abonnement Unibet Coolblue
pi_176392706
Na bijna twee jaar fulltime binnen zitten (burn-out, agorafobie) willen Manlief en ik in 2018 weer leuke dingen gaan ondernemen.

Eisen: Niet te duur (max ¤10 p/p), bereikbaar per openbaar vervoer, leuk of apart.

Gekke musea, gekke dagtripjes, coole steden, bizarre horeca-gelegenheden...

Tips?
Mon 'en!
pi_176392755
Oh ja. We wonen in Den Bosch en kennen Tilburg ook op ons duimpje. Eindhoven en Breda kennen we redelijk.

Ik ben meerdere keren in Utrecht, Nijmegen en Den Haag geweest. Verder heb ik alleen in het buitenland gereisd... :{
Mon 'en!
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 18:46:57 #3
213457 engine
pi_176393051
Geen concrete tip maar wat ik doe als ik goedkoop met mijn vriendin wat wil gaan doen in het weekend is de agenda van deze regio te bekijken. Staan regelmatig leuke dingen tussen waar ik anders nooit over gehoord zou hebben.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_176393070
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:46 schreef eNGine10 het volgende:
Geen concrete tip maar wat ik doe als ik goedkoop met mijn vriendin wat wil gaan doen in het weekend is de agenda van deze regio te bekijken. Staan regelmatig leuke dingen tussen waar ik anders nooit over gehoord zou hebben.
^O^
Mon 'en!
pi_176393331
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:33 schreef bloempjuh het volgende:
Oh ja. We wonen in Den Bosch en kennen Tilburg ook op ons duimpje. Eindhoven en Breda kennen we redelijk.

Ik ben meerdere keren in Utrecht, Nijmegen en Den Haag geweest. Verder heb ik alleen in het buitenland gereisd... :{
Eens in de maand is er in Eindhoven de Feelgood Market op Strijp S. Naast een ietwat zweverige markt is er ook vaak live muziek, kun je gezellig zitten en luisteren. Ik kom er wel regelmatig en vind t altijd wel leuk om n paar uurtjes te vertoeven. Sowieso is bij Strijp S regelmatig wat te doen.

Als je van technologie houdt zou je naar t Philipsmuseum kunnen gaan. Ze hebben daar een aantal ruimtes ingericht als kamers in huizen uit alle tijden. Erg leuk ook. Verder vertelt t over de geschiedenis van Philips.
pi_176395103
Amsterdam is een trein en dan stap je uit op CS.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_176396702
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:10 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Amsterdam is een trein en dan stap je uit op CS.
Geen goede tip gezien haar openingspost.

Is een boerenfeest niet iets voor je/jullie? dat is gezellig open en ruimte zat om jezelf even af te zonderen of juist de gezelligheid op te zoeken :s)
  dinsdag 9 januari 2018 @ 21:40:36 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176398593
Als je met het OV reist kun je daar net zo goed een feestje van maken. Het doel kan dan een leuke stad zijn voordat je weer terug naar huis gaat.

Ik denk aan een rit met de Waterbus van Sliedrecht naar Rotterdam. Hoef je niet eens in Rotterdam uit te stappen, maar je ziet alles vanaf het water, lekker relaxed.

Als je naar Amsterdam gaat kun je achter centraal station de (gratis) ponten over het IJ gebruiken voor een kijkje in de haven. Ik hou niet van de drukte in Amsterdam maar de pontjes zijn relaxed.

Verder veel kleinere steden die boeiend zijn.
IJsselstein bij Utrecht, kun je chocolade eten tot je barst bij Zuccotto, of doen of je in de Alpen bent in restaurant Edelweiss. De (zeer overzichtelijke) binnenstad bereik je met de sneltram vanaf Utrecht Centraal.

Naar Gorinchem en dan met de pont naar Woudrichem, waar Dokter Tinus is gefilmd. Of naar Loevenstein, dat ernaast ligt.
Als je er toch langs komt: het glasmuseum in Leerdam.

Heusden is met de bus vanuit Den Bosch te bereiken, bijzondere vestingplaats.

Vanuit Amersfoort kun je met de boot naar Spakenburg: http://www.eemlijn.nl/

Heksenwaag in Oudewater. Bus 107 vanaf Utrecht Centraal. Je kunt doorrijden en Haastrecht bezoeken, of met buurtbus 505 richting IJsselstein de polder bekijken.

In het voorjaar langs de bollenvelden, bus 45 van Den Haag naar Leiden en dan lijn 50 naar Haarlem. Daar kun je de Jopenkerk bekijken en Jopenbier drinken. Teylers Museum is ook bijzonder maar kost meer dan 10 euro.

Ook een mooie rit: Utrecht-Wageningen-Arnhem met de bus, of bus 90 Utrecht-Rotterdam-Zuid. Of als die-hard helemaal van Rotterdam naar Arnhem met de bus.

Museum van de 20e eeuw in Hoorn.

Anton Pieck museum in Hattem. Met de bus vanuit Zwolle of Apeldoorn te bereiken. Mooi stadje ook

Je zou een museumjaarkaart kunnen overwegen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lunatiek op 09-01-2018 21:47:34 ]
pi_176400660
Lunatiek, I love you! O+
Dat zijn precies het soort uitstapjes die ik zoek!

^O^
Mon 'en!
pi_176400755
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:00 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Eens in de maand is er in Eindhoven de Feelgood Market op Strijp S. Naast een ietwat zweverige markt is er ook vaak live muziek, kun je gezellig zitten en luisteren. Ik kom er wel regelmatig en vind t altijd wel leuk om n paar uurtjes te vertoeven. Sowieso is bij Strijp S regelmatig wat te doen.

Als je van technologie houdt zou je naar t Philipsmuseum kunnen gaan. Ze hebben daar een aantal ruimtes ingericht als kamers in huizen uit alle tijden. Erg leuk ook. Verder vertelt t over de geschiedenis van Philips.
Feelgood Market is ongeveer 100× te druk voor mij. Ik moet nog een beetje wennen aan meer-dan-een-uurtje-buitenshuis-zijn. :)

Philips Museum klinkt wel als een grappige bestemming. :Y
Mon 'en!
pi_176400807
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:51 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Geen goede tip gezien haar openingspost.

Is een boerenfeest niet iets voor je/jullie? dat is gezellig open en ruimte zat om jezelf even af te zonderen of juist de gezelligheid op te zoeken :s)
Te veel herrie, te veel mensen. Thnx :*
Mon 'en!
pi_176402198
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:51 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Geen goede tip gezien haar openingspost.

Is een boerenfeest niet iets voor je/jullie? dat is gezellig open en ruimte zat om jezelf even af te zonderen of juist de gezelligheid op te zoeken :s)
quote:
Eisen: Niet te duur (max ¤10 p/p), bereikbaar per openbaar vervoer, leuk of apart.

Gekke musea, gekke dagtripjes, coole steden, bizarre horeca-gelegenheden...

Tips?
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_176405426
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:16 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]


[..]

Het mogen ook dorpen zijn hoor :)

En dingen buiten stad/dorp mogen ook, als ze maar leuk (en buiten mijn huis en per OV te bereiken) zijn ;)
Mon 'en!
pi_176418840
Nog meer tips? :)
Mon 'en!
  donderdag 11 januari 2018 @ 13:32:30 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_176431533
gewoon iets rustig in de natuur :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 11 januari 2018 @ 13:35:24 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_176431591
Wees blij dat je een man hebt trouwens. Ik durfde op een gegeven moment ook niet meer weg, maar heb alleen een kat :'(.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')