abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 6 januari 2018 @ 01:12:47 #1
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176316297
Goed, omdat het voor mij een jaarlijks terugkerend fenomeen is wil ik dit jaar iets nieuws proberen. Ik ga voor mijzelf een challenge aan om voor 1 mei 2018 weer op mijn streefgewicht te zitten van 80-82kg en om het voor mijzelf nog leuker/uitdagender te maken wil ik ook jullie bij betrekken en mijn afvalreeks met jullie delen.

Wat voor mij nog veel belangrijker is, is om mijn vetpercentage richting 12% te krijgen. In de winterperiode schommel ik meestal rond 20-22%. Mijn BMI is trouwens niet geheel representatief omdat ik al sportief lichaamsbouw momenteel.

Iedereen is welkom om mee te doen, geef het aan dan zet ik je in de OP. Als jullie tips of opmerkingen voor OP hebben dan hoor ik dat ook graag.

Even wat persoonlijke info, ik ben 32 jaar, 1,85m en weeg momenteel 91.8kg.
Mits werk en sociaal leven toelaten zijn dit mijn trainingsdagen:
Ma - Kracht
Di - Kracht
Woe - Cardio (hardlopen of zwemmen)
Do - Rust
Vr - kracht
Za - kracht
Zo – Cardio (hardlopen)

Ik heb besloten om elke zondagochtend (m.u.v. vandaag) een meting te doen om resultaten bij te houden.




[ Bericht 2% gewijzigd door LPFAN op 14-01-2018 12:25:16 ]
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_176316430
is niet lineair. zou hem liever wat anders tekenen. Ik denk dat je in het begin relatief veel meer af valt dan in het eind
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_176316433
Cool succes, hoop dat het je lukt. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_176316442
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 01:25 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
is niet lineair. zou hem liever wat anders tekenen. Ik denk dat je in het begin relatief veel meer af valt dan in het eind
Waarom denk je dat?

@TS ga je trouwens ook op je voeding letten?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_176316450
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 01:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
vocht
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_176316482
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 01:26 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

vocht
Ah oké.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 6 januari 2018 @ 01:44:22 #7
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176316674
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 01:25 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
is niet lineair. zou hem liever wat anders tekenen. Ik denk dat je in het begin relatief veel meer af valt dan in het eind
Zal morgenkijken of ik betere grafiekvorm kan gebruiken, heb nu even snel standaard excel grafiek gepakt.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zaterdag 6 januari 2018 @ 01:45:33 #8
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176316688
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 01:25 schreef FlippingCoin het volgende:
Cool succes, hoop dat het je lukt. ^O^
Thx, moet wel lukken!👍🏼
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zaterdag 6 januari 2018 @ 01:48:35 #9
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176316713
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 01:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?

@TS ga je trouwens ook op je voeding letten?
Ja, mijn dagelijkse behoefte ligt rond 2500-2800kcal. Ik probeer nu geleidelijk af te bouwen naar 2400-2600kcal. Daarnaast probeer ik zo gevarieerd mogelijk te eten, dus eieren, vis (vooral tonijn), kip en kalkoen (veel eiwitten, weinig vet), volkoren granen en pasta en rood vlees.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_176316755
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 01:48 schreef Montelly het volgende:

[..]

Ja, mijn dagelijkse behoefte ligt rond 2500-2800kcal. Ik probeer nu geleidelijk af te bouwen naar 2400-2600kcal. Daarnaast probeer ik zo gevarieerd mogelijk te eten, dus eieren, vis (vooral tonijn), kip en kalkoen (veel eiwitten, weinig vet), volkoren granen en pasta en rood vlees.
Oké top, klinkt goed, kan myfitnesspal aanraden als je nog geen app hebt om je macros te tracken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 6 januari 2018 @ 02:32:50 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_176316958
Iedereen roept altijd van alles over calorieën tellen en bla bla.
In de praktijk betekent afvallen toch wel vaak veel minder brood eten.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 07:20:24 #12
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_176317653
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 02:32 schreef BasEnAad het volgende:
Iedereen roept altijd van alles over calorieën tellen en bla bla.
In de praktijk betekent afvallen toch wel vaak veel minder brood eten.
Wat gek, als je minder brood eet krijg je minder calorieën binnen. :+

@TS: Niks mis met je grafiek zo, als je jezelf eraan wil gaan houden. Op het begin kan je wat sneller afvallen ivm vocht en dergelijke inderdaad, maar dat is mooi want dan lig je 'voor op schema'. Verder is 0,5kg per week prima te doen; hou in de gaten dat je niet méér doet na de eerste 1-2 weken.

Leer jezelf een ritme/patroon aan qua zowel je voeding als je sporten. Zorg dat je ook echt over een maanden het normaal vindt om zo te eten en te bewegen, dan kan je het blijven volhouden. ^O^
WFPB!
pi_176318731
Succes *O*
pi_176318930
Doe je splitschema of full body? Ik zou ene dag kracht andere dag cardio (of rust) doen. Train je met vrije gewichten of op apparaten trouwens?
  zaterdag 6 januari 2018 @ 11:31:51 #15
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176319805
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 01:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oké top, klinkt goed, kan myfitnesspal aanraden als je nog geen app hebt om je macros te tracken.
Thx Flipp, ben al bekend mee.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zaterdag 6 januari 2018 @ 11:37:14 #16
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176319890
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 07:20 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Wat gek, als je minder brood eet krijg je minder calorieën binnen. :+

@TS: Niks mis met je grafiek zo, als je jezelf eraan wil gaan houden. Op het begin kan je wat sneller afvallen ivm vocht en dergelijke inderdaad, maar dat is mooi want dan lig je 'voor op schema'. Verder is 0,5kg per week prima te doen; hou in de gaten dat je niet méér doet na de eerste 1-2 weken.

Leer jezelf een ritme/patroon aan qua zowel je voeding als je sporten. Zorg dat je ook echt over een maanden het normaal vindt om zo te eten en te bewegen, dan kan je het blijven volhouden. ^O^
Ik heb afgelopen jaren wat druk gehad en minder kunnen trainen dan ik zou willen. In het verleden was het altijd zo dat ik in winterperiode rond 84-86kg woog en 's zomers leaner werd. In 2017 ben ik voor het eerst over 90kg gegaan en dat is niet goed :+

Mijn doel is uiteindelijk om streefgewicht te consolideren rond 80-82kg en BMI op 12% te krijgen.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zaterdag 6 januari 2018 @ 11:37:26 #17
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176319891
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 10:18 schreef vera166 het volgende:
Succes *O*
thx ^O^
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zaterdag 6 januari 2018 @ 11:45:08 #18
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176320007
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 10:34 schreef GS-Raw het volgende:
Doe je splitschema of full body? Ik zou ene dag kracht andere dag cardio (of rust) doen. Train je met vrije gewichten of op apparaten trouwens?
Focus ligt momenteel meer op vetverbranding, er zal wel een shifting plaatsvinden naarmate ik dichter bij streefgewicht zal komen om meer spierdefinitie te creëren.

Ik gebruik altijd combinatie van vrije gewichten en apparaten.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zaterdag 6 januari 2018 @ 11:46:35 #19
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176320028
Ik zal van de week ook een "before" pic maken ;)
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zaterdag 6 januari 2018 @ 17:09:18 #20
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_176325724
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 11:37 schreef Montelly het volgende:
Mijn doel is uiteindelijk om streefgewicht te consolideren rond 80-82kg en BMI op 12% te krijgen.
Uh je bedoelt vetpercentage op 12% krijgen? :)

Ik zou graag met je meedoen, maar durf hier mijn percentages/kilo's niet te vermelden. :@
Ben er al 2 kwijt sinds 1-1 (jaja ik weet allemaal vocht :( )
Alleen sporten is er nog niet echt van gekomen. Hopelijk als de schoolvakanties weer voorbij zijn en we weer in een normaal ritme komen dat ik dat weer oppak.

Succes. *O*
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 17:46:18 #21
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176326470
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 17:09 schreef Elpis het volgende:

[..]

Uh je bedoelt vetpercentage op 12% krijgen? :)

Ik zou graag met je meedoen, maar durf hier mijn percentages/kilo's niet te vermelden. :@
Ben er al 2 kwijt sinds 1-1 (jaja ik weet allemaal vocht :( )
Alleen sporten is er nog niet echt van gekomen. Hopelijk als de schoolvakanties weer voorbij zijn en we weer in een normaal ritme komen dat ik dat weer oppak.

Succes. *O*
Heel goed Elpis, vetpercentage% i.p.v. BMI cijfer. Als ik mijn gegevens invul zonder correctiefactoren dan kom ik al snel uit op Obese. Bij ons in de sportschool hebben ze een huidplooi en er is een instructeur die correcte meting weet te verrichten.

Zou heel leuke zijn als mee zou doen *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Montelly op 06-01-2018 17:52:49 ]
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_176327315
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 02:32 schreef BasEnAad het volgende:
Iedereen roept altijd van alles over calorieën tellen en bla bla.
In de praktijk betekent afvallen toch wel vaak veel minder brood eten.
Je kunt ook veel brood eten en alsnog afvallen. Zolang je maar onder je onderhoud eet.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 18:53:59 #23
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_176327863
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 17:46 schreef Montelly het volgende:

[..]

Heel goed Elpis, vetpercentage% i.p.v. BMI cijfer. Als ik mijn gegevens invul zonder correctiefactoren dan kom ik al snel uit op Obese. Bij ons in de sportschool hebben ze een huidplooi en er is een instructeur die correcte meting weet te verrichten.

Zou heel leuke zijn als mee zou doen *O*
Bij ons op de sportschool hebben ze een Omron bf511 weegschaal. Kwam toen volgens mij als next best thing ofzo uit de bus had ik her en der gelezen dus die heb ik toen ook maar gekocht.

Pff best confronterend het hier neer te zetten. Iemand die mij ooit op kpd heeft gezien weet niet wat hij ziet wat 2 depressies wegvreten heeft aangericht. :@ Maar hopelijk ook wel motiverend. Mijn fitbit charge 2 en Myfitnesspal zijn leuk maar ik moet het toch zelf doen.

Nou vooruit, maar ik heb altijd dinsdag en vrijdag als weegmoment.
Per 1-1 88 kg 46,2% subcutaanvet :o, en 23% spiermassa.
Per 5-1 85,8 kg 46,8% vet en 22,2% spiermassa (dus niet alleen vocht maar ook spieren kwijt ;( )
Mijn visceraalvet is al 2 jaar lang 8% (kwam van 5%) en goed genoeg dus dat laat ik maar achterwege.

Toen ik overigens nog wel op gewicht zat en op mijn meest sportieve moment zat (hardlopen) is mijn spiermassa maximaal 26,7% geweest. Dus of te weinig (goede) krachttraining gedaan of de vitaminetekorten die in tussentijd geconstateerd zijn zijn daar mede debet aan geweest.
Eens zien of ik dat dit keer wel goed weet aan te pakken. Ik blijf voldoende eiwitten eten lastig vinden. :{ Maar ik heb me niet voor niets Elpis genoemd. Hoop doet leven. :)

O ja doel is 70 kilo te wegen in mei. Hoeft geeft 1 mei te zijn. Ergens in mei zou ik ook al heul blij mee zijn. :D
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  maandag 8 januari 2018 @ 08:41:09 #24
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176359725
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:53 schreef Elpis het volgende:

[..]

Bij ons op de sportschool hebben ze een Omron bf511 weegschaal. Kwam toen volgens mij als next best thing ofzo uit de bus had ik her en der gelezen dus die heb ik toen ook maar gekocht.

Pff best confronterend het hier neer te zetten. Iemand die mij ooit op kpd heeft gezien weet niet wat hij ziet wat 2 depressies wegvreten heeft aangericht. :@ Maar hopelijk ook wel motiverend. Mijn fitbit charge 2 en Myfitnesspal zijn leuk maar ik moet het toch zelf doen.

Nou vooruit, maar ik heb altijd dinsdag en vrijdag als weegmoment.
Per 1-1 88 kg 46,2% subcutaanvet :o, en 23% spiermassa.
Per 5-1 85,8 kg 46,8% vet en 22,2% spiermassa (dus niet alleen vocht maar ook spieren kwijt ;( )
Mijn visceraalvet is al 2 jaar lang 8% (kwam van 5%) en goed genoeg dus dat laat ik maar achterwege.

Toen ik overigens nog wel op gewicht zat en op mijn meest sportieve moment zat (hardlopen) is mijn spiermassa maximaal 26,7% geweest. Dus of te weinig (goede) krachttraining gedaan of de vitaminetekorten die in tussentijd geconstateerd zijn zijn daar mede debet aan geweest.
Eens zien of ik dat dit keer wel goed weet aan te pakken. Ik blijf voldoende eiwitten eten lastig vinden. :{ Maar ik heb me niet voor niets Elpis genoemd. Hoop doet leven. :)

O ja doel is 70 kilo te wegen in mei. Hoeft geeft 1 mei te zijn. Ergens in mei zou ik ook al heul blij mee zijn. :D
Hoe lang ben je als ik vragen mag? Hoe zit het eigenlijk met je voeding, eet je wel gevarieerd en gedoseerd genoeg? Vermoeidheid is namelijk direct te herleiden tot vitaminetekort (B's en wat mineralen).
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  maandag 8 januari 2018 @ 11:37:04 #25
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_176362206
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 08:41 schreef Montelly het volgende:

[..]

Hoe lang ben je als ik vragen mag? Hoe zit het eigenlijk met je voeding, eet je wel gevarieerd en gedoseerd genoeg? Vermoeidheid is namelijk direct te herleiden tot vitaminetekort (B's en wat mineralen).
Dat valt dan weer mee. Ik ben 1.72m. :) (het levert nietemin geen leuk bmi getal op :@ )
En ja Ik heb (of had) B12 en D tekort en ook magnesium zat op de ondergrens.
Ik heb jaren terug een burnout gehad en mogelijk is dit een oorzaak ervan. Of gevolg. Kan ook.
Ik slik braaf mijn supplementen en het is gelukkig al een wereld van verschil. :)
Wat gevarieerder eten zou wel mogen. In ieder geval de afgelopen 2 jaar, want daarvoor at ik prima. Daarom denk ik dat het vooral in maagzuurgebrek zit. Overal hoor je maagzuurremmers dit dat en ik zit zit soms aan de HCl om de spijsvertering te helpen. :')

Nou hardlopen kan ik deze week denk ik even vergeten. Ik stond vorige week weer eens op ski's met iets van hielspoor (volgens dr Google dan) als resultaat. :(
Dan maar fiets of crosstrainer voor cardio.
Morgen me weer eens op de sportschool voorstellen en de commentaren pareren waar ik afgelopen maand was. :+

Behalve je sportschema pas je ook je eetpatroon aan of had je al een sporters-menu wat je alleen calorie-technisch aanpast?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')