abonnement Unibet Coolblue
pi_176412649
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:54 schreef djh77 het volgende:
In de basis heb je een partner. Er zijn wat voorwaarden waardoor je deze partner niet hoeft aan te melden:

Getrouwd of geregistreerd partner
De basisgedachte is duidelijk: een partner is iemand met wie u bent getrouwd of een geregistreerd partnerschap heeft. Maar er zijn natuurlijk ook situaties waarin er geen sprake is van een huwelijk of geregistreerd partnerschap. Dan gaat het erom of u met iemand op hetzelfde adres woont. Deze persoon wordt dan meestal als uw partner gezien. Niemand kan meer dan 1 partner hebben.

Samenwonen
Iemand met wie u samenwoont wordt als uw partner gezien wanneer:
◾u een notarieel samenlevingscontract heeft
◾u samen een kind heeft, of een kind van de ander heeft erkend
◾u voor een pensioenregeling als elkaars partner geldt
◾u samen een huis bezit
◾u elkaars fiscale partners bent
◾op uw adres een minderjarig kind woont van wie een van u de ouder is.
U wordt in deze situatie niét als elkaars partner gezien als een van beiden een gedeelte van de woning huurt van de ander, op basis van een schriftelijke overeenkomst.
Is dit niet even iets te makkelijk?

Anders de hypotheek op 1 naam, maar zodra er kids komen is het uit met de pret. Het inkomen van vrouwlief zal dan hoogstwaarschijnlijk wel gaan dalen, wat de stijging in de aflossing misschien nog wat drukt.
Doei
pi_176415932
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:29 schreef Hoffman24 het volgende:

[..]

Is dit niet even iets te makkelijk?

Anders de hypotheek op 1 naam, maar zodra er kids komen is het uit met de pret. Het inkomen van vrouwlief zal dan hoogstwaarschijnlijk wel gaan dalen, wat de stijging in de aflossing misschien nog wat drukt.
Je kunt natuurlijk ook gewoon je verplichting nakomen om de schuld af te betalen zonder dat wij (als belastingbetalers) ervoor op moeten draaien omdat het je anders ‘allemaal wat krap wordt’.
Anders had je het geld niet moeten lenen.
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
  woensdag 10 januari 2018 @ 19:13:02 #28
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176417120
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:29 schreef Hoffman24 het volgende:

[..]

Is dit niet even iets te makkelijk?

Anders de hypotheek op 1 naam, maar zodra er kids komen is het uit met de pret. Het inkomen van vrouwlief zal dan hoogstwaarschijnlijk wel gaan dalen, wat de stijging in de aflossing misschien nog wat drukt.
Natuurlijk is dat te makkelijk. Als jij in Slovenië woont heb je te maken met Sloveense wet- en regelgeving. Dus hoef je alleen maar naar het Nederlandse deel te kijken waar dat "Nederlanders in het buitenland" betreft.
Voor zover ik begrijp is je ongeregirstreerde partner Sloveens, dus die heeft al helemaal niks met de Nederlandse wet te maken.
pi_176418215
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:13 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat te makkelijk. Als jij in Slovenië woont heb je te maken met Sloveense wet- en regelgeving. Dus hoef je alleen maar naar het Nederlandse deel te kijken waar dat "Nederlanders in het buitenland" betreft.
Voor zover ik begrijp is je ongeregirstreerde partner Sloveens, dus die heeft al helemaal niks met de Nederlandse wet te maken.
TS is voor Over ik weet nog steeds gebonden aan de DUO-schuld. En DUO vraagt om bewijsstukken. Stel je nu dat een Sloveense partner niet doorgegeven hoeft te worden aan DUO?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 10 januari 2018 @ 20:19:55 #30
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176418758
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:55 schreef baskick het volgende:

[..]

TS is voor Over ik weet nog steeds gebonden aan de DUO-schuld. En DUO vraagt om bewijsstukken. Stel je nu dat een Sloveense partner niet doorgegeven hoeft te worden aan DUO?
Klopt, je blijft de band met DUO houden, maar dingen als partnerregistratie en hypotheken zal conform Sloveense wetgeving moeten gaan.
pi_176418882
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Klopt, je blijft de band met DUO houden, maar dingen als partnerregistratie en hypotheken zal conform Sloveense wetgeving moeten gaan.
Dat lijkt me wel. Maar op het moment dat er een (Sloveense) partnerregistratie (of huwelijk) is, zal die toch echt aan DUO doorgegeven moeten worden, lijkt me zo. Of niet?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_176426423
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:25 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel. Maar op het moment dat er een (Sloveense) partnerregistratie (of huwelijk) is, zal die toch echt aan DUO doorgegeven moeten worden, lijkt me zo. Of niet?
Inderdaad baskick, DUO kijkt ook naar het inkomen van ouders in het buitenland, dus zullen ook zeker lucht krijgen van een geregistreerde partner hier.
Doei
pi_176426503
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 18:05 schreef Arnax het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook gewoon je verplichting nakomen om de schuld af te betalen zonder dat wij (als belastingbetalers) ervoor op moeten draaien omdat het je anders ‘allemaal wat krap wordt’.
Anders had je het geld niet moeten lenen.
Dit is een goeie; aan de ene kant heb je helemaal gelijk en hebben we allemaal onze verantwoordelijkheid te dragen.

Aan de andere kant, NL laat nu eenmaal toe dat je naar draagkracht mag aflossen, belasting mag ontwijken(niet ontduiken), of een uitkering kan gaan trekken. Geen eerbare keuzes in mijn ogen, maar wel degelijk aan de orde van de dag.

Daarnaast, 'had je het geld niet moeten lenen' lijkt me wat kort door de bocht, omdat het overgrote deel van de schuld een schenking had moeten worden.
Doei
pi_176426670
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 08:00 schreef Hoffman24 het volgende:

[..]

Dit is een goeie; aan de ene kant heb je helemaal gelijk en hebben we allemaal onze verantwoordelijkheid te dragen.

Aan de andere kant, NL laat nu eenmaal toe dat je naar draagkracht mag aflossen, belasting mag ontwijken(niet ontduiken), of een uitkering kan gaan trekken. Geen eerbare keuzes in mijn ogen, maar wel degelijk aan de orde van de dag.

Daarnaast, 'had je het geld niet moeten lenen' lijkt me wat kort door de bocht, omdat het overgrote deel van de schuld een schenking had moeten worden.
Met de voorwaarde dat je je studie binnen 10 jaar afrond.
pi_176427340
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 08:00 schreef Hoffman24 het volgende:

[..]

...had moeten worden.
Als je je aan de voorwaarden van je stufi had gehouden en je een diploma binnen 10 jaar had gehaald.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator donderdag 11 januari 2018 @ 10:15:53 #36
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176427954
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 08:00 schreef Hoffman24 het volgende:

[..]

Dit is een goeie; aan de ene kant heb je helemaal gelijk en hebben we allemaal onze verantwoordelijkheid te dragen.

Aan de andere kant, NL laat nu eenmaal toe dat je naar draagkracht mag aflossen, belasting mag ontwijken(niet ontduiken), of een uitkering kan gaan trekken. Geen eerbare keuzes in mijn ogen, maar wel degelijk aan de orde van de dag.

Daarnaast, 'had je het geld niet moeten lenen' lijkt me wat kort door de bocht, omdat het overgrote deel van de schuld een schenking had moeten worden.
Dat dat 'toe gelaten wordt' betekent niet dat je het ook op die manier moet doen. Als jij 55k aan studieschuld hebt en het grootste deel van die schuld een schenking had moeten worden maar jij je studie niet binnen 10 (10!!) jaar hebt afgerond, dan is je probleem niet of je wel of niet een hypotheek krijgt of niet, dan is je probleem eerder dat je niet om kunt gaan met verantwoordelijkheid.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176428177
Het exacte hoe en waarom de schuld is opgelopen is voor het topic niet relevant.

Het leven loopt zoals het loopt, en we zijn nu eenmaal niet allemaal even bevoordeeld.
Doei
  Moderator donderdag 11 januari 2018 @ 10:33:23 #38
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176428241
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:28 schreef Hoffman24 het volgende:
Het exacte hoe en waarom de schuld is opgelopen is voor het topic niet relevant.

Het leven loopt zoals het loopt, en we zijn nu eenmaal niet allemaal even bevoordeeld.
Dat zal vast wel dat je dat niet relevant vindt, maar wat wel relevant is is dat die schuld van 55k er nou eenmaal staat, en dat is niet handig icm een hypotheek. Dan kun je wel per se een huis willen kopen, maar die 55k zit je in de weg.

Dat je dan vervolgens het langzame aflossen wil wijten aan de Nederlandse regels terwijl je ook gewoon meer had kunnen aflossen (en dat kun je, want als je een hypotheek per maand kan betalen kun je in plaats daarvan ook aflossen) zodat die studieschuld geen/minder een probleem was geweest bij een eventuele hypotheek.

Je legt de verantwoordelijkheid vooral buiten jezelf.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176428950
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt.
Doei
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')