abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 januari 2018 @ 10:24:45 #1
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_176407227
Ik heb op win10 via IIS een FTP server ingesteld die ik wel kan bereiken via localhost op de machine zelf maar niet via het lan netwerk.

Ik dacht het moet een firewall dingetje zijn dus heb ik een exceptie gemaakt voor poort 20 en 21, maar toch werkt het niet.

Ik gebruik het trouwens voor mijn ip cam. Die heeft een mogelijkheid om bij beweging videobestanden op te slaan op een ftp server. Ik gebruik gewoon mijn thuis pc als ftp server.
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_176407419
Ik weet helemaal niks van IIS, maar waarschijnlijk luistert die ftp service alleen op localhost, of is ie gebonden aan je loopback interface. Dan moet je hem dus laten luisteren op de lan-interface. Je firewall zal waarschijnlijk niks filteren binnen het locale netwerk. Pas wel op dat je je server niet openzet voor het internet, je zal de eerste niet zijn.

Overigens zou ik uberhaupt niet voor ftp gaan, archaisch protocol met allerlei nadelen, gebruik liever sftp.
  woensdag 10 januari 2018 @ 10:44:59 #3
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_176407454
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 10:40 schreef Farenji het volgende:
Ik weet helemaal niks van IIS, maar waarschijnlijk luistert die ftp service alleen op localhost, of is ie gebonden aan je loopback interface. Dan moet je hem dus laten luisteren op de lan-interface. Je firewall zal waarschijnlijk niks filteren binnen het locale netwerk. Pas wel op dat je je server niet openzet voor het internet, je zal de eerste niet zijn.

Overigens zou ik uberhaupt niet voor ftp gaan, archaisch protocol met allerlei nadelen, gebruik liever sftp.
Ip cam heeft geen ondersteuning voor sftp. Ik kan nergens een optie vinden waarmee je kan instellen waar het naar moet luisteren. Ik kon alleen een ip adres opgeven voor de ftp server. Daarvoor heb ik het ip adres van de machine zelf gebruikt. Geen Loopback of localhost dus. Ik heb op mijn lokale machine een scriptje die nieuwe video's naar mij mailt. Hoef dus niet mijn pc open te zetten.
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_176407498
Als je de firewall uitzet, werkt het dan wel?
pi_176407515
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 10:44 schreef FlatEarther het volgende:

[..]

Ip cam heeft geen ondersteuning voor sftp. Ik kan nergens een optie vinden waarmee je kan instellen waar het naar moet luisteren. Ik kon alleen een ip adres opgeven voor de ftp server. Daarvoor heb ik het ip adres van de machine zelf gebruikt. Geen Loopback of localhost dus. Ik heb op mijn lokale machine een scriptje die nieuwe video's naar mij mailt. Hoef dus niet mijn pc open te zetten.
Het gaat dus om de configuratie van IIS, niet van je ip cam.
  woensdag 10 januari 2018 @ 10:57:44 #6
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_176407628
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2018 10:51 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het gaat dus om de configuratie van IIS, niet van je ip cam.
Hoe bedoel Je¿ De ftp server is door geen enkele apparaat binnen het netwerk te bereiken.
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
  woensdag 10 januari 2018 @ 10:59:10 #7
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_176407653
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 10:48 schreef 44rdbei het volgende:
Als je de firewall uitzet, werkt het dan wel?
Goed idee! Heb het net geprobeerd en inderdaad, als ik de firewall uitzet kan ik wel erbij. Het is dus echt een firewall bropleem .
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_176407962
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 10:59 schreef FlatEarther het volgende:

[..]

Goed idee! Heb het net geprobeerd en inderdaad, als ik de firewall uitzet kan ik wel erbij. Het is dus echt een firewall bropleem .
Er zit in in de firewall een specifieke uitzondering voor de ftp server, kan je die eens aanzetten?



Dan kan je firewall gewoon weer aanzetten :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')