abonnement Unibet Coolblue
pi_176421281
Hallo Fok!kers,

Komende zomer willen een vriend en ik graag gaan reizen van Guatemala-stad naar Cancun (Mexico). Nu zijn we aan het kijken naar tickets en vinden regelmatig een ticket voor een mooie prijs. Nu is er één minpunt en dat is dat het vliegtuig dan om 00:25 's nachts aankomt.

Nu schijn je Guatemala Stad het best te kunnen vermijden en kun je het best in één keer doorgaan naar Antigua. Mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee om zo laat nog die kant op te gaan? En hoe kunnen we dat het beste doen, ook met het oog op veiligheid?
pi_176421529
Ik denk dat ik de oplossing inmiddels wel gevonden heb. Even rondgekeken bij Hostels in Antigua en ik zie dat er meerdere zijn die luchthaventransfers aanbieden. Nu alleen nog de vraag of ze dat ook 's nachts doen maar daar valt vast wel iets mee te regelen lijkt mij ^O^

Ik kon trouwens geen topic over Guatemala vinden, of kijk ik er overheen? :@

[ Bericht 19% gewijzigd door KolonelBroodje op 10-01-2018 22:03:33 ]
pi_176421936
Jip, gewoon zo'n transfer pakken naar Antigua.
Er was ergens een Midden-Amerika topic.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 10 januari 2018 @ 22:19:26 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_176422219
Rip kolonel :'(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_176449681
Ik heb toen 35 dollar betaald voor transfer van vliegveld naar hotel en dat was om half 12 's avonds. Dus half 1 moet ook wel lukken. Is ong 40 minuten rijden. Door het hotel geregeld overigens.
pi_176463837
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:24 schreef Funk__Doc het volgende:
Ik heb toen 35 dollar betaald voor transfer van vliegveld naar hotel en dat was om half 12 's avonds. Dus half 1 moet ook wel lukken. Is ong 40 minuten rijden. Door het hotel geregeld overigens.
Ja hier gaan we ook voor kijken! Inmiddels de vlucht geboekt *O*
pi_180835387
Komende zaterdag gaan we weg! Voor de nacht hebben we een hostel op 700 meter van het vliegveld geboekt die we kunnen bellen als we geland zijn, dan halen ze ons van het vliegveld op! ^O^ in de loop van de dag als het weer licht is gaan we dan door naar Antigua.
pi_180835505
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:59 schreef KolonelBroodje het volgende:
Komende zaterdag gaan we weg! Voor de nacht hebben we een hostel op 700 meter van het vliegveld geboekt die we kunnen bellen als we geland zijn, dan halen ze ons van het vliegveld op! ^O^ in de loop van de dag als het weer licht is gaan we dan door naar Antigua.
Dat werkt inderdaad het beste.
Ik heb goeie ervaring met Hostel los Volcanes. Goedkope kamer en barrel van een auto, maar betrouwbaar en vlakbij ^O^
Ik heb alles laten regelen via Do Guatemala toen, ideaal :s)
Heb je gelijk een mooie reis en Nederlands contact op locatie daar.

Veel plezier en vergeet geen vulkaan te beklimmen! *)
pi_180835644
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:06 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat werkt inderdaad het beste.
Ik heb goeie ervaring met Hostel los Volcanes. Goedkope kamer en barrel van een auto, maar betrouwbaar en vlakbij ^O^
Ik heb alles laten regelen via Do Guatemala toen, ideaal :s)
Heb je gelijk een mooie reis en Nederlands contact op locatie daar.

Veel plezier en vergeet geen vulkaan te beklimmen! *)
Ziet er ook goed uit. Dat hostel zit zo te zien in dezelfde straat als ons hostel (Guatefriends).

Waarschijnlijk wordt dit onze route GC -> Antigua -> San Pedro -> Lanquin (Semuc Champey) -> Flores/Tikal en dan door naar Mexico. We hebben 3 week om in Cancun te komen om vervolgens weer naar huis te vliegen.

Hoe zag jou reis eruit? En heb je nog meer do's of don'ts naast een vulkaan beklimmen?
pi_180835829
In zona 9 en 10 kun je in Guatemala Stad gewoon rondlopen en een hotelletje nemen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_180835893
Klinkt wel als een logische route. Hoe is je vervoer geregeld? Shuttles, privéshuttles of chicken bus? :P
pi_180836236
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:29 schreef Piles het volgende:
Klinkt wel als een logische route. Hoe is je vervoer geregeld? Shuttles, privéshuttles of chicken bus? :P
Uhm... Nog helemaal niet :P We hadden zo in gedachten dat ze dat in de hostels wel voor ons konden regelen of desnoods wat van die reisbureautjes in Antigua die er denk ik vast wel zullen zijn. Vervoer zal dan met name in Shuttle zijn en niet zoveel met Chickenbussen.

quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:25 schreef Hallojo het volgende:
In zona 9 en 10 kun je in Guatemala Stad gewoon rondlopen en een hotelletje nemen.
Daar komen we niet, ons hostel zit in zona 12.

Hoe zit het trouwens met het niet echt Spaans kunnen spreken? We spreken beiden namelijk geen/nauwelijks Spaans. Veel verder dan voorstellen, donde esta ...? en cerveza komen we niet. Engels spreken we beiden wel goed.
pi_180836270
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:48 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Uhm... Nog helemaal niet :P We hadden zo in gedachten dat ze dat in de hostels wel voor ons konden regelen of desnoods wat van die reisbureautjes in Antigua die er denk ik vast wel zullen zijn. Vervoer zal dan met name in Shuttle zijn en niet zoveel met Chickenbussen.

[..]

Daar komen we niet, ons hostel zit in zona 12.

Hoe zit het trouwens met het niet echt Spaans kunnen spreken? We spreken beiden namelijk geen/nauwelijks Spaans. Veel verder dan voorstellen, donde esta ...? en cerveza komen we niet. Engels spreken we beiden wel goed.
Richting Flores gaan prima bussen. En mijn Spaans is net zo goed als dat van jou, maar je redt je wel hoor. Cerveza en banos zijn de belangrijkste woorden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_180836384
Ik vind geen Spaans kunnen toch wel een gebrek, men spreekt daar amper Engels sowieso.
Toen bij ons de shuttle naar de verkeerde locatie reed terwijl we de boot moesten halen voor het donker, was ik toch heel blij dat ik iemand kon bellen die Spaans kon.
pi_180923760
De weg tussen San Pedro/Xela en Lanquin is wel echt een drama. Zeker als het geregend heeft, duurde bijna 2x zo lang als normaal.

Paragliding bij Lago Atitlan moet ook echt mooi zijn, helaas stond er net verkeerde wind toen ik het ingepland had.

In Flores hadden wij een super Airbnb met huge eigen balkon met uitzicht over het meer. Volgens mij waren we de eerste gasten en hadden ze een foutje gemaakt met de prijzen, Restaurant San Telmo heette het.

Als je uiteindelijk naar Cancun moet, kan je ook van Belize de boot pakken en nog ff de Raggamuffin tour meepakken :)

Basic Spaans helpt zeker wel. Buiten de hotels en tour guides valt het tegen met Engels en het is toch wel handig als je je een beetje kan onderhouden/onderhandelen met de taxichauffeur/marktlui/barman.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:43:30 #16
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_180924526
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:24 schreef Funk__Doc het volgende:
Ik heb toen 35 dollar betaald voor transfer van vliegveld naar hotel en dat was om half 12 's avonds. Dus half 1 moet ook wel lukken. Is ong 40 minuten rijden. Door het hotel geregeld overigens.
Geen slechte business dan voor een land waar het gemiddelde salaris net boven de 200 Euro ligt!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')