abonnement Unibet Coolblue
pi_176616145
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:00 schreef redboyke het volgende:
dat die vanzelf aanspringt als ik naar het scherm kijk :P
Dat!

Wie snelle oogspieren heeft wint met gamen
pi_176618018
Over TWINTIG jaar? Ik heb al eens over duizend jaar gezien, maar twintig jaar is een stuk moeilijker.

Processors zullen bizar snel zijn en ach... meer dan 16 cores hebben. Maar geen quantum computers.

Nanotechnologie zal leiden tot nieuwe opslagmogelijkheden die ook nog eens sneller zijn. Hoogst waarschijnlijk zal de ssd/hdd verdwijnen ten gunste van de nano-tech oplossing die informatie opslaat in grote hoeveelheden op de oppervlakte van je micro-sim kaart (zo groot gehouden uit practische overwegingen).

Internet snelheid zal wel hoog zijn. Glasvezel. Denk aan gigabit (als je meer nodig hebt, dan vraag ik mij af wat jouw legale reden is om meer nodig te hebben).

Voor het scherm zijn er twee mogelijkheden: 1) Een holografische projectie (verschillende variaties daarop mogelijk), 2) OLED scherm dat eigenlijk geen rand heeft. In ieder geval zal het een touch-screen zijn.

De knoppenplank zal nog steeds de invoermethode bij uitstek zijn voor bijzondere tekst, er is namelijk niks dat efficiënter is dan het toetsenbord in dat opzicht. Dat je op de één of andere manier toegang hebt tot een variatie op het toetsenbord zal een gegeven zijn. Het hoeft echter niet als apart apparaat meegeleverd te worden.

De muis zal populariteit verliezen, behalve in zekere nis-markten (bepaalde soorten gamers, mensen die de computer op een bepaalde manier gebruiken om te tekenen of 3D modellen te maken).

Op het moment is er een discussie gaande over de zogenaamde "intelligente speakers". Het idee is fantastisch (wie wil nou niet de computer uit star trek in zijn woonkamer), maar er zijn een hoop terechte vragen over privacy. In elk geval denk ik dat wij over twintig jaar ons scherm aanraken en, als de discussie rond de intelligente speakers goed uitpakt, tegen onze computers praten (en ze ons nog goed begrijpen en kunnen helpen ook, gezien de huidige ontwikkelingen in AI). Het toetsenbord zal niet perse meer broodnodig zijn voor jouw forumposts.

De videokaart? Ja ach. Misschien dat ze zich aan moeten passen op (bepaalde varianten van) holografische projectie.

Het OS zal zich anders gedragen. Er is een kans dat windows het er niet heelhuids vanaf brengt omdat steeds meer zal gaan gebeuren op mobiele apparaten (smartphone, tablet) en de slimme speaker. Misschien dat Fuchsia (het nieuwe OS van google) de standaard wordt voor wat er over blijft van de desktop.
pi_176642534
Artificiële Intelligentie en "professionele" software voor de grote massa.
Geen leercurve van weken of maanden meer, de AI neemt de besturing van de applicatie voor z'n rekening. Wil je een 3D animatie maken, dan geef je een beschrijving ("inslag van meteoor in New York", "man wandelt door een gang", etc..) of je kiest een template; de AI maakt een eerste versie, je vraagt aanpassingen tot je tevreden bent (de AI als IT afdeling zeg maar, jij geeft de opdracht, hij voert het uit).

Dacht even dat de PC op die manier van de ondergang kon gered worden, want je wil WYSIWYG, elke instructie moet een nieuwe, afgewerkte animatie genereren. Dat vereist teraflops processing power om een aanvaardbare respons time te halen, meer vermogen dan een smartphone of tablet kan leveren. Maar als de app op een server in de cloud draait is dat geen probleem.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_176643083
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 19:45 schreef Telefoonvork het volgende:
Over TWINTIG jaar? Ik heb al eens over duizend jaar gezien, maar twintig jaar is een stuk moeilijker.

Processors zullen bizar snel zijn en ach... meer dan 16 cores hebben. Maar geen quantum computers.
Consumenten willen ook quantumcomputers. De early adopters zullen 'm beslist willen en bedrijven zullen t ook niet nalaten om in die richting wat te proberen. Ken genoeg mensen die meteen glasvezel wilden toen het nog futuristisch leek en die al over 3d printen spraken toen er nog geen noemenswaardig consumentenmodel was. Er zal vraag komen en men zal het aanbod overwegen.

quote:
Nanotechnologie zal leiden tot nieuwe opslagmogelijkheden die ook nog eens sneller zijn. Hoogst waarschijnlijk zal de ssd/hdd verdwijnen ten gunste van de nano-tech oplossing die informatie opslaat in grote hoeveelheden op de oppervlakte van je micro-sim kaart (zo groot gehouden uit practische overwegingen).
Draadloos data streamen naar zo'n kaart in je broekzak zal ook wel mogelijk worden.

quote:
Internet snelheid zal wel hoog zijn. Glasvezel. Denk aan gigabit (als je meer nodig hebt, dan vraag ik mij af wat jouw legale reden is om meer nodig te hebben).
Als je zwaar HD materiaal monteert of grote games ontwikkeld zijn die snelheden geen overbodige luxe.

quote:
Voor het scherm zijn er twee mogelijkheden: 1) Een holografische projectie (verschillende variaties daarop mogelijk),
Eerst maar eens een contentontwikkelaar vinden die de techniek vleugels geeft.

quote:
2) OLED scherm dat eigenlijk geen rand heeft. In ieder geval zal het een touch-screen zijn.
De reden dat ze OLED schermen buigen is voornamelijk om te laten zien dat het OLED schermen zijn. Maar waarom zou men in het vervolg content over de randen van het scherm willen zien? Bovendien verhoogt een lijst eromheen de estetische waarde van een object. Schilderijen zonder lijst zijn ook niet "af". Ruimte in design heeft een functie.

quote:
De knoppenplank zal nog steeds de invoermethode bij uitstek zijn voor bijzondere tekst, er is namelijk niks dat efficiënter is dan het toetsenbord in dat opzicht. Dat je op de één of andere manier toegang hebt tot een variatie op het toetsenbord zal een gegeven zijn. Het hoeft echter niet als apart apparaat meegeleverd te worden.
Hoe moet dat straks op kantoor en voor het opstellen van brieven of afhandelen van series aan emails?

quote:
De muis zal populariteit verliezen, behalve in zekere nis-markten (bepaalde soorten gamers, mensen die de computer op een bepaalde manier gebruiken om te tekenen of 3D modellen te maken).
Die voorbeelden kun je uitbreiden en spreken je bewering eigenlijk tegen. Ik vind touchpads, touchscreens e.d. bij laptops alleen "handig" als ik geen muis bij de hand heb, dus als "mobiele" invoer.

quote:
Op het moment is er een discussie gaande over de zogenaamde "intelligente speakers". Het idee is fantastisch (wie wil nou niet de computer uit star trek in zijn woonkamer), maar er zijn een hoop terechte vragen over privacy. In elk geval denk ik dat wij over twintig jaar ons scherm aanraken en, als de discussie rond de intelligente speakers goed uitpakt, tegen onze computers praten (en ze ons nog goed begrijpen en kunnen helpen ook, gezien de huidige ontwikkelingen in AI). Het toetsenbord zal niet perse meer broodnodig zijn voor jouw forumposts.
Men werkt al sinds de jaren '80 aan spraakbesturing. Maar zelfs siri vind ik een gimmick. In de tijd dat ik iets inspreek en evt met herhaling heb ik ook een bericht ingeklopt.

quote:
De videokaart? Ja ach. Misschien dat ze zich aan moeten passen op (bepaalde varianten van) holografische projectie.

Het OS zal zich anders gedragen. Er is een kans dat windows het er niet heelhuids vanaf brengt omdat steeds meer zal gaan gebeuren op mobiele apparaten (smartphone, tablet) en de slimme speaker. Misschien dat Fuchsia (het nieuwe OS van google) de standaard wordt voor wat er over blijft van de desktop.
Waarom staat Windows hier centraal? MacOS, Android en iOS delen momenteel de lakens uit. Google heeft weleens wat hits maar heeft ook vele missers van producten gehad. Dus we moeten t maar even zien.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 22:19:52 #55
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_176643154
Een ring waarin alle hardware zit, met laserprojector en spraakherkenning
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  zaterdag 20 januari 2018 @ 22:33:23 #56
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176643510
Qua invoer vermoed ik wel de langverwachte andere manier van data invoer. Misschien dat de ontwikkeling van de hololens daar een rol in zal spelen met zijn augmented reality. Misschien in combinatie met iets voor over je handen die de relatieve beweging van je handen en vingers met precisie kan tracken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_176643797
Ik hoop dat ik over 20 jaar mijn nieuwe laptop weer terug heb die ik moest terugsturen voor reparatie.
pi_176644749
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 22:43 schreef Dally het volgende:
Ik hoop dat ik over 20 jaar mijn nieuwe laptop weer terug heb die ik moest terugsturen voor reparatie.
Kun je meteen je favoriete programmas als Abandonware downloaden.
pi_176657608
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 23:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Kun je meteen je favoriete programmas als Abandonware downloaden.
Denk je echt dat dat nodig zal zijn? Wat is er de afgelopen 20 jaar op computer/software gebied nou veranderd? :P

On topic: Ik heb niet alle post gelezen dus zal vast in herhaling vallen.
Ik gok dat we over 20 jaar computers hebben die je aan je sleutelbos (als we nog sleutels hebben) en dat je het scherm overal kan projecteren (muur, binnenkant bril) maar vooral voor betere kwaliteit op ingebouwde schermen in bijvoorbeeld tafels die overal (publiekelijk) te vinden zijn. De bediening gaat met handbewegingen geregistreerd door een cameraatje of ringen om je vingers.

Een andere optie is dat mensen zelf geen hardware meer hebben maar dat je een profiel in een cloud hebt en dus met al jouw computerzaken alleen een scherm moet vinden die overal te vinden zijn (zie hierboven). Dit laatste lijkt me de meeste voordelen te bieden en zie ik nog wel gebeuren maar er zijn genoeg mensen (inclusief mijzelf) die uit veiligheidsoverwegingen liever hun computer zaken in eigen hand houden waardoor ik hoop dat mijn eerste gok behouden blijft.
pi_176657742
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 22:33 schreef jogy het volgende:
Qua invoer vermoed ik wel de langverwachte andere manier van data invoer. Misschien dat de ontwikkeling van de hololens daar een rol in zal spelen met zijn augmented reality. Misschien in combinatie met iets voor over je handen die de relatieve beweging van je handen en vingers met precisie kan tracken.
Ik zie meer iets gebeuren als outside tracking. Dus bepaalde (kleine) sensoren die je in elke hoek van je huis plaatst (of al ingebouwd worden in nieuwbouw woningen, zie ontwikkelingen 'smart houses'), en vervolgens je complete lichaam kan tracken tot in het grootste detail (kijk bijv. naar wat Kinect nu al kan).

Zolang je iets 'aan moet trekken' (of hoe je dat ook voor je ziet) zie ik het meer als niche product. Sowieso verwacht ik geen headsets meer over 20 jaar, zoals de Hololens. Een bril zou nog wel kunnen, maar in het hololens segment verwacht ik eigenlijk wel iets van een paar lenzen, die op 1 of andere manier kunnen communiceren met een apparaat waar alle rekenkracht in zit. Maar goed, dat is wel een beetje 'far out', al dacht ik laatst wel gelezen te hebben dat er al lenzen zijn waar simpele AR is ingebouwd. (https://www.inverse.com/a(...)ality-contact-lenses)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2018 17:52:49 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')