abonnement Unibet Coolblue
pi_176308024


Is het makkelijk voor iemand zonder programmeerervaring om iets te maken wat je hierboven ziet?

Dit is het access menu van Pazera Free Audio Video Pack. By the way, ik gebruik dat niet meer, want er zijn betere alternatieven voor. Ik haal het er nu bij als voorbeeld. Deze audio-video pack bevat verschillende software waarmee je audio- en video kan converteren naar een ander formaat. Al die software kan je ook apart downloaden en dan krijg je precies hetzelfde als wat je aantreft in deze combinatie-pack. Wat je ziet, is gewoon een menu met buttons die gelinkt zijn naar de exe-bestanden van de invididuele software. Het menu is zelf ook een exe-bestand.

Volgens mij hoeft het niet zo moeilijk te zijn om zoiets te maken en bestaan er allerlei programma's waarmee je zoiets kan maken zonder programmeertaal. Ben je toch afhankelijk van programmeren, dan lijkt mij dit ook niet het allermoeilijkst. Of misschien moet ik het zoeken in "HTML2EXE" ofzo?

Alleen weet ik niet waar ik moet zoeken. Als ik intyp in Google "create exe-file access menu for software bundle" kom ik niet echt tegen waar ik iets mee kan.

Iemand tips of adviezen?
pi_176308565
Visual basic. Is echt makkelijkste
pi_176316915
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:37 schreef tailfox het volgende:
Visual basic. Is echt makkelijkste
dit :Y , Autoit is ook relatief makkelijk maar VB heeft het grote voordeel dat je je hele interface bij elkaar kan slepen, enige wat je dan nog moet doen is een actie aan een knop hangen
pi_176317086
Wat houdt het voor mij praktisch in?

Gaat het om een programma waarmee ik meteen aan de slag kan gaan of moet ik deze programmeertaal gaan leren?
pi_176317810
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 03:12 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Wat houdt het voor mij praktisch in?

Gaat het om een programma waarmee ik meteen aan de slag kan gaan of moet ik deze programmeertaal gaan leren?
je zal je een klein beetje in moeten lezen in de programmeertaal, volgens mij zijn er geen tools waarbij je volledig met klikken en slepen uit de voeten kunt
  zaterdag 6 januari 2018 @ 11:39:43 #6
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_176319915
als je html kent, waarom niet opslaan als .hta?

https://en.wikipedia.org/wiki/HTML_Application
pi_176319998
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 11:39 schreef ralfie het volgende:
als je html kent, waarom niet opslaan als .hta?

https://en.wikipedia.org/wiki/HTML_Application
dan ben je afhankelijk van de aanwezigheid van Internet Explorer
meestal geen issue, maar heel handig is het niet
pi_176320119
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 11:44 schreef mschol het volgende:

[..]

dan ben je afhankelijk van de aanwezigheid van Internet Explorer
meestal geen issue, maar heel handig is het niet
Het gaat maar om wat knopjes die programma's moeten opstarten ik neem aan dat ts niet alle programma's ook erin wil verwerken. :D
pi_176320475
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 03:12 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Wat houdt het voor mij praktisch in?

Gaat het om een programma waarmee ik meteen aan de slag kan gaan of moet ik deze programmeertaal gaan leren?
both maar als je visual studio download is het slapen klikken op de knop en per knop 1 stuk code
pi_176321030
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 11:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het gaat maar om wat knopjes die programma's moeten opstarten ik neem aan dat ts niet alle programma's ook erin wil verwerken. :D
dat is het probleem ook niet, hta kan gewoon helemaal niet werken als IE verwijderd is:

quote:
The HTA engine (mshta.exe) is dependent on Internet Explorer. Starting from Windows Vista, a user can remove Internet Explorer from Windows, which will cause the HTA engine to stop working.

HTAs are fully supported in Internet Explorer from versions 5 to 9. Further versions, such as 10 and 11, still support HTAs though with some minor features turned off.
een VB applicatie doet het eigenlijk altijd wel (het .net framework is overal wel geïnstalleerd)
pi_176321102
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:43 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is het probleem ook niet, hta kan gewoon helemaal niet werken als IE verwijderd is:

[..]

een VB applicatie doet het eigenlijk altijd wel (het .net framework is overal wel geïnstalleerd)
Dan moet op die andere pc wel al die software geïnstalleerd zijn wil je deze met je custom gemaakte menu kunnen opstarten.
pi_176321134
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moet op die andere pc wel al die software geïnstalleerd zijn wil je deze met je custom gemaakte menu kunnen opstarten.
gezien TS zijn posthistory in DIG ga ik er vanuit dat hij zgn portable apps gebruikt
pi_176329635
Oude versie van Visual Basic. Hoef je ook geen .NET geïnstalleerd te hebben (handig bij versie Windows-installaties)
url
pi_176330299
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 20:17 schreef Drommelsch85 het volgende:
Oude versie van Visual Basic. Hoef je ook geen .NET geïnstalleerd te hebben (handig bij versie Windows-installaties)
moet je wel de vb runtime hebben, geen idee of die nog steeds meegeleverd worden

.net 4 wordt standaard geïnstalleerd, 3.5 en lager moet apart worden gedownload volgens mij

overigens geen idee of je de runtime vb (oude versie dus) gewoon bij de applicatie mee kan leveren, dacht van wel
  zaterdag 6 januari 2018 @ 20:58:26 #15
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_176330801
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:43 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is het probleem ook niet, hta kan gewoon helemaal niet werken als IE verwijderd is:

[..]

een VB applicatie doet het eigenlijk altijd wel (het .net framework is overal wel geïnstalleerd)
Zeer valide punt. TS zal moeten uitmaken voor zichzelf hoe groot de kans is dat zijn doelcomputer(s?) IE hebben geinstalleerd en/of hij wil investeren in het programmeren (laten we wel wezen, het is wel iets meer als sleur en pleur om een window als dit in VB of VB# na te bouwen). Als TS html al kent en de afhankelijkheid van IE is geen probleem, is het een nobrainer. Met html is het veel makkelijker om visuele dingen aan te passen en niet per sé vast te zitten aan de standaard knopjes & themas die het onderliggende OS je voorschotelt.
pi_176332854
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 20:41 schreef mschol het volgende:

[..]

moet je wel de vb runtime hebben, geen idee of die nog steeds meegeleverd worden

.net 4 wordt standaard geïnstalleerd, 3.5 en lager moet apart worden gedownload volgens mij

overigens geen idee of je de runtime vb (oude versie dus) gewoon bij de applicatie mee kan leveren, dacht van wel
Geldt voor Windows 7 geloof ik niet. VB6 is een jaar of 20 oud maar de exes werken gewoon op ieder Windows-platform sinds 98 zolang je die vbrun maar included..
url
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')