abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176416830
Duits onderzoek: Eén op drie Duitse moslimscholieren kan zich ‘goed voorstellen voor Islam te vechten en sterven’

quote:
Radicale Islam groeit door in het onderwijs: 'Enorme toename in geweldbereidheid en sympathie voor aanslagen'

Een onderzoek van het criminologisch onderzoeksinstituut in Niedersachen (KFN) naar de oorzaken van geweld onder migranten heeft geleid tot de aankondiging van het Ministerie van Cultuur dat het onderzoek ‘intensief bestudeerd zal worden’ en dat ‘preventiewerk een hoge prioriteit’ krijgt.

Leider van het onderzoek, criminoloog Christian Pfeiffer, doet als sinds 1998 onderzoek naar de relatie tussen immigratie en geweld en publiceert nu voor het eerst resultaten van een studenten enquête die in 2015 is uitgevoerd onder islamitische jongeren in de Duitse deelstaat Niedersachen. Sprake is van een ‘enorme toename’ in de bereidheid geweld te gebruiken uit naam van Islam.

Sharia-wetgeving beter dan de Duitse wet

Uit de analyse blijkt dat een op de drie (29,9 procent) van de islamitische leerlingen (vanaf brugklas leeftijd) zich ‘goed kan voorstellen dat ze voor de islam vechten en hun leven riskeren’. Met de verklaring dat de ‘islamitische sharia-wetgeving veel beter is dan de Duitse wetten in het bestraffen van overspel en homoseksualiteit’ is 27,4 procent het eens.

Het stichten van een Islamitische Staat door middel van oorlog vind 8 procent ‘terecht’. Van de helft daarvan mag dat ook bereikt worden ‘door middel van terroristische aanslagen’.

Iets hogere percentages bij jongens

Een vijfde van de jongeren is het eens met de stelling dat moslims over de hele wereld onderdrukt worden. Aan de andere kant, vinden ze, moeten ze zichzelf met geweld verdedigen (19,8 procent). Iets minder dan 20 procent vindt dat men ‘vijanden van de Islam’ met alle strengheid moet aanpakken. De percentages lagen iets hoger bij jongens dan bij meisjes, maar de verschillen waren niet significant.

Het is algemeen bekend dat het lastig is om extremistische opvattingen te meten. Veel scholieren zullen extreme opvattingen liever voor zichzelf houden of andersom: radicale antwoorden geven omdat ze zich geprovoceerd voelen.

Niet bagatelliseren.

Thomas Bliesener, directeur van het onderzoeksinstituut zegt daarover tegen Die Welt dat ‘een soortgelijke tendens tot overdrijving duidelijk was in vergelijkbare onderzoeksresultaten. De resultaten moeten dus niet worden overdreven, maar ook niet gebagatelliseerd’.
Bron; niet de NOS.

Dit is natuurlijk een beetje hetzelfde als bij de opvattingen van de onlangs in opspraak geraakte Boef; normaal gesproken hoor je niet of nauwelijks iemand erover, maar de meeste wisten al wel dat een aantal kinderen/mensen die hier wonen, er opvattingen er op na houden die haaks staan op de hier geldende opvattingen, omdat zij een bepaalde persistente, dominantie-verlangende en non-tolerante religie aanhangen.

Dat je er normaal gesproken bijna niemand over hoort (of zich in de mainstream media expliciet er over uitspreekt) vind ik eigenlijk heel raar, omdat dit niet een te verwaarlozen aantal is en omdat we het hier hebben over zaken die direct of indirect letterlijk een gevaar vormen voor onze westerse samenleving hier.

Integendeel, word dit op (sociale) media gedeeld, dan word men beschuldigd van ''haatzaaien'' en aangerekend een ''xenofoob'' of een ''islamofoob'' te zijn, waarbij het in Zweden bijvoorbeeld zover gaat dat je sociaal geroyeerd kunt worden. Al heb ik ook zo mn twijfels wat er hier zou gebeuren als ik onverbloemd mijn mening hierover op facebook en twitter zou zetten (mocht ik dat hebben).

Zou de NOS (natuurlijk) melding maken van dergelijke resultaten uit een onderzoek waaruit blijkt dat 30% van de niet-moslim kindjes hier zulke afkeer tegen moslims en de islamitische gemeenschap in het algemeen koestert spreekt men van shock en horror en beleren de gasten aan de tafel van van Nieuwkerk ons dat wij ons kapot moeten schamen, en zou actie per direct ondernomen worden. Waar ik nu maar even niet begin over de vermoedelijke reactie vanuit de islamitische gemeenschap/wereld, want wat zijn wij ongelovige Nederlanders dan een potje haatdragend en intolerant tegenover de religie van liefde en vrede.

Maar goed, dit bericht over resultaten van een Duits onderzoek is er nu, en hoewel ik hier niet meer van op kijk, vind ik het nog steeds schokkend. Schokkend ook omdat men nu nog steeds uit naam van de eeuwige en prachtige tolerantie een zachte hand beleid hanteert in de naïeve en waanzinnige hoop dat ''het wel goed komt''.

Een beter integratie beleid dus? Waarbij moslims zich niet uit hun religieuze overtuigingen afzetten tegen onze normen, waarden en opvattingen terwijl ze niet hun (religieuze) afkomst verloochenen.

#hoedan?


Ik ben (nog steeds) reuze benieuwd....
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 10 januari 2018 @ 19:01:04 #2
438758 zeer
Opritsjniki
pi_176416888
ik kan me ook best voorstellen hoe het is om te vechten en te sterven voor Allah
pi_176416903
Geen stageplek!!11!!1!
  woensdag 10 januari 2018 @ 19:05:20 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_176416971
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:01 schreef terrorsjaak het volgende:
Geen stageplek!!11!!1!
En geen buurthuis.
pi_176417045
Niets aan de hand, gechargeerd, ligt aan de vraagstelling, komt door uitsluiting, discriminatie en racisme.
pi_176417075
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:08 schreef rutger05 het volgende:
ligt aan de vraagstelling
Dit.
  woensdag 10 januari 2018 @ 19:10:35 #7
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_176417077
Wie zaait zal oogsten
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 10 januari 2018 @ 19:15:22 #8
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_176417162
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:01 schreef terrorsjaak het volgende:
Geen stageplek!!11!!1!
Schaamtecultuur!!11!1!1!!
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_176417246
Ik denk dat de werkelijke cijfers veel hoger liggen, 70% van de islamieten heeft begrip voor geweld.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 10 januari 2018 @ 19:27:54 #10
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_176417458
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:19 schreef Oud_student het volgende:
Ik denk dat de werkelijke cijfers veel hoger liggen, 70% van de islamieten heeft begrip voor geweld.
Ach, zolang het bij begrip blijft. Het daadwerkelijke geweld laten we wel aan het westen over. Die zijn alleen beter met het verzinnen van de juiste drogredenen c.q. het misleiden van de mensen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_176417502
Mooi toch !! Islam is vrede dus..
Ik zwaai naar dieren.
pi_176417531
En hoe vergelijkt dat met Christenen? Bvb het percentage Amerikanen dat voorstander is van het preventief nuken van N Korea?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_176417534
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:19 schreef Oud_student het volgende:
Ik denk dat de werkelijke cijfers veel hoger liggen, 70% van de islamieten heeft begrip voor geweld.
Geheel afhankelijk van de context zul je dat percentage onder niet-moslims nog wel wat hoger kunnen krijgen.
pi_176417583
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:19 schreef Oud_student het volgende:
Ik denk dat de werkelijke cijfers veel hoger liggen, 70% van de islamieten heeft begrip voor geweld.
Jij hebt geen begrip voor geweld? :') _______!
  woensdag 10 januari 2018 @ 19:38:07 #15
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176417758
Beetje beperkt onderzoek... Hoe zit dit met andere groepen, valt dit werkelijk zo buiten de boot?

Ik kan me nog een pew onderzoek herinneren die graag aangehaald wordt om te laten zien dat moslims zo bereid zijn geweld te gebruiken. Alleen bleek uit hetzelfde onderzoek dat het minder was dan bij een aantal andere groepen. En vergeleken met alle andere groepen helemaal niet buitensporig was.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176417888
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:30 schreef crystal_meth het volgende:
En hoe vergelijkt dat met Christenen? Bvb het percentage Amerikanen dat voorstander is van het preventief nuken van N Korea?
En hoe heeft dat te maken met de integratie problemen hier?

quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij hebt geen begrip voor geweld? :') _______!
Nee, geen begrip voor mensen die geweld goed keuren puur omdat ze niet dezelfde religie aanhangen.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Beetje beperkt onderzoek... Hoe zit dit met andere groepen, valt dit werkelijk zo buiten de boot?

Ik kan me nog een pew onderzoek herinneren die graag aangehaald wordt om te laten zien dat moslims zo bereid zijn geweld te gebruiken. Alleen bleek uit hetzelfde onderzoek dat het minder was dan bij een aantal andere groepen. En vergeleken met alle andere groepen helemaal niet buitensporig was.
Welke groepen bedoel jij?

quote:
15s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ach, zolang het bij begrip blijft. Het daadwerkelijke geweld laten we wel aan het westen over. Die zijn alleen beter met het verzinnen van de juiste drogredenen c.q. het misleiden van de mensen.

:{²
Als het bij begrip mag ''blijven'' keur je dus de potentieel schadelijke verschillen in opvattingen goed?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 10 januari 2018 @ 19:46:23 #17
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176417951
quote:
15s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:43 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

En hoe heeft dat te maken met de integratie problemen hier?

[..]

Nee, geen begrip voor mensen die geweld goed keuren puur omdat ze niet dezelfde religie aanhangen.

[..]

Welke groepen bedoel jij?

[..]

Als het bij begrip mag ''blijven'' keur je dus de potentieel schadelijke verschillen in opvattingen goed?
Verschillende groepen. Van 'christenen' tot 'amerikanen'. Langs verschillende meetlatten gelegd dus. De bereidheid van moslims als groep om geweld te plegen was nergens buitensporig, eigenlijk in het lage deel van gemiddeld.

De tijdsgeest is vrij prut, de roep om een 'harde aanpak' om het eigen idee door te drammen wordt steeds groter. Dat die nee in vrijwel elke groep terug.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176418002
quote:
15s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:43 schreef SpaceOddity het volgende:

Nee, geen begrip voor mensen die geweld goed keuren puur omdat ze niet dezelfde religie aanhangen.

:{ :{

Dat was de vraagstelling dan ook niet.

Probeer je hier bewust te demoniseren of heb je moeite met begrijpend lezen? Zeg eens eerlijk.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2018 19:49:02 ]
pi_176418203
Mensen die de westerse vrijheden niet waarderen en liever onder de knoet van de sharia zouden willen leven moeten gewoon lekker oprotten naar een land waar dat mogelijk is, want die hebben hier geen reet te zoeken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_176418250
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

:{ :{

Dat was de vraagstelling dan ook niet.

Probeer je hier bewust te demoniseren of heb je moeite met begrijpend lezen? Zeg eens eerlijk.
Wablief?

Ik zeg alleen dat ik geen begrip heb voor mensen die geweld goedkeuren puur en alleen omdat ze niet diezelfde religie delen.

Wat was de vraagstelling dan volgens jou?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 10 januari 2018 @ 19:58:23 #21
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176418276
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:55 schreef Hathor het volgende:
Mensen die de westerse vrijheden niet waarderen en liever onder de knoet van de sharia zouden willen leven moeten gewoon lekker oprotten naar een land waar dat mogelijk is, want die hebben hier geen reet te zoeken.
Heb ik ook weleens gezegd in een discussie met mensen die stelde dat de sharia beter zou zijn. Maar dan zeiden ze dat zo'n land niet bestaat in het hier en nu.
Als ik dan doorvroeg bleek het een ideaal, een Utopia te zijn, geen bestaand land/systeem.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176418309
Kids worden groot en krijgen zelf weer kids, 3x raden wat voor opvoeding de laatste groep gaat krijgen.
pi_176418358
quote:
15s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:56 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wablief?

Ik zeg alleen dat ik geen begrip heb voor mensen die geweld goedkeuren puur en alleen omdat ze niet diezelfde religie delen.

Wat was de vraagstelling dan volgens jou?
De vraagstelling was of ze zich goed voor kunnen stellen dat ze voor de islam vechten en hun leven riskeren.

Het kan een opvatting zijn dat wanneer de islam aangevallen wordt, dat je dit mag verdedigen. Dit sluit aan op dat je je kan voorstellen voor de islam te vechten. Wanneer deze echt bedreigd wordt door een agressor.

Dat is héél iets anders dan mensen aanvallen omdat ze toevallig een ander geloof hebben.

Snap je dit verschil AUB?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2018 20:04:51 ]
pi_176418413
quote:
15s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:56 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wablief?

Ik zeg alleen dat ik geen begrip heb voor mensen die geweld goedkeuren puur en alleen omdat ze niet diezelfde religie delen.
De vraagstelling in het onderzoek was: "keur je geweld tegen niet-gelovigen goed omdat ze niet-gelovig zijn?"?
  woensdag 10 januari 2018 @ 20:22:55 #25
455560 Logic91
Always stay rational
pi_176418829
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Heb ik ook weleens gezegd in een discussie met mensen die stelde dat de sharia beter zou zijn. Maar dan zeiden ze dat zo'n land niet bestaat in het hier en nu.
Als ik dan doorvroeg bleek het een ideaal, een Utopia te zijn, geen bestaand land/systeem.
Klopt, als je doorvraagt dan kom je er inderdaad achter dat het niets meer dan fantasten zijn. Als je ze vraagt of de sharia in Saudi-Arabië of Iran correct wordt toegepast geven ze aan dat het niet de manier is waarop Allah het oorspronkelijk heeft bedoeld.

Ik hou er serieus rekening mee dat ze mogelijk lijden aan een identiteitscrisis. Hun idee van een sharia staat is niets meer dan een utopie.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  woensdag 10 januari 2018 @ 20:27:37 #26
455560 Logic91
Always stay rational
pi_176418951
Eigenlijk best fucked up voor de vluchtelingen die wegens geloofsredenen op de vlucht zijn geslagen. Ze komen hier naartoe om in vrijheid te kunnen leven zonder de invloed en bemoeienis van een eng geloofssysteem. Eenmaal hier gekomen zien ze de invloed van de hiervoor genoemde dogmatische, absolutistische en intolerante religie alleen maar toenemen. Ik kan me voorstellen dat zij hierdoor nogal teleurgesteld zijn. :{
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_176419113
Wir schaffen das
´
pi_176420281
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:27 schreef Logic91 het volgende:
Eigenlijk best fucked up voor de vluchtelingen die wegens geloofsredenen op de vlucht zijn geslagen. Ze komen hier naartoe om in vrijheid te kunnen leven zonder de invloed en bemoeienis van een eng geloofssysteem. Eenmaal hier gekomen zien ze de invloed van de hiervoor genoemde dogmatische, absolutistische en intolerante religie alleen maar toenemen. Ik kan me voorstellen dat zij hierdoor nogal teleurgesteld zijn. :{
Uhu, want het is hier al bijna een theocratie geworden.
pi_176420305
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:27 schreef Logic91 het volgende:
Eigenlijk best fucked up voor de vluchtelingen die wegens geloofsredenen op de vlucht zijn geslagen. Ze komen hier naartoe om in vrijheid te kunnen leven zonder de invloed en bemoeienis van een eng geloofssysteem. Eenmaal hier gekomen zien ze de invloed van de hiervoor genoemde dogmatische, absolutistische en intolerante religie alleen maar toenemen. Ik kan me voorstellen dat zij hierdoor nogal teleurgesteld zijn. :{
:') _O-
pi_176420315
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De vraagstelling in het onderzoek was: "keur je geweld tegen niet-gelovigen goed omdat ze niet-gelovig zijn?"?
Nee ik reageerde alleen op de comment #15 van Hamzoef.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

De vraagstelling was of ze zich goed voor kunnen stellen dat ze voor de islam vechten en hun leven riskeren.

Het kan een opvatting zijn dat wanneer de islam aangevallen wordt, dat je dit mag verdedigen. Dit sluit aan op dat je je kan voorstellen voor de islam te vechten. Wanneer deze echt bedreigd wordt door een agressor.

Dat is héél iets anders dan mensen aanvallen omdat ze toevallig een ander geloof hebben.

Snap je dit verschil AUB?
Er waren wel meerdere vraag stellingen in dat onderzoek vriend.

Dan nu graag naar de vraagstelling in de OP. Nogmaals;
quote:
Een beter integratie beleid dus? Waarbij moslims zich niet uit hun religieuze overtuigingen afzetten tegen onze normen, waarden en opvattingen terwijl ze niet hun (religieuze) afkomst verloochenen.

#hoedan?
Of is er geen probleem?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 10 januari 2018 @ 21:13:48 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_176420377
quote:
9s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Uhu, want het is hier al bijna een theocratie geworden.
Op religieuze scholen dus wel. Dat is een beetje het punt, men vlucht voor religieus extremisme en dan komen ze er hier ineens weer midden in terecht.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_176420586
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Op religieuze scholen dus wel. Dat is een beetje het punt, men vlucht voor religieus extremisme en dan komen ze er hier ineens weer midden in terecht.
Wat bedoel je concreet precies? Welk religieus extremisme?
  woensdag 10 januari 2018 @ 21:22:11 #33
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176420637
Schopje bnw lijkt me.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 10 januari 2018 @ 21:25:22 #34
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_176420738
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat bedoel je concreet precies? Welk religieus extremisme?
Lees de TT en OP zou ik zeggen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 10 januari 2018 @ 21:57:42 #35
455560 Logic91
Always stay rational
pi_176421591
quote:
9s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Uhu, want het is hier al bijna een theocratie geworden.
Nee, dat zeg ik ook weer niet. Dit is wat een aantal vluchtelingen van de plaatselijke azc me hebben gezegd. Ze hadden verwacht iets minder invloed van religie over het algemeen in het publieke leven terug te zien.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  woensdag 10 januari 2018 @ 21:58:35 #36
455560 Logic91
Always stay rational
pi_176421623
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

:') _O-
Dat is het enige wat je "te zeggen" hebt?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_176422076
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:58 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Dat is het enige wat je "te zeggen" hebt?
En het bleef stil...
pi_176424416
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
Schopje bnw lijkt me.
Lijkt me niet
  donderdag 11 januari 2018 @ 01:07:34 #39
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176425136
Lol, natuurlijk wordt het hier direct afgedaan als onzin, weggewuifd, er wordt gewezen naar het Westen of Amerika, er wordt zelfs gezegd dat de geweldsbereidheid onder moslims 'laag' is. :')

Het lijkt wel een psychose. Als deze mensen hun kelen ritueel worden doorgesneden zullen met hun laatste adem nog roepen dat het allemaal wel meevalt.
pi_176425415
Naast plofkippen nu ook plofkinderen *O* *O* *O* *O*

Wij gaan dat sjaffen *O* *O* *O*
pi_176425430
Gelukkig blijft de invoer van jeugd dat zich op wil blazen voor het goede doel wel op peil. *O*
pi_176425467
Dagelijks arriveren er vanuit de zandbak nog vliegtuigen vol met aanhangers van dit gedachtegoed. *O* Nederland wordt met de dag mooier. :Y
pi_176425474
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 01:56 schreef Braindead2000 het volgende:
Dagelijks arriveren er vanuit de zandbak nog vliegtuigen vol met aanhangers van dit gedachtegoed. *O* Nederland wordt met de dag mooier. :Y
Ja je kan bijvoorbeeld zeeslagje gaan spelen met een bord van Nederlandse steden waar aanslagen op gepleegd gaan worden.

:D O+

Als je in een nikaab in de moskee gaat lurken win je ook nog eens het spel :7 :7
pi_176425475
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 01:54 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Ja dat kon iedereen met enig verstand wel aan zien komen maar indien je dat kenbaar maakt ben je racist...

Monddood gemaakt door idiooten met zelfhaat ....
Tsja helaas moet ik iedereen gelijk geven die rechts dacht. Janmaat, Fortuyn. Ik was echt zo links als wat maar ben helemaal bijgedraaid. Europa kan dit niet aan, dit wordt een nieuw Romeins rijk, verkracht door vreemdelingen niemand voelt zich thuis of heeft respect voor het welvarende rijk en de autochtonen zijn door en door verwend geraakt sinds WO2 maar die worden nu ook kaalgeplukt.
pi_176425653
Als je de brugklasresultaten qua politiek moest geloven dan had het hele land voor de CD gekozen.
pi_176425654
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 18:58 schreef SpaceOddity het volgende:
Duits onderzoek: Eén op drie Duitse moslimscholieren kan zich ‘goed voorstellen voor Islam te vechten en sterven’

[..]

Bron; niet de NOS.

Dit is natuurlijk een beetje hetzelfde als bij de opvattingen van de onlangs in opspraak geraakte Boef; normaal gesproken hoor je niet of nauwelijks iemand erover, maar de meeste wisten al wel dat een aantal kinderen/mensen die hier wonen, er opvattingen er op na houden die haaks staan op de hier geldende opvattingen, omdat zij een bepaalde persistente, dominantie-verlangende en non-tolerante religie aanhangen.

Dat je er normaal gesproken bijna niemand over hoort (of zich in de mainstream media expliciet er over uitspreekt) vind ik eigenlijk heel raar, omdat dit niet een te verwaarlozen aantal is en omdat we het hier hebben over zaken die direct of indirect letterlijk een gevaar vormen voor onze westerse samenleving hier.

Integendeel, word dit op (sociale) media gedeeld, dan word men beschuldigd van ''haatzaaien'' en aangerekend een ''xenofoob'' of een ''islamofoob'' te zijn, waarbij het in Zweden bijvoorbeeld zover gaat dat je sociaal geroyeerd kunt worden. Al heb ik ook zo mn twijfels wat er hier zou gebeuren als ik onverbloemd mijn mening hierover op facebook en twitter zou zetten (mocht ik dat hebben).

Zou de NOS (natuurlijk) melding maken van dergelijke resultaten uit een onderzoek waaruit blijkt dat 30% van de niet-moslim kindjes hier zulke afkeer tegen moslims en de islamitische gemeenschap in het algemeen koestert spreekt men van shock en horror en beleren de gasten aan de tafel van van Nieuwkerk ons dat wij ons kapot moeten schamen, en zou actie per direct ondernomen worden. Waar ik nu maar even niet begin over de vermoedelijke reactie vanuit de islamitische gemeenschap/wereld, want wat zijn wij ongelovige Nederlanders dan een potje haatdragend en intolerant tegenover de religie van liefde en vrede.

Maar goed, dit bericht over resultaten van een Duits onderzoek is er nu, en hoewel ik hier niet meer van op kijk, vind ik het nog steeds schokkend. Schokkend ook omdat men nu nog steeds uit naam van de eeuwige en prachtige tolerantie een zachte hand beleid hanteert in de naïeve en waanzinnige hoop dat ''het wel goed komt''.

Een beter integratie beleid dus? Waarbij moslims zich niet uit hun religieuze overtuigingen afzetten tegen onze normen, waarden en opvattingen terwijl ze niet hun (religieuze) afkomst verloochenen.

#hoedan?


Ik ben (nog steeds) reuze benieuwd....
Wat een percentages, de meerderheid van de geinterviewde moslims is tegen.

Die 8% gewoon oppakken, de rest krijg je een biertje en een broodje döner van :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176425806
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 01:54 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Ja dat kon iedereen met enig verstand wel aan zien komen maar indien je dat kenbaar maakt ben je racist...

Monddood gemaakt door idiooten met zelfhaat ....
leuk, kun je ook zo'n compilatie maken van boze Trump supporters met een duister muziekje eronder?
pi_176425828
Zo krijgen ‘wij’ stank voor dank, ze ‘krijgen’ hier alles en dan toch zo’n uitkomst en ze zijn hier uiteraard met geen stok weg te krijgen!!!
Dat heeft alles met opvoeding te maken.
pi_176425832
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 04:01 schreef Shaken63 het volgende:
Zo krijgen ‘wij’ stank voor dank, ze ‘krijgen’ hier alles en dan toch zo’n uitkomst en ze zijn hier uiteraard met geen stok weg te krijgen!!!
Dat heeft alles met opvoeding te maken.
Eigenlijk hetzelfde riedeltje als met alle 'moderne jeugd van tegenwoordig' riedeltjes door de eeuwen heen, alleen nu wil je ze ook het land uitzetten.
pi_176429294
Welke generatie is dit?

Ik vraag me af of hun ouders, of grootouders (als die hier eerder zijn gekomen) er ook zulke denkbeelden op nahielden. Of dat het meer de tendens is van de huidige tijd.

Wat mij betreft mag er wel een selectie komen op welke mensen we binnenlaten in ons land. En dan gaat het me niet om moslim of niet, maar wel om gedachtegoed. Als het te ver af ligt van onze normen en waarden, of zelfs wetten, brengt dat de sociale cohesie in gevaar.

Hoe je dat in de praktijk zou moeten doen weet ik niet. Vragenlijsten kun je liegen.

En het feit is natuurlijk dat deze mensen die onderzocht zijn, er al wonen. Misschien zelfs geboren zijn. Dat is doodeng. Religie wordt veel, veel te belangrijk gemaakt.
pi_176429335
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:08 schreef rutger05 het volgende:
Niets aan de hand, gechargeerd, ligt aan de vraagstelling, komt door uitsluiting, discriminatie en racisme.
Ser_Clap kom er maar in
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176429336
Is hierin ook niet een taak van die scholen? Zitten ze op islamitische scholen? Het lijkt me dat daar ook wat meer controle en voorlichting dient te zijn.
pi_176429428
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Beetje beperkt onderzoek... Hoe zit dit met andere groepen, valt dit werkelijk zo buiten de boot?

Ik kan me nog een pew onderzoek herinneren die graag aangehaald wordt om te laten zien dat moslims zo bereid zijn geweld te gebruiken. Alleen bleek uit hetzelfde onderzoek dat het minder was dan bij een aantal andere groepen. En vergeleken met alle andere groepen helemaal niet buitensporig was.
Zou je bereid zijn geweld te gebruiken om de Nederlandse normen en waarden te beschermen.

Misschien ook wel veel mensen ja. En hoeveel procent zal onschuldige burgerslachtoffers in Irak als collaterol damage bestempelen?

Het is allemaal een kwestie van perspectief. Feit is wel dat zij dus een heel ander perspectief hebben dan niet-islamitische Duitsers. En dat is wel problematisch als je in dat land woont, waar aanslagen worden gepleegd. Óók op mede-moslims. Het zijn geen volwassenen, dus waar komen die denkbeelden vandaan? Sociale media, school, opvoeding?
pi_176429444
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:38 schreef -Strawberry- het volgende:
Is hierin ook niet een taak van die scholen? Zitten ze op islamitische scholen? Het lijkt me dat daar ook wat meer controle en voorlichting dient te zijn.
Het zou toch niet zo kunnen zijn dat juist die scholen de bron zijn...? Nee toch...?
pi_176429447
Vrouwelijke moslims die de Sharia wel willen. ;(
pi_176429469
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:44 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Het zou toch niet zo kunnen zijn dat juist die scholen de bron zijn...? Nee toch...?
Een religieuze school is voor mij al per definitie religie te belangrijk maken.
  donderdag 11 januari 2018 @ 11:48:08 #57
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176429514
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zou je bereid zijn geweld te gebruiken om de Nederlandse normen en waarden te beschermen.
Ja dat is eigenlijk het punt een beetje. Ik vind geweld gebruiken om te verdedigen waar je in gelooft op zich geen probleem, maar we wonen hier wel in Nederland, dus het zou eerder een aanval zijn op de huidige status quo dan een verdedigende move om te behouden wat we hier hebben. Dat is het nuanceverschil.
  donderdag 11 januari 2018 @ 11:54:43 #58
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176429687
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zou je bereid zijn geweld te gebruiken om de Nederlandse normen en waarden te beschermen.

Misschien ook wel veel mensen ja. En hoeveel procent zal onschuldige burgerslachtoffers in Irak als collaterol damage bestempelen?

Het is allemaal een kwestie van perspectief. Feit is wel dat zij dus een heel ander perspectief hebben dan niet-islamitische Duitsers. En dat is wel problematisch als je in dat land woont, waar aanslagen worden gepleegd. Óók op mede-moslims. Het zijn geen volwassenen, dus waar komen die denkbeelden vandaan? Sociale media, school, opvoeding?
Combinatie van factoren. Naast dat het de tijdsgeest is, de roep om 'harde maatregelen' hoor je overal.
Ouders hoeven niet eens radicaal te zijn, anti gedachten in te brengen. Het 'anders', bij de 'zij' horen zorgt voor dat 'wij' denken. Jeugd is daar extra gevoelig voor. En dat wij/zij denken neemt enorm toe momenteel, wordt aan alle kanten gevoed. Als ouders daar dan ook in vervallen is het hek natuurlijk van de dam.
En te vaak speelde dat al wel bij ouders. Misschien niet zozeer in dat 'vijanddenken', maar wel in we blijven bij de eigen groep, afzijdig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 11 januari 2018 @ 11:56:19 #59
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_176429728
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Vrouwelijke moslims die de Sharia wel willen. ;(
Echt bizar.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_176429758
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja dat is eigenlijk het punt een beetje. Ik vind geweld gebruiken om te verdedigen waar je in gelooft op zich geen probleem, maar we wonen hier wel in Nederland, dus het zou eerder een aanval zijn op de huidige status quo dan een verdedigende move om te behouden wat we hier hebben. Dat is het nuanceverschil.
Eens. Dat is ook wat het wat mij betreft eng maakt, maar het hoeft niet de interpretatie van die scholieren te zijn.

Jou wordt gewoon gevraagd of je, in theorie, geweld zou gebruiken voor waar je in gelooft. Dat kan in een situatie waarin jou de vrijheid wordt ontnomen om je religie te belijden. Ten tijde van oorlog. Het impliceert niet direct dat je bereid bent geweld te gebruiken óm jouw religie een belangrijkere plaats in te laten nemen in het land waar je nu woont. Dat is een revolutie.

Te veel interpretaties mogelijk wmb.
pi_176429774
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Combinatie van factoren. Naast dat het de tijdsgeest is, de roep om 'harde maatregelen' hoor je overal.
Ouders hoeven niet eens radicaal te zijn, anti gedachten in te brengen. Het 'anders', bij de 'zij' horen zorgt voor dat 'wij' denken. Jeugd is daar extra gevoelig voor. En dat wij/zij denken neemt enorm toe momenteel, wordt aan alle kanten gevoed. Als ouders daar dan ook in vervallen is het hek natuurlijk van de dam.
Jeugd is sowieso wat extremer in opvattingen. Nuance komt pas later. Dat is wel waar.
  donderdag 11 januari 2018 @ 12:01:13 #62
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176429865
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Vrouwelijke moslims die de Sharia wel willen. ;(
Dat is niet zo vreemd.
Als je luistert naar wat ze bedoelen kom je erachter dat de meeste van die vrouwen de verschillende sharia vormen (er is niet maar 1 sharia) die bestaan allemaal afwijzen.
Dat is allemaal niet zoals het bedoeld is volgens hen. Het is een ideaal wat ze voor ogen hebben.

Bij de mannen speelt dit ook erg vaak.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176430006
quote:
17s.gif Op donderdag 11 januari 2018 01:47 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Naast plofkippen nu ook plofkinderen *O* *O* *O* *O*

Wij gaan dat sjaffen *O* *O* *O*
Ha, ha. Plofkinderen.

Ik zie het al helemaal voor me met al die bomgordeltjes onder dat schooluniform.
  donderdag 11 januari 2018 @ 12:25:59 #64
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176430286
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Vrouwelijke moslims die de Sharia wel willen. ;(
Hier een mooi voorbeeld van cultuurshock. Algerijnse vrouwen die een man willen die hen slaat, want dat is 'mannelijk'. Anders ben je maar een watje.

https://www.facebook.com/ajplusenglish/videos/928513303956844/
pi_176430317
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 18:58 schreef SpaceOddity het volgende:
Duits onderzoek: Eén op drie Duitse moslimscholieren kan zich ‘goed voorstellen voor Islam te vechten en sterven’

[..]

Bron; niet de NOS.

Dit is natuurlijk een beetje hetzelfde als bij de opvattingen van de onlangs in opspraak geraakte Boef; normaal gesproken hoor je niet of nauwelijks iemand erover, maar de meeste wisten al wel dat een aantal kinderen/mensen die hier wonen, er opvattingen er op na houden die haaks staan op de hier geldende opvattingen, omdat zij een bepaalde persistente, dominantie-verlangende en non-tolerante religie aanhangen.

Dat je er normaal gesproken bijna niemand over hoort (of zich in de mainstream media expliciet er over uitspreekt) vind ik eigenlijk heel raar, omdat dit niet een te verwaarlozen aantal is en omdat we het hier hebben over zaken die direct of indirect letterlijk een gevaar vormen voor onze westerse samenleving hier.

Integendeel, word dit op (sociale) media gedeeld, dan word men beschuldigd van ''haatzaaien'' en aangerekend een ''xenofoob'' of een ''islamofoob'' te zijn, waarbij het in Zweden bijvoorbeeld zover gaat dat je sociaal geroyeerd kunt worden. Al heb ik ook zo mn twijfels wat er hier zou gebeuren als ik onverbloemd mijn mening hierover op facebook en twitter zou zetten (mocht ik dat hebben).

Zou de NOS (natuurlijk) melding maken van dergelijke resultaten uit een onderzoek waaruit blijkt dat 30% van de niet-moslim kindjes hier zulke afkeer tegen moslims en de islamitische gemeenschap in het algemeen koestert spreekt men van shock en horror en beleren de gasten aan de tafel van van Nieuwkerk ons dat wij ons kapot moeten schamen, en zou actie per direct ondernomen worden. Waar ik nu maar even niet begin over de vermoedelijke reactie vanuit de islamitische gemeenschap/wereld, want wat zijn wij ongelovige Nederlanders dan een potje haatdragend en intolerant tegenover de religie van liefde en vrede.

Maar goed, dit bericht over resultaten van een Duits onderzoek is er nu, en hoewel ik hier niet meer van op kijk, vind ik het nog steeds schokkend. Schokkend ook omdat men nu nog steeds uit naam van de eeuwige en prachtige tolerantie een zachte hand beleid hanteert in de naïeve en waanzinnige hoop dat ''het wel goed komt''.

Een beter integratie beleid dus? Waarbij moslims zich niet uit hun religieuze overtuigingen afzetten tegen onze normen, waarden en opvattingen terwijl ze niet hun (religieuze) afkomst verloochenen.

#hoedan?


Ik ben (nog steeds) reuze benieuwd....
Leuk. Maar 99 vd 100 van die ‘helden’ loopt het dun door de broek als er kogels op hen afgevuurd worden.

Als concept is een ‘heroische’ dood geweldig, in de praktijk gaat het lijnrecht in met de wil om te leven.
pi_176430557
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Leuk. Maar 99 vd 100 van die ‘helden’ loopt het dun door de broek als er kogels op hen afgevuurd worden.

Als concept is een ‘heroische’ dood geweldig, in de praktijk gaat het lijnrecht in met de wil om te leven.
Okee, geen islam-gerelateerde integratie problemen die aangepakt dienen te worden dus?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_176430581
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Hier een mooi voorbeeld van cultuurshock. Algerijnse vrouwen die een man willen die hen slaat, want dat is 'mannelijk'. Anders ben je maar een watje.

https://www.facebook.com/ajplusenglish/videos/928513303956844/
Hier moet toch een koppeling te maken zijn met al die #metoo daders.
pi_176430659
quote:
15s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:41 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Okee, geen islam-gerelateerde integratie problemen die aangepakt dienen te worden dus?
Er zijn ik weet niet hoeveel problemen die aangepakt moeten worden.

Maar van dit bericht word ik koud noch warm.
pi_176430714
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Hier een mooi voorbeeld van cultuurshock. Algerijnse vrouwen die een man willen die hen slaat, want dat is 'mannelijk'. Anders ben je maar een watje.

https://www.facebook.com/ajplusenglish/videos/928513303956844/
Nou, als ze dat willen, prima. Wie ben jij om van hen te eisen dat ze zich achter gesloten deuren moeten schikken naar jouw normen en waarden?
pi_176430780
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er zijn ik weet niet hoeveel problemen die aangepakt moeten worden.

Maar van dit bericht word ik koud noch warm.
Geen probleem dus.

:')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_176430827
quote:
15s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Geen probleem dus.

:')
Nou, om te beginnen jouw gebrekkige leesvaardigheid. Die is wel erg ondermaats.
  donderdag 11 januari 2018 @ 12:57:52 #72
455560 Logic91
Always stay rational
pi_176430851
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou, als ze dat willen, prima. Wie ben jij om van hen te eisen dat ze zich achter gesloten deuren moeten schikken naar jouw normen en waarden?
Wie zegt dat ze dat willen? In hoeverre kun je spreken van een bewuste keuze als er sprake is van jarenlange (hevige) indoctrinatie met een geloof wat zulke zaken structureel probeert te rechtvaardigen?

En ook al zouden ze het willen dan nog maakt het de daad niet immoreel toch?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_176430916
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:57 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze dat willen? In hoeverre kun je spreken van een bewuste keuze als er sprake is van jarenlange (hevige) indoctrinatie met een geloof wat zulke zaken structureel probeert te rechtvaardigen?

En ook al zouden ze het willen dan nog maakt het de daad niet immoreel toch?
Moraliteit is subjectief.

En jij bent net zo goed geindoctrineerd dat geweld gebruiken niet mag. Ik ook, dus ik snap wel dat je dat vindt, maar ik kan en wil geen energie verspillen aan de gedachten van andere mensen. Overtuigingen kun je niet dwingend veranderen. Zinloos dus.
  donderdag 11 januari 2018 @ 13:09:58 #74
455560 Logic91
Always stay rational
pi_176431104
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 13:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Moraliteit is subjectief.

En jij bent net zo goed geindoctrineerd dat geweld gebruiken niet mag. Ik ook, dus ik snap wel dat je dat vindt, maar ik kan en wil geen energie verspillen aan de gedachten van andere mensen. Overtuigingen kun je niet dwingend veranderen. Zinloos dus.
Ik heb nooit gezegd dat geweld nooit gerechtvaardigd kan zijn. Er zijn specifieke omstandigheden waarin het gerechtvaardigd is zoals zelfverdediging waarbij je het proportionaliteitsbeginsel niet overschrijdt bijvoorbeeld. Maar ik hanteer inderdaad het principe dat de rede altijd voor moet gaan op geweld.

Jij neemt á priori aan dat overtuigingen niet dwingend veranderd kan worden. Hoe verklaar je dan een persoon als Majid Nawaz die vroeger een islamitische extremist was maar tegenwoordig een liberaal persoon? Dat is een switch van jewelste op het politiek-ideologisch spectrum. Islamisme dien je ideologisch te bestrijden.
Als je al bij voorbaat een defaitistische houding aanneemt zoals in jouw geval dan blijf je altijd met dit probleem opgescheept zitten en kan het volledig uit de hand lopen. Er zijn mensen in onze maatschappij aanwezig die ik eerlijk gezegd liever niet als mijn buurman zou hebben wegens hun gedachtegoed.

En ja, moraliteit is inderdaad subjectief. Maar sommige zaken zijn aantoonbaar beter zoals redeneren in plaats van geweld toe te passen.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_176431359
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou, om te beginnen jouw gebrekkige leesvaardigheid. Die is wel erg ondermaats.
Maar natuurlijk jongen.

Wederom fijne bijdrage van jou. Die geen kut toevoegt.

Want de gebrekkige (niet) integratie van moslims is wel degelijk één van de belangrijkste issues waar men over dient te praten.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_176431369
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hier moet toch een koppeling te maken zijn met al die #metoo daders.
Spacey is stiekem Algerijns?
pi_176431761
quote:
15s.gif Op donderdag 11 januari 2018 13:24 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Maar natuurlijk jongen.

Wederom fijne bijdrage van jou. Die geen kut toevoegt.

Want de gebrekkige (niet) integratie van moslims is wel degelijk één van de belangrijkste issues waar men over dient te praten.
Nee, dat vind jij.
pi_176432822
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 13:09 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat geweld nooit gerechtvaardigd kan zijn. Er zijn specifieke omstandigheden waarin het gerechtvaardigd is zoals zelfverdediging waarbij je het proportionaliteitsbeginsel niet overschrijdt bijvoorbeeld. Maar ik hanteer inderdaad het principe dat de rede altijd voor moet gaan op geweld.

Jij neemt á priori aan dat overtuigingen niet dwingend veranderd kan worden. Hoe verklaar je dan een persoon als Majid Nawaz die vroeger een islamitische extremist was maar tegenwoordig een liberaal persoon? Dat is een switch van jewelste op het politiek-ideologisch spectrum. Islamisme dien je ideologisch te bestrijden.
Als je al bij voorbaat een defaitistische houding aanneemt zoals in jouw geval dan blijf je altijd met dit probleem opgescheept zitten en kan het volledig uit de hand lopen. Er zijn mensen in onze maatschappij aanwezig die ik eerlijk gezegd liever niet als mijn buurman zou hebben wegens hun gedachtegoed.

En ja, moraliteit is inderdaad subjectief. Maar sommige zaken zijn aantoonbaar beter zoals redeneren in plaats van geweld toe te passen.
Die man is niet veranderd van mening omdat hem dat met een pistool op zijn kop werd gevraagd, die is gewoon veranderd van mening.
pi_176433727
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 13:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, dat vind jij.
En met mij velen anderen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:21:19 #80
455560 Logic91
Always stay rational
pi_176433761
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Die man is niet veranderd van mening omdat hem dat met een pistool op zijn kop werd gevraagd, die is gewoon veranderd van mening.
:? Wie heeft het gehad over bedreiging?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_176437868
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:58 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Dat is het enige wat je "te zeggen" hebt?
Ja, je doet alsof Duitsland een islamitisch geworden is waar de sharia geldt. Ja, daar kan ik alleen maar om lachen. :')
pi_176438064
quote:
15s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

En met mij velen anderen.
Dat klopt. En nu?
pi_176438081
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:21 schreef Logic91 het volgende:

[..]

:? Wie heeft het gehad over bedreiging?
Het ging om dwang. Niet om welke manier van dwang.
  donderdag 11 januari 2018 @ 20:34:44 #84
455560 Logic91
Always stay rational
pi_176439397
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, je doet alsof Duitsland een islamitisch geworden is waar de sharia geldt. Ja, daar kan ik alleen maar om lachen. :')
Onzin. Dat is hoe jij het interpreteert. Ik zeg dat de invloed van de islam zichtbaar aan het toenemen is in het publieke leven in West-Europa. Ik denk dat veel mensen het met mee eens zouden zijn als je hen deze stelling in een vraagvorm zou voorleggen.

Jij maakt er het andere uiterste van door te beweren dat ik heb gezegd dat Duitsland islamitisch zou zijn.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_176439547
Tijd om een stuk grond te kopen in het land van Orban god.
pi_176440131
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:42 schreef Revolution-NL het volgende:
Tijd om een stuk grond te kopen in het land van Orban god.
Die wil jullie niet. Jullie zijn ook gewoon vluchtelingen dan.
pi_176441258
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat klopt. En nu?
Gaan we praten over hoe het momenteel gaat, waar dit naar toe gaat als dit op deze manier doorzet, of er iets is wat we er aan kunnen doen, en zo ja; wat en hoe.

Ik, - en zoals jij zelf al bevestigt- velen anderen met mij, zijn uiterst kritisch op de rol van een strenge religie, die opvattingen op-en uitdraagt die niet passen in deze westerse samenleving hier.

Nu kun jij lekker jouw rol gaan spelen en de boel en beetje gaan downplayen, door te blijven verkondigen dat er geen probleem is, maar voor mij blijft staan;
- Dat een dergelijke strenge niet-westerse religie/ideologie, die dominantie nastreeft, schade berokkend in het westen.
- Dit één van de grootste veroorzakers is in een immer groeiende kloof, tussen moslims / niet-moslims en islam tegen- en voor standers.

Een immer groeiende kloof van onbegrip, spanningen en alle gevolgen van dien. Als jij nu gaat beweren dat dat geen urgent en relevant probleem is, mag je dat doen, maar onderbouw het dan eens.

Gaan we dus praten; ik maak mij hierover zorgen, jij niet. Kom dan eens met weerleggingen die mijn zorgen teniet doen, ipv flauw op de man spelen.

Ik, en nogmaals; velen anderen met mij, willen graag dat onze samenleving hier een samenleving is waarbij iedereen gelijk is (man/vrouw, ongeacht seksuele geaardheid), men kan kiezen waar men wel of niet in wil geloven en waar men kan denken en zeggen wat ie wil, zonder te moeten vrezen voor represailles. En dat dit zo blijft. Prima als je moslim bent, maar accepteer dat als je er voor kiest om als moslim zijnde hier te leven dat je je aan dient te passen, en dat (bijvoorbeeld) bespotting van de profeet hier mag, zoals moslim Naser Khader dat accepteert.

Maar bijna overal waar ik de islam zie, zie ik dit nergens terug. Seksuele man/vrouw rechten en vrijheden worden gekaapt, evenals de vrijheid van meningsuiting. Geoorloofde psychische en fysieke dreiging om respect (oftewel ''tolerantie'') af te dwingen, word vaak zelfs als vanzelf sprekend gezien. De meeste moslims vinden de Charlie Hebdo moorden een vanzelfsprekende actie/reactie. Om de dood van Salman Rushdie word openlijk op straat toe opgeroepen. Naser Khader loopt continu met beveiliging omdat hij de cartoonist Kurt Westergaard niet openlijk veroordeelde, omdat hij aangaf zich niet beledigd te voelen door de cartoons.

Een paar voorbeelden waarom ik kritisch ben tegenover de islam, en waarom ik mij zorgen maak over onze samenleving.

Maar jij bent er van overtuigd dat mijn zorgen ongegrond zijn. Ik ben erg benieuwd naar jouw overtuigingen dan. Of ben je zelf moslim?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_176441403
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 21:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Die wil jullie niet. Jullie zijn ook gewoon vluchtelingen dan.
Ik denk dat Orban weinig bezwaar zal hebben tegen Westeuropese migranten die kapitaal meebrengen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_176441551
quote:
15s.gif Op donderdag 11 januari 2018 21:49 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Gaan we praten over hoe het momenteel gaat, waar dit naar toe gaat als dit op deze manier doorzet, of er iets is wat we er aan kunnen doen, en zo ja; wat en hoe.

Ik, - en zoals jij zelf al bevestigt- velen anderen met mij, zijn uiterst kritisch op de rol van een strenge religie, die opvattingen op-en uitdraagt die niet passen in deze westerse samenleving hier.

Nu kun jij lekker jouw rol gaan spelen en de boel en beetje gaan downplayen, door te blijven verkondigen dat er geen probleem is, maar voor mij blijft staan;
- Dat een dergelijke strenge niet-westerse religie/ideologie, die dominantie nastreeft, schade berokkend in het westen.
- Dit één van de grootste veroorzakers is in een immer groeiende kloof, tussen moslims / niet-moslims en islam tegen- en voor standers.

Een immer groeiende kloof van onbegrip, spanningen en alle gevolgen van dien. Als jij nu gaat beweren dat dat geen urgent en relevant probleem is, mag je dat doen, maar onderbouw het dan eens.

Gaan we dus praten; ik maak mij hierover zorgen, jij niet. Kom dan eens met weerleggingen die mijn zorgen teniet doen, ipv flauw op de man spelen.

Ik, en nogmaals; velen anderen met mij, willen graag dat onze samenleving hier een samenleving is waarbij iedereen gelijk is (man/vrouw, ongeacht seksuele geaardheid), men kan kiezen waar men wel of niet in wil geloven en waar men kan denken en zeggen wat ie wil, zonder te moeten vrezen voor represailles. En dat dit zo blijft. Prima als je moslim bent, maar accepteer dat als je er voor kiest om als moslim zijnde hier te leven dat je je aan dient te passen, en dat (bijvoorbeeld) bespotting van de profeet hier mag, zoals moslim Naser Khader dat accepteert.

Maar bijna overal waar ik de islam zie, zie ik dit nergens terug. Seksuele man/vrouw rechten en vrijheden worden gekaapt, evenals de vrijheid van meningsuiting. Geoorloofde psychische en fysieke dreiging om respect (oftewel ''tolerantie'') af te dwingen, word vaak zelfs als vanzelf sprekend gezien. De meeste moslims vinden de Charlie Hebdo moorden een vanzelfsprekende actie/reactie. Om de dood van Salman Rushdie word openlijk op straat toe opgeroepen. Naser Khader loopt continu met beveiliging omdat hij de cartoonist Kurt Westergaard niet openlijk veroordeelde, omdat hij aangaf zich niet beledigd te voelen door de cartoons.

Een paar voorbeelden waarom ik kritisch ben tegenover de islam, en waarom ik mij zorgen maak over onze samenleving.

Maar jij bent er van overtuigd dat mijn zorgen ongegrond zijn. Ik ben erg benieuwd naar jouw overtuigingen dan. Of ben je zelf moslim?
Ik denk dat ze in Duitsland nu beven dat jij er nu over gaat praten!
pi_176441814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 21:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Die wil jullie niet. Jullie zijn ook gewoon vluchtelingen dan.
Lees eens een keer het nieuws ofzo, Orban heeft letterlijk een keer gezegd dat blanke inheems bewoners uit Nederland, Frankrijk etc... daar welkom zijn. Ben het met die gedachte niet per se eens, maar dat was wel echt vrij duidelijk van hem.

edit: Eerste die ik nu vind: http://www.kormany.hu/en/(...)t-five-major-attacks
pi_176441931
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze in Duitsland nu beven dat jij er nu over gaat praten!
Ah moslim dus. :Y
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_176442020
Dit is normaliter 99% tot 100% dus mi mogen we blij zijn.
pi_176442099
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:30 schreef crystal_meth het volgende:
En hoe vergelijkt dat met Christenen? Bvb het percentage Amerikanen dat voorstander is van het preventief nuken van N Korea?
Als ze dat al zouden vinden waarom denk je dan dat ze dat vanuit christelijk motief doen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176443070
quote:
15s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:13 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ah moslim dus. :Y
Je bent wel koning plank misslaan.

Ik geloof in mijzelf.
pi_176444759
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je bent wel koning plank misslaan.

Ik geloof in mijzelf.
Tuuuuuuuurlijk.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_176444798
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je bent wel koning plank misslaan.

Ik geloof in mijzelf.
Indrukwekkende weerleggingen verders heur.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_176446304
quote:
Leider van het onderzoek, criminoloog Christian Pfeiffer
Pretstudie, fake science, neem ik niet serieus. Next.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_176446650
quote:
15s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:48 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Indrukwekkende weerleggingen verders heur.
Jij roept enkel en alleen omdat ik het niet met mij eens ben dat ik moslim ben (wat al vrij krankzinnig is) en als ik dan zeg dat dat niet zo is klaag jij dat ik dat niet goed genoeg heb weerlegd?

Wat ben jij voor een idioot dat jij denkt beter te weten dan ik of ik wel of niet moslim ben?
pi_176446675
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 02:53 schreef alilami het volgende:

[..]

Pretstudie, fake science, neem ik niet serieus. Next.
Wat jij wel of niet serieus neemt is in deze discussie helemaal niet relevant.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_176446866
Vind je het vreemd als je je natuurlijk vijand, de islam, in grote getale binnenhaalt.
pi_176446894
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 07:40 schreef Loekie1 het volgende:
Vind je het vreemd als je je natuurlijk vijand, de islam, in grote getale binnenhaalt.
* Ghostbuster achter de bank kruipt snel
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_176447184
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 06:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij roept enkel en alleen omdat ik het niet met mij eens ben dat ik moslim ben (wat al vrij krankzinnig is) en als ik dan zeg dat dat niet zo is klaag jij dat ik dat niet goed genoeg heb weerlegd?

Wat ben jij voor een idioot dat jij denkt beter te weten dan ik of ik wel of niet moslim ben?
Dan ben jij op zijn minst een hoer van de moslims.
pi_176448700
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou, als ze dat willen, prima. Wie ben jij om van hen te eisen dat ze zich achter gesloten deuren moeten schikken naar jouw normen en waarden?
Vergaande debiliteit in slechts 2 zinnen......is ook een prestatie!
pi_176448835
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:23 schreef torentje het volgende:

[..]

Dan ben jij op zijn minst een hoer van de moslims.
*proest* Daar gaat mijn koffie!
pi_176449451
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 06:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij roept enkel en alleen omdat ik het niet met mij eens ben dat ik moslim ben (wat al vrij krankzinnig is) en als ik dan zeg dat dat niet zo is klaag jij dat ik dat niet goed genoeg heb weerlegd?

Wat ben jij voor een idioot dat jij denkt beter te weten dan ik of ik wel of niet moslim ben?
Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk.

Goede weerleggingen. ^O^
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_176451594
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:23 schreef torentje het volgende:

[..]

Dan ben jij op zijn minst een hoer van de moslims.
Nee, ik ben liberaal. Wat mensen denken moeten ze helemaal zelf weten. Zo lang ze anderen er niet mee lastig vallen mogen ze leven zoals ze willen. Niet mijn zaak en al helemaal niet de zaak van de overheid.

En ik raak al helemaal niet opgewonden van domme uitspraken van pubers, want dan zou ik niet meer slapen. Die maken vaak meer domme dan slimme opmerkingen.
pi_176451605
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:26 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Vergaande debiliteit in slechts 2 zinnen......is ook een prestatie!
Heb je spuit 11 ook weer.
pi_176451631
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:12 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk.

Goede weerleggingen. ^O^
Wat verwacht jij dan? Dat ik stukken ga overleggen om te bewijzen dat ik geen moslim ben?

Ben jij echt zo dom, of kun je in dit soort discussies niet meer redelijk nadenken?
pi_176451728
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat verwacht jij dan? Dat ik stukken ga overleggen om te bewijzen dat ik geen moslim ben?

Ben jij echt zo dom, of kun je in dit soort discussies niet meer redelijk nadenken?
Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk. _O_
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 12 januari 2018 @ 13:19:24 #110
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_176451737
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, ik ben liberaal. Wat mensen denken moeten ze helemaal zelf weten. Zo lang ze anderen er niet mee lastig vallen mogen ze leven zoals ze willen. Niet mijn zaak en al helemaal niet de zaak van de overheid.

En ik raak al helemaal niet opgewonden van domme uitspraken van pubers, want dan zou ik niet meer slapen. Die maken vaak meer domme dan slimme opmerkingen.
Jammer is wel dat radicaliseerde jongeren ook mogelijk de terroristen/criminelen van de toekomst zijn. Maar het is blijkbaar liberaal daar niets aan te doen en maar rustig te gaan slapen. En ik denk dat Mark ook rustig slaapt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_176451827
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:12 schreef VEM2012 het volgende:

Zo lang ze anderen er niet mee lastig vallen mogen ze leven zoals ze willen.
Okee, dus ze mogen niet meer leven zoals ze willen, aangezien ze wel degelijk anderen ermee lastig vallen?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_176451850
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:12 schreef VEM2012 het volgende:

En ik raak al helemaal niet opgewonden van domme uitspraken van pubers, want dan zou ik niet meer slapen. Die maken vaak meer domme dan slimme opmerkingen.
En het gaat niet over uitspraken, maar net zoals bij Boef; opvattingen en overtuigingen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_176451867
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, ik ben liberaal. Wat mensen denken moeten ze helemaal zelf weten. Zo lang ze anderen er niet mee lastig vallen mogen ze leven zoals ze willen. Niet mijn zaak en al helemaal niet de zaak van de overheid.

En ik raak al helemaal niet opgewonden van domme uitspraken van pubers, want dan zou ik niet meer slapen. Die maken vaak meer domme dan slimme opmerkingen.
Ook al ze denken dat de wereld van de grote gekken is en dat iedereen onbetaald medewerking moet verlenen, en hen slachten als ze weigeren om de grote gekken te helpen ?
  vrijdag 12 januari 2018 @ 13:31:49 #114
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_176451935
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:25 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Okee, dus ze mogen niet meer leven zoals ze willen, aangezien ze wel degelijk anderen ermee lastig vallen?
Overdrijven moet je ook niet doen. We wonen in Nederland en niet in België en Frankrijk. Ik zie bijvoorbeeld moslims die mijn moeder helpen met haar rollator om de tram of bus uit te komen en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_176452033
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Overdrijven moet je ook niet doen. We wonen in Nederland en niet in België en Frankrijk. Ik zie bijvoorbeeld moslims die mijn moeder helpen met haar rollator om de tram of bus uit te komen en dergelijke.
Superfijn. Zolang jouw moeder geen (bespottende) tekening maakt van één zekere profeet, hoeft zij zich geen zorgen te maken.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 12 januari 2018 @ 13:40:44 #116
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_176452059
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:38 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Superfijn. Zolang jouw moeder geen (bespottende) tekening maakt van één zekere profeet, hoeft zij zich geen zorgen te maken.
Je post is juist want mijn moeder woont niet in Frankrijk en België. Als ze binnen die landen dat wel zou doen zou ik me inderdaad zorgen maken. Op een trieste moord na valt het best mee in Nederland.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_176452296
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je post is juist want mijn moeder woont niet in Frankrijk en België. Als ze binnen die landen dat wel zou doen zou ik me inderdaad zorgen maken. Op een trieste moord na valt het best mee in Nederland.
Stel; jouw moeder is toevallig cartoonist, en ze staat op het punt een bespottende cartoon over de profeet op haar sociale media te plaatsen. Haar goed recht toch, want wij leven in Nederland, een land met de vrijheid van menings uiting.

Verstandig of niet verstandig? Zou je haar haar gang laten gaan of haar proberen tegen te houden?

Kijkend naar wat de gevolgen waren voor bijvoorbeeld Westergaard, Hebdo, v Gogh, Wilders en Rushdie, kunnen we gaan speculeren over de eventuele gevolgen voor jouw moeder...
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 12 januari 2018 @ 14:01:56 #118
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_176452399
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:56 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Stel; jouw moeder is toevallig cartoonist, en ze staat op het punt een bespottende cartoon over de profeet op haar sociale media te plaatsen. Haar goed recht toch, want wij leven in Nederland, een land met de vrijheid van menings uiting.

Verstandig of niet verstandig? Zou je haar haar gang laten gaan of haar proberen tegen te houden?

Kijkend naar wat de gevolgen waren voor bijvoorbeeld Westergaard, Hebdo, v Gogh, Wilders en Rushdie, kunnen we gaan speculeren over de eventuele gevolgen voor jouw moeder...
In Nederland valt het best wel mee. In zoverre ben ik het wel met je met je eens dat wat zelfcensuur verstandig is op internet en andere media. Want niet alleen moslims zijn bedreigend in hun mening een dergelijke. Denk aan de zwarte piet discussie en dergelijke. Ik zou zelf niet eens een cartoon van Jezus doen bijvoorbeeld. Als mensen dat wel doen neem ik aan dat ze zich bewust zijn van de gevolgen. Bijvoorbeeld een persoon als Wilders of Sylvana Simons.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 12-01-2018 14:10:58 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_176456705
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Jammer is wel dat radicaliseerde jongeren ook mogelijk de terroristen/criminelen van de toekomst zijn. Maar het is blijkbaar liberaal daar niets aan te doen en maar rustig te gaan slapen. En ik denk dat Mark ook rustig slaapt.
Eerst en vooral kunnen we vanuit Nederland erg weinig daaraan doen. Dat lijkt mij echt het pakkie an van Duitsland.

Ten tweede geldt dat als het om zo’n groep gaat, slechts een handvol daarvan echt in de gaten gehouden moeten worden. En dat gebeurt dan ook.

Nederland slaagt er keer op keer in om de aanslagen te voorkomen. Echt, het is hier heel veilig.
pi_176456715
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:25 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Okee, dus ze mogen niet meer leven zoals ze willen, aangezien ze wel degelijk anderen ermee lastig vallen?
Pubertje met een meninkje? Hoe heb jij daar last van?
pi_176456768
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

En het gaat niet over uitspraken, maar net zoals bij Boef; opvattingen en overtuigingen.
Ook Boef is maar een rimpeltje op een heel groot meer hoor.

Ze hoeven het niet eens te zijn met hoe we in Nederland denken en doen. Ze moeten alleen zich gewoon netjes aan de wet houden.

Ik ben het ook niet met alles eens wat in Nederland is vastgelegd. Sommige zaken accepteer ik, sommige zaken probeer ik gewijzigd te krijgen, maar ik hou mij wel aan de regels. Nou ja, bijna altijd dan. Ook ik rij wel eens een keertje een paar km/u te hard bv.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 17:33:46 #122
455560 Logic91
Always stay rational
pi_176456852
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 14:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

In Nederland valt het best wel mee. In zoverre ben ik het wel met je met je eens dat wat zelfcensuur verstandig is op internet en andere media. Want niet alleen moslims zijn bedreigend in hun mening een dergelijke. Denk aan de zwarte piet discussie en dergelijke. Ik zou zelf niet eens een cartoon van Jezus doen bijvoorbeeld. Als mensen dat wel doen neem ik aan dat ze zich bewust zijn van de gevolgen. Bijvoorbeeld een persoon als Wilders of Sylvana Simons.
Maar het feit dat er überhaupt mogelijk negatieve gevolgen zijn maakt het dus problematisch. Het toont aan dat de vrijheid van meningsuiting onder grote druk is komen te staan de afgelopen twee à drie decennia. En we moeten ook zo eerlijk zijn om aan te geven wie voornamelijk verantwoordelijk is voor die dreiging. In een liberaal land waar de vrijheid van meningsuiting niet onder druk staat zouden deze consequenties niet eens bestaan.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_176457588
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:38 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Superfijn. Zolang jouw moeder geen (bespottende) tekening maakt van één zekere profeet, hoeft zij zich geen zorgen te maken.
Normale mensen maken ook niet dergelijke bespottende tekeningen. Normale mensen hebben dus ook niets te vrezen.
pi_176459015
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ook Boef is maar een rimpeltje op een heel groot meer hoor.

Ze hoeven het niet eens te zijn met hoe we in Nederland denken en doen. Ze moeten alleen zich gewoon netjes aan de wet houden.

Nu kun je Boef als persoon isoleren, maar hij is juist exemplarisch voor de gedachtegang voor mensen die deze anti-westerse opvattingen delen. Dit is een flinke stroming die niet onderschat dient te worden, maar dat gebeurt wel. Boeken zoals ''Vrouw in het blauw'' en ''Ik was één van hen'' illustreren dit uitstekend.

Dat ze het niet eens hoeven te zijn over hoe we in Nederland denken en doen is ieders zijn of haar goed recht, maar daar ligt een kiem van grote problematische gevolgen. Je accepteert en je past je aan, wat je niet kunt of wil accepteren kun je proberen te veranderen. Echter; de kernwaarden waarover zij het niet eens zijn over hoe wij hier denken en doen kunnen niet veranderd worden naar datgene of zoals zij dat het liefste zouden willen zien. En dit is een belangrijk punt. De mensen waar ik het over heb, zij die het niets eens zijn met hoe wij in Nederland doen en denken, gaan juist niet accepteren, en zullen zich wat betreft deze zaken niet gaan aanpassen, en zullen stellig in de overtuiging blijven dat hun opvattingen beter zijn dan de onze, en dat zo te proberen te veranderen. Wat dus nooit gaat lukken. Met frustratie en een nog grotere afkeer tegenover ''het westen'' tot gevolg.

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Pubertje met een meninkje? Hoe heb jij daar last van?
Waar zeg ik dat ik van deze pubertjes direct last van heb? Indirect trouwens wel, want de vrijheid van mening staat onder druk, en het zijn dit soort gastjes met deze opvattingen die er niet voor gaan zorgen dat die druk zal afnemen, integendeel.

Maar letterlijk zeg je dus; ''Wat mensen denken moeten ze helemaal zelf weten. Zo lang ze anderen er niet mee lastig vallen mogen ze leven zoals ze willen''.

Mensen worden niet lastig gevallen door mensen met strenge religieuze opvattingen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Normale mensen maken ook niet dergelijke bespottende tekeningen. Normale mensen hebben dus ook niets te vrezen.
Nogal wat ''normale'' mensen vinden dat de profeet Mohammed, moge hij rotten in de hel, een gewelddadige pedofiel met idiote waandenkbeelden was. En ieder ''normaal'' mens zou bespotting niet zo hoog opnemen, en ieder ''normaal'' mens zou dergelijke gevallen niet willen bestraffen met geweld.

Maar mooi dat je zelf aangeeft dat er wel degelijk iets te vrezen valt, en dat de islam ook daadwerkelijk een gevaarlijke religie/ideologie is, zeker voor diegenen die vanuit jouw optiek niet als ''normaal'' geschouwd worden.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_176460779
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 19:28 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nu kun je Boef als persoon isoleren, maar hij is juist exemplarisch voor de gedachtegang voor mensen die deze anti-westerse opvattingen delen. Dit is een flinke stroming die niet onderschat dient te worden, maar dat gebeurt wel. Boeken zoals ''Vrouw in het blauw'' en ''Ik was één van hen'' illustreren dit uitstekend.

Dat ze het niet eens hoeven te zijn over hoe we in Nederland denken en doen is ieders zijn of haar goed recht, maar daar ligt een kiem van grote problematische gevolgen. Je accepteert en je past je aan, wat je niet kunt of wil accepteren kun je proberen te veranderen. Echter; de kernwaarden waarover zij het niet eens zijn over hoe wij hier denken en doen kunnen niet veranderd worden naar datgene of zoals zij dat het liefste zouden willen zien. En dit is een belangrijk punt. De mensen waar ik het over heb, zij die het niets eens zijn met hoe wij in Nederland doen en denken, gaan juist niet accepteren, en zullen zich wat betreft deze zaken niet gaan aanpassen, en zullen stellig in de overtuiging blijven dat hun opvattingen beter zijn dan de onze, en dat zo te proberen te veranderen. Wat dus nooit gaat lukken. Met frustratie en een nog grotere afkeer tegenover ''het westen'' tot gevolg.

[..]

Waar zeg ik dat ik van deze pubertjes direct last van heb? Indirect trouwens wel, want de vrijheid van mening staat onder druk, en het zijn dit soort gastjes met deze opvattingen die er niet voor gaan zorgen dat die druk zal afnemen, integendeel.

Maar letterlijk zeg je dus; ''Wat mensen denken moeten ze helemaal zelf weten. Zo lang ze anderen er niet mee lastig vallen mogen ze leven zoals ze willen''.

Mensen worden niet lastig gevallen door mensen met strenge religieuze opvattingen?

[..]

Nogal wat ''normale'' mensen vinden dat de profeet Mohammed, moge hij rotten in de hel, een gewelddadige pedofiel met idiote waandenkbeelden was. En ieder ''normaal'' mens zou bespotting niet zo hoog opnemen, en ieder ''normaal'' mens zou dergelijke gevallen niet willen bestraffen met geweld.

Maar mooi dat je zelf aangeeft dat er wel degelijk iets te vrezen valt, en dat de islam ook daadwerkelijk een gevaarlijke religie/ideologie is, zeker voor diegenen die vanuit jouw optiek niet als ''normaal'' geschouwd worden.
Ik denk dat jij mij niet zo heel goed begrijpt. Ik zeg niet dat moslims lekker moeten mogen doen waar ze zin in hebben, ik zeg dat ze mogen denken en vinden wat ze willen, maar zich wel aan de regels houden.

Dus ze mogen vrouwen minderwaardige wezens vinden die op zijn tijd een goed pak slaag moeten hebben, maar zo lang ze daar niet naar handelen vind ik het best. Gaan ze dat wel doen, dan moet er opgetreden worden.

Overigens, ik ken enkele moslims persoonlijk (niet veel, maar toch) en stuk voor stuk hebben ze thuis net zo weinig te vertellen als de meeste andere mannen. Natuurlijk zegt dat niet alles, want ik ken geen rare kwezels met idiote baard en soepjurk, maar het beeld dat moslims en masse hun vrouw als soort van horige zien en behandelen herken ik in die gevallen in ieder geval niet. Er zal dus wel wat nuance bestaan.
pi_176461055
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 19:28 schreef SpaceOddity het volgende:
Nogal wat ''normale'' mensen vinden dat...
Nee. :') Dat is echt jouw zieke referentiekader. Omdat jij zo denkt betekent nog niet dat het normaal is.
pi_176461172
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 20:40 schreef VEM2012 het volgende:
Overigens, ik ken enkele moslims persoonlijk (niet veel, maar toch) en stuk voor stuk hebben ze thuis net zo weinig te vertellen als de meeste andere mannen.
:D
  vrijdag 12 januari 2018 @ 21:19:49 #128
455560 Logic91
Always stay rational
pi_176462104
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Normale mensen maken ook niet dergelijke bespottende tekeningen. Normale mensen hebben dus ook niets te vrezen.
Hoezo ben je per definitie abnormaal als je tekeningen maakt die bepaalde personen of geloofssystemen bekritiseren dan wel schofferen? Wat een ''logica'' ook weer. Dus de mensen die een cartoon maken waarin Mohammed wordt geschoffeerd hebben eventuele consequenties aan zichzelf te wijten?

Menigeen zou juist zeggen dat letterlijk geloven in de illusies van een man uit het zevende eeuwse Arabisch schiereiland zonder enig bewijs voor de beweringen eerder als abnormaal zou kunnen worden beschouwd. Het is maar net hoe je ertegenaan kijkt. ;)
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_176464083
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 20:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij mij niet zo heel goed begrijpt. Ik zeg niet dat moslims lekker moeten mogen doen waar ze zin in hebben, ik zeg dat ze mogen denken en vinden wat ze willen, maar zich wel aan de regels houden.

Ben ik met je eens. Maar zullen we om te beginnen maar even artikel 1 van de grondwet erbij halen?
''Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan''.
Want hier gaat het al direct de mist in. Ik stel dat moslims per definitie op ras, levensovertuiging en godsdienst discrimineren op grond van hun godsdienst en zodoende anderen en andere minder strenge moslims hun vrijheid ontnemen. Tot zover het gedeelte van ''aan de regels houden''.

De Islam is zon verwarrende en tegenstrijdige religie/ideologie dat voor één ieder (man natuurlijk, welteverstaan) wel ergens een bepaald ''recht'' vandaan gehaald kan worden, om het vervolgens weer, als het nodig is, tegen te spreken en te ontkennen. Vers 4.34 is een mooi voorbeeld daarvan; zoek je instemming om jouw vrouw te klappen? Daar vind je precies wat je nodig hebt om jouw acties op religieuze gronden te verantwoorden.

quote:
Dus ze mogen vrouwen minderwaardige wezens vinden die op zijn tijd een goed pak slaag moeten hebben, maar zo lang ze daar niet naar handelen vind ik het best.
Dit gebeurt dus wel, en dan bedoel ik niet een pak slaag alleen(wat ook voorkomt), maar wat ik hierboven, voor vers 4.34, beschreef.
quote:
Gaan ze dat wel doen, dan moet er opgetreden worden.
Dit gebeurt dus niet doortastend genoeg.

Wat denk je nu zelf, dat men opvattingen er op na houdt, en dat het daar dan bij blijft? Dat men er verder niet naar handelt? Dat men deze opvattingen braaf naast zich neer legt om de hier geldende opvattingen, die op geen enkele manier te lijmen zijn met zijn of haar eigen, na te leven?
quote:
Overigens, ik ken enkele moslims persoonlijk (niet veel, maar toch) en stuk voor stuk hebben ze thuis net zo weinig te vertellen als de meeste andere mannen. Natuurlijk zegt dat niet alles, want ik ken geen rare kwezels met idiote baard en soepjurk, maar het beeld dat moslims en masse hun vrouw als soort van horige zien en behandelen herken ik in die gevallen in ieder geval niet. Er zal dus wel wat nuance bestaan.
Zekers. Mijn zwager ziet zichzelf ook als moslim, en mijn zus heeft thuis de broek aan. Nuance is er zeker. Punt is wel, de islam bied een uitstekend fundament om anti-westerse opvattingen aan te dragen, op te dragen, af te dwingen en op te dringen. Dit gebeurt te veel. Mensen en minder strengere moslims zouden dit moeten erkennen en in verzet moeten komen hiertegen, dit gebeurt te weinig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 20:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee. :') Dat is echt jouw zieke referentiekader. Omdat jij zo denkt betekent nog niet dat het normaal is.
Met jou ben ik helemaal klaar. Jouw mening dat, in jouw ogen, ''normale'' mensen niets te vrezen hebben is een uiterst zieke en domme gedachtegang en bewijst maar weer eens dat de kloof onoverbrugbaar is. Je zou maar eens het syndroom van Gilles de la Tourette hebben, en te pas en te onpas ongepaste opmerkingen maken in de buurt van een moslim. Of gewoon een eigen mening hebben, die niet strookt met de opvattingen van een moslim, en van het recht van vrijheids mening gebruik willen maken.

''Kunnen we hier niet gewoon over praten?''

Weet je wie dit ooit eens zei, en waarom? En wat er toen gebeurde? In ieder geval geen gepraat. Maar ja, was ie maar ''normaal'' geweest, en had ie maar ''normaal'' gedaan....

Oftewel, gewoon zn bek moeten houden en elke vorm van kritiek maar bij zich moeten houden. Precies zoals aanhangers van een strenge religie dit (met succes) afdwingen. Precies zoals jij het graag wil. Precies zoals ik het niet graag wil.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_176465168
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 22:25 schreef SpaceOddity het volgende:
Of gewoon een eigen mening hebben, die niet strookt met de opvattingen van een moslim, en van het recht van vrijheids mening gebruik willen maken.
Mening uiten kan prima zonder opzettelijke schoffering. Vaak is er duidelijk sprake van provocatie. Provocatie heeft niets te maken met meningsuiting.
pi_176465562
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 23:00 schreef Hamzoef het volgende:
Mening uiten kan prima zonder opzettelijke schoffering. Vaak is er duidelijk sprake van provocatie. Provocatie heeft niets te maken met meningsuiting.
Schofferen of provocatie is subjectief. Dat snap je zelf ook wel toch?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_176465970
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 23:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Mening uiten kan prima zonder opzettelijke schoffering. Vaak is er duidelijk sprake van provocatie. Provocatie heeft niets te maken met meningsuiting.
Provocatie, oftewel uitlokking, kan uit verschillende redenen voor komen. Als mensen mij mn mond willen snoeren vanwege mijn mening, mij mn recht van vrijheid van mening willen ontnemen, vind ik dit een behoorlijke uitlokking voor mij om juist provocerend te reageren. Geen onnatuurlijke tegenreactie, en in deze context gerelateerd aan meningsuiting. In dit geval dus wel wat met elkaar te maken.

En zoals al aangegeven word, dit soort zaken gelden hier als subjectief. Wat verrassend nu dat uitgerekend jij je hier niet in kunt vinden. Sterker nog, door te zeggen dat mensen maar ''normaal'' moeten doen als ze niets willen vrezen, keur jij in mijn ogen fysieke gewelddadige reacties uit naam van de islam in principe niet af.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_176466186
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 23:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Mening uiten kan prima zonder opzettelijke schoffering. Vaak is er duidelijk sprake van provocatie. Provocatie heeft niets te maken met meningsuiting.
Jij hebt zo een verwrongen geest dat ik vrees dat daar niets meer aan te doen is. In feite zeg je gewoon dat wie kritiek op een bepaalde ideologie heeft rechtmatig gedood mag worden. Daarmee lap je alles aan je laars wat ook maar enigszins te maken heeft met onze westerse opvattingen over vrijheid van meningsuiting.
Of je provoceert zelf tot het uiterste, wat overigens dan weer door die vermaledijde westers ingerichte maatschappij wél wordt toegestaan, óf je snapt er gewoon geen ene kloot van.
pi_176466524
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 23:47 schreef Zegnouzelf het volgende:

Jij hebt zo een verwrongen geest
Laten we eerlijk zijn, wat je ook kunt zeggen is; ''jij bent gewoon moslim''.

En toont hij hier, terwijl ie dat volgens mij niet in de gaten heeft, zelf duidelijk aan wat voor mij nu zeer aandacht vragende issues zijn.

Nuance toevoeging; Ja er zijn ook moslims die bespotting langs zich heen kunnen laten gaan en het niet veroordelen. Maar die kunnen zelf dan ook weer rekenen op represailles uit een islam hoek.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_176470026
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 23:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Mening uiten kan prima zonder opzettelijke schoffering. Vaak is er duidelijk sprake van provocatie. Provocatie heeft niets te maken met meningsuiting.
Maar het is toch al een provocatie, als men de mening heeft dat iedereen de rovershoofdman Mohammed moet dienen en niet mag afbeelden ?
  zaterdag 13 januari 2018 @ 07:18:51 #136
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_176470054
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Normale mensen maken ook niet dergelijke bespottende tekeningen. Normale mensen hebben dus ook niets te vrezen.
Nee, normale mensen geloven niet in vliegende paarden, insecten waarvan de linkervleugel de ziektekiemen op de rechtervleugel geneest en meer van dat soort sprookjes, en lachen zich kapot om de barbaren met korte lontjes die ontploffen als je grappen maakt over hun favoriete sprookjesfiguur.

Het is 2017, stap uit de middeleeuwen. Kom eens met iets beters.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_176470075
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je post is juist want mijn moeder woont niet in Frankrijk en België. Als ze binnen die landen dat wel zou doen zou ik me inderdaad zorgen maken. Op een trieste moord na valt het best mee in Nederland.
Mwa, hier in België hebben we voor zover ik weet nog geen Van Gogh-achtige moorden gehad. En we hebben ook islam-kritische politici (de Winter bvb), maar die moeten niet zo beveiligd worden als Wilders.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_176470154
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 23:47 schreef Zegnouzelf het volgende:
Jij hebt zo een verwrongen geest dat ik vrees dat daar niets meer aan te doen is. In feite zeg je gewoon dat wie kritiek op een bepaalde ideologie heeft rechtmatig gedood mag worden.
Nee, dat zeg ik nadrukkelijk niet! :{ Laat daar a.u.b. geen misverstand over bestaan.

quote:
15s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 23:36 schreef SpaceOddity het volgende:
En zoals al aangegeven word, dit soort zaken gelden hier als subjectief.
Niet alles is subjectief, ik zal het onder de volgende quote proberen uit te leggen met een voorbeeld.

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 23:16 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Schofferen of provocatie is subjectief. Dat snap je zelf ook wel toch?
Dat snap ik ja, maar schofferen en provoceren is lang niet altijd subjectief. Bepaalde uitingen kan je objectief gewoon als schoffering of provocatie kwalificeren hoor.

Ik geef je even een voorbeeld. Stel je voor, ik vind dat jouw moeder niet deugt. Dat kan. En dat mag ik ook uiten, immers hebben we vrijheid van meningsuiting.

Als ik zeg dat ik vind dat jouw moeder niet deugt dan is dat vrijheid van meningsuiting. Idealiter onderbouw dan ook nog met argumenten waarom ik vind dat jouw moeder niet deugt.

Als ik zeg dat jouw moeder een vieze k*h*r is, dan is dit objectief een schoffering. Eens?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2018 08:08:16 ]
pi_176470158
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 07:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mwa, hier in België hebben we voor zover ik weet nog geen Van Gogh-achtige moorden gehad. En we hebben ook islam-kritische politici (de Winter bvb), maar die moeten niet zo beveiligd worden als Wilders.
Nee, maar een van Gogh achtige moord valt in het niet bij wat er in Brussel is gebeurt op die luchthaven en in die metro, plus het feit dat een flink deel van de aanslagplegers in Parijs ook bij jullie vandaan komt, uit een van die fantastische moslim enclaves die jullie tegenwoordig hebben waar de politie niet eens meer kan komen zonder aangevallen te worden door de lokale jeugd.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_176470166
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 23:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Mening uiten kan prima zonder opzettelijke schoffering. Vaak is er duidelijk sprake van provocatie. Provocatie heeft niets te maken met meningsuiting.
provocatie? en wat is daarmee mis?
pi_176470171
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 08:11 schreef Drug het volgende:

[..]

provocatie? en wat is daarmee mis?
Als provocatie tot doel heeft e.e.a. te prikkelen ten einde een dialoog op gang te brengen is daar niet per se iets mis mee.

Als provocatie enkel tot doel heeft iemand te schofferen, is daar heel veel mis mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2018 08:13:33 ]
pi_176470198
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 08:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als provocatie tot doel heeft e.e.a. te prikkelen ten einde een dialoog op gang te brengen is daar niet per se iets mis mee.

Als provocatie enkel tot doel heeft iemand te schofferen, is daar heel veel mis mee.
lijkt me moeilijk wel meetbaar in veel gevallen
pi_176470579
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 08:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, maar een van Gogh achtige moord valt in het niet bij wat er in Brussel is gebeurt op die luchthaven en in die metro, plus het feit dat een flink deel van de aanslagplegers in Parijs ook bij jullie vandaan komt, uit een van die fantastische moslim enclaves die jullie tegenwoordig hebben waar de politie niet eens meer kan komen zonder aangevallen te worden door de lokale jeugd.
En we hebben meer verkeersdoden, maar daar gaat het niet over. Ik reageerde op de bewering dat je in Nederland veilig de Islam kan bekritiseren, en in België niet. Lijkt me dat het in werkelijkheid eerder omgekeerd is. Geen recent verschijnsel trouwens, vroeger moest men in Nederland een half leger inhuren als men Dewinter uitnodigde.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_176471081
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

De vraagstelling was of ze zich goed voor kunnen stellen dat ze voor de islam vechten en hun leven riskeren.

Het kan een opvatting zijn dat wanneer de islam aangevallen wordt, dat je dit mag verdedigen. Dit sluit aan op dat je je kan voorstellen voor de islam te vechten. Wanneer deze echt bedreigd wordt door een agressor.

Dat is héél iets anders dan mensen aanvallen omdat ze toevallig een ander geloof hebben.

Snap je dit verschil AUB?
Het probleem is echter dat moslims zich vrij snel aangevallen voelen. Een tekening van de profeet is al voldoende om met de gehele redactie vermoord te worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176471837
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 08:07 schreef Hamzoef het volgende:
Als ik zeg dat jouw moeder een vieze k*h*r is, dan is dit objectief een schoffering. Eens?
Nee, misschien ben ik zelf ook wel die mening toegedaan, dan schoffeert mij dat geenszins. Misschien vind ik dat mensen die zoiets zeggen een steekje los hebben, maar schoffeert mij dat verder geenszins. Sterker nog, ik heb dit wel eens te horen gekregen, schouders over opgehaald en doorgelopen.
pi_176471851
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 10:52 schreef Solstice1 het volgende:
en ik zelf ook wel die mening toegedaan, dan schoffeert mij dat geenszins. Misschien vind ik dat mensen die zoiets zeggen een steekje los hebben, maar schoffeert mij dat verder geenszins. Sterker nog, ik heb dit wel eens te horen gekregen, schouders over opgehaald en doorgelopen.
Misschien moet je schofferen even in het woordenboek opzoeken.
pi_176471930
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 10:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Misschien moet je schofferen even in het woordenboek opzoeken.
Misschien moet jij een wat dikkere huid kweken.
pi_176472017
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 10:57 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Misschien moet jij een wat dikkere huid kweken.
Dude, een scheldwoord kan objectief een scheldwoord zijn. Als je iemand teringhond noemt, is dit objectief gezien een schoffering

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2018 11:02:30 ]
pi_176472038
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dude, een scheldwoord kan objectief een scheldwoord zijn. Als je iemand teringhond noemt, is dit objectief gezien een schoffering
Ligt eraan in welke context het werd gebruikt, ik ken lui die zoiets voor de grap tegen elkaar zeggen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_176472051
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dude, een scheldwoord kan objectief een scheldwoord zijn. Als je iemand teringhond noemt, is dit objectief gezien een schoffering
Nah, als ik m'n beste maat een vieze vuile dikzak noem weet hij wel dat dat uit liefde is.
pi_176472056
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ligt eraan in welke context het werd gebruikt, ik ken lui die zoiets voor de grap tegen elkaar zeggen.
Het ligt er dus aan hoe je het opvat zeg je?
pi_176472057
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ligt eraan in welke context het werd gebruikt, ik ken lui die zoiets voor de grap tegen elkaar zeggen.
Dan is het een schoffering voor de grap. duh.
pi_176472089
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dan is het een schoffering voor de grap. duh.
Dan is het geen schoffering want het wordt niet als dusdanig opgevat.
pi_176472104
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:07 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dan is het geen schoffering want het wordt niet als dusdanig opgevat.
Waar wil je nu naar toe met deze discussie eigenlijk?
pi_176472113
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:04 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het ligt er dus aan hoe je het opvat zeg je?
Nee, het ligt aan de situatie, ik kan zoiets rustig tegen mijn vrienden zeggen in een luchtig gesprek, en iedereen zal weten dat het niet als belediging bedoeld is, maar je kan bv ook op straat een beetje lopen te suffen en per ongeluk tegen iemand aan knallen, als die je vervolgens uitmaakt voor teringhond weet je in ieder geval zeker dat het niet vriendschappelijk bedoeld is.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_176472154
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waar wil je nu naar toe met deze discussie eigenlijk?
Dat je beledigd voelen een keuze is. Er zijn mensen die zich helemaal nergens druk om maken, en er zijn mensen die bij het minste geringste helemaal door het lint gaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_176472200
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat je beledigd voelen een keuze is. Er zijn mensen die zich helemaal nergens druk om maken, en er zijn mensen die bij het minste geringste helemaal door het lint gaan.
Draai het eens om. Waarom zou je mensen opzettelijk beledigen, wanneer dit een dialoog/discussie ook niet bevordert?
pi_176472260
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Draai het eens om. Waarom zou je mensen opzettelijk beledigen, wanneer dit een dialoog/discussie ook niet bevordert?
Nog een keertje;

quote:
Provocatie, oftewel uitlokking, kan uit verschillende redenen voor komen. Als mensen mij mn mond willen snoeren vanwege mijn mening, mij mn recht van vrijheid van mening willen ontnemen, vind ik dit een behoorlijke uitlokking voor mij om juist provocerend te reageren. Geen onnatuurlijke tegenreactie, en in deze context gerelateerd aan meningsuiting.
Mensen dienen een dikkere huid te kweken.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_176472273
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Draai het eens om. Waarom zou je mensen opzettelijk beledigen, wanneer dit een dialoog/discussie ook niet bevordert?
Leuk, we beginnen de discussie nog eens van voor af aan. Je beledigt voelen is een keuze. Het concept van de meeste geloven kan voor de ongelovige al heel beledigend zijn om eens wat te noemen. Jij komt in de hemel omdat je braaf bent, ik mag branden in de hel omdat ik niet braaf ben. Dat concept zou je zelfs een stuk beledigender kunnen vinden dan een tekeningetje in een krant.
pi_176472282
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:16 schreef SpaceOddity het volgende:
Mensen dienen een dikkere huid te kweken.
Dat is de omgekeerde wereld. Beledigen om het beledigen is gewoon fout, jij bent echt een goedprater. GroenLinks type zeker?
pi_176472334
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Draai het eens om. Waarom zou je mensen opzettelijk beledigen, wanneer dit een dialoog/discussie ook niet bevordert?
Moeilijk uit te leggen, soms zeggen mensen gewoon voor de grap grove dingen tegen elkaar waarvan beiden weten dat het niet als belediging bedoeld is. Uiteraard zijn het geen vreemden van elkaar, want dan zou het wel verkeerd vallen, maar goeie vrienden moeten dat zonder problemen kunnen doen. Ik kan me bv herinneren dat ik ooit in een kaartspelletje met een stel vrienden een pot won van ongeveer 900 gulden en toen van alles naar mijn hoofd geslingerd kreeg. Daar zit een beetje frustratie en afgunst bij, maar echt beledigend is het niet bedoeld.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_176472344
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:17 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is de omgekeerde wereld. Beledigen om het beledigen is gewoon fout, jij bent echt een goedprater. GroenLinks type zeker?
Je weet wel dat alles wat jij hier nu typet ook vrij beledigend is voor mensen die de vrijheid van meningsuiting voorstaan he?
pi_176472358
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Moeilijk uit te leggen, soms zeggen mensen gewoon voor de grap grove dingen tegen elkaar waarvan beiden weten dat het niet als belediging bedoeld is. Uiteraard zijn het geen vreemden van elkaar, want dan zou het wel verkeerd vallen, maar goeie vrienden moeten dat zonder problemen kunnen doen. Ik kan me bv herinneren dat ik ooit in een kaartspelletje met een stel vrienden een pot won van ongeveer 900 gulden en toen van alles naar mijn hoofd geslingerd kreeg. Daar zit een beetje frustratie en afgunst bij, maar echt beledigend is het niet bedoeld.
Dat begrijp ik, maar waar het hier over gaat zijn beledigingen buiten vriendenkring.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2018 11:22:39 ]
pi_176472379
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:21 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Je weet wel dat alles wat jij hier nu typet ook vrij beledigend is voor mensen die de vrijheid van meningsuiting voorstaan he?
Wat is beledigend? Ik ben niet tegen vrijheid van meningsuiting, zolang dit maar op een respectvolle, onderbouwende manier gebeurt.
pi_176472387
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 10:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het probleem is echter dat moslims zich vrij snel aangevallen voelen. Een tekening van de profeet is al voldoende om met de gehele redactie vermoord te worden.
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 10:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het probleem is echter dat moslims zich vrij snel aangevallen voelen. Een tekening van de profeet is al voldoende om met de gehele redactie vermoord te worden.
Klopt en mag ook nog eens niet snauwen tegen de aanwezige moslims.
pi_176472390
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat is beledigend? Ik ben niet tegen vrijheid van meningsuiting, zolang dit maar op een respectvolle, onderbouwende manier gebeurt.
Wat is beledigend is wel de kern van de vraag ja. Mensen de mond proberen te snoeren omdat wat ze doen jou onwelgevallig is, is heel beledigend.
pi_176472409
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar waar het hier over gaat zijn beledigingen buiten vriendenkring.
Buiten de vriendenkring is een ander verhaal, als een wildvreemde mij zonder reden begint uit te schelden, scheld ik gewoon terug. Althans dat zou waarschijnlijk mijn meest voor de hand liggende reactie zijn, ik kan me niet herinneren ooit in zo'n situatie verzeild te zijn geraakt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_176472410
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:24 schreef Solstice1 het volgende:
Mensen de mond proberen te snoeren omdat wat ze doen jou onwelgevallig is, is heel beledigend.
Nee. :') Again, koop een woordenboek.
pi_176472419
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Buiten de vriendenkring is een ander verhaal, als een wildvreemde mij zonder reden begint uit te schelden, scheld ik gewoon terug. Althans dat zou waarschijnlijk mijn meest voor de hand liggende reactie zijn, ik kan me niet herinneren ooit in zo'n situatie verzeild te zijn geraakt.
Ik ook niet.
pi_176472489
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee. :') Again, koop een woordenboek.
Definitie[bewerken]
Er zijn twee soorten beledigingen. De bedoelde en onbedoelde belediging (ook wel blunder, flater of faux pas genoemd). Zich beledigd voelen is dan ook een subjectieve ervaring, want niet iedereen zal zich even snel aangevallen of vernederd voelen. Ook zijn er culturele, religieuze en nationale verschillen. In een kerk ziet men het als beledigend wanneer een man een hoed ophoudt, terwijl het in een synagoge net andersom is.

De meeste beledigingen gebeuren verbaal door scheldwoorden te gebruiken of iemand met iets negatiefs te vergelijken. Gezichtsuitdrukkingen of gebaren kunnen echter ook als belediging worden opgevat. Iets doen of juist nalaten kan ook een belediging vormen. Het negeren van een aangeboden handdruk is bijvoorbeeld in de meeste westerse landen een zware belediging. Een belediging kan door een individu worden opgevat als zodanig, maar ook door een groep. Zo kan bijvoorbeeld een groep mensen die in een bepaalde religie geloven, beledigd zijn of zich beledigd voelen door uitingen van andersdenkenden. In tegenstelling tot de persoonlijke belediging lenen echte en vermeende groepsbeledigingen zich goed voor politieke doeleinden.

Iemand beledigen wordt meestal als vrij onbeleefd gezien. Kinderen zijn meer geneigd iemand (on)bedoeld te beledigen doordat zij veel rechtlijniger en minder geremd zijn. Ze missen nog inlevingsvermogen en zijn erg impulsief. Er wordt van ouders verwacht dat ze hun kinderen daarom tact en beleefdheid meegeven.

Beledigingen kunnen hun doel voorbij streven wanneer het doelwit op zijn beurt de belediger voor schut zet. Nog effectiever is onverstoorbaar blijven bij de belediging. Sommige mensen gebruiken zelfspot om beledigingen voor te zijn. Anderen maken van hun negatieve bijnaam een geuzennaam.
pi_176472512
Als ik aangeef dat ik me aangevallen voel door jouw uitingen over de vrijheid van meningsuiting, zou je daar dan mee stoppen Hamzoef?
pi_176472625
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:17 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is de omgekeerde wereld. Beledigen om het beledigen is gewoon fout, jij bent echt een goedprater. GroenLinks type zeker?
Eh hee. Hahahaha.

Het kan en mag niet zo zijn dat hier een angst cultuur groeit/heerst waarbij men grappen over bepaalde dingen niet durft te maken, uit angst voor gewelddadige reacties. Punt.

Maar dit is al reeds de realiteit. Met dank aan de islam.

Zo simpel is het.

Ik kan nu trouwens ook wel beginnen dat ik afwijkende overtuigingen van een strenge moslim als beledigend ervaar, aangezien zij de hier geldende normen en waarden schofferen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_176472967
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:32 schreef Solstice1 het volgende:
Als ik aangeef dat ik me aangevallen voel door jouw uitingen over de vrijheid van meningsuiting, zou je daar dan mee stoppen Hamzoef?
Quote even op welke uitingen je doelt a.u.b.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 12:26:39 #174
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_176473233
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat is beledigend? Ik ben niet tegen vrijheid van meningsuiting, zolang dit maar op een respectvolle, onderbouwende manier gebeurt.
Er is niks respectvols aan de wijze waarop Islamgekkies met ongelovigen omgaan. En ik heb geen enkel respect voor volwassenen die in sprookjes geloven. Of dat nu jouw haatboek is of Harry Potter.

Kijk ook eens naar de bron van wat in jouw ogen een belediging is. Als een kind van 5 jou een flapdrol noemt, ga je dan ook flippen? Nou precies zo interesseert het mij werkelijk geen reet wat jij allemaal vindt. Is gewoon niet relevant.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 13 januari 2018 @ 12:27:44 #175
408813 crew  trein2000
pi_176473251
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

De vraagstelling was of ze zich goed voor kunnen stellen dat ze voor de islam vechten en hun leven riskeren.

Het kan een opvatting zijn dat wanneer de islam aangevallen wordt, dat je dit mag verdedigen. Dit sluit aan op dat je je kan voorstellen voor de islam te vechten. Wanneer deze echt bedreigd wordt door een agressor.

Dat is héél iets anders dan mensen aanvallen omdat ze toevallig een ander geloof hebben.

Snap je dit verschil AUB?
De islam is een religie, en kan derhalve nooit worden aangevallen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_176473507
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De islam is een religie, en kan derhalve nooit worden aangevallen.
Opmerkelijke zienswijze.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 13 januari 2018 @ 12:48:54 #177
408813 crew  trein2000
pi_176473575
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Opmerkelijke zienswijze.
Een religie kan nooit fysiek worden aangevallen. Alleen een mens kan worden aangevallen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_176473679
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een religie kan nooit fysiek worden aangevallen. Alleen een mens kan worden aangevallen.
Wanneer er actief beleid is om mensen te beletten hun religie te praktiseren kan je toch echt stellen dat de religie aangevallen wordt.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 13 januari 2018 @ 12:57:13 #179
408813 crew  trein2000
pi_176473706
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wanneer er actief beleid is om mensen te beletten hun religie te praktiseren kan je toch echt stellen dat de religie aangevallen wordt.
Allicht, maar dan nog is er geen sprake van fysiek aanvallen. En dus ontstaat er geen enkele legitimatie voor geweld.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_176473728
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:57 schreef trein2000 het volgende:
Allicht, maar dan nog is er geen sprake van fysiek aanvallen.
Kijk eens naar de oeigoeren.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 13 januari 2018 @ 13:03:36 #181
408813 crew  trein2000
pi_176473808
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kijk eens naar de oeigoeren.
Daar wordt een volk aangevallen ja. Níét een religie
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_176473830
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daar wordt een volk aangevallen ja. Níét een religie
Jawel. Als ze hun religie afzweren worden ze niet meer aangevallen, ergo het is de religie die aangevallen wordt.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 13 januari 2018 @ 13:07:10 #183
408813 crew  trein2000
pi_176473859
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:05 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jawel. Als ze hun religie afzweren worden ze niet meer aangevallen, ergo het is de religie die aangevallen wordt.
Nee, het volk wordt aangevallen. Wellicht om hun religie. Maar dat maakt niet dat de religie wordt aangevallen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_176473908
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee, het volk wordt aangevallen. Wellicht om hun religie. Maar dat maakt niet dat de religie wordt aangevallen.
We zijn het eens dat we het oneens zijn.
pi_176474740
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee, het volk wordt aangevallen. Wellicht om hun religie. Maar dat maakt niet dat de religie wordt aangevallen.
Maar de aanval op Westerse vrouwen-schoonheden dus- moeten we maar gewoon accepteren van dat lelijk volk ?
  zaterdag 13 januari 2018 @ 14:20:09 #186
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_176475005
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wanneer er actief beleid is om mensen te beletten hun religie te praktiseren kan je toch echt stellen dat de religie aangevallen wordt.
In onze vrije cultuur wordt alternatieve zienswijzen letterlijk niets in de weg gelegd, niet gelovigen komen zelfs op voor het recht van moslims om hun geloof te praktiseren. Andersom zal dat nooit gebeuren.

Dat is al voldoende reden om de Islam bij iedere gelegenheid belachelijk te maken. Vliegende paarden, schei uit zeg.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 13 januari 2018 @ 14:29:19 #187
408813 crew  trein2000
pi_176475127
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:01 schreef torentje het volgende:

[..]

Maar de aanval op Westerse vrouwen-schoonheden dus- moeten we maar gewoon accepteren van dat lelijk volk ?
Nee, dat zeg ik toch nergens.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 13 januari 2018 @ 14:29:34 #188
408813 crew  trein2000
pi_176475130
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

We zijn het eens dat we het oneens zijn.
^O^
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_176475853
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik toch nergens.
Tja, maar jij maakt ophef omdat men dat lelijk volk wil verjagen uit de Westerse landen voordat er nog meer lelijke jongeren geproduceerd worden.
pi_176493946
Die goedpraters zijn ook weer gearivveerd zie ik. Islam en econmonische vluchtelingen altijd rechtpraten omdat ze het zo geweldig vinden. De echte kwade zijn natuurlijk de westerlingen en meneer Trump is zo gemeen.. :')

Diezelfde mensen verplichten hun kinderen naar islamitische scholen te sturen en per huishouden 2 mannelijke vluchtelingen op te nemen uit bv eritrea of somalie.
pi_176494339
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 10:29 schreef trippleh het volgende:
Die goedpraters zijn ook weer gearivveerd zie ik. Islam en econmonische vluchtelingen altijd rechtpraten omdat ze het zo geweldig vinden. De echte kwade zijn natuurlijk de westerlingen en meneer Trump is zo gemeen.. :')

Diezelfde mensen verplichten hun kinderen naar islamitische scholen te sturen en per huishouden 2 mannelijke vluchtelingen op te nemen uit bv eritrea of somalie.
Meneer Trump is echter ook iemand die zich mooier voordoet als hij in werkelijkheid is. Maar het mooier voordoen als men is, schijnt een trend te zijn geworden. Waardoor het lijkt alsof de echte schoonheden achterlijk zijn. Wat een walgelijke bedoening.
pi_176494548
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 10:29 schreef trippleh het volgende:
Die goedpraters zijn ook weer gearivveerd zie ik. Islam en econmonische vluchtelingen altijd rechtpraten omdat ze het zo geweldig vinden. De echte kwade zijn natuurlijk de westerlingen en meneer Trump is zo gemeen.. :')

Diezelfde mensen verplichten hun kinderen naar islamitische scholen te sturen en per huishouden 2 mannelijke vluchtelingen op te nemen uit bv eritrea of somalie.
Dat mensen om economische redenen een ander land opzoeken vind ik prima te begrijpen. Dat wij eraan mee werken niet, dus die schuld ligt wat mij betreft wel bij onze westerse leiders.
pi_176494939
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De islam is een religie, en kan derhalve nooit worden aangevallen.
Correctie, de islam is een totalitaire ideologie.

Het religieuze aspect is daar slechts een onderdeel of uitingsvorm van.

Verder is iedere zichzelf genoemde religie het resultaat van door mensen bedachte ideeën en denkbeelden. Vaak overgenomen en wat gewijzigd uit al bestaande denkbeelden.

Er is nooit enig onomstotelijk fysiek bewijs aangetoond van diens grondleggers. Slechts mythen, sagen en vermeende graven waar mensen wel of niet in willen geloven.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')