meneer.depolitie | zondag 7 januari 2018 @ 21:05 |
De brommer loopt stationair en reageerde goed op gas maar nadat ik het gas weer los laat begint die backfire’s te doen in het sproeistuk en als ik hem in ze 1 zet wilt die niet vooruit komen in andere versnellingen is het precies het zelfde nou heb ik pas geleden even gereden en hij deed het soms wel en daarna weer even niet en nou komt die dus helemaal niet vooruit Wie kan mij helpen ? Setup Standaard cilinder Mikuni carb Standaard uitlaat Stationair sproeier 75 Andere sproeier 140 Met sproeier 104 deed die hetzelfde Ik ga morgen de ontsteking afstellen [ Bericht 3% gewijzigd door meneer.depolitie op 07-01-2018 21:19:53 ] | |
halfway | zondag 7 januari 2018 @ 21:22 |
Cdi, bougie, kabels , vocht in electra, alles nachecken | |
meneer.depolitie | zondag 7 januari 2018 @ 21:27 |
Waar moet ik vooral op letten ? Om te zien of ze het nog doen | |
Kalebatz | zondag 7 januari 2018 @ 23:59 |
- kssjht - [ Bericht 86% gewijzigd door Sounddragon op 08-01-2018 13:12:18 ] | |
InsomniaCoins | maandag 8 januari 2018 @ 00:58 |
Ik heb nog een doos met voornamelijk nieuwe spullen voor ts50x. Knipperlichten compleet systeem, zo'n ding om de ontsteking goed te zetten (soort stroboscoop). En nog andere dingen. Bij interesse pm. De mijne is ooit gestolen. Wat reed ie lekker. | |
Zolderkamer | maandag 8 januari 2018 @ 01:34 |
Vonkt ie goed en op tijd? Krijgt ie een goed mengsel in de cilinder? Is er compressie? In dat geval is het starten en wegrijden als er geen motorische schade is.. Dus die drie dingen moeten voor elkaar zijn.. Gewoon alles nalopen, preventief dingen als bougie en kabel vervangen, carb goed schoonmaken en afstellen, ontsteking idem etc.. Bij sleutelhokken opletten voor valse lucht.. | |
Sounddragon | maandag 8 januari 2018 @ 13:13 |
Kan eigenlijk alleen maar de ontsteking zijn. | |
machtpen | maandag 8 januari 2018 @ 13:19 |
Sproeier maat is wel heel erg groot. Ff googlen en je zou rond de 70-80 moeten zitten. | |
Sounddragon | maandag 8 januari 2018 @ 16:16 |
van een te grote sproeier krijg je geen backfire's. | |
meneer.depolitie | maandag 8 januari 2018 @ 16:20 |
Waar woon je ? En weet je toevallig of het een contactpunten ontsteking is op een tsx want ik heb er een opzitten zonder contactpunten en zonder dat batterijtje. | |
meneer.depolitie | maandag 8 januari 2018 @ 16:30 |
| |
meneer.depolitie | maandag 8 januari 2018 @ 18:18 |
Hij start makkelijk( kickt heel erg licht) en loopt goed stationair maar valt uit als die backfired Compressie is goed( getest) Mengsel ga ik nu doen En hoe kan ik de timing testen | |
Zolderkamer | maandag 8 januari 2018 @ 18:20 |
Hij moet net een fractie voor het bovenste dode punt van de zuiger vonken, maar als ie goed stationair loopt lijkt me dat niet het probleem.. | |
meneer.depolitie | maandag 8 januari 2018 @ 18:33 |
Ik heb het vliegwiel er net afgehaald en de ontsteking precies in het midden gezet ( meestal goed ) ik weet niet of het goed is maar zie een blauwe vonk door het vliegwiel bij de kleine spoel. Ik weet niet of dat net zo werkt als contactpunten. Ik heb de lucht schroef 1,5 draai open en de gasschuif ook opengedraaid zodat die stationair net niet uitval en dus lage toeren maakt denk dat dit goed is ik ga nou kijken naar dat gasnaald clipje welke stand kan ik hem het beste zetten | |
Zolderkamer | maandag 8 januari 2018 @ 18:44 |
Niet kutten met een gasnaald als ie eerder ook goed heeft gelopen... Je hebt geen contactpunten dus een cdi ontsteking en je ziet een vonk achter het vliegwiel? Daar gaat het al fout.. Verder staat er wel ergens een streepje waar ie hoort te staan.. gewoon mikken heeft geen zin, je moet hem wel exact afstellen.. een fractie verkeerd en je brand een gat in je zuiger.. | |
meneer.depolitie | maandag 8 januari 2018 @ 19:58 |
Oké ik had al met de gashaard gekloot maar maar doet het et beste in ze middelste stand hij heeft er 5 ik heb alle standen getest, hoe verder ik naar beneden ga des te minder backfire’s maar het gas reageerd dan bijna tot helemaal niet maar blijft wel beter stationair lopen, hoe verder omhoog hoe meer backfire’s gas reageerd beter maar loopt minder goed stationair. Nu loopt die stationair maar na een backfire valt die uit die veel voorkomen maar gas reageerd prima. En toen ik het vliegwiel eraf had zag ik bovenaan op de grondplaat van de onsteking boven het schroefje 3streepjes denk je dat die het zijn. Ik zal morgen hem daarop proberen te zetten. De vonk zit tussen waar die stapel metalen plaatjes aan vast zit en waar een draad is gesoldeerd ik zal zoals ik al zei morgen het vliegwiel eraf halen en een foto van maken Zo ziet het er nu uit als je het moeilijk ziet moet je helderheid een beetje omhoog zetten. | |
Zolderkamer | maandag 8 januari 2018 @ 20:47 |
Plaats ook even wat alineas want ik kan geen hout van je gashaard maken.. Ah zoals ik het nu lees heb je gewoon contactpunten en als je morgen een foto plaatst dan wijs ik wel ff aan hoe of wat.. | |
meneer.depolitie | maandag 8 januari 2018 @ 21:27 |
Sorry niet aan gedacht Maar er zitten echt geen contact punten ik weet wat ze zijn heb wel eens de ontsteking afgesteld van mijn Puch maxi maar de gaten waar ze hebben gezeten zitten er wel en van dat batterijtje maar we zullen morgen verder kijken | |
meneer.depolitie | dinsdag 9 januari 2018 @ 17:34 |
Die streepjes bij de rechter bout bedoelde je. Zijn 3 kleine streepjes beetje moeilijk te zien [ Bericht 35% gewijzigd door meneer.depolitie op 09-01-2018 17:59:47 ] | |
meneer.depolitie | woensdag 10 januari 2018 @ 19:53 |
Het schakel probleem is opgelost en rijd goed Maar geeft nog steeds backfire’s Ik heb nog een motor uitlaat liggen 2 takt maar die word anders aangesloten dan die er nu op zit weet iemand hoe je deze monteerd ik denk dat het een crossmotor uitlaat is |