abonnement Unibet Coolblue
pi_176256937
Hoe lang kan een kat op reis zonder plaspauze?
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 13:20:39 #2
355459 crew  noodgang
noodgang
  woensdag 3 januari 2018 @ 13:23:58 #3
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176257102
hoe lang kan een poes op reis zonder plaspauze
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 13:30:48 #5
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_176257273
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 13:30 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het staat er niet bij.
Er staat dat je je kat mee moet nemen in een bak met een absorberende doek erin zodat ie lekker kan zeiken als ie dat wil
pi_176257303
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 13:16 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe lang kan een kat op reis zonder plaspauze?
als je het katwaardig wilt houden en je gaat buiten Nederland (laten we zeggen 2 uur) dan een grote carrier met een klein plas en poep bakje.
  woensdag 3 januari 2018 @ 13:35:02 #7
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176257373
gewoon een lampenkap over je kattenbak.. kan dat beest gewoon plassen onderweg
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_176260777
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 13:32 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

als je het katwaardig wilt houden en je gaat buiten Nederland (laten we zeggen 2 uur) dan een grote carrier met een klein plas en poep bakje.
Hoe ziet dat eruit?
pi_176260804
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:38 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hoe ziet dat eruit?
Een klein kattenbakje.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176261188
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:38 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hoe ziet dat eruit?
een grote kunstof bench waar met gemak 3 a 4van je katten in kunnen, achterin een bak voor de ontlasting

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2018 15:59:28 ]
pi_176263128
Nou ik neem wel een tuigje mee en dan gaan we onderweg even een plaspauze doen.
pi_176263288
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:21 schreef Loekie1 het volgende:
Nou ik neem wel een tuigje mee en dan gaan we onderweg even een plaspauze doen.
Ik weet niet of dat werkt. Buiten het risico dat ze misschien toch ontsnapt op een vreemde plak kan het zijn dat ze het zo eng vind om met een tuigje op een vreemde plek te staan dat ze geen plasje gaat doen.
Ik zou een kattenbakje in de bench zetten. (of vul een schoendoos met wat kattenbakkorrels)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176267434
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:21 schreef Loekie1 het volgende:
Nou ik neem wel een tuigje mee en dan gaan we onderweg even een plaspauze doen.
Dat lijkt me echt met afstand het slechtst mogelijke idee. Het is een kat, geen hond die je uit kan laten. Tenzij jouw kat gewend is om dagelijks aan een tuigje te lopen op onbekende plekken en dan ook daadwerkelijk zijn behoefte te doen is dit echt vragen om heel erg veel stress voor het beestje. In de auto is voor bijna alle katten al een verschrikking, er dan ook nog aan een tuigje uit moeten (langs de weg ofzo?) en dan in een vreemde stressvolle situatie op commando als het ware moeten plassen/poepen werkt toch echt niet.

Wat Valentijn ook zegt, ik zou doodsbang zijn dat hij zich uit het tuigje wurmt en onder een auto loopt of dat je hem kwijt raakt of zo :X Gewoon een kattenbakje in een grote bench (waar je een doek over hebt gelegd om de kat een zo beschut mogelijke plek te gunnen tijdens de reis). Of wat hier boven ook staat, absorberende doeken en een verschoningsset mee (uiteraard dan niet ergens vlak langs de snelweg oid gaan verschonen! Maar op een veilige plek met de autodeuren en ramen dicht zodat de kans dat Poes ontsnapt zo klein mogelijk is). Veel katten plassen of poepen toch al gewoon in hun reismand van de stress als ze te lang in de auto moeten dus verschoning mee is sowieso wel handig.

Reizen met een kat is voor het dier zelf bijna altijd stressvol, ze krijsen de boel vaak bij elkaar in de auto en zijn vaak gestressed en ongelukkig de eerste tijd in een nieuwe omgeving. Sterkte dus alvast.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_176267508
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:21 schreef Loekie1 het volgende:
Nou ik neem wel een tuigje mee en dan gaan we onderweg even een plaspauze doen.
Ik zal mijn ervaringen en oplossing wel voor me houden, geen nood, mij hoor je niet meer hier.

Toch uit nieuwsgierigheid zijn het de kosten of de ruimte?

Ben gewoon heel benieuwd waarom je wel met je dier gaat slepen maar niet wil investeren in dieren welzijn
pi_176269715
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:32 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt met afstand het slechtst mogelijke idee. Het is een kat, geen hond die je uit kan laten. Tenzij jouw kat gewend is om dagelijks aan een tuigje te lopen op onbekende plekken en dan ook daadwerkelijk zijn behoefte te doen is dit echt vragen om heel erg veel stress voor het beestje. In de auto is voor bijna alle katten al een verschrikking, er dan ook nog aan een tuigje uit moeten (langs de weg ofzo?) en dan in een vreemde stressvolle situatie op commando als het ware moeten plassen/poepen werkt toch echt niet.

Wat Valentijn ook zegt, ik zou doodsbang zijn dat hij zich uit het tuigje wurmt en onder een auto loopt of dat je hem kwijt raakt of zo :X Gewoon een kattenbakje in een grote bench (waar je een doek over hebt gelegd om de kat een zo beschut mogelijke plek te gunnen tijdens de reis). Of wat hier boven ook staat, absorberende doeken en een verschoningsset mee (uiteraard dan niet ergens vlak langs de snelweg oid gaan verschonen! Maar op een veilige plek met de autodeuren en ramen dicht zodat de kans dat Poes ontsnapt zo klein mogelijk is). Veel katten plassen of poepen toch al gewoon in hun reismand van de stress als ze te lang in de auto moeten dus verschoning mee is sowieso wel handig.

Reizen met een kat is voor het dier zelf bijna altijd stressvol, ze krijsen de boel vaak bij elkaar in de auto en zijn vaak gestressed en ongelukkig de eerste tijd in een nieuwe omgeving. Sterkte dus alvast.
Wie zegt dat ik met de auto ga?
pi_176271932
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:53 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik met de auto ga?
Ik denk dat bus/trein/fiets/tram/vliegtuig het er niet beter op maakt voor de kat... Maar prima, wat jij wilt. Doe je hem lekker een tuigje aan toch :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_176273538
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:53 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik met de auto ga?
Wees hier dan duidelijker voor dat je dit topic opend 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door vronie op 04-01-2018 02:57:50 ]
  PR en moderator donderdag 4 januari 2018 @ 03:02:44 #18
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176273560
Arme kat ;(

Fix een reis met de auto in een bench met dekentje, voer, water en kattenbakje.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_176273889
TS kan over vermeende misstanden in het milieu complete boekwerken posten. Maar als het om haar huisdier gaat komt ze niet verder dan vijf zinnen in vijf posts, die weinig informatie geven over de precieze situatie. :')

Eigenwijsheid of domheid?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176276799
Ik ga 2,5 uur reizen met de trein, vraag me gewoon af of je daarvoor een plaspauze zou moeten inlassen.
  donderdag 4 januari 2018 @ 11:22:46 #21
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_176277036
ik heb poes ooit meegenomen naar Noorwegen ( en een jaar later terug..) in het vliegtuig.. dat duurde alles bij elkaar ( inleveren, vliegen en weer ophalen) zo'n 4 a 5 uur. poes had niet geplast of gepoept..

ik denk dat de beestjes het ook gewoon op kunnen houden als ze echt niet willen..

een plaspauze in een station oid? lijkt me allemaal niet ideal.. gewoon bij aankomst zorgen dat er een bak klaar staat
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_176279474
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:12 schreef Loekie1 het volgende:
Ik ga 2,5 uur reizen met de trein, vraag me gewoon af of je daarvoor een plaspauze zou moeten inlassen.
Dat is informatie waarop weadvies kunnen geven.

Ik zou niet gaan klooien met tuigjes, ontsnappingsgevaar, nog meer stress door weer een andere omgeving en een nog langere reis doordat je moet zoeken naar een uitlaatplek. Als je kat al op commando plast.

Klein bakje of anders een absorberende doek in de doos, reservedoek meenemen en de reis zo kort mogelijk houden.

Maar iets zegt me dat je dat niet wil horen....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  PR en moderator donderdag 4 januari 2018 @ 15:15:48 #23
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176281891
Als je echt zo’n schijt hebt aan je kat dat je geen autorit wil fixen (en iemand je dus rijdt ipv dat je met de trein moet)..

Zorg dan dat je voor je ‘m in de mand doet een schone verse bak geeft thuis, die gaan ze vaak gelijk ontdekken en dan heeft ‘ie vooraf iig gepist en gekakt. Onderweg idd een absorberende doek (zo’n Tena-ding ofzo) met een zacht dekentje erover, en bij aankomst weer een schone verse bak klaar hebben staan.

Maar gun je kat nou maar gewoon een autorit in een bench of neem dat beest gewoon niet mee.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_176290072
Het wordt maar een uur gelukkig en daarna nog even met de auto.

Die Tenalady is wel een goeie tip!
  PR en moderator donderdag 4 januari 2018 @ 21:42:50 #25
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176290098
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:41 schreef Loekie1 het volgende:
Het wordt maar een uur gelukkig en daarna nog even met de auto.

Die Tenalady is wel een goeie tip!
Aight, beter :Y

Ja heb altijd zo'n Tena-doek onder het dekentje liggen, scheelt een hoop met schoonmaken :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_176291259
Action verkoop ook absorberende matjes. Staan bij de hondenspullen en heten puppy trainingspads geloof ik
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176331673
Mijn kat reisde jarenlang mee in de trein, ook zo´n 2 uur. ik had in de kunststof kattenreismand een dweil als kleedje liggen. Meestal bleef ie droog, een enkele keer was ie nat. Zo´n dweil kun je later ook gemakkelijk in de was doen,
Deze kat was van jongst af aan gewend om mee te reizen in de trein, hij gaf geen kik.
pi_176332779
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:12 schreef Loekie1 het volgende:
Ik ga 2,5 uur reizen met de trein, vraag me gewoon af of je daarvoor een plaspauze zou moeten inlassen.
Ik heb best vaak gereisd met mijn kat. Maximale reisduur van 4 uur van deur tot deur incl. treinrit. Geen problemen gehad. Een vriendin van mij reist ook vaak met haar kat. Ook ongeveer 4 uur zonder ongelukjes (zover ik weet).

Hoe zou je een plaspauze willen inlassen. Is voor mij moeilijk voorstelbaar bij een kat :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')