abonnement Unibet Coolblue
pi_182052493
En deze week op plek 25 in de Top 40. Toch wel erg leuk dat een Songfestival-nummer het hier na een paar maanden toch prima doet *O*
  † In Memoriam † vrijdag 21 september 2018 @ 23:33:24 #202
368283 ato
pi_182057421
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:31 schreef Em31 het volgende:
En deze week op plek 25 in de Top 40. Toch wel erg leuk dat een Songfestival-nummer het hier na een paar maanden toch prima doet *O*
Vind ik ook. Verleden jaar was er geen hit he.
Life can be a bitch, so like it..
pi_182091484
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:33 schreef ato het volgende:

[..]

Vind ik ook. Verleden jaar was er geen hit he.
Nee, voor een hit had Italië vorig jaar moeten winnen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_182249515
Hij blijft maar stijgen in de hitlijsten, op 26 in de Mega Top 50 en op 19 in de Top 40 _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_182258448
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:25 schreef TheVulture het volgende:
Hij blijft maar stijgen in de hitlijsten, op 26 in de Mega Top 50 en op 19 in de Top 40 _O_
Hij staat 5e in de airplay charts, vandaar z'n hoge notering in die hitlijsten. Want (eerlijk is eerlijk) qua streams en downloads doet hij het niet zo goed.
pi_182268561
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:51 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Hij staat 5e in de airplay charts, vandaar z'n hoge notering in die hitlijsten. Want (eerlijk is eerlijk) qua streams en downloads doet hij het niet zo goed.
Ok, maar los daarvan is het toch wel de grootste buitenlandse songfestivalhit sinds Euphoria in ons land, kijkend naar de doorlooptijd en het aantal weken in de hitlijsten nu al...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_182268713
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 09:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ok, maar los daarvan is het toch wel de grootste buitenlandse songfestivalhit sinds Euphoria in ons land, kijkend naar de doorlooptijd en het aantal weken in de hitlijsten nu al...
Vergeef me m'n cynisme, maar ik denk dat dit voornamelijk ligt aan het label. Het is echt alleen in Nederland een hit.
pi_182268866
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 09:41 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Vergeef me m'n cynisme, maar ik denk dat dit voornamelijk ligt aan het label. Het is echt alleen in Nederland een hit.
Oh het zal er best mee te maken hebben, maar dan nog hoeven die radiostations het niet enkel te draaien omdat het toevallig van het label van Armin is natuurlijk. Zeker niet zo'n 5 maanden na het songfestival.

Denk dat het liedje precies in het straatje van de Nederlandse radioluisteraar valt, in alle leeftijden. Het kreeg niet voor niets de 12 punten van de televote hier. Ik hoor ook van veel mensen dat ze denken dat het een liedje van The Script is en die scoren er al jaren hits mee :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_182284813
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 09:52 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Oh het zal er best mee te maken hebben, maar dan nog hoeven die radiostations het niet enkel te draaien omdat het toevallig van het label van Armin is natuurlijk. Zeker niet zo'n 5 maanden na het songfestival.

Denk dat het liedje precies in het straatje van de Nederlandse radioluisteraar valt, in alle leeftijden. Het kreeg niet voor niets de 12 punten van de televote hier. Ik hoor ook van veel mensen dat ze denken dat het een liedje van The Script is en die scoren er al jaren hits mee :D
Het is precies het soort veilige popmuziek dat bij Radio 2 en Q Music past. Er zijn computers en formules aan te pas gekomen om dit nummer te componeren. Het heeft helemaal niks creatiefs of eigens, hooguit op de songtekst na, omdat die nu eenmaal een persoonlijk onderwerp behandelt.

Verder is Songfestivalmuziek altijd een beetje "besmet", natuurlijk. Verschillende nummers die de afgelopen jaren hoog scoorden op het Songfestival hadden de hitlijsten kunnen halen, maar om de één of andere reden trekken radiozenders er toch de neus voor op. Dat het generieke liedje van Duitsland wél is opgepikt, is dan ook bijzonder opmerkelijk. Maar ook weer niet, want het past perfect bij de muzieksmaak en heersende muziekcultuur in Nederland.
pi_182482291
Zijn nieuwe single. Ben benieuwd of we deze dan ook op de radio te horen krijgen.

pi_182502299
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:22 schreef Em31 het volgende:
Zijn nieuwe single. Ben benieuwd of we deze dan ook op de radio te horen krijgen.

Vind dit niet zo sterk en mooi als zijn vorige lied, maar dit hoor ik ook wel voorbij komen op de radio. Coupletten vind ik in dit nummer interessanter dan het refrein. Vooral het koortje dat direct al meedoet in het eerste couplet.
~The present is all there is~
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')