Neuh, dat niet. Mijn moeder hoorde mijn naam daar voorbij komen toen ze het eens op had staan. Ze wist de naam van de serie verder niet ofzo.quote:
Welke soap is dat? 😁quote:Op vrijdag 12 januari 2018 15:42 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik ben dus serieus vernoemd naar die soap.
Afkorting/variatie op Philomena lijkt mij.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 15:21 schreef vencodark het volgende:
Zag net bij een geboortebord buiten, de naam Philou.
Weet niet of dat voor een jongen of meisje was. Heb er in ieder geval nooit van gehoord.
Opzich niet lelijk.
Nah! Daar is niks doodnormaals meer aan dusquote:Op vrijdag 12 januari 2018 17:55 schreef minilot het volgende:
Nah! Een doodnormale naam als Otto () valt met maar 26 keer in 2017 dus bijkans van de lijst af!
Blijkbaar! Maf!quote:Op vrijdag 12 januari 2018 18:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nah! Daar is niks doodnormaals meer aan dus
M.idas ook bijna met 27 keer.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 17:55 schreef minilot het volgende:
Nah! Een doodnormale naam als Otto () valt met maar 26 keer in 2017 dus bijkans van de lijst af!
super leuke naam! Mag van mij vaker gegeven wordenquote:Op vrijdag 12 januari 2018 17:55 schreef minilot het volgende:
normaal een meisjes naam. Ik zie hem op het werk wel eens voorbij komenquote:Op vrijdag 12 januari 2018 15:21 schreef vencodark het volgende:
Zag net bij een geboortebord buiten, de naam Philou.
Weet niet of dat voor een jongen of meisje was. Heb er in ieder geval nooit van gehoord.
Opzich niet lelijk.
Ken meerdere Froukje's zeker geen schaamnaam. En ook in Friesland komt hij nog regelmatig voor lijkt mijquote:Op vrijdag 12 januari 2018 15:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Die 25 zijn wel erg ruim zeg, de enige meisjesnaam die met Fr begint die er nog in staat is Frederique...
Francesca
Frieda
Francis
Franca
Frauke
Froukje (mijn eigen naam *snif*)
Ze zijn misschien wat ouderwets maar geen schaamnamen....
Ben benieuwd of t Meertens instituut nu nog wel alle data heeft/krijgt, die hebben die databank maar met zo’n afkappig erin heeft dat geen zin meer.
Echt gek hoe dat kan gaan. Ik ken maar 2 Emma's (nr 1 dus in 2017) maar ik 'ken' wel 4 meisjes met dezelfde naam als L.! Jouw Lquote:Op vrijdag 12 januari 2018 18:48 schreef Selvaria het volgende:
L. mag nog net blijven, 25 keer gegeven.Wel bizar inderdaad, een ondergrens van 3-5, zou wat mij betreft passender zijn.
Maar wel minder dan 25 keer gegeven dus! Zal afgelopen jaren dat ie steeds op 15-20 keer per jaar zat. Je hebt natuurlijk wel ook spellingvariatie dus fraukje froukje frauke en frouke samen komen vast wel aan de 25+quote:Op vrijdag 12 januari 2018 19:44 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ken meerdere Froukje's zeker geen schaamnaam. En ook in Friesland komt hij nog regelmatig voor lijkt mij
Dat zou echt heel jammer zijn!quote:Op vrijdag 12 januari 2018 15:10 schreef kwakz0r het volgende:
Ben benieuwd of t Meertens instituut nu nog wel alle data heeft/krijgt, die hebben die databank maar met zo’n afkappig erin heeft dat geen zin meer.
vast! zijn van die familie namen vaak. Jan is vaak ook familie naam, hier ook vernoeming naar opa (mijn schoonvader).quote:Op vrijdag 12 januari 2018 22:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Maar wel minder dan 25 keer gegeven dus! Zal afgelopen jaren dat ie steeds op 15-20 keer per jaar zat. Je hebt natuurlijk wel ook spellingvariatie dus fraukje froukje frauke en frouke samen komen vast wel aan de 25+
Mijn collega's spreken het uit als Goojtske met een G alsof je je ingesnoven snot uit je mond wil spugen, dus ik volg hun voorbeeld maarquote:Op vrijdag 12 januari 2018 22:42 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe spreek je goitske nou eigenlijk uit? Vast niet zoals ik het intuītief zou doen, want dan klinkt het een beetje alsof ik mijn keel schraap
Ik had al eens eerder gehoord van een L.-boom in Brabant ja.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 21:08 schreef Malteser het volgende:
[..]
Echt gek hoe dat kan gaan. Ik ken maar 2 Emma's (nr 1 dus in 2017) maar ik 'ken' wel 4 meisjes met dezelfde naam als L.! Jouw Lis dus nummer 5 met die naam voor mij. Terwijl 'ie dus zo weinig is gegeven.
Volgens mij als Koitske.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 22:42 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe spreek je goitske nou eigenlijk uit? Vast niet zoals ik het intuītief zou doen, want dan klinkt het een beetje alsof ik mijn keel schraap
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |