quote:
Op dinsdag 9 januari 2018 10:57 schreef -Strawberry- het volgende:Wat een negatieve tendens hier ineens?
Als hij niks verandert, zal ze het vroeg of laat toch uitmaken. Ik denk dat TS zich dit wel realiseert. Het is lastig om niet terug te vallen in oude patronen, dus goed dat ze hier relatietherapie voor krijgen.Wat ik wel een vreemd verhaal vind, is dat de vriendin blijkbaar niet wist welke diagnose TS precies had. En dus narcisme en borderline door elkaar heeft gehaald.
Ik hoop dat ze echt achter deze keuze staat en het niet doet vanuit een bepaalde subassertiviteit, of angst.
Het eerste vetgedrukte is voor een aantal users hier dus nog maar de vraag. Beseft hij dat echt of doet hij maar alsof? Hij heeft wel meer rookgordijnen opgehangen.
Het is zeker goed dat er nu relatietherapie is, maar sommige dingen kunnen niet veranderd worden en blijven een heikel punt. Afijn, daar zullen ze dan zelf achter moeten komen en eventueel op moeten beslissen.
quote:
Op dinsdag 9 januari 2018 10:58 schreef -Strawberry- het volgende:Waarom zou TS deze reeks ooit laten lezen? Nogal een absurd idee. Vind het ook zeker niet iets wat hij zou moeten doen onder het mom van 'eerlijkheid'. Niet alle eerlijkheid is altijd goed in een relatie. Ik denk dat het weinig goed zal doen.
Omdat zijn vriendin dan weet hoe hij over haar denkt? Tenzij hij in het echte leven ook zo tegen haar gedaan heeft, dan zou ze niets nieuws te lezen krijgen.
Het laatste moet ieder voor zich bepalen en in een relatie samen.
Voor de vriendin van TS hoop ik wel dat er nu meer sprake kan gaan zijn van een relatie in samenspraak in plaats van een relatie die vooral draait op en om zijn voorwaarden.
Maar ergens heb ik er een hard hoofd in.
Wel knap overigens, al 18 topics. Eigenlijk iets minder, als je de vroegtijdig dichtgegooide topics niet meetelt, maar toch.