Deze rijden ook naar Utrecht.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:20 schreef Geerd het volgende:
Woon je in nunspeet of wezep? Harderwijk putten nijkerk?? Het harde??
Jaquote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:29 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Zijn dat die oude krengen met die vreselijke groene bankjes?
De 1700 serie is best sterk hoor.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:17 schreef poederbrief het volgende:
Op mijn traject reden eerst steeds NID's. De intercity's die voorbij reden waren koplopers. Nu zijn de koplopers vervangen door onze NID's en moeten wij het doen met oude DD-AR's + 1700. Waar zijn die koplopers naar toe gegaan? Klacht: niet eerlijk want de stoptreinreizigers hadden de nieuwe treinen eerst en die van de intercityreizigers werden vervangen, dus zij moeten de oude krijgen. Subklachten: geen verklaring van NS, geen motorrijtuig vanwege de loc, wat in minder ruimte resulteert, alleen maar banken die tegenover elkaar staan waardoor je geen andere keus hebt dan een ander de hele reis tegenover je te hebben, en geen internet.
Ben gisteren nog uit hoog catharijne gegooid, boelers zijn 't ...quote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat alles naar Utrecht.
Herhaling WEB-meet?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ben gisteren nog uit hoog catharijne gegooid, boelers zijn 't ...
Je mag er blijkbaar geen bier drinken Beveiliger helemaal stoer doen zoals gewoonlijkquote:
Omeglen en vermoorden???quote:Op woensdag 10 januari 2018 00:00 schreef Fer het volgende:
En nu? Uit pure frustratie maar een 14 jarige meisje Omeglen en vermoorden?
Kk sneu Als je zoiets zou doen zou je der sowieso eerst nog verkrachtenquote:
ik dacht dat Omeglen en verkrachten hetzelfde wasquote:Op woensdag 10 januari 2018 00:02 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Kk sneu Als je zoiets zou doen zou je der sowieso eerst nog verkrachten
Wezepquote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:20 schreef Geerd het volgende:
Woon je in nunspeet of wezep? Harderwijk putten nijkerk?? Het harde??
Hmm goed puntquote:Op woensdag 10 januari 2018 00:03 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
ik dacht dat Omeglen en verkrachten hetzelfde was
Oh mijn god, bij die gereformeerde zooi van Oldebroek.quote:
Nieuwe Intercity Dubbeldekker, of DDZ (DubbeldekkerZone)quote:
De bovenste is een mDDM, later omgebouwd naar DDZ.quote:Op woensdag 10 januari 2018 07:20 schreef Bitlord het volgende:
DDAR
[ afbeelding ]
NID/DDZ
[ afbeelding ]
Een lik verf en een nieuwe voorruit en het is bij NS een nieuwe trein.quote:Op woensdag 10 januari 2018 07:20 schreef Bitlord het volgende:
DDAR
[ afbeelding ]
NID/DDZ
[ afbeelding ]
Uh ze zijn wel helemaal gestript van binnen maja blijft natuurlijk wel oudetroep in een modernjasjequote:Op woensdag 10 januari 2018 14:06 schreef Nobu het volgende:
[..]
Een lik verf en een nieuwe voorruit en het is bij NS een nieuwe trein.
Ze missen wel een beetje dat metro-door-de-ghetto gevoel nu dat ze eerst in het donker wel hadden.quote:Op woensdag 10 januari 2018 15:26 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uh ze zijn wel helemaal gestript van binnen maja blijft natuurlijk wel oudetroep in een modernjasje
Dat ik wat weet?quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
NEE! DAT IS GOOR! JE HOORT GEEN TREINEN IN JE KUT TE DUWEN!
Stiekem toch, hoe weet jij dat?
Hoe een trein in je kut past die dingen zo heten.quote:
Ik weet hoe die dingen heten omdat het mijn werk is.quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hoe een trein in je kut past die dingen zo heten.
Zijn niet geschikt voor zoveel stops de nieuwesprinters trekken veel sneller op..quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:08 schreef Sigaartje het volgende:
Wat mijn oplossing als NS zou zijn is om alleen maar NIDs en Koplopers te maken.
De sprinters en nieuwe sprinters zijn nachtmerries, veewagens.
Die VIRMs vind ik anders ook prima.quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:08 schreef Sigaartje het volgende:
Wat mijn oplossing als NS zou zijn is om alleen maar NIDs en Koplopers te maken.
De sprinters en nieuwe sprinters zijn nachtmerries, veewagens.
Koplopers (ICM) zijn al 40 jaar oud bijna man die worden afgeschreven.quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:08 schreef Sigaartje het volgende:
Wat mijn oplossing als NS zou zijn is om alleen maar NIDs en Koplopers te maken.
De sprinters en nieuwe sprinters zijn nachtmerries, veewagens.
Is idd wel de trieste waarheid. De motor en de deuren zijn precies hetzelfde. Het originele uiterlijk was zo veel mooier.quote:Op woensdag 10 januari 2018 14:06 schreef Nobu het volgende:
[..]
Een lik verf en een nieuwe voorruit en het is bij NS een nieuwe trein.
Ze hebben nu een zo goedkoop mogelijk uiterlijk. Niet om aan te zien.quote:Op woensdag 10 januari 2018 15:26 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uh ze zijn wel helemaal gestript van binnen maja blijft natuurlijk wel oudetroep in een modernjasje
Tussen Zwolle en Roosendaal reed (voornamelijk) DDZ6, die zijn ook die kant op gegaan. Daar rijdt nu ICMquote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:17 schreef poederbrief het volgende:
Waar zijn die koplopers naar toe gegaan?
NS heeft toch ook geen verklaarplicht maar een vervoersplicht?quote:Subklachten: geen verklaring van NS
Afhankelijk zijn van kut wifiquote:... en geen internet.
DDZjesquote:
Waar zegt NS dan dat het nieuwe treinen zijn? TS beweert dat...quote:Op woensdag 10 januari 2018 14:06 schreef Nobu het volgende:
[..]
Een lik verf en een nieuwe voorruit en het is bij NS een nieuwe trein.
SNG is er nog niet. Denk dat je aan de trein flirt denktquote:Op woensdag 10 januari 2018 22:44 schreef Pendule het volgende:
Daar krijgen we deze voor terug:
De (SNG) is al sinds 2016 in dienst alleen niet op alle trajecten.
[ afbeelding ]
En deze in 2021 (ING)
[ afbeelding ]
Haha owja.quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:57 schreef nijnja het volgende:
[..]
SNG is er nog niet. Denk dat je aan de trein flirt denkt
[ afbeelding ]
Waar basseer je dat op?quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:10 schreef Pendule het volgende:
[..]
Koplopers (ICM) zijn al 40 jaar oud bijna man die worden afgeschreven.
Die 2021-treinstellen zien er raar uit.quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:44 schreef Pendule het volgende:
Daar krijgen we deze voor terug:
De (SNG) is al sinds 2016 in dienst alleen niet op alle trajecten.
[ afbeelding ]
En deze in 2021 (ING)
[ afbeelding ]
Fyra 2.0quote:Op donderdag 11 januari 2018 00:54 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Die 2021-treinstellen zien er raar uit.
Als in 2021 de nieuwe intercity komt worden ze langzaam uit dienst gehaald.quote:Op donderdag 11 januari 2018 00:52 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Waar basseer je dat op?
De ICM-0 is al lang buiten dienst, de vierdelige stellen zijn van 1990 tot 1992
Daarnaast volledig gerenoveerd, voldoet prima.
De Eerste icm wijkt af van de rest. Hele andere indeling. Verder staat deze nu weg te rotten op een brandweer oefen terrein. Zonde.quote:Op donderdag 11 januari 2018 00:52 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Waar basseer je dat op?
De ICM-0 is al lang buiten dienst, de vierdelige stellen zijn van 1990 tot 1992
Daarnaast volledig gerenoveerd, voldoet prima.
De renovatie is juist de grootste fout.quote:Op donderdag 11 januari 2018 00:52 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Waar basseer je dat op?
De ICM-0 is al lang buiten dienst, de vierdelige stellen zijn van 1990 tot 1992
Daarnaast volledig gerenoveerd, voldoet prima.
MDDM + DD-ARquote:Op woensdag 10 januari 2018 07:22 schreef notturna het volgende:
[..]
De bovenste is een mDDM, later omgebouwd naar DDZ.
Dat klopt, dat zijn de MDDM's, maar die hadden altijd al alleen aan de bovenkant zitplaatsen. Ze zijn alleen zo verbouwd dat ze andere verf en stoelen hebben.quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:17 schreef Pendule het volgende:
De DDAR is best wel prima nog. De meesten worden getrokken door 1700’s en dat zijn best goede loc’s
Als ik het goed heb zijn ook bepaalde DDAR’s loc’s dus niet de 1700’s
Omgebouwd op een manier waarop alleen het bovenste reizigersgedeelte er nog is waardoor het eigenlijk geen dubbeldekker meer is. Alleen de wagons.
DDAR is 3 rijtuigen plus e-loc1700 mDDM is een motorbak plus rijtuigen en niet en en, sorry.quote:
Die zijn ook al van 1980 of zo.quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:39 schreef Pendule het volgende:
Deze (SGMM) gaan binnenkort ook uit dienst.
[ afbeelding ]
DD-AR is de benaming voor de rijtuigen, los van het type aandrijvingquote:Op vrijdag 12 januari 2018 08:15 schreef notturna het volgende:
[..]
DDAR is 3 rijtuigen plus e-loc1700 mDDM is een motorbak plus rijtuigen en niet en en, sorry.
Nee dat is niet zo. De rijtuigen van de DD-AR zijn dezelfde als die van de mDDM.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 08:51 schreef poederbrief het volgende:
[..]
DD-AR is de benaming voor de rijtuigen, los van het type aandrijving
Jawel. Het betekend Dubbeldekkersagloraregiomaterieel. Dus alles wat onder dat type trein valt heet DDARquote:Op vrijdag 12 januari 2018 08:52 schreef notturna het volgende:
[..]
Nee dat is niet zo. De rijtuigen van de DD-AR zijn dezelfde als die van de mDDM.
Midden jaren 70 zelfs, maar zijn tussen 2002 en 2006 gerenoveerd, je herkent niks meer van het oude, toen begon de misser met de kleuren vlavlip... blehquote:
quote:Op maandag 15 januari 2018 01:33 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Midden jaren 70 zelfs, maar zijn tussen 2002 en 2006 gerenoveerd, je herkent niks meer van het oude, toen begon de misser met de kleuren vlavlip... bleh
Ik vind dat nog steeds de meest comfortabele treinen en dat oude interieur was best OKquote:
Het enige nadeel is dat dr koploper’s vreselijk tekeer gaan als ze een wissel pakken.quote:Op maandag 15 januari 2018 09:22 schreef wielrennerdt het volgende:
Haten op de ICM. Beste trein om in te reizen.
Sprinters SGM
Virm 6 en ICM
ja oke fair enough. Maar alsnog beter dan die sprintersquote:Op maandag 15 januari 2018 12:07 schreef Pendule het volgende:
[..]
Het enige nadeel is dat dr koploper’s vreselijk tekeer gaan als ze een wissel pakken.
Dat hoeft toch ook niet? Als er in de boekhouding maar vier zitplaatsen staan.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 08:22 schreef ioko het volgende:
Ja, ze hebben wel een materieel probleem op het traject Zwolle - Utrecht. Maar hoe ze ooit bedacht hebben dat 4 volwassenen samen in een vierzitsdeel kunnen zitten is me echt een raadsel. Dat paste in de jaren 90 toch ook niet?
Sprinters vind ik inderdaad ook kut. Vooral die trajecten waar je geen keus hebt omdat daar alleen maar sprinters rijdenquote:Op maandag 15 januari 2018 13:50 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
ja oke fair enough. Maar alsnog beter dan die sprinters
gelukkig hoef ik nooit in een sprinter te zitten. Zo kut die dingen die om de 5 minuten weer stilstaan.
De Diesel-Elektrische spurt tussen Apeldoorn en Zutphen.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:09 schreef Zwolsboy het volgende:
Nee dit is mooi materieel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er heeft hier idd ook een tijdje DB materieel rondgereden.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:13 schreef Rozevla het volgende:
Zolang de Duitsers maar hun oude treinen niet weer van stal halen gaat alles goed.
BIEM!!
De DD-AR? Is prima materieel.quote:Op maandag 15 januari 2018 22:45 schreef Kyubey het volgende:
Deze afschuwelijke trein werd net ingezet in de spits. Ik heb wonderbaarljk genoeg een zitplaats. Hoor ik even later "deze trein zal niet rijden want het is onverantwoord voor de veiligheid om met zo'n volle trein te rijden"
Waarom zetten ze dan ook het allerslechtste materieel in? En de volgende trein werd er niet leger op door het dubbele aantal mensen dat er in wilde.
Ja volgens mij had je daar dubbel zoveel ruimte als je eerste klas rijd nu. Toen ik OV studentenkaart had nam ik vaak deze trein vanuit Amsterdam naar Maastricht, en van Maastricht naar Zandvoort, lekker kranten lezen, in Maastricht lunchen, dan lekker terug naar Zandvoort en daar een biertje. Die treinen reden ze compfortabelquote:Op maandag 15 januari 2018 09:45 schreef ZZtopSpeed het volgende:
[..]
Ik vind dat nog steeds de meest comfortabele treinen en dat oude interieur was best OK
Koplopers hebben nooit op die verbinding gereden bij mijn weten, dat zal wel ICR zijn geweest. Mogelijk zelfs IC+, dat waren pas bazentreinenquote:Op dinsdag 16 januari 2018 00:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja volgens mij had je daar dubbel zoveel ruimte als je eerste klas rijd nu. Toen ik OV studentenkaart had nam ik vaak deze trein vanuit Amsterdam naar Maastricht, en van Maastricht naar Zandvoort, lekker kranten lezen, in Maastricht lunchen, dan lekker terug naar Zandvoort en daar een biertje. Die treinen reden ze compfortabel
Ik denk dat het deze waren:quote:Op dinsdag 16 januari 2018 01:00 schreef J.B. het volgende:
[..]
Koplopers hebben nooit op die verbinding gereden bij mijn weten, dat zal wel ICR zijn geweest. Mogelijk zelfs IC+, dat waren pas bazentreinen
Edit: deze dus:[ afbeelding ]
Wel een van de treinen die het minst efficient gebruik maakt van ruimte.quote:
Dat is het Orginele uiterlijk van de koploper.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 01:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat het deze waren: [ afbeelding ]
Valt wel mee. De klapdeurtjes en de zitplaatsen zijn prima en de ventilatie is nog eens beter dan bij de ICM waar nooit een raam openstaat.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 11:04 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Wel een van de treinen die het minst efficient gebruik maakt van ruimte.
ICM heeft gewoon airco in de zomer.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 17:30 schreef Pendule het volgende:
[..]
Valt wel mee. De klapdeurtjes en de zitplaatsen zijn prima en de ventilatie is nog eens beter dan bij de ICM waar nooit een raam openstaat.
Airco betekend geen ventilatie. Airco is klitmaatcontrole.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:35 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
ICM heeft gewoon airco in de zomer.
ICM beste trein van de NS
Wat een kuttraject is dat.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:20 schreef Geerd het volgende:
Woon je in nunspeet of wezep? Harderwijk putten nijkerk?? Het harde??
Ik vind die bankjes dezelfde kant op veel kutter. Word een beetje claustro van zo'n rugleuning net voor je neus. Tevens is het met iemand naast je eigenlijk net iets te intiem (en ik ben niet eens autistisch. Kun je nagaan hoe erg het moet zijn voor normale fokkers).quote:Op woensdag 10 januari 2018 15:40 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ken die oude treinen.
Nu rij ik altijd eerste klas. En een groot nadeel aan deze wagons is dat je overal tegenover elkaar zit. Waarom ik eerste klas zit is dat ik rustig wil zitten in mijn eentje, wil lezen en wat wil schrijven aan een tafeltje en niemand naast me of tegenover me wil.
In deze oude wagons is dat onmogelijk. Ik kan dan net zo goed mijn ov-chipkaart omzetten voor die dag naar de 2e klasse (hij staat standaard op 1) want dan ga ik in een van die hokjes zitten onder of boven de trap, vier stoeltjes, tweede klas. Daar zit bijna nooit iemand. Verder zijn het keurige treins, en zitten er toiletten in. Kunnen sprinters niet zeggen, dat zijn echt walgelijke treinen. Als je daar eerste klas zit is het net of je in de kermis zit. IIn de nieuwe, daar zit je een meter boven het gang pad. Welke jandoedel dat heeft verzonnen....)
ja okequote:Op dinsdag 16 januari 2018 21:16 schreef Pendule het volgende:
[..]
Airco betekend geen ventilatie. Airco is klitmaatcontrole.
DDAR. Met de klapdeurtjesquote:Op woensdag 17 januari 2018 10:29 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
ja oke
wat vind jij de beste trein dan pendule
De koploper is ouder en bestaat niet meer nadat ze vakkundig om zeep geholpen zijn. De goede oude koploper had oranje bankjes, asbakken en een railtender die je een Hertog Jan kwam brengen. Dat waren tijdenquote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:17 schreef poederbrief het volgende:
en moeten wij het doen met oude DD-AR's + 1700. Waar zijn die koplopers naar toe gegaan?
misschien snap je het verkeerd, de rijtuigen die aan de MDDM vast zitten, dat zijn wel DD-AR'squote:Op vrijdag 12 januari 2018 09:09 schreef Pendule het volgende:
[..]
Jawel. Het betekend Dubbeldekkersagloraregiomaterieel. Dus alles wat onder dat type trein valt heet DDAR
asbakken dat klinkt goed.quote:Op woensdag 17 januari 2018 23:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De koploper is ouder en bestaat niet meer nadat ze vakkundig om zeep geholpen zijn. De goede oude koploper had oranje bankjes, asbakken en een railtender die je een Hertog Jan kwam brengen. Dat waren tijden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |