abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 00:20:50 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176557352
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Er mag idd heel veel in deze tijd. Aan de andere kant krijg je nu de politie aan de deur als je iets op facebook hebt geschreven wat niet in de haak is in sommige ogen. Dat is weer een andere kant van de vrijheid van tegenwoordig.
Die kwamen vroeger ook aan je deur als je een boekje schreef met anti-semitische verhalen of pro-nazi verhalen. Weinig veranderd volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176557491
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 00:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die kwamen vroeger ook aan je deur als je een boekje schreef met anti-semitische verhalen of pro-nazi verhalen. Weinig veranderd volgens mij.
Oh dat wist ik niet. Nu wel.
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 00:35:08 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176557514
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 00:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet. Nu wel.
Het is natuurlijk wel makkelijker geworden om dit soort gebrabbel de wereld in te slingeren en daardoor is de kans dat er inderdaad politie aan je deur komt wel erg klein geworden, dan moet je toch flink opvallen en met de hoeveelheid haat die er online gegooid word is de kans vrij klein.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176571885
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 00:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel makkelijker geworden om dit soort gebrabbel de wereld in te slingeren en daardoor is de kans dat er inderdaad politie aan je deur komt wel erg klein geworden, dan moet je toch flink opvallen en met de hoeveelheid haat die er online gegooid word is de kans vrij klein.
De hele wereld is één groot facebook geworden. Men slingert alles op het www.
pi_176580624
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 00:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet. Nu wel.
Decennia lang aan de gang.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_176581762
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 04:03 schreef Tingo het volgende:

[..]

Decennia lang aan de gang.
En terecht
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176586983
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

En terecht
Wat?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_176587023
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:03 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat?
Ben je het onderwerp alweer vergeten
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176587065
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ben je het onderwerp alweer vergeten
Nee hoor.

[ Bericht 4% gewijzigd door ChrisCarter op 18-01-2018 13:13:54 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_176587211
Zo, genoeg geklier weer over en weer
pi_176587337
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:08 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nee hoor.

Dan weet je wat ik terecht vind.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176587465
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:19 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dan weet je wat ik terecht vind.
Are you a paid or volunteer shill?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_176587646
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:24 schreef Tingo het volgende:

[..]

Are you a paid or volunteer shill?
Graag on topic blijven zonder ad hominem
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator donderdag 18 januari 2018 @ 15:40:15 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176590260
Er was recent een column van ionica smeets die ging over een bepaald effect dat ook beschreven is door psycholoog. Ik kan de column niet meer terugvinden maar de strekking was als volgt.

Mensen vinden algemeen dat het in het grote geheel slecht gaat, maar met hunzelf wel goed. Ionica testte dit met een twitter poll waarin ze vroeg denk je dat het beter gaat met jezelf in de toekomst. Maar ook door te vragen hoe denk je dat het met de wereld gaat in de toekomst. En over het algemeen gezien dachten de meeste mensen dat het slechter met de wereld zou gaan maar beter met hunzelf.

Dat effect is dus al lang en breed beschreven door vele anderen met veel doordachtere studies. Maar het is ook wel weer iets wat je in dit topic terug ziet. Als je nadenkt over het grote geheel of over een macro situatie ben je geneigd te denken dat het vast slechter zal gaan. Terwijl kleine zaken over meer micro situaties we ons wel goed kunnen voorstellen. Zo merk je dus dat ondanks dat verschillende data wijzen dat de situatie toch wel erg goed is in de wereld en in ons land, zullen we toch een hang hebben naar dat niet te geloven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176591609
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 15:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Er was recent een column van ionica smeets die ging over een bepaald effect dat ook beschreven is door psycholoog. Ik kan de column niet meer terugvinden maar de strekking was als volgt.

Mensen vinden algemeen dat het in het grote geheel slecht gaat, maar met hunzelf wel goed. Ionica testte dit met een twitter poll waarin ze vroeg denk je dat het beter gaat met jezelf in de toekomst. Maar ook door te vragen hoe denk je dat het met de wereld gaat in de toekomst. En over het algemeen gezien dachten de meeste mensen dat het slechter met de wereld zou gaan maar beter met hunzelf.

Dat effect is dus al lang en breed beschreven door vele anderen met veel doordachtere studies. Maar het is ook wel weer iets wat je in dit topic terug ziet. Als je nadenkt over het grote geheel of over een macro situatie ben je geneigd te denken dat het vast slechter zal gaan. Terwijl kleine zaken over meer micro situaties we ons wel goed kunnen voorstellen. Zo merk je dus dat ondanks dat verschillende data wijzen dat de situatie toch wel erg goed is in de wereld en in ons land, zullen we toch een hang hebben naar dat niet te geloven.
Interessant, maar is het ook niet zo dat veel van dit soort zaken gewoon los van elkaar getrokken dienen te worden?

Op het gebied van klimaatverandering gaat het gewoon heel slecht en een exploderende bevolking is voor de economie wel goed, maar voor de voetafdruk die het achterlaat niet. Op het gebied van levenscondities gaat de totale populatie erop vooruit. Ik maak me geen zorgen over de mensheid, niet over mn eigen leven ook.

Maar als je rapporten erop naslaat lijken wetenschappers wel voorzichtig te willen voorspellen dat binnen nu en 100 jaar bepaalde delen ter wereld zo goed als onbewoonbaar zijn door verstikkende omstandigheden. Daardoor krijg je massa-emigraties en mogelijke strubbelingen waar onze kinderen al mee te maken krijgen.
  Moderator donderdag 18 januari 2018 @ 16:47:09 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176591626
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Interessant, maar is het ook niet zo dat veel van dit soort zaken gewoon los van elkaar getrokken dienen te worden?

Op het gebied van klimaatverandering gaat het gewoon heel slecht en een exploderende bevolking is voor de economie wel goed, maar voor de voetafdruk die het achterlaat niet. Op het gebied van levenscondities gaat de totale populatie erop vooruit. Ik maak me geen zorgen over de mensheid, niet over mn eigen leven ook.

Maar als je rapporten erop naslaat lijken wetenschappers wel voorzichtig te willen voorspellen dat binnen nu en 100 jaar bepaalde delen ter wereld zo goed als onbewoonbaar zijn door verstikkende omstandigheden. Dat Daardoor krijg je massa-immigraties en mogelijke strubbelingen waar onze kinderen al mee te maken krijgen.
Klopt inderdaad.. het is ook niet allemaal op een hoop te gooien. Kwa welvaart gaat het goed maar de vraag is inderdaad hoelang we dat kunnen volhouden en ondersteunen. Wat ik in mijn post zei sloeg ook niet direct op hoe de situatie is maar meer op hoe we hem zien. In die zin zal het vrijwel altijd lijken alsof het slecht gaat op mondiaal niveau.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176591762
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Klopt inderdaad.. het is ook niet allemaal op een hoop te gooien. Kwa welvaart gaat het goed maar de vraag is inderdaad hoelang we dat kunnen volhouden en ondersteunen.
Wat ik ook zie is dat men in Noord Europa en bepaalde delen van de VS en Canada wel lekker bezig is qua innovatie in electrisch rijden en groener leven maar dat bv de oudere autos massaal naar Afrika, Azie en Zuid Amerika gaan. Verder is recycling soms een illusie daar. Men scheidt het voor het oog en dan brengt de vuilnisman t naar dezelfde hoop. Om wereldwijd een positieve verandering te krijgen zal er flink wat in de 3e wereld geinvesteerd moeten worden en daarbij zal corruptie omzeild moeten worden. Voor die mensen is overleven en goedkoop iets krijgen vaak belangrijker dan het milieu. Groen en gezond en in luxe leven is ook wel een beetje iets dat men zich kan permitteren als alles er al is en als het financieel goed gaat.
  Moderator donderdag 18 januari 2018 @ 17:02:29 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176591884
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat ik ook zie is dat men in Noord Europa en bepaalde delen van de VS en Canada wel lekker bezig is qua innovatie in electrisch rijden en groener leven maar dat bv de oudere autos massaal naar Afrika, Azie en Zuid Amerika gaan. Verder is recycling soms een illusie daar. Men scheidt het voor het oog en dan brengt de vuilnisman t naar dezelfde hoop. Om wereldwijd een positieve verandering te krijgen zal er flink wat in de 3e wereld geinvesteerd moeten worden en daarbij zal corruptie omzeild moeten worden. Voor die mensen is overleven en goedkoop iets krijgen vaak belangrijker dan het milieu. Groen en gezond en in luxe leven is ook wel een beetje iets dat men zich kan permitteren als alles er al is en als het financieel goed gaat.
Ja het valt me sowieso ook wel op dat hoe armer het land hoe groter de puinhoop is. Ik ben in nepal geweest wat een heel arm land is en je gaat die richting op vanwege het natuurschoon, de bergen etc. Maar wat nooit op de plaatjes staat is de teringzooi die er ronddrijft en overal ligt, dat wordt uit beeld gehouden. Ik begrijp dat mensen en hun kwaliteit van leven een prioriteit heeft, maar misschien moeten we ook beginnen met hulpverlening in bijvoorbeeld de afvalverwerking branches dat helpt niet alleen die mensen (kwa leefomgeving maar ook kwa banen) maar ook de aarde ansich.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176592235
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja het valt me sowieso ook wel op dat hoe armer het land hoe groter de puinhoop is. Ik ben in nepal geweest wat een heel arm land is en je gaat die richting op vanwege het natuurschoon, de bergen etc. Maar wat nooit op de plaatjes staat is de teringzooi die er ronddrijft en overal ligt, dat wordt uit beeld gehouden. Ik begrijp dat mensen en hun kwaliteit van leven een prioriteit heeft, maar misschien moeten we ook beginnen met hulpverlening in bijvoorbeeld de afvalverwerking branches dat helpt niet alleen die mensen (kwa leefomgeving maar ook kwa banen) maar ook de aarde ansich.
Overheden van zulke landen zijn ook gewoon arm waardoor milieu de laagste prioriteit krijgt. Als je landen hebt die al op ziektenkosten bezuinigen en mensen bij wijze van laten sterven in de wachtruimte van de spoedeisende hulp, is het niet verwonderlijk dat andere zaken zoals opruiming en afvalscheiding geen issues zijn. Een electrische wagen is voor een Nederlander even sparen maar voor iemand in een soft-currency land is zoiets wat een nieuwe Bentley is voor de meeste Nederlanders. Daarnaast hebben Nederlanders doordat ze zoveel verdienen 'en' meer vrije tijd hebben meer tijd om dingen uit te vinden en zich druk te maken over progressie om zo de overige tijd op te vullen.

In een derdewereldland zetten ze je voor 48 uur aan het werk voor een beetje om de huur te kunnen betalen en de rest erbij. Mexicanen schijnen de meeste uren te maken, daarna ben je op en heb je geen tijd meer om met een macbook naar meetings en seminars te gaan zoals Nederlandse studenten en freelancers.

Ik hoop echt dat de wereld iets meer gelijk getrokken kan worden en men in deze landen ook gewoon van meer vrije tijd en een goed inkomen kunnen genieten. Dan krijg je minder drang om het land te verlaten en de handen uit de mouwen te steken om in algemene zin iets te verbeteren.
  Moderator donderdag 18 januari 2018 @ 20:14:30 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176595988
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:22 schreef Beathoven het volgende:

Ik hoop echt dat de wereld iets meer gelijk getrokken kan worden en men in deze landen ook gewoon van meer vrije tijd en een goed inkomen kunnen genieten.
hear hear
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')