abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 7 januari 2018 @ 15:32:17 #1
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_176346355
quote:
Al een jaar is hij nu uit het voetbal. In januari 2017 trok Fred Rutten de deur in Dubai, waar hij trainer was van Al Shabab, achter zich dicht. Toch duikt zijn naam voortdurend op in de media. Is er een vacature bij een club? Rutten. Zoeken we een technisch directeur bij de KNVB? Rutten. Een nieuwe bondscoach...?

De trainer zelf trekt zich er niets van aan: "Ik wik en weeg goed wat mij interessant lijkt. Het moet bij mij passen. Ik hoor heel vaak trainers in de media roepen: ik heb die afgezegd en die afgezegd. Daar hecht ik geen waarde aan."

'Oranje had WK kunnen halen als Advocaat eerder was begonnen'

Toch is de concurrentie voor Nederlandse trainers groter dan ooit. Toen Rutten in 2008 aan de slag ging bij Schalke 04 konden ze nog overal aan de slag. Dat is veranderd.

"We hebben een periode gehad met de internationaal gelouterde coaches als Van Gaal, Hiddink en Cruijff. Daardoor werd de vraag naar Nederlandse trainers heel groot. Nu zitten we in een fase waarin het voor Nederlandse trainers heel moeilijk is om voet aan de grond te krijgen", relativeert Rutten. "Dat is van alle tijden".

Niet zo somber

Rutten stoorde zich aan de negativiteit rond het Nederlandse voetbal. "Ik ben helemaal niet somber. Natuurlijk zijn we niet op het WK. Maar als je kijkt naar de wedstrijden die we hebben gewonnen, dan zijn we echt niet zo slecht als iedereen beweert."

Sterker, volgens Rutten zou de stemming heel anders zijn geweest als de KNVB eerder afscheid had genomen van bondscoach Danny Blind. "Kijk naar de resultaten van Dick Advocaat. Dan had je wellicht in de play-offs gezeten."

KNVB

Advocaat won in zijn laatste periode als bondscoach inderdaad zes van de zeven wedstrijden en sloot af als de coach die de meeste overwinningen boekte met Oranje (37). Inmiddels staat de kleine generaal weer op het trainingsveld, bij degradatiekandidaat Sparta.

Voor Rutten zelf ligt een baan in Zeist meer voor de hand. Als technisch directeur wellicht. Of als bondscoach, waarom niet? "De KNVB is bezig met een proces waarin de bond vertrouwen heeft", blijft Rutten op de vlakte. "Niemand weet wie ze uit de hoge hoed zullen toveren. Ik heb in ieder geval nooit iets uitgesloten."
Rutten :')
Altijd met zijn open deuren
Je kan nu inchecken met je bankpas!
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 7 januari 2018 @ 15:35:13 #2
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_176346400
Met ze slisje.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_176346445
En z'n spraakgebrek. Hij was net op Langs de lijn, die Rutten. Als ik hem hoor denk ik altijd, man man man, doe wat aan je uitspraak. Daar kun je toch niet mee aankomen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  User die overal opduikt 2022 maandag 8 januari 2018 @ 06:15:52 #4
186611 Haags
pi_176359038
Makkelijk lullen achteraf
Zonder wrijving geen glans
  maandag 8 januari 2018 @ 14:10:52 #5
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_176365049
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 15:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
Met ze slisje.
Het is net de slissende broer van Herman Finkers.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 8 januari 2018 @ 14:36:52 #6
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_176365713
Hij komt ook te soft over voor bondscoach. Ik geloof best wel dat hij technisch er meer van kan dan Blind en de juiste spelers oproepen zie ik hem ook wel doen. Maar ik denk dat spelers hem niet serieus nemen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 8 januari 2018 @ 17:27:44 #7
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_176370086
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hij komt ook te soft over voor bondscoach. Ik geloof best wel dat hij technisch er meer van kan dan Blind en de juiste spelers oproepen zie ik hem ook wel doen. Maar ik denk dat spelers hem niet serieus nemen.
Klopt. In onderstaand filmpje wil ik hem bijna een aai over zijn bol geven toen hij de supporters aansprak.

Je kan nu inchecken met je bankpas!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')