abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176354649
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Probeer bij een winkel maar eens niet te betalen voordat je de producten mee naar buiten neemt, moet je kijken wat er gebeurt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoef geen producten van de winkel af te nemen. Ik heb de optie om te kijken en weer naar buiten te lopen.
De staat daarentegen werkt toch echt anders.
De diensten waar ik gebruik van maak de wegen bijvoorbeeld daar betaal ik netjes belasting over.
Maar de zaken waar ik totaal geen gebruik van maak daar word nu juist belachelijk veel geld van mij geroofd om dat aan ander weer uit te delen.
De gezondheidszorg bijvoorbeeld of de hele subsidie en uitkeringsindustrie.
Ik snap best dat er een overheid moet zijn en dat er belasting geheven moet worden.
Maar zoals oud-student al aangaf zijn de hoeveelheid belastingen die geheven worden geen goede ontwikkeling.
Ik zou ook liever zien dat de overheid in zich zelf zou snijden zodat de burger meer van zijn eigen centen overhoud.
Daarom zou het geen kwaad kunnen om het bij overheden erin te stampen dat belasting heffen in principe gewoon legale roof is.
  zondag 7 januari 2018 @ 21:42:53 #77
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176354740
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik hoef geen producten van de winkel af te nemen. Ik heb de optie om te kijken en weer naar buiten te lopen.
De staat daarentegen werkt toch echt anders.
De diensten waar ik gebruik van maak de wegen bijvoorbeeld daar betaal ik netjes belasting over.
Maar de zaken waar ik totaal geen gebruik van maak daar word nu juist belachelijk veel geld van mij geroofd om dat aan ander weer uit te delen.
De gezondheidszorg bijvoorbeeld of de hele subsidie en uitkeringsindustrie.
Ik snap best dat er een overheid moet zijn en dat er belasting geheven moet worden.
Maar zoals oud-student al aangaf zijn de hoeveelheid belastingen die geheven worden geen goede ontwikkeling.
Ik zou ook liever zien dat de overheid in zich zelf zou snijden zodat de burger meer van zijn eigen centen overhoud.
Daarom zou het geen kwaad kunnen om het bij overheden erin te stampen dat belasting heffen in principe gewoon legale roof is.
Ook in principe is het geen legale roof. Het is om een potje aan te leggen dat we besteden aan gezamenlijke projecten, zoals wegen, onderwijs en ouderenzorg. Alle Nederlanders mogen bepalen hoe groot dat potje moet zijn en waaraan we het uitgeven. Het is geen roof of diefstal als we allemaal samen iets anders beslissen dan jij alleen zou doen.
pi_176354818
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ook in principe is het geen legale roof. Het is om een potje aan te leggen dat we besteden aan gezamenlijke projecten, zoals wegen, onderwijs en ouderenzorg. Alle Nederlanders mogen bepalen hoe groot dat potje moet zijn en waaraan we het uitgeven. Het is geen roof of diefstal als we allemaal samen iets anders beslissen dan jij alleen zou doen.
Er is mij nooit gevraagd of ik daar aan mee wou doen. En toch word er elke maand een aanzienlijk bedrag van mijn salaris afgeroomd.
Dat we kunnen stemmen voor een half procentje meer of minder maakt het niet minder erg.
Ik denk dat veel mensen ook niet beseffen hoeveel belasting er word geheven over je salaris. Beter zou het zijn als we zelf onze belasting moesten betalen, ik denk dat Nederlanders dan veel kritischer gaan kijken naar wat er betaald word aan de overheid.
  zondag 7 januari 2018 @ 21:47:57 #79
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176354878
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er is mij nooit gevraagd of ik daar aan mee wou doen. En toch word er elke maand een aanzienlijk bedrag van mijn salaris afgeroomd.
Dat we kunnen stemmen voor een half procentje meer of minder maakt het niet minder erg.
Ik denk dat veel mensen ook niet beseffen hoeveel belasting er word geheven over je salaris. Beter zou het zijn als we zelf onze belasting moesten betalen, ik denk dat Nederlanders dan veel kritischer gaan kijken naar wat er betaald word aan de overheid.
Beetje moeilijk om toe te laten dat mensen niet meer mee hoeven doen, want ze maken nog steeds gebruik van een groot deel van de voorzieningen die juist met belastinggeld betaald worden. Vandaar.
pi_176355060
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:45 schreef Chivaz het volgende:
Er is mij nooit gevraagd of ik daar aan mee wou doen.
Ze hebben jou w.s. ook nooit gevraagd of je geboren wilde worden. En zie... En dat wordt je nog geacht overal aan mee te betalen... Het is wat. Niet eerlijk i.i.g. :D Als men zou mogen kiezen aan wat men wel wil meebetalen en wat niet dan krijg je een rare harde wereld. Daar is best over nagedacht en steekt derhalve niet heel verkeerd in elkaar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_176355131
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er is mij nooit gevraagd of ik daar aan mee wou doen. En toch word er elke maand een aanzienlijk bedrag van mijn salaris afgeroomd.
Dat we kunnen stemmen voor een half procentje meer of minder maakt het niet minder erg.
Ik denk dat veel mensen ook niet beseffen hoeveel belasting er word geheven over je salaris. Beter zou het zijn als we zelf onze belasting moesten betalen, ik denk dat Nederlanders dan veel kritischer gaan kijken naar wat er betaald word aan de overheid.
Je hebt werkelijk geen idee van hoeveel voorzieningen jij gebruik maakt die door belastingcenten tot stand zijn gekomen.
pi_176355166
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:52 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Zie hier zo'n idioot.
Voorzieningen kunnen best particulier gefinancierd worden. Laten we eens een weg aanleggen of een treinstation. De armen zijn afhankelijk van liefdadigheid en een restje zuurkoolstamppot. Dat is op een vreemde manier hun ideaalbeeld. Zij zijn volledig losgezongen. Het is een bijzonder egoïstische religie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_176355185
Libertariërs :')

Verspilde moeite joh. Je kan beter praten tegen een muur.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_176355224
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:45 schreef Chivaz het volgende:
Beter zou het zijn als we zelf onze belasting moesten betalen
Zeker. Dat doen we al. Maar je bedoelt w.s. dat we zelf mogen kiezen waar we het wel en niet aan besteden?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_176355275
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:59 schreef Tomatenboer het volgende:
Libertariërs :')

Verspilde moeite joh. Je kan beter praten tegen een muur.
Altijd leuk hoor. Maar zinloos en kansloos inderdaad. Het is een echte religie. Argumenten helpen niet tegen een rotsvast geloof.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_176355300
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Voorzieningen kunnen best particulier gefinancierd worden. Laten we eens een weg aanleggen of een treinstation. De armen zijn afhankelijk van liefdadigheid en een restje zuurkoolstamppot. Dat is op een vreemde manier hun ideaalbeeld. Zij zijn volledig losgezongen. Het is een bijzonder egoïstische religie.
Particuliere wegen _O-

Krijg je dan een vignet voor alle wegen waar je aan bijgedragen hebt?
  Moderator zondag 7 januari 2018 @ 22:04:30 #87
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176355339
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 20:17 schreef Chivaz het volgende:
Dat deed Trump toch beter met zijn tax cuts.
Jammer dat wij in Nederland nooit zullen meemaken wat het is om minder belasting te betalen. Althans zoveel minder dat we er ook echt wat van merken.
Een triljard lenen om belastingen te verlagen voor de hoogste inkomens voornamelijk noem jij het beter doen? Dan ben je toch redelijk gestoord.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176355353
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 22:03 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Particuliere wegen _O-

Krijg je dan een vignet voor alle wegen waar je aan bijgedragen hebt?
Ja, serieus. Daar is zelfs een lijvig standaardwerk over geschreven. Hun Bijbel zeg maar. Door een Amerikaan. Titel weet ik zo even niet. Maar het is zeer serieus bedoeld.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_176355462
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 22:03 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Particuliere wegen _O-

Krijg je dan een vignet voor alle wegen waar je aan bijgedragen hebt?
Waarschijnlijk voor ieder kruispunt een nieuw tolpoortje, super efficiënt man. :')

Net als verscheidene particuliere brandweerdiensten, politiediensten en ambulancediensten.

Of lekker onderhandelen over de prijs bij commerciële ziekenhuizen als je de spoed eisende hulp wordt binnengereden.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat zal me een succes worden. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 7 januari 2018 @ 22:09:59 #90
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176355487
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 22:03 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Particuliere wegen _O-

Krijg je dan een vignet voor alle wegen waar je aan bijgedragen hebt?
Nee, dan mag je tol gaan betalen voor iedere weg die je gebruikt. Veel prettiger toch, dan gewoon een zak geld aan de overheid geven en kunnen gaan en staan waar je wilt?
pi_176355508
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:24 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ja, de staat, resp. de gemeentes gebruiken deze belastingen om hun begrotingen kloppend te maken, ipv. het wanbeleid en geld-over-de-balk beleid te wijzigen.
Nahhh...dan zijn de bedenkers en de verhogers van de belastingen de dieven, NL heeft thans 85 verschillende vormen van belastingen voor haar burger.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  Moderator zondag 7 januari 2018 @ 22:11:34 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176355512
Nu ja, met een digitaal systeem is dat natuurlijk kinderspel om dat te regelen tegenwoordig en in de VS kent men nauwelijks privacy wetgeving die de consument beschermt dus dat zal ook het probleem niet zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176355590
Het heeft altijd wel iets schattig naïefs vind ik. Het is toch iets van "samen lossen we dat wel op en komen er wel uit". Dat heeft wel iets in de zin dat men geen puur slechte bedoelingen heeft daarmee. Wel zeer wereldvreemd omdat men vaak niet wil weten en zich erin wil verdiepen wat er bij komt kijken om een redelijk werkende samenleving en infrastructuur zoals wij die kennen tot stand te brengen. Wat dat vraagt wordt m.i. zwaar onderschat door de aanhangers van die religie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 7 januari 2018 @ 22:14:26 #94
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176355592
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 22:11 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nahhh...dan zijn de bedenkers en de verhogers van de belastingen de dieven, NL heeft thans 85 verschillende vormen van belastingen voor haar burger.
Niet weer die lijst waarin verschillende keren dezelfde belastingen staan, soms zelfs onder dezelfde naam, verschillende niet-belastingen en een boel belastingen waar de burger helemaal niets mee te maken heeft. ;(
pi_176355821
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 22:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeker. Dat doen we al. Maar je bedoelt w.s. dat we zelf mogen kiezen waar we het wel en niet aan besteden?
Nee ik heb het over de inkomstenbelasting.
Dus dat het brutobedrag op onze rekening word gestort en dat we elk jaar zelf onze belasting moeten betalen naar de belastingdienst.
Op deze manier stimuleer je de burgers om op partijen te stemmen die wat verstandiger met belastinggeld omgaan (minder uitgeven).
pi_176355883
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Voorzieningen kunnen best particulier gefinancierd worden. Laten we eens een weg aanleggen of een treinstation. De armen zijn afhankelijk van liefdadigheid en een restje zuurkoolstamppot. Dat is op een vreemde manier hun ideaalbeeld. Zij zijn volledig losgezongen. Het is een bijzonder egoïstische religie.
Ja, laten we voor de bouw van elke weg en elk treinstation een beheermaatschappij oprichten.

Om er daarna achter te komen dat het handiger en efficiënter is om al die aparte maatschappijtjes samen te voegen tot een groter geheel en dat het toch wel praktisch als er centraal aangestuurd kan worden hoe het beste het tracé van de nieuwe weg kan lopen zonder al te veel overlast voor omwonenden en schade aan de natuur.

Zo'n centrale aansturing is dan wel weer leuk, maar de mensen die daarvoor werken moeten wel voorzien worden van een stabiel inkomen om, als geheel, goed hun werk te kunnen doen. Er moet dus iets bedacht worden om een constante geldstroom op gang te krijgen voor het beheer van al die losse projectjes en coördinatie voor nieuwe projecten.

Gaat dan vanzelf allemaal verdacht veel lijken op hoe de huidige overheid werkt.

Over (belasting)tarieven en zin of onzin van bepaalde tarieven kun je heel lang communiceren. Maar hoe de overheid in Nederland werkt, redelijk laagdrempelig en transparant, hoort hoogstwaarschijnlijk tot de betere systemen ter wereld.
  zondag 7 januari 2018 @ 22:31:41 #97
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176355960
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 22:27 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ja, laten we voor de bouw van elke weg en elk treinstation een beheermaatschappij oprichten.

Om er daarna achter te komen dat het handiger en efficiënter is om al die aparte maatschappijtjes samen te voegen tot een groter geheel en dat het toch wel praktisch als er centraal aangestuurd kan worden hoe het beste het tracé van de nieuwe weg kan lopen zonder al te veel overlast voor omwonenden en schade aan de natuur.

Zo'n centrale aansturing is dan wel weer leuk, maar de mensen die daarvoor werken moeten wel voorzien worden van een stabiel inkomen om, als geheel, goed hun werk te kunnen doen. Er moet dus iets bedacht worden om een constante geldstroom op gang te krijgen voor het beheer van al die losse projectjes en coördinatie voor nieuwe projecten.

Gaat dan vanzelf allemaal verdacht veel lijken op hoe de huidige overheid werkt.

Over (belasting)tarieven en zin of onzin van bepaalde tarieven kun je heel lang communiceren. Maar hoe de overheid in Nederland werkt, redelijk laagdrempelig en transparant, hoort hoogstwaarschijnlijk tot de betere systemen ter wereld.
En van de geschiedenis.
pi_176356017
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 22:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Een triljard lenen om belastingen te verlagen voor de hoogste inkomens voornamelijk noem jij het beter doen? Dan ben je toch redelijk gestoord.
Ik ben het met je eens dat Trump ook moet snijden in de overheid.
Bovendien krijgen wel wat meer mensen dan slechts de hoogste inkomens een belastingverlaging.
Er staat ergens een mooie tabel online, dat alleen de rijken er van profiteren is een leugen.
  Moderator zondag 7 januari 2018 @ 22:40:00 #99
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176356169
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 22:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat Trump ook moet snijden in de overheid.
Bovendien krijgen wel wat meer mensen dan slechts de hoogste inkomens een belastingverlaging.
Er staat ergens een mooie tabel online, dat alleen de rijken er van profiteren is een leugen.
Ik zei voornamelijk. En als de rijkste mensen van het land bij honderden roepen dat zij geen belastingverlaging nodig hebben dan is het natuurlijk wel een veeg teken.

Ik stelde nergens dat Trump moet snijden in de overheid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176356305
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 22:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik stelde nergens dat Trump moet snijden in de overheid.
Ik vind dat een logisch gevolg als je de belastingen verlaagd.
Belastingen verlagen om vervolgens bij te lenen is niet goed voor de toekomst, maar als ik het goed begrijp had je liever gehad dat Trump de belastingen had gelaten zoals het was?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')