abonnement Unibet Coolblue
pi_176322897
Politici zijn inderdaad gewoon mensen. En deze verwaande mensen opgegroeid in een risico-loos milieu, nu in machtsfuncties met vriendjes op hoge plaatsen die hun dekken, geen risico hebben op een leven in de reguliere bijstand, feestjes en uitjes hebben op de kosten van het volk, en verminderde straffen krijgen bij overtredingen en fraude, kunnen niet anders dan faalhonden zijn. Het probleem is dat de politiek hier (of eigenlijk bijna overal) veel te verwend is. Juist omdat zij een regerende functie hebben en de grootste verantwoordelijkheid dienen zij het hardst gecontroleerd te worden en gestraft bij overtredingen, fraude, omkoping en vriendjespolitiek in samenwerking met andere hoge heren.
pi_176549992
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 18:18 schreef Monolith het volgende:
Passie is een enorm jeukwoord. Ik mis het bij helemaal niemand.
Och, 'passie'. Maar onze politiek is dodelijk saai. Visieloos. Politici zitten er enkel voor hun eigen hachje.
pi_176553727
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:49 schreef Rangono het volgende:

[..]

Och, 'passie'. Maar onze politiek is dodelijk saai. Visieloos. Politici zitten er enkel voor hun eigen hachje.
Dat is ook niet veel meer dan de standaard 'hoge heren'-retoriek. Er zitten genoeg mensen in de kamer met idealen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176553805
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is ook niet veel meer dan de standaard 'hoge heren'-retoriek. Er zitten genoeg mensen in de kamer met idealen.
Lol, wie?
pi_176553935
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:58 schreef Rangono het volgende:

[..]

Lol, wie?
Misschien de politiek wat beter volgen. Er zijn genoeg kamerleden die zich bijvoorbeeld vrij druk maken om zorg, onderwijs, dierenwelzijn, veiligheid, privacy en ga zo maar door. Lees de kamervragen, moties en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176554020
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Misschien de politiek wat beter volgen. Er zijn genoeg kamerleden die zich bijvoorbeeld vrij druk maken om zorg, onderwijs, dierenwelzijn, veiligheid, privacy en ga zo maar door. Lees de kamervragen, moties en ga zo maar door.
Ik zie enkel mensen die er zitten voor hun carrière. Sowieso is het nogal naïef om te denken dat politici daadwerkelijk 'volksvertegenwoordigers' zijn. Het zijn machthebbers. Die gaan altijd voor eigen hachje.
pi_176554137
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:07 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ik zie enkel mensen die er zitten voor hun carrière. Sowieso is het nogal naïef om te denken dat politici daadwerkelijk 'volksvertegenwoordigers' zijn. Het zijn machthebbers. Die gaan altijd voor eigen hachje.
Ja je flikkert er inderdaad wat standaardretoriek tegenaan over de hoge heren zoals ik al aangaf.

Laten we het eens omdraaien. Wat zou een kamerlid volgens jou moeten doen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176554273
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja je flikkert er inderdaad wat standaardretoriek tegenaan over de hoge heren zoals ik al aangaf.

Laten we het eens omdraaien. Wat zou een kamerlid volgens jou moeten doen?
Visie, intellectuele drijfkracht.

Je gaat serieus beweren dat je dit nog ziet in de Nederlandse politiek? PVDA bestaat quasi niet meer, D66 heeft hun belangrijkste ideaal opgegeven, PVDD is een one issue-partij, GroenLinks heeft een puber met een Messias complex aan het roer, VVD is ook lastig nog daadwerkelijk liberaal te noemen, PVV is een one-men partij, die lokaal enkel plebs aantrekt, FVD heeft iemand aan het roer die het moet hebben van complottheorieën en pretentieus, reactionair gelul.

Nou, jippie.
pi_176554602
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:17 schreef Rangono het volgende:

[..]

Visie, intellectuele drijfkracht.

Je gaat serieus beweren dat je dit nog ziet in de Nederlandse politiek? PVDA bestaat quasi niet meer, D66 heeft hun belangrijkste ideaal opgegeven, PVDD is een one issue-partij, GroenLinks heeft een puber met een Messias complex aan het roer, VVD is ook lastig nog daadwerkelijk liberaal te noemen, PVV is een one-men partij, die lokaal enkel plebs aantrekt, FVD heeft iemand aan het roer die het moet hebben van complottheorieën en pretentieus, reactionair gelul.

Nou, jippie.
Niet van dat ongesubstantieerde geleuter, ik wil concreet horen wat een kamerlid zou moeten doen volgens jou, niet één of ander algemeen lulverhaaltje over de partijen en hun lijsttrekkers.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176554648
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niet van dat ongesubstantieerde geleuter, ik wil concreet horen wat een kamerlid zou moeten doen volgens jou, niet één of ander algemeen lulverhaaltje over de partijen en hun lijsttrekkers.
Heb ik al gezegd.
pi_176554857
Allemaal mietjes. De enige met passie is Geert.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_176555848
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:30 schreef Rangono het volgende:

[..]

Heb ik al gezegd.
Nee dat heb je niet. Je hebt er wat loze retoriek tegenaan gegooid. Ik vraag je concreet wat de bezigheden van een kamerlid zijn en hoe jij die ingevuld zou willen zien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176562188
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 23:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee dat heb je niet. Je hebt er wat loze retoriek tegenaan gegooid. Ik vraag je concreet wat de bezigheden van een kamerlid zijn en hoe jij die ingevuld zou willen zien.
Zaken bereiken. Baudet heeft in die zin gelijk, dat men constant zaken aan het ontwijken is. Dat van Groningen had allang opgelost kunnen worden.
pi_176562323
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 23:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee dat heb je niet. Je hebt er wat loze retoriek tegenaan gegooid. Ik vraag je concreet wat de bezigheden van een kamerlid zijn en hoe jij die ingevuld zou willen zien.
https://twitter.com/DitisdeDag/status/953340979049725953

Dit is het gemiddelde niveau in de politiek. Die van d66 ontwijkt constant de essentiële vraag van Nanninga.
  woensdag 17 januari 2018 @ 12:02:34 #40
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_176562927
Passie zien we misschien wel weer in het debat van vanavond in de plenaire zaal:

Bosma <--> Ollongren - The Rematch *O* *O* *O*

Martinbosma_pvv twitterde op woensdag 17-01-2018 om 16:43:15 Vanavond 19.30 uur. Debat over de gekozen burgemeester.Met..... de jonkvrouw, koene strijder tegen nepnieuws en referenda. #1984 https://t.co/UZY9xMXmee reageer retweet


[ Bericht 58% gewijzigd door Pearlbitch op 17-01-2018 18:10:09 ]
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')