abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176353723
registreer om deze reclame te verbergen
De brommer loopt stationair en reageerde goed op gas maar nadat ik het gas weer los laat begint die backfire’s te doen in het sproeistuk en als ik hem in ze 1 zet wilt die niet vooruit komen in andere versnellingen is het precies het zelfde nou heb ik pas geleden even gereden en hij deed het soms wel en daarna weer even niet en nou komt die dus helemaal niet vooruit Wie kan mij helpen ?

Setup
Standaard cilinder
Mikuni carb
Standaard uitlaat
Stationair sproeier 75
Andere sproeier 140
Met sproeier 104 deed die hetzelfde

Ik ga morgen de ontsteking afstellen

[ Bericht 3% gewijzigd door meneer.depolitie op 07-01-2018 21:19:53 ]
pi_176354172
Cdi, bougie, kabels , vocht in electra, alles nachecken
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176354269
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:22 schreef halfway het volgende:
Cdi, bougie, kabels , vocht in electra, alles nachecken
Waar moet ik vooral op letten ?
Om te zien of ze het nog doen
pi_176357892
registreer om deze reclame te verbergen
- kssjht -

[ Bericht 86% gewijzigd door Sounddragon op 08-01-2018 13:12:18 ]
Feel the fuzz!
pi_176358527
Ik heb nog een doos met voornamelijk nieuwe spullen voor ts50x. Knipperlichten compleet systeem, zo'n ding om de ontsteking goed te zetten (soort stroboscoop). En nog andere dingen. Bij interesse pm. De mijne is ooit gestolen. Wat reed ie lekker. :'(
  maandag 8 januari 2018 @ 01:34:42 #6
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176358653
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:27 schreef meneer.depolitie het volgende:

[..]

Waar moet ik vooral op letten ?
Om te zien of ze het nog doen
Vonkt ie goed en op tijd?
Krijgt ie een goed mengsel in de cilinder?
Is er compressie?

In dat geval is het starten en wegrijden als er geen motorische schade is..

Dus die drie dingen moeten voor elkaar zijn.. Gewoon alles nalopen, preventief dingen als bougie en kabel vervangen, carb goed schoonmaken en afstellen, ontsteking idem etc..
Bij sleutelhokken opletten voor valse lucht..
  Moderator / FP / PTA's redder in nood maandag 8 januari 2018 @ 13:13:10 #7
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_176363817
registreer om deze reclame te verbergen
Kan eigenlijk alleen maar de ontsteking zijn.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_176363945
Sproeier maat is wel heel erg groot. Ff googlen en je zou rond de 70-80 moeten zitten.
  Moderator / FP / PTA's redder in nood maandag 8 januari 2018 @ 16:16:36 #9
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_176368392
quote:
2s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:19 schreef machtpen het volgende:
Sproeier maat is wel heel erg groot. Ff googlen en je zou rond de 70-80 moeten zitten.
van een te grote sproeier krijg je geen backfire's.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_176368480
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 00:58 schreef InsomniaCoins het volgende:
Ik heb nog een doos met voornamelijk nieuwe spullen voor ts50x. Knipperlichten compleet systeem, zo'n ding om de ontsteking goed te zetten (soort stroboscoop). En nog andere dingen. Bij interesse pm. De mijne is ooit gestolen. Wat reed ie lekker. :'(
Waar woon je ? En weet je toevallig of het een contactpunten ontsteking is op een tsx want ik heb er een opzitten zonder contactpunten en zonder dat batterijtje.
pi_176368792
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:20 schreef meneer.depolitie het volgende:

[..]

Waar woon je ? En weet je toevallig of het een contactpunten ontsteking is op een tsx want ik heb er een opzitten zonder contactpunten en zonder dat batterijtje. Ik ben niet zo bekend met deze brommer heb hem nog al goedkoop gekocht in huijbergen Motorisch was die in orde maar net als lichten en kappen zaten er niet meer op
pi_176371050
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 01:34 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Vonkt ie goed en op tijd?
Krijgt ie een goed mengsel in de cilinder?
Is er compressie?

In dat geval is het starten en wegrijden als er geen motorische schade is..

Dus die drie dingen moeten voor elkaar zijn.. Gewoon alles nalopen, preventief dingen als bougie en kabel vervangen, carb goed schoonmaken en afstellen, ontsteking idem etc..
Bij sleutelhokken opletten voor valse lucht..
Hij start makkelijk( kickt heel erg licht) en loopt goed stationair maar valt uit als die backfired
Compressie is goed( getest)
Mengsel ga ik nu doen
En hoe kan ik de timing testen
  maandag 8 januari 2018 @ 18:20:50 #13
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176371091
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:18 schreef meneer.depolitie het volgende:

[..]

Hij start makkelijk( kickt heel erg licht) en loopt goed stationair maar valt uit als die backfired
Compressie is goed( getest)
Mengsel ga ik nu doen
En hoe kan ik de timing testen
Hij moet net een fractie voor het bovenste dode punt van de zuiger vonken, maar als ie goed stationair loopt lijkt me dat niet het probleem..
pi_176371306
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:20 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hij moet net een fractie voor het bovenste dode punt van de zuiger vonken, maar als ie goed stationair loopt lijkt me dat niet het probleem..
Ik heb het vliegwiel er net afgehaald en de ontsteking precies in het midden gezet ( meestal goed ) ik weet niet of het goed is maar zie een blauwe vonk door het vliegwiel bij de kleine spoel.
Ik weet niet of dat net zo werkt als contactpunten. Ik heb de lucht schroef 1,5 draai open en de gasschuif ook opengedraaid zodat die stationair net niet uitval en dus lage toeren maakt denk dat dit goed is ik ga nou kijken naar dat gasnaald clipje welke stand kan ik hem het beste zetten
  maandag 8 januari 2018 @ 18:44:40 #15
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176371503
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:33 schreef meneer.depolitie het volgende:

[..]

Ik heb het vliegwiel er net afgehaald en de ontsteking precies in het midden gezet ( meestal goed ) ik weet niet of het goed is maar zie een blauwe vonk door het vliegwiel bij de kleine spoel.
Ik weet niet of dat net zo werkt als contactpunten. Ik heb de lucht schroef 1,5 draai open en de gasschuif ook opengedraaid zodat die stationair net niet uitval en dus lage toeren maakt denk dat dit goed is ik ga nou kijken naar dat gasnaald clipje welke stand kan ik hem het beste zetten

Niet kutten met een gasnaald als ie eerder ook goed heeft gelopen...

Je hebt geen contactpunten dus een cdi ontsteking en je ziet een vonk achter het vliegwiel?
Daar gaat het al fout..

Verder staat er wel ergens een streepje waar ie hoort te staan.. gewoon mikken heeft geen zin, je moet hem wel exact afstellen.. een fractie verkeerd en je brand een gat in je zuiger..
pi_176373308
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Niet kutten met een gasnaald als ie eerder ook goed heeft gelopen...

Je hebt geen contactpunten dus een cdi ontsteking en je ziet een vonk achter het vliegwiel?
Daar gaat het al fout..

Verder staat er wel ergens een streepje waar ie hoort te staan.. gewoon mikken heeft geen zin, je moet hem wel exact afstellen.. een fractie verkeerd en je brand een gat in je zuiger..
Ok ik had al met de gashaard gekloot maar maar doet het et beste in ze middelste stand hij heeft er 5 ik heb alle standen getest, hoe verder ik naar beneden ga des te minder backfire’s maar het gas reageerd dan bijna tot helemaal niet maar blijft wel beter stationair lopen, hoe verder omhoog hoe meer backfire’s gas reageerd beter maar loopt minder goed stationair. Nu loopt die stationair maar na een backfire valt die uit die veel voorkomen maar gas reageerd prima. En toen ik het vliegwiel eraf had zag ik bovenaan op de grondplaat van de onsteking boven het schroefje 3streepjes denk je dat die het zijn. Ik zal morgen hem daarop proberen te zetten. De vonk zit tussen waar die stapel metalen plaatjes aan vast zit en waar een draad is gesoldeerd ik zal zoals ik al zei morgen het vliegwiel eraf halen en een foto van maken

W6TAKN2.jpg

Zo ziet het er nu uit als je het moeilijk ziet moet je helderheid een beetje omhoog zetten.
  maandag 8 januari 2018 @ 20:47:24 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176374492
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:58 schreef meneer.depolitie het volgende:

[..]

Ok ik had al met de gashaard gekloot maar maar doet het et beste in ze middelste stand hij heeft er 5 ik heb alle standen getest, hoe verder ik naar beneden ga des te minder backfire’s maar het gas reageerd dan bijna tot helemaal niet maar blijft wel beter stationair lopen, hoe verder omhoog hoe meer backfire’s gas reageerd beter maar loopt minder goed stationair. Nu loopt die stationair maar na een backfire valt die uit die veel voorkomen maar gas reageerd prima. En toen ik het vliegwiel eraf had zag ik bovenaan op de grondplaat van de onsteking boven het schroefje 3streepjes denk je dat die het zijn. Ik zal morgen hem daarop proberen te zetten. De vonk zit tussen waar die stapel metalen plaatjes aan vast zit en waar een draad is gesoldeerd ik zal zoals ik al zei morgen het vliegwiel eraf halen en een foto van maken

[ afbeelding ]

Zo ziet het er nu uit als je het moeilijk ziet moet je helderheid een beetje omhoog zetten.
Plaats ook even wat alineas want ik kan geen hout van je gashaard maken..

Ah zoals ik het nu lees heb je gewoon contactpunten en als je morgen een foto plaatst dan wijs ik wel ff aan hoe of wat..
pi_176375637
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:47 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Plaats ook even wat alineas want ik kan geen hout van je gashaard maken..

Ah zoals ik het nu lees heb je gewoon contactpunten en als je morgen een foto plaatst dan wijs ik wel ff aan hoe of wat..
Sorry niet aan gedacht
Maar er zitten echt geen contact punten ik weet wat ze zijn heb wel eens de ontsteking afgesteld van mijn Puch maxi maar de gaten waar ze hebben gezeten zitten er wel en van dat batterijtje maar we zullen morgen verder kijken
pi_176391692
Die streepjes bij de rechter bout bedoelde je. Zijn 3 kleine streepjes beetje moeilijk te zien
4VAWJhm.jpg

[ Bericht 35% gewijzigd door meneer.depolitie op 09-01-2018 17:59:47 ]
pi_176418134
Het schakel probleem is opgelost en rijd goed
Maar geeft nog steeds backfire’s
Ik heb nog een motor uitlaat liggen 2 takt maar die word anders aangesloten dan die er nu op zit weet iemand hoe je deze monteerd ik denk dat het een crossmotor uitlaat is
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')