abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176420131
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Met vrouwen zoals jij gaat dit land naar de kloten. Ze kunnen niet denken, dat is het probleem mevrouw Holland. Het is dom en kortzichtig.
Tsja. mijn pluspunten liggen dan ook op een ander gebied. ;)
Wat niet wil zeggen dat ik dan geen mening kan hebben over de zorg..
´
pi_176420159
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is dus niet waar.
Waarom niet?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_176420166
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is dus niet waar.
Kun je daar iets meer over zeggen? Het is zo kort man.. Ik weet dat je daar niet zo van bent maar doe eens een poging. Bvb dank.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 10 januari 2018 @ 21:06:53 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_176420196
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:05 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Staat letterlijk in de OP:
quote:
De bewindsman verwijst ook naar eerder onderzoek van het Centraal Planbureau en de Nederlandse Zorgautoriteit. Daaruit blijkt dat zorgverzekeraars de opbrengst van het vrijwillig eigen risico ook gebruiken om de premie voor andere verzekerden lager te houden.
Leest niemand die meer ofzo?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_176420225
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:03 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

:')
Ja lach maar.. zodra de meeste mensen het zelf moeten betalen bedenken ze zich wel 2 keer alvorens ze hulp zoeken voor een wissewasje.
´
pi_176420284
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:07 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ja lach maar.. zodra de meeste mensen het zelf moeten betalen bedenken ze zich wel 2 keer alvorens ze hulp zoeken voor een wissewasje.
Mevrouw Kim, de hoge kosten zitten hem niet in de "wissewasjes". En huisarts-consult zorgt voor hevige besparingen. Doe nou eens niet zo dom a.u.b. Lees je eens in. En probeer te begrijpen hoe het wel werkt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_176420286
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Staat letterlijk in de OP:

[..]

Leest niemand die meer ofzo?
Yep, en ik lees toch op heel veel plekken wat anders.

Door het lage vrijwillige eigen risico nemen de zorgpremies voor iedereen toe.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_176420297
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:07 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ja lach maar.. zodra de meeste mensen het zelf moeten betalen bedenken ze zich wel 2 keer alvorens ze hulp zoeken voor een wissewasje.
Je gaat er vanuit dat mensen een keus hebben. Dat hebben de meeste dus niet.
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 10 januari 2018 @ 21:10:49 #59
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_176420302
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:10 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Door het lage vrijwillige eigen risico nemen de zorgpremies voor iedereen toe.
Eens, het vrijwillig eigen risico mag nog wel wat verder omhoog.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_176420314
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:10 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Yep, en ik lees toch op heel veel plekken wat anders.

Door het lage vrijwillige eigen risico nemen de zorgpremies voor iedereen toe.
Hij gelooft dat "bewindsmannen" de waarheid spreken. Zodoende.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_176420322
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mevrouw Kim, de hoge kosten zitten hem niet in de "wissewasjes". En huisarts-consult zorgt voor hevige besparingen. Doe nou eens niet zo dom a.u.b. Lees je eens in. En probeer te begrijpen hoe het wel werkt.
Ik weet wel ongeveer hoe het werkt, meneer Bart. :*
´
pi_176420326
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:31 schreef SeLang het volgende:
Ik ben zelf ook voorstander van een flink eigen risico. Het moet een verzekering zijn voor grote medische kosten die je anders niet zelf kunt dragen. Om het betaalbaar te houden moet je mensen ontmoedigen om met elke verkoudheid een dokter op te zoeken.
Maar doktersbezoek valt niet onder eigen risico.
pi_176420344
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:04 schreef Zegnouzelf het volgende:
Je mag het niet zeggen, maar van sommigen hier hoop ik stilletjes dat ze per omgaande iets vreselijks overkomt waardoor ze opeens heel, heel erg op zorg zijn aangewezen.
Jij zegt het, ik dacht het al een tijdje
pi_176420378
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:11 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik weet wel ongeveer hoe het werkt, meneer Bart. :*
Dat geloof ik dan maar omdat je zulke lekker Tieten hebt...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_176420434
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:12 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Jij zegt het, ik dacht het al een tijdje
Sommigen betalen dan ook hun hele leven al premie en eigen risico..itt tot heel veel mensen niet en dezelfde zorg genieten.
´
pi_176420477
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat geloof ik dan maar omdat je zulke lekker Tieten hebt...
Tja, is op zich ook wel wat waard maar dat vormt toch echt geen compensatie voor al dat zaagsel in haar hoofd.
pi_176420480
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat geloof ik dan maar omdat je zulke lekker Tieten hebt...
OK..fair enough ~O>
´
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 21:17:37 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176420488
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar doktersbezoek valt niet onder eigen risico.
Geen idee, maar het zou wel moeten vind ik.

Hier (Engeland) krijg ik nooit een rekening te zien en dat stimuleert om met allerlei onzin naar de dokter te gaan. Denk aan oude mensen die gewoon eenzaam zijn en even tegen iemand willen zeggen dat ze ergens een pijntje hebben. Die eenzaamheid is natuurlijk ook een probleem maar daar heb je geen dure arts voor nodig.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_176420517
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:11 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik weet wel ongeveer hoe het werkt,
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:15 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Sommigen betalen dan ook hun hele leven al premie en eigen risico..itt tot heel veel mensen niet en dezelfde zorg genieten.
Nee, je snapt er echt volledig niets van -O-
stupidity has become as common as common sense was before
pi_176420551
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:18 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

[..]

Nee, je snapt er echt volledig niets van -O-
OK ^O^
´
pi_176420573
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen idee, maar het zou wel moeten vind ik.

Hier (Engeland) krijg ik nooit een rekening te zien en dat stimuleert om met allerlei onzin naar de dokter te gaan. Denk aan oude mensen die gewoon eenzaam zijn en even tegen iemand willen zeggen dat ze ergens een pijntje hebben. Die eenzaamheid is natuurlijk ook een probleem maar daar heb je geen dure arts voor nodig.
Waarom zou het moeten? Het is nou juist de manier om de stijging van de kosten in de tweede lijn te voorkomen. Het is ondertussen ook aangetoond dat een goede huisarts de kosten in de tweede lijn verlaagd.

En dus de totale zorgkosten, de tweede lijn is fors duurder.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_176420610
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen idee, maar het zou wel moeten vind ik.

Hier (Engeland) krijg ik nooit een rekening te zien en dat stimuleert om met allerlei onzin naar de dokter te gaan. Denk aan oude mensen die gewoon eenzaam zijn en even tegen iemand willen zeggen dat ze ergens een pijntje hebben. Die eenzaamheid is natuurlijk ook een probleem maar daar heb je geen dure arts voor nodig.
Ook voor jou, want je leest je nooit in op dat gebied: de huisarts is een machtig filter die ervoor zorgt dat de kosten juist niet exploderen. Een rondje langs de huisarts is meestal voldoende. En kost weinig. Ik vind het eerlijk gezegd nogal beschamend (voor jou..) dat jij dat soort dingen niet weet...

Ik bedoel je weet alles van dingen die te maken hebben met geld en rendement. Maar blijkbaar heel weinig van dingen die er echt toe doen en die niet enkel jezelf aangaan. Denk daar eens over na.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_176420636
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen idee, maar het zou wel moeten vind ik.

Hier (Engeland) krijg ik nooit een rekening te zien en dat stimuleert om met allerlei onzin naar de dokter te gaan. Denk aan oude mensen die gewoon eenzaam zijn en even tegen iemand willen zeggen dat ze ergens een pijntje hebben. Die eenzaamheid is natuurlijk ook een probleem maar daar heb je geen dure arts voor nodig.
Klopt helemaal. Dat vrouwtje schreeuwt om aandacht, krijgt een 10-minutenpraatje van de huisarts en een placebootje van een Euro en is verder de hele maand weer gelukkig. Goedkoper dan een batterij welzijnswerkers en nog wat van dat grut uit de softe sector.
pi_176420773
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:22 schreef Zegnouzelf het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Dat vrouwtje schreeuwt om aandacht, krijgt een 10-minutenpraatje van de huisarts en een placebootje van een Euro en is verder de hele maand weer gelukkig. Goedkoper dan een batterij welzijnswerkers en nog wat van dat grut uit de softe sector.
Als we het even macro proberen te zien dan is de verhouding dat huisarts-consulten een tientje kost en de rest in verhouding 1 miljard. Dus die wissewasjes qua huisarts gaan nergens over en kosten ook nogeens geen drol.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart2002 op 10-01-2018 21:45:23 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_176421034
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is dus niet waar.
Zeker wel. :')

Waarom niet denk je?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 10 januari 2018 @ 21:45:11 #76
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_176421267
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Staat letterlijk in de OP:

[..]

Leest niemand die meer ofzo?
Is toch volkomen logisch dat als mensen met een vrijwilig eigen risico dan toch dat eigen risico moeten aanspreken dit er voor zorgt dat er weer wat van geld binnenkomt. Echt weer zo'n misleidend niet ter zake doend statement.

Het neemt namelijk totaal niet weg dat een vrijwillig eigen risico er onherroepelijk toe leidt dat de premie voor degenen die daar geen gebruik van kunnen maken hoger komt te liggen. Dat kan namelijk niet anders.
  woensdag 10 januari 2018 @ 22:25:09 #77
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_176422366
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

Is toch volkomen logisch dat als mensen met een vrijwilig eigen risico dan toch dat eigen risico moeten aanspreken dit er voor zorgt dat er weer wat van geld binnenkomt. Echt weer zo'n misleidend niet ter zake doend statement.
Hoezo niet er zake doend? Dat argument werd simpelweg genegeerd door Rouvoet.

quote:
Het neemt namelijk totaal niet weg dat een vrijwillig eigen risico er onherroepelijk toe leidt dat de premie voor degenen die daar geen gebruik van kunnen maken hoger komt te liggen. Dat kan namelijk niet anders.
Hoezo dan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 10 januari 2018 @ 23:12:50 #78
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_176423421
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoezo niet er zake doend? Dat argument werd simpelweg genegeerd door Rouvoet.

[..]
Omdat het een argument lijkt in de discussie, maar dat helemaal niet is. Het is een logisch mededelinkje, meer niet.

quote:
Hoezo dan?
Het geld moet ergens vandaan komen hè. Als Pietje 200 euro minder premie betaalt, dan zal die 200 euro moeten worden opgebracht door iedereen. In 2013 verbruikte zo'n 9 procent van degenen die het maximaal eigen risico hebben genomen, dan dit eigen risico. 91 procent x 200 euro korting weegt nooit op tegen op de 9 procent die 500 euro meer betalen, dus stijgt de zorgpremie.
  woensdag 10 januari 2018 @ 23:36:01 #79
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_176423972
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Omdat het een argument lijkt in de discussie, maar dat helemaal niet is. Het is een logisch mededelinkje, meer niet.

[..]

Het geld moet ergens vandaan komen hè. Als Pietje 200 euro minder premie betaalt, dan zal die 200 euro moeten worden opgebracht door iedereen. In 2013 verbruikte zo'n 9 procent van degenen die het maximaal eigen risico hebben genomen, dan dit eigen risico. 91 procent x 200 euro korting weegt nooit op tegen op de 9 procent die 500 euro meer betalen, dus stijgt de zorgpremie.
Het is wel een argument. Als iemand met een hoog eigen risico dat moet betalen levert dat geld op, dat dus rechtstreeks in premieverlaging gestopt wordt.

Dat rekensommetje slaat nergens op, want je neemt dan niet de mensen mee die slechts een gedeelte van het eigen risico opmaken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_176424612
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:40 schreef Bucketwood het volgende:
TS, zoek het woord "solidariteit" eens op in het woordenboek. Daarop is de hele Nederlandse verzorgingsstaat op gebaseerd.
Zoek jij dan even "onhoudbaar" op ?
  donderdag 11 januari 2018 @ 00:28:08 #81
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_176424712
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is wel een argument. Als iemand met een hoog eigen risico dat moet betalen levert dat geld op, dat dus rechtstreeks in premieverlaging gestopt wordt.
Nee, er gaat weer een beetje van de logische premieverhoging af. Dat is iets volstrekt anders dan een premieverlaging. Er ís geen opbrengst van dat eigen risico, er is sprake van minder verlies, wat inherent is aan het systeem.

quote:
Dat rekensommetje slaat nergens op, want je neemt dan niet de mensen mee die slechts een gedeelte van het eigen risico opmaken.
Ja, het is een globaal rekensommetje. Maar wil je nu écht gaan beweren of denk je echt dat de groep mensen met een verhoogd eigen risico compleet premieneutraal werkt?

Ik geloof dan toch echt eerder Chris Oomen van DSW die stelt dat de premie met 20 euro omlaag kan als het vrijwillig eigen risico wordt geschrapt, dan een minister die niet zit te wachten op veranderingen en dan maar met oneigenlijke argumenten gaat smijten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zelva op 11-01-2018 00:42:57 ]
pi_176425900
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen idee, maar het zou wel moeten vind ik.

Hier (Engeland) krijg ik nooit een rekening te zien en dat stimuleert om met allerlei onzin naar de dokter te gaan. Denk aan oude mensen die gewoon eenzaam zijn en even tegen iemand willen zeggen dat ze ergens een pijntje hebben. Die eenzaamheid is natuurlijk ook een probleem maar daar heb je geen dure arts voor nodig.
Ga lekker in Engeland klagen over het systeem.
Als de huisarts ook nog onder het eigen risico gaat vallen krijg je echte problemen, mensen vermijden de tandarts nu vaak al
pi_176426831
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:28 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, er gaat weer een beetje van de logische premieverhoging af. Dat is iets volstrekt anders dan een premieverlaging. Er ís geen opbrengst van dat eigen risico, er is sprake van minder verlies, wat inherent is aan het systeem.

[..]

Ja, het is een globaal rekensommetje. Maar wil je nu écht gaan beweren of denk je echt dat de groep mensen met een verhoogd eigen risico compleet premieneutraal werkt?

Ik geloof dan toch echt eerder Chris Oomen van DSW die stelt dat de premie met 20 euro omlaag kan als het vrijwillig eigen risico wordt geschrapt, dan een minister die niet zit te wachten op veranderingen en dan maar met oneigenlijke argumenten gaat smijten.
Dat de premie met 20 euro per maand omlaag kan is complete lariekoek. Voor 500 euro extra vrijwillig eigen risico krijg je nu 20 euro korting. En hij beweert dat de premie voor iedereen met 20 euro omlaag kan.
  donderdag 11 januari 2018 @ 18:33:43 #84
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_176436963
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Come's a time Young Grasshopper. Annex ongelofelijk eigenwijs pijpje drop. Je kunt beter solidair zijn wanneer het kan. Dat voor als je het zelf nog eens nodig hebt. En dat komt vanzelf.
Ik ben blij dat iedereen mij stelselmatig als jong blijft zien, maar dat ben ik niet. En ik ben solidair genoeg dus daar ligt het ook niet aan. Zolang de mogelijkheid bestaat om een maximaal eigen risico te nemen zal ik er voor gaan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')