abonnement Unibet Coolblue
pi_176251059
Ik wil een verhoging maken voor de wasmachine en de droger. Nu vond ik deze plaat

https://www.hornbach.nl/s(...).html#artikeldetails

18mm multiplex is dat sterk genoeg om ze te dragen? Wat gebruik ik voor de poten, zelfde materiaal mulitplex of dikke balken?
.
  woensdag 3 januari 2018 @ 07:07:50 #2
438758 zeer
Opritsjniki
pi_176251970
Ik zou een kubus maken van dat multiplex met een aantal staanders vanaf de vloer. Zet alle planken die gebruikt vast op de vloer anders wordt het een onwijs slecht muziek instrument als je wasmachine centrifugeert.
pi_176252023
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 07:07 schreef zeer het volgende:
Ik zou een kubus maken van dat multiplex met een aantal staanders vanaf de vloer. Zet alle planken die gebruikt vast op de vloer anders wordt het een onwijs slecht muziek instrument als je wasmachine centrifugeert.
Vierkant maken, vol beton storten en later een plaat erover om af te werken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176252110
In de tussenruimte een aantal staanders van datzelfde multiplex over de gehele diepte maken, desnoods 2 aan elkaar.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176252263
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 07:19 schreef halfway het volgende:

[..]

Vierkant maken, vol beton storten en later een plaat erover om af te werken.
Beetje zwaar niet?
.
pi_176252276
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 08:15 schreef Fer het volgende:

[..]

Beetje zwaar niet?
Wel stabiel
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176252381
Ik ben nu toevallig met hetzelfde bezig. Ik heb vuren balken op de vloer gelijmd met montagelijm, daarop weer haaks balken met constructielijm en schroeven.

Daarop ga ik 18mm multiplex schroeven en lijmen met constructielijm.

Langs de randen zat ik aan 3 zijden een metalen hoekprofiel vast aan de muur en zijkanten (keukenkastjes en een trapkast). Dan hoop ik dat het solide genoeg is.

Alternatief wat me te binnen schoot is geen multiplex op die balkjes maar een stukje Lewisplaat en dan 5 cm beton erover. Dat ga ik nog even overdenken.

Meer massa is wel prettig.
Laat die handjes wapperen!
pi_176253475
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 10:22 schreef MrDrako het volgende:
gewoon dit kopen:
https://www.wasmachinestore.nl/category/209083/sokkels.html
is er voor gemaakt..
2 van dingen koop je een wasmachine voor.
.
pi_176253493
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 07:40 schreef blomke het volgende:
In de tussenruimte een aantal staanders van datzelfde multiplex over de gehele diepte maken, desnoods 2 aan elkaar.
Dan zou ik een 3e plaat moeten kopen voor de staanders.

Zouden een paar poten en nog een dwarsligger over de hele breedte van balk ook voldoen?
.
pi_176254238
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 10:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Dan zou ik een 3e plaat moeten kopen voor de staanders.

Zouden een paar poten en nog een dwarsligger over de hele breedte van balk ook voldoen?
Prima.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176305022


Gelukt. Uiteindelijk achter en zijschotten van 18mm multiplex net als de plaat. Voor een m-vormig frame van balk. Superstevig kan er zelfs op springen met mijn 9x kg.
.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 17:03:12 #13
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176305367
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 16:47 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]

Gelukt. Uiteindelijk achter en zijschotten van 18mm multiplex net als de plaat. Voor een m-vormig frame van balk. Superstevig kan er zelfs op springen met mijn 9x kg.
Blijft die kop thee ook staan bij centrifugeren?
And so is the past
pi_176305764
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:03 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Blijft die kop thee ook staan bij centrifugeren?
Ik zit al 45m te wachten... hij is nog aan het wassen.

Anders doe ik er nog een dun plaatje triplex op met de gaten op de plek van de poten.
.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 17:40:43 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176306086
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:23 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik zit al 45m te wachten... hij is nog aan het wassen.

Anders doe ik er nog een dun plaatje triplex op met de gaten op de plek van de poten.
Oh, dat is wel slim.... ik zat al te denken; wat als hij er nou af trilt, maar met nog een plaatje waar de poten in kunnen vallen ben je helemaal klaar natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176306214
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, dat is wel slim.... ik zat al te denken; wat als hij er nou af trilt, maar met nog een plaatje waar de poten in kunnen vallen ben je helemaal klaar natuurlijk.
Voorlopig trilt hij daar niet genoeg voor.

Wasmachine staat stil, maar voor de zekerheid een klein plintje ervoor gemaakt. Kan hij niet eraf schuiven als het echt aan de wandel zou gaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fer op 05-01-2018 21:56:39 ]
.
pi_176500820
Geen problemen met centrifugeren TS?
Ik heb de wasmachine op een houtenverdiepingsvloer staan.
Bij 1200 toeren loopt deze de plint van mijn keuken eraf, hoger durft ik eigenlijk niet :P
En deze staat goed waterpas, maar de vloer trilt heel erg.
Als ik verderop in de kamer zit (10 meter verder voel ik de vloer hevig trillen.

Het verschilt ook wel per merk wasmachine denk ik, de één zal wat stabieler zijn als de andere.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_176502893
quote:
2s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:22 schreef junkiexp het volgende:
Geen problemen met centrifugeren TS?
Ik heb de wasmachine op een houtenverdiepingsvloer staan.
Bij 1200 toeren loopt deze de plint van mijn keuken eraf, hoger durft ik eigenlijk niet :P
En deze staat goed waterpas, maar de vloer trilt heel erg.
Als ik verderop in de kamer zit (10 meter verder voel ik de vloer hevig trillen.

Het verschilt ook wel per merk wasmachine denk ik, de één zal wat stabieler zijn als de andere.
Probleemloos, maar het is ook een stabiele wasmachine, die voor het centrifugeren de was verdeelt over de trommel. Je voelt hem ook alleen aan de bovenkant trillen, de onderkant staat stil.
.
pi_176505442
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:15 schreef Fer het volgende:

[..]

Probleemloos, maar het is ook een stabiele wasmachine, die voor het centrifugeren de was verdeelt over de trommel. Je voelt hem ook alleen aan de bovenkant trillen, de onderkant staat stil.
Mooi dat het goed werkt ^O^
En slim dat AEG dat doet, die van mij volgens mij niet dat zal het verschil zijn.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 14 januari 2018 @ 20:05:07 #20
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176505640
quote:
2s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:22 schreef junkiexp het volgende:
Geen problemen met centrifugeren TS?
Ik heb de wasmachine op een houtenverdiepingsvloer staan.
Bij 1200 toeren loopt deze de plint van mijn keuken eraf, hoger durft ik eigenlijk niet :P
En deze staat goed waterpas, maar de vloer trilt heel erg.
Als ik verderop in de kamer zit (10 meter verder voel ik de vloer hevig trillen.

Het verschilt ook wel per merk wasmachine denk ik, de één zal wat stabieler zijn als de andere.
De schokdempers willen ook wel stuk.. helemaal als het ding verhuist word zonder de blokkeerbouten (want ja die lagen toch ergens in de la... of wacht.. eehm...?)
Ik plak ze altijd achterop de machine oO<

Op zich moet een wasmachine prima op een houten vloer kunnen staan, dus er gaat ergens iets mis...

Hoe waterpas is de vloer waar ie op staat.. heb je dat al eens gemeten? :7
pi_176505747
quote:
14s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:05 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

De schokdempers willen ook wel stuk.. helemaal als het ding verhuist word zonder de blokkeerbouten (want ja die lagen toch ergens in de la... of wacht.. eehm...?)
Ik plak ze altijd achterop de machine oO<

Op zich moet een wasmachine prima op een houten vloer kunnen staan, dus er gaat ergens iets mis...
Ik heb de machine nieuw laten leveren hier aan huis.
De Zanussi hiervoor had er ook al wel last van.
Zo'n houten vloer veert natuurlijk wel een beetje, en de machine staat ook nog op glad laminaat.
Maar ik ben niet de enige, heel internet heeft er last van als je zo leest.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 14 januari 2018 @ 20:11:57 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176505849
quote:
7s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:08 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik heb de machine nieuw laten leveren hier aan huis.
De Zanussi hiervoor had er ook al wel last van.
Zo'n houten vloer veert natuurlijk wel een beetje, en de machine staat ook nog op glad laminaat.
Maar ik ben niet de enige, heel internet heeft er last van als je zo leest.
Maar heel internet heeft niet in de gaten dat de vloer langs de muur hoger ligt dan in het midden...
(zelf ook overal balken en houten vloeren..)
Geloof me.. en ligt geen houten vloer waterpas.. hooguit net na het bouwen, daarna gaan ze allemaal ietwat doorhangen.. een fractie is al genoeg om de wasmachine te laten wandelen
pi_176506975
quote:
14s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:11 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Maar heel internet heeft niet in de gaten dat de vloer langs de muur hoger ligt dan in het midden...
(zelf ook overal balken en houten vloeren..)
Geloof me.. en ligt geen houten vloer waterpas.. hooguit net na het bouwen, daarna gaan ze allemaal ietwat doorhangen.. een fractie is al genoeg om de wasmachine te laten wandelen
Klopt dat is ook wel zo, en het heeft ook wel met de afstand van de balken te maken en de balkenrichting onder je machine.
Hoe heb jij het opgelost dan :) ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 14 januari 2018 @ 21:31:16 #24
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176508028
quote:
2s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:46 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Klopt dat is ook wel zo, en het heeft ook wel met de afstand van de balken te maken en de balkenrichting onder je machine.
Hoe heb jij het opgelost dan :) ?
Meer met de zwaartekracht en hout wat werkt en droogt..
Ik heb in mn washok wel gewoon beton.. maar al mn vloeren zijn wel (een klein beetje, niet overdreven ofzo) hol
(nou heb ik ook grote ruimtes dus valt het wat meer op als je er een lange lat over legt)

Maar je zou eenvoudig een basis op de vloer kunnen schroeven waarvan de bovenkant waterpas is.. Kan gewoon een simpele plaat zijn.. of als je toch bezig gaat, een verhoging..
Het maakt niet uit.. zolang het maar vast aan de vloer zit, anders wandelt het fijn mee..
pi_176509072
Ik kwam bij mijn pa waar ze net het washok gereed hadden. De badkamer man had ongevraagd een plak beton gegoten op de plek van de wasmachine. Gewoon op het multiplex op de vloerbalken. Dat vond ik eigenlijk wel geniaal.

Massa is de sleutel voor veel problemen waaronder meetrillen.
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')