abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 9 januari 2018 @ 14:23:35 #51
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_176387601
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En de Stones waren van die artschool jongens en de beatles gewoon arbeiders uit liverpool... (terwijl er vaak net gedaan wordt alsof het andersom is)
ha dat eerste wist ik niet eens :D
nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 14:55:57 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176388294
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 14:23 schreef Gehenna het volgende:

[..]

ha dat eerste wist ik niet eens :D
Nouja Keith dan... Mick studeerde economie :P

https://en.wikipedia.org/wiki/Sidcup_Art_College

quote:
One of the college's most famous students was Keith Richards of The Rolling Stones.[2] In 1961, while attending the college, Richards became reacquainted with his primary-school friend Mick Jagger, then a student at the London School of Economics: they met by chance
Lennon kwam niet verder dan high school

quote:
Lennon was raised as an Anglican and attended Dovedale Primary School.[21] After passing his eleven-plus exam, he attended Quarry Bank High School in Liverpool from September 1952 to 1957
quote:
his school reports were damning: "Certainly on the road to failure ... hopeless ... rather a clown in class ... wasting other pupils' time
En mcCartney ook zoiets

quote:
McCartney attended Stockton Wood Road Primary School in Speke from 1947 until 1949, when he transferred to Joseph Williams Junior School in Belle Vale because of overcrowding at Stockton.[6] In 1953, with only three others out of ninety examinees, he passed the 11-Plus exam, meaning he could attend the Liverpool Institute, a grammar school rather than a secondary modern school.[7]
Dus in iedergeval als je op deze twee leden afgaat waren de stones een pietsje meer "posh" in hun schoolse tijd.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bosbeetle op 09-01-2018 15:02:10 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176389531
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:37 schreef Gehenna het volgende:

[..]


:D

Maar ik snap je punt wel, The Beatles kwamen altijd meer over als de ideale schoonzonen dan The Stones. En ook de muziek is iets gepolijster.

Maar The Beatles hebben (na epstein) nooit het experiment geschuwd, terwijl de Stones toch meer in hun comfortzone bleven hangen. De enige keer dat ze daar flink uitstapten was tijdens 'Their Satanic Majesties Request', maar dat deden ze pas nadat vrijwel IEDEREEN al een soortgelijke psychedelische conceptplaat had gemaakt :P

Dus wat dan aan gaat hadden The Beatles muzikaal meer lef imho :Y
Mwah, de Stones hebben in de jaren 70 toch ook wel wat geexpirimenteerd:




Maar ik snap je punt wel.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 16:09:21 #54
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_176389913
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:55 schreef cafca het volgende:

[..]

Mwah, de Stones hebben in de jaren 70 toch ook wel wat geexpirimenteerd:



Maar ik snap je punt wel.
Nouja ook dat is meer meelopen met de trends dan echt iets anders doen dan de rest imho :P Die eerste is bijv. gewoon een cover. En met falsetto vocalen, funk maken (die 2e) in de tijd dat Prince super populair werd is ook niet heel baanbrekend :P
nee, jij dan!
  dinsdag 9 januari 2018 @ 16:21:11 #55
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_176390207
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:55 schreef cafca het volgende:

[..]

Mwah, de Stones hebben in de jaren 70 toch ook wel wat geexpirimenteerd:



Maar ik snap je punt wel.
Met die voorbeelden heb je het contrast eigenlijk alleen nog maar duidelijker gemaakt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_176410901
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:17 schreef Gehenna het volgende:

[..]

O+ O+

[..]

O+

En iets heel psychedelisch als deze dan?
Dat zou ik misschien vaker moeten luisteren. Wist helemaal niet dat The Beatles zulk soort platen had gemaakt.
pi_176410924
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:20 schreef ranja het volgende:

[..]

Dan zou ik zeker ook het eerste soloalbum van George eens proberen, All Things Must Pass.
Een lang album, hij had nogal wat op de plank liggen waar de Beatles niet aan toekwamen :)
Heerlijk album vind ik.
Ik heb het album nu 4x geluisterd en dit bevalt mij zeer goed. Heb nooit geweten dat die vent zulke prachtige solomuziek heeft gemaakt.
pi_176411065
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:01 schreef Somberling het volgende:

[..]

Dat zou ik misschien vaker moeten luisteren. Wist helemaal niet dat The Beatles zulk soort platen had gemaakt.
Ja die waren af en toe best far-out

http://www.jukebox.fr/the-beatles/clip,love-you-to,uvrum.html


nee, jij dan!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')