abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 januari 2018 @ 09:31:40 #1
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176231401
Quantum entanglement is een tijdje geleden in het nieuws gekomen als een mogelijke methode om veilige communicatie mogelijk te maken. Of dit nu sneller dan licht is laat ik buiten beschouwing. Mocht dit wel zo zijn is dit natuurlijk van groot belang voor de ruimtevaart en communicatie. Maar hoe krijg je zo'n fragiel en log optisch systeem in je mobiele telefoon?
Zijn hier al werkende modellen voor?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176238050
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 09:31 schreef klappernootopreis het volgende:
Quantum entanglement is een tijdje geleden in het nieuws gekomen als een mogelijke methode om veilige communicatie mogelijk te maken. Of dit nu sneller dan licht is laat ik buiten beschouwing. Mocht dit wel zo zijn is dit natuurlijk van groot belang voor de ruimtevaart en communicatie. Maar hoe krijg je zo'n fragiel en log optisch systeem in je mobiele telefoon?
Zijn hier al werkende modellen voor?
De communicatie zelf gaat niet via QE... QE wordt slechts gebruikt als methode om zeker te weten dat het bericht onderweg niet is onderschept. Het is dan namelijk niet mogelijk om het bericht te lezen, zonder de inhoud ervan te wijzigen (de entangled deeltjes).
  dinsdag 2 januari 2018 @ 16:53:27 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176239867
En communicatie sneller dan licht is idd onmogelijk, voor zover we weten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176326154
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 09:31 schreef klappernootopreis het volgende:
Quantum entanglement is een tijdje geleden in het nieuws gekomen als een mogelijke methode om veilige communicatie mogelijk te maken. Of dit nu sneller dan licht is laat ik buiten beschouwing. Mocht dit wel zo zijn is dit natuurlijk van groot belang voor de ruimtevaart en communicatie. Maar hoe krijg je zo'n fragiel en log optisch systeem in je mobiele telefoon?
Zijn hier al werkende modellen voor?
Ik denk niet dat het bedoeld is voor mobiele telefoons, eerder voor communicatie tussen vaste grondstations.
https://phys.org/news/2017-06-bug-proof-entangled-photons.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 8 januari 2018 @ 10:12:53 #5
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176360816
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 17:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het bedoeld is voor mobiele telefoons, eerder voor communicatie tussen vaste grondstations.
https://phys.org/news/2017-06-bug-proof-entangled-photons.html
Dus de zwakke schakel zit tussen telefoon en station. Dat is alsof je een paar racebanden onder een zeepkist monteert. -O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')