was nieuwbouw aan de gang.

[ afbeelding ]

Ik zie kinderen dit niet meer doen :N
Hier hetzelfde ja. Nieuwbouwwijk :Y. En als het allemaal klaar was dan ging je gewoon naar een andere wijk blaaspijpen zoeken.

Sneeuwbessen inderdaad _O_
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 11 januari 2018 @ 11:06:21 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176428731
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:01 schreef Lunatiek het volgende:
Hele Wehkampgidsen werden er doorheengejaagd en aan sneeuwbessen was geen gebrek. Aan pvc ook niet, overal was nieuwbouw aan de gang.

[ afbeelding ]

Ik zie kinderen dit niet meer doen :N
Ja dat zijn ze. _O_.
And so is the past
  Moderator donderdag 11 januari 2018 @ 11:08:44 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176428773
Wij deden dit ook ja! En dan moest ik van mijn moeder een plastic tas meenemen, want als je een pijltje had gedraaid en je deed die in je buis, dan moest je de achterkant er af scheuren omdat de diameter van de pijl op dat punt groter werd dan de diameter van de buis, en wij mochten dat niet op straat gooien maar in die tas doen :D

Maar hele veldslagen hebben we uitgevochten. Ik had op een gegeven moment een 3 loops 'wapen', en inderdaad daar nog een 'kijker' op, en dan nog extra kleine buisjes om daar alvast wat voorgedraaide pijltjes in te bewaren voor quick reload.

Toffe tijd was dat _O_
Breitling - Instruments for Professionals
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 januari 2018 @ 11:09:35 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176428791
Als echte nerd (op de basisschool al :')) had ik overigens een soort Stalinorgel ontworpen dat tientallen pijlen tegelijk kon afvuren in pijltjesgevechten tegen andere kinderen. Je moest dan met 5 man tegelijkertijd blazen. Nooit daadwerkelijk gebouwd - het zou sowieso niet hebben gewerkt :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_176428808
De wehkampgids was het beste materiaal voor pijltjes. Tigtig pagina's dun, glad, glimmend papier. Perfect voor pijltjes of ramentikkers (pijltjes met een naar binnen gevouwen punt). En dan de lingerie-sectie een beetje wegmoffelen. :D

En sneeuwbessen _O_
Eerst even kneden zodat het witte vruchtvlees doorzichtig werd. Als je dan iemand raakte, patste die bes in een grote smurriebende uit elkaar :')

En ongeveer twee weken in het jaar waren de knetterharde rozenbottels ook exact op het goede formaat. Daarmee kon je putjes in de verkeersborden schieten en we hebben er ook wel eens bij de lokale, boze buurman de glazen mee van de tafel geschoten. :@
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_176428861
quote:
10s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:53 schreef SeLang het volgende:
Pijltjes schieten met een blaaspijp. Je weet wel, zo'n elektriciteitsleidingen pijp en daar papieren pijltjes mee schieten, deden jullie dat ook?

Met mijn buurjongen struinde ik dan de hele buurt af op zoek naar open ramen waar je pijltjes naar binnen kon schieten. Strookjes papier onder de band van je broek geklemd zodat ze direct binnen handbereik waren voor het rollen van pijltjes!

Het beste materiaal voor pijltjes was de AVRO-bode! Want die was mooi langwerpig en daar kon je per blad precies 3 mooie lange stroken uit maken. En het papier was precies goed want als je het nat maakte dan plakte het een beetje dus de pijlen vielen niet snel uit elkaar en als je misschoot kon je ze gemakkelijk meerdere keren gebruiken.

Het moest wel een uitdaging zijn dus het leukste waren badkamer raampjes die op een klein kiertje stonden, met vette bonus dat er soms iemand stond te douchen of er zat iemand op de plee! Soms werd je betrapt en dan begon er een wijf op het raam te tikken. Spannend!

*zucht* O+

Doen kinderen dit tegenwoordig eigenlijk nog?
DIT _O_

En fotorolbewaardoosjes waar je de achterkant vanaf sneed, en dan een ballon er aan vast maakte. Mais er in en schieten maar _O_

  donderdag 11 januari 2018 @ 11:16:57 #14
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176428913
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:14 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

DIT _O_

En fotorolbewaardoosjes waar je de achterkant vanaf sneed, en dan een ballon er aan vast maakte. Mais er in en schieten maar _O_

[ afbeelding ]
Die maakten wij van stukjes pvc-buis met de vinger van een schoonmaakhandschoen.
And so is the past
pi_176428923
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:14 schreef CarltonBanks het volgende:
En fotorolbewaardoosjes waar je de achterkant vanaf sneed, en dan een ballon er aan vast maakte. Mais er in en schieten maar _O_

[ afbeelding ]
Wij gebruikten daar een leeg plakbandrolletje voor. En dan schoten we volgens mij erwten of steentjes.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_176429340
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Wij gebruikten daar een leeg plakbandrolletje voor. En dan schoten we volgens mij erwten of steentjes.
Steentjes? Wtf man.
  donderdag 11 januari 2018 @ 11:40:03 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176429374
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Steentjes? Wtf man.
Alsof gedroogde erwten/maïs minder hard aankomen. :D.
And so is the past
pi_176429398
quote:
9s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Alsof gedroogde erwten/maïs minder hard aankomen. :D.
Die maïsschieters waren nogal lomp ja.
Weggegaan en opgerot
  donderdag 11 januari 2018 @ 11:51:17 #19
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_176429590
Ik had beide, die met een dunne pvc buis voor de papieren pijltjes en later een dikkere met ballon voor de mais en rode bessen. _O_
Met die rode bessen de boze buurman een beetje stangen zodat z'n kozijnen en ramen een nieuw kleurtje kregen. _O_

Moest hij maar niet zo zeiken toen we aan het voetballen waren. Hehe :@
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_176429753
Wehkamp of Otto gids waren ook prima.
pi_176430188
Geweldig _O_

Vroeger ook veel gedaan. Vaak ving ik spinnen en deed die achterin de pijl en schoot die in open staande ramen. Ben regelmatig achterna gezeten door boze bewoonsters _O-
pi_176430330
Uiteraard heb ik dat ook gedaan :Y
Tegenwoordig word je meteen naar bureau HALT gestuurd als je het doet, volgens mij :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 11 januari 2018 @ 12:31:14 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176430387
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:57 schreef Jrcruzzz het volgende:
Wehkamp of Otto gids waren ook prima.
Was ook altijd een mooie overlap. In de volgende fase van je leven waren die catalogussen ook altijd wel handig. O-).
And so is the past
  donderdag 11 januari 2018 @ 12:43:02 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176430572
Ik heb het vermoeden dat die sneeuwbes minder voorkomt in het straatbeeld wegens "giftig". En de roos (rozebottel) vanwege "te veel prikkels". Geen idee welke andere rode bessen jullie bedoelen. Taxus? Zwaar giftig.
pi_176430595
Naalden of lange doornen in de punt rollen, gegarandeerd succes >:) Veel lol mee gehad, en ook met die witte bessen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')