abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 januari 2018 @ 14:33:12 #76
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176432852
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:29 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Degene uit de OP, ik zit bij die vereniging.
Ja nu neem ik die aardwetenschappers van de alfatak nooit meer serieus! Wat een armoe _O-
  donderdag 11 januari 2018 @ 14:37:00 #77
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_176432923
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Geen idee wat voor studievereniging je het over hebt.

Bij ons was er geen introkamp of iets dergelijks, alleen tijdens de kennismakingsweek een ochtendje uitleg over wat ee studievereniging doet. Je kon lid worden wanneer je wilde, dus ook halverwege het jaar. Sowieso voor mijn richting pas als je je afstudeerrichting had gekozen, en dan kende je de meeste mensen inmiddels wel.
Borrelen hebben we nooit gedaan, op twee flessen wijn (bij een bestuursvergadering) na herinner me ik helemaal geen alcohol in al die jaren dat ik lid was.
Is ook niet praktisch als je dronken nog moet aanschuiven in de collegebanken. Gewoonlijk ging de verenigingskamer om een uur of vijf, zes dicht.

Wie wilde borrelen ging naar de kroeg of de studentenvereniging. Studievereniging was ter ondersteuning en verdieping van de studie (excursies, lezingen en symposia organiseren en zo). Daar kwamen ook de hoogleraren en assistenten op af, het was niet alleen voor studenten.

Hoop verandert of reageren hier alleen mensen die het verschil met een studentenvereniging niet kennen?
Dat is inderdaad een studievereniging.
een hbo studievereniging gaat nog wat verder er werden ook uitjes georganiseerd die niets met de opleiding te maken hadden zoals ski-vakanties (apres ski) en kroegentocht en disco.
We pushen elkaar niet.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  donderdag 11 januari 2018 @ 14:38:09 #78
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_176432947
Ik ben bijna civiel ingenieur en ik speel ook met zand, klei en veen.
We kunnen ook olieboorplatformen neerzitten en zelfs een ontwerpen.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_176433057
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Geen idee wat voor studievereniging je het over hebt.

Bij ons was er geen introkamp of iets dergelijks, alleen tijdens de kennismakingsweek een ochtendje uitleg over wat ee studievereniging doet. Je kon lid worden wanneer je wilde, dus ook halverwege het jaar. Sowieso voor mijn richting pas als je je afstudeerrichting had gekozen, en dan kende je de meeste mensen inmiddels wel.
Borrelen hebben we nooit gedaan, op twee flessen wijn (bij een bestuursvergadering) na herinner me ik helemaal geen alcohol in al die jaren dat ik lid was.
Is ook niet praktisch als je dronken nog moet aanschuiven in de collegebanken. Gewoonlijk ging de verenigingskamer om een uur of vijf, zes dicht.

Wie wilde borrelen ging naar de kroeg of de studentenvereniging. Studievereniging was ter ondersteuning en verdieping van de studie (excursies, lezingen en symposia organiseren en zo). Daar kwamen ook de hoogleraren en assistenten op af, het was niet alleen voor studenten.

Hoop verandert of reageren hier alleen mensen die het verschil met een studentenvereniging niet kennen?
Er zit gewoon een heel groot verschil tussen de diverse studieverenigingen. Van heel klein en amper actief tot heel groot en ontzettend actief (plus alles wat daar tussenin zit). De ene regelt enkel korting op boeken, de andere organiseert één keer per maand een borrel en weer andere gaan op reis en geven enorm grote feesten. De studieverenging voor diergeneeskunde (Utrecht) heeft zelfs een eigen rugbyteam.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_176433082
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja nu neem ik die aardwetenschappers van de alfatak nooit meer serieus! Wat een armoe _O-
Waarom? Omdat ze een paar schuine liedjes zingen en bij een kamp ergens in de ardennen wat met andijvie gooien? :P
  donderdag 11 januari 2018 @ 14:44:20 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176433088
quote:
9s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:38 schreef PandaDrop het volgende:
Ik ben bijna civiel ingenieur en ik speel ook met zand, klei en veen.
We kunnen ook olieboorplatformen neerzitten en zelfs een ontwerpen.
Lekker in de waterbak spelen :)
pi_176433103
ook echt gaan janken omdat je geblinddoekt een parcours moest afleggen terwijl er wat bladeren andijvie naar je werden gegooid... man man man :')
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 11 januari 2018 @ 14:47:16 #83
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176433145
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:44 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Waarom? Omdat ze een paar schuine liedjes zingen en bij een kamp ergens in de ardennen wat met andijvie gooien? :P
Omdat ze denken dat ze een studentenvereniging zijn :')

Maar jij vindt het dus prima in orde dat zieke mensen een bierdouche krijgen? Hartstikke gezellig en zo, vrienden voor het leven.
pi_176433181
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat ze denken dat ze een studentenvereniging zijn :')

Maar jij vindt het dus prima in orde dat zieke mensen een bierdouche krijgen? Hartstikke gezellig en zo, vrienden voor het leven.
Als je dat niet wilt, blijf je thuis, en kom je gewoon de week erna weer langs voor koffie of een biertje. :P
Studieverenigingen zijn heel verschillend in wat ze wel of niet doen.
  donderdag 11 januari 2018 @ 14:50:49 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176433212
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Geen idee wat voor studievereniging je het over hebt.

Bij ons was er geen introkamp of iets dergelijks, alleen tijdens de kennismakingsweek een ochtendje uitleg over wat ee studievereniging doet. Je kon lid worden wanneer je wilde, dus ook halverwege het jaar. Sowieso voor mijn richting pas als je je afstudeerrichting had gekozen, en dan kende je de meeste mensen inmiddels wel.
Borrelen hebben we nooit gedaan, op twee flessen wijn (bij een bestuursvergadering) na herinner me ik helemaal geen alcohol in al die jaren dat ik lid was.
Is ook niet praktisch als je dronken nog moet aanschuiven in de collegebanken. Gewoonlijk ging de verenigingskamer om een uur of vijf, zes dicht.

Wie wilde borrelen ging naar de kroeg of de studentenvereniging. Studievereniging was ter ondersteuning en verdieping van de studie (excursies, lezingen en symposia organiseren en zo). Daar kwamen ook de hoogleraren en assistenten op af, het was niet alleen voor studenten.

Hoop verandert of reageren hier alleen mensen die het verschil met een studentenvereniging niet kennen?
Klinkt wel als een vrij duffe vereniging
  donderdag 11 januari 2018 @ 14:57:50 #86
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176433325
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Klinkt wel als een vrij duffe vereniging
Het was niet de bedoeling om gezellig te zijn. Immers: studievereniging. Vooral praktisch om lid te zijn, omdat je dan van de faciliteiten gebruik mocht maken.
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:00:48 #87
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_176433378
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Klinkt wel als een vrij duffe vereniging
Het is ook een studievereniging, altijd wat saaier. Er komen ook veel vriendloze autisten op af.
Ik moet wel toegeven dat de activiteiten veel gaver waren als er een jubileum werd gevierd. _O_
Bij jubileum, daar moet je erbij zijn. Volgens mij het dat een lustrum.

Voor bierdouches, grove praat, comazuipen en ontberingen doorstaan moet je ergens anders zijn. :Z
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:09:21 #88
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_176433540
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

OP lezen.
Meh. Ik vertrouw wel gewoon op mijn eigen observaties uit het verleden.
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:17:26 #89
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176433689
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:49 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Als je dat niet wilt, blijf je thuis, en kom je gewoon de week erna weer langs voor koffie of een biertje. :P
Studieverenigingen zijn heel verschillend in wat ze wel of niet doen.
Is het dan vooraf wel duidelijk dat dit soort dingen daar gedaan worden? En is het ook duidelijk dat je kan en mag weigeren, er wordt niet gezegd dat het wel zeer wenselijk is dat je komt?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176433721
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Is het dan vooraf wel duidelijk dat dit soort dingen daar gedaan worden? En is het ook duidelijk dat je kan en mag weigeren, er wordt niet gezegd dat het wel zeer wenselijk is dat je komt?
Ja, het is niet echt een geheim, en elk jaar gooien ze met bier en andijvie. :')
En ja, je moet je opgeven om erheen te gaan, het is niet standaard en je moet er voor bijbetalen. Ik denk dat de helft ofzo mee gaat.
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:20:54 #91
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176433755
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:19 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ja, het is niet echt een geheim, en elk jaar gooien ze met bier en andijvie. :')
En ja, je moet je opgeven om erheen te gaan, het is niet standaard en je moet er voor bijbetalen. Ik denk dat de helft ofzo mee gaat.
Oh, dan zie ik het probleem al helemaal niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176434560
wij zongen dit... zal tegenwoordig ook wel niet meer mogen...

http://seoulhash.com/?p=206
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_176434596
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Is het dan vooraf wel duidelijk dat dit soort dingen daar gedaan worden? En is het ook duidelijk dat je kan en mag weigeren, er wordt niet gezegd dat het wel zeer wenselijk is dat je komt?
je bent totaal niet verplicht om mee te gaan op het introkamp van de studievereniging, je hoeft niet eens lid te worden. en als je geen lid bent kun je nog prima omgaan en vrienden worden met mede-studenten die er wel lid zijn...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 11 januari 2018 @ 16:16:26 #94
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_176434940
quote:
10s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:28 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Archeoloog?
Spoel je mond met zeep.
Liever niet.
Fade to Black
  donderdag 11 januari 2018 @ 16:39:11 #95
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_176435335
quote:
9s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:26 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Je bent een civieler? ^O^
ChemTech!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 11 januari 2018 @ 16:41:58 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176435380
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het was niet de bedoeling om gezellig te zijn. Immers: studievereniging. Vooral praktisch om lid te zijn, omdat je dan van de faciliteiten gebruik mocht maken.
Het idee van studieverenigingen is toch ook dat je enige sociale band schept tussen de studenten van een studie.
  donderdag 11 januari 2018 @ 16:43:44 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176435411
quote:
6s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:58 schreef Nielsch het volgende:
wij zongen dit... zal tegenwoordig ook wel niet meer mogen...

http://seoulhash.com/?p=206
Zou deze nog Mogen?

  donderdag 11 januari 2018 @ 16:45:31 #98
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_176435439
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het idee van studieverenigingen is toch ook dat je enige sociale band schept tussen de studenten van een studie.
Elke donderdagmiddag borrel bij TG in de kelder!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 11 januari 2018 @ 16:48:44 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176435488
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:45 schreef nixxx het volgende:

[..]

Elke donderdagmiddag borrel bij TG in de kelder!
Ik was meer met mn studentenvereniging bezig. Maar de kwartaalfeesten die samen drie andere studies (twee mannenstudies twee vrouwenstudies) warden georganiseerd was ik graag van de partij.

En ook de lezingen werden standaard met (gratis) bier afgesloten.
pi_176435656
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik was meer met mn studentenvereniging bezig. Maar de kwartaalfeesten die samen drie andere studies (twee mannenstudies twee vrouwenstudies) warden georganiseerd was ik graag van de partij.

En ook de lezingen werden standaard met (gratis) bier afgesloten.
Studieverenigingen als Thor zijn toch best actief voor een studievereniging, in Eindhoven dan. Zo gaat dat in andere steden ook wel denk ik, dan zal deze ook vrij actief en groot zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')