abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin donderdag 28 december 2017 @ 21:16:42 #26
58651 crew  murp
murp
pi_176086831
lijkt mij ook wat een boerendeur, alleen heb je dan weer een ander slot nodig :)
pi_176086987
quote:
2s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:16 schreef murp het volgende:

[..]

De meeste cilinders kan je gewoon afbreken als je ruimte krijgt door het beslag te verwijderen :)
Dat klopt.
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:24 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja precies, maar is dat SKG3 cilinder dan niet overkill, juist omdat het kerntrekkken al opgevangen wordt door het beslag? SKG2 doet de rest ook wat SKG3 doet.

Het klinkt an sich logisch, maar ik weet niet of dat beslag dat net zo goed doet als een SKG3 cilinder.
Het is overkill inderdaad. Met SKG3 beslag laat je kerntrekkers jouw huis passeren omdat ze aan het beslag zien dat het geen zin heeft.
You could take anything! ...a benign object of any sort ...you could take a cheeseburger and deconstruct it to it's source!
  Forum Admin donderdag 28 december 2017 @ 21:20:38 #28
58651 crew  murp
murp
pi_176086991
maar ik ben geen kenner hoor trouwens :)
pi_176087176
tvp wil dit ook gaan doen over een maandje of 3
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_176087656
quote:
2s.gif Op donderdag 28 december 2017 21:07 schreef murp het volgende:
Hern je ook nog een uitbouw van de woonkamer waar ze op kunnen klimmen? of een schuurtje dat ze zo de badkamer in kunnen?
Jep. Badkamerraampje staat eigenlijk altijd op kiepen, maar alleen met het rolluik ervoor op spleetjes zegmaar. Beter van niet of daar zo een stang voor te maken of iets, maarja, het moet ook geen gevangenis worden natuurlijk.

Nadeel wat hier is is dat de buurman zn huis wel een fort lijkt; die heeft 's avonds zodra het donker wordt alle ramen dicht met rolluiken. Ik heb alleen boven rolluiken. Hoe zijn sloten zijn weet ik niet, maar die rolluiken zo helemaal dicht het lijkt wel een bunker en dan lijkt in het langs lopen mijn huis interessanter voor een inbreker. Denk ik. Vandaar dat ik goeie sloten wil :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_176087902
Ik hoop wel 3 cilinders samen voor 125¤, anders is het wel heel duur. Zo’n deurbeslag kost 50¤ bij de bouwmarkt, maar als je het niet zelf kan, heb je er ook niets aan.

Let bij de SKG2 wel op, dat ze antiklop zijn. Anders zo lullig als ze zonder schade binnenkomen en de verzekering niets uitkeert.
.
pi_176088389
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 21:39 schreef Fer het volgende:
Ik hoop wel 3 cilinders samen voor 125¤, anders is het wel heel duur. Zo’n deurbeslag kost 50¤ bij de bouwmarkt, maar als je het niet zelf kan, heb je er ook niets aan.

Let bij de SKG2 wel op, dat ze antiklop zijn. Anders zo lullig als ze zonder schade binnenkomen en de verzekering niets uitkeert.
Ja was wel 3 cilinders samen voor 120 euro ja.

Met die SKG2 is wel een goeie ja, tegenwoordig lees je alleen nog maar overal kerntrekbeveiliging dit dat alles, maar wel lullig als ze met een andere methode heel snel binnen komen.

Misschien handig om een lijstje te maken met alle methodes en beveiligingen die er zijn:

• Kerntrekbeveiliging
• Antiklopbeveiliging

Wat is er nog meer, ik lees dingen over boorbeveiliging en afbreekbeveiliging, maar valt dat niet onder dat kerntrekbeveiliging? :@
Verder lees ik nog aftastbeveiliging, maar dat weet ik niet wat dat is. En als laatste wat ik zo 123 kan vinden is lockpickbeveiliging. Hebben niet alle SKG 2 of 3 sloten dat standaard er allemaal in zitten?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_176088456
Ow en stalen brug zie ik ook nog. Is dat nog van toepassing danwel wenselijk?

Als ik voor 500 euro klaar kan zijn is dat prima, maar als het voor 700 euro daadwerkelijk veiliger is dan is dat ook gewoon goed. Wel veel geld natuurlijk, maar wel een goeie investering zullen we dan maar zeggen. Plus we zijn net hierheen verhuisd dus dan is het sowieso wel prettig om andere sloten op de deur te zetten :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_176094098
In dit linkje staat ook nog een hoop info.
pi_176094191
quote:
6s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:37 schreef k_man het volgende:
In dit linkje staat ook nog een hoop info.
:')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_176094284
quote:
6s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:37 schreef k_man het volgende:
In dit linkje staat ook nog een hoop info.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 29 december 2017 @ 00:19:40 #37
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_176095765
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:58 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Wat verder ook goed werkt is zo'n boerendeur. Dat je de bovenkant apart kan openmaken. Hebben mijn ouders en gebruiken dat altijd. Kunnen de honden ook niet ontsnappen maar kan de overvaller ook niet zo naar binnen rennen.
Dan geven ze je toch een tik op je pan als je de bovenkant open hebt gedaan? :D
pi_176097246
TS ben jij er een beetje uit wat je nodig hebt?

ik zoek voor 1 deur een goede cilinder en deurbeslag, maar nog niet helemaal duidelijk wat het beste is en wat het gaat kosten.
wat mij opvalt is dat de prijzen best meevallen, maar dat maakt mij zorgen dat ik het verkeerde koop.

is een 3 skg cilinder van +- 60 euro en een deurbeslag 3 skg van +- 75 euro een goede keuze?
pi_176098400
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 00:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dan geven ze je toch een tik op je pan als je de bovenkant open hebt gedaan? :D
Ja dat kan, maar dan kan je beter helemaal maar niet meer opendoen.

In ieder geval is een boerendeur alweer een flinke bariere als ze van plan zijn de deur met geweld open te duwen op het moment dat je open doet.

Verder moet je dan nog redelijk lange armen hebben om iemand voor zijn hoofd te slaan. Het is niet je je hoofd naar buiten steekt als je de deur opendoet.
pi_176098445
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 01:11 schreef fespo het volgende:
TS ben jij er een beetje uit wat je nodig hebt?

ik zoek voor 1 deur een goede cilinder en deurbeslag, maar nog niet helemaal duidelijk wat het beste is en wat het gaat kosten.
wat mij opvalt is dat de prijzen best meevallen, maar dat maakt mij zorgen dat ik het verkeerde koop.

is een 3 skg cilinder van +- 60 euro en een deurbeslag 3 skg van +- 75 euro een goede keuze?
Ik heb van de week cilinders besteld die 60 euro per stuk zijn. Dat zijn voor zover ik kon zien de duurste M&C cilinders die er zijn. 1 stapje minder komt op 40 euro per cilinder.

Ik zag heel mooi zwart deurbeslag , SKG 3 ster staan op die site voor 64 euro.

Ik hou voorlopig mijn SKG 2 beslag. Belangrijk is dat de cilinder niet uitsteekt zodat ze er geen verstelbare sleutel op kunnen zetten. Het kerntrekken en kloppen is afgedekt met de cilinder.

Hoewel ik achter ook nog rolluiken heb ga ik maar gelijk alles vervangen zodat het allemaal met 1 en dezelfde sleutel open kan.

Het vervangen van de cilinder kan ieder kind van 3 zelf doen. Kwestie van 1 schroef losdraaien.
Belangrjkste is goed opmeten wat er nu inzit wat betreft de lengte.
pi_176102543
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 02:29 schreef Glider76 het volgende:

Het vervangen van de cilinder kan ieder kind van 3 zelf doen. Kwestie van 1 schroef losdraaien.
Belangrjkste is goed opmeten wat er nu inzit wat betreft de lengte.
Ik zou niet weten welke schroef en wat te meten.

Kerel van die slotenwinkel kan het voor 20 euro per uur doen. Dan weet ik zeker dat het goed gedaan wordt. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:46:31 #42
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_176102659
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:46 schreef Glider76 het volgende:
Ik heb toevallig gisteren 3 nieuwe cilinders besteld. M&C Condor met 5 dezelfde sleutels.
Totaal 228 euro. Zelf opgemeten en monteren.

Dit is allemaal SKG 3 sterren en er zit SKG 2 sterren beslag op de deur.

Wat er nu inzit zijn SKG2 cilinders. Met klopsleutel binnen 10 seconden te openen. Dus geen zichtbare breekschade, verzekering keert dus niet uit.

Wat ook prettig is dat ik nu 1 en dezelfde sleutel heb voor alles. Nu heeft voordeur een ander slot als achter en garage.

In de standaard 32/32 maat kost dit setje 180 euro, maar mijn achterdeur en garage blijken een 45/30 mm cilinder te hebben. Dit maakt het iets duurder.

3 sterren deurbeslag zit rond de 60 euro.
Die breekschade kun je altijd zelf nog ff maken. Voordat de politie er is ben je toch wel een uurtje verder :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 29 december 2017 @ 10:48:51 #43
74056 crew  ToT
pi_176102731
Google ook ff op het merk en type en zet er "lockpicking" achter. Evt. deze zelfde zoekactie ook op Youtube doen.
Krijg je geen hits, dan geeft het mij in ieder geval een prettiger gevoel bij de aanschaf van zo'n slot. Heb ik een aantal jaar geleden ook met mijn huidige voordeurslot gedaan. :Y (Ben ff kwijt hoe het heet.)
pi_176103116
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:43 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik zou niet weten welke schroef en wat te meten.

Kerel van die slotenwinkel kan het voor 20 euro per uur doen. Dan weet ik zeker dat het goed gedaan wordt. :)
Als je 30 seconden googled weet je het.

Aan de zijkant van het slot zit 1 lange schroef, die draai je eruit, dan met de sleutel erin en beetje draaien trek je zo de hele cilinder eruit.

Daarna meet je de hele cilinder op. En je meet vanaf het schroefgaatje in de cilinder naar links en vanaf het gaatje naar rechts. Dat is alles wat je moet weten.

Standaard leveren ze 32/32 sloten. Dat wil zeggen aan elke kant 32 mm. Dit is een maat die M&C sloten hanteert.

Momenteel heb ik een ander merk sloten. Mijn voordeur is 30/30 en achterdeuren zijn 30/45mm.
pi_176103321
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 11:03 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Als je 30 seconden googled weet je het.

Aan de zijkant van het slot zit 1 lange schroef, die draai je eruit, dan met de sleutel erin en beetje draaien trek je zo de hele cilinder eruit.

Daarna meet je de hele cilinder op. En je meet vanaf het schroefgaatje in de cilinder naar links en vanaf het gaatje naar rechts. Dat is alles wat je moet weten.

Standaard leveren ze 32/32 sloten. Dat wil zeggen aan elke kant 32 mm. Dit is een maat die M&C sloten hanteert.

Momenteel heb ik een ander merk sloten. Mijn voordeur is 30/30 en achterdeuren zijn 30/45mm.
en het beslag, is dat eenvoudig te monteren of moet er dan geboord worden of iets?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_176104528
Ik neem aan dat je het over de cilindersloten hebt? Hier ook recentelijk alle buitencilinders vervangen. We wilden graag alles gelijksluitend hebben en tegen dezelfde vraag als TS gelopen.

Keuzes o.a.:
- 1 cilinder of meerdere gelijksluitende cilinders nodig?
- SKG** of SKG***?
- Sleutels op certificaat?
- Type sleutel: snij-, keer- of 3D-sleutel?
- Kerntrekbeveiliging?
- Paniekfunctie?
- Hardstalen brug?
- Knop op de cilinder?
- Voorkeur merk? Sommige merken zijn vrij goedkoop, andere overdreven duur.

En dan nog de afmetingen: standaard is 30/30 (soms 31/31 of 32/32 aangehouden) gemeten vanaf het midden van het slot naar de buitenkant. Afwijkende afmetingen zijn duurder.

Tenzij je echt een beunhaas bent, is hier iemand voor langs laten komen overigens onzin. Maak je keuzes, haal de oude cilinders er even uit en meet ze op. Een cilinder heb je er in 30 seconden uit door de schroef eruit te halen.

We hebben zelf uiteindelijk gekozen voor 4 gelijksluitende cilinders, SKG***, sleutels op certificaat, keersleutels, paniekfunctie. Prijskaartje ca. 300 euro. Merk ben ik vergeten, maar volgens mij maakt dat niet heel veel uit. De prijs werd wel opgedreven omdat 1 cilinder een afwijkende maat had (35/30, meteen 20-30 euro erbij :') ) en we wilden 2 cilinders met knop aan de binnenzijde (handig bij het op slot draaien van driepuntssluitingen). Alles online besteld.

Beslag is ook prima zelf te monteren, maar wel meer precisiewerk en vereist wat kunde als je moet boren. Let bij buitenbeslag specifiek op waterdichtheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Justinn op 29-12-2017 12:16:32 ]
pi_176108691
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 11:49 schreef Justinn het volgende:
Tenzij je echt een beunhaas bent, is hier iemand voor langs laten komen overigens onzin.
Niet iedereen is even handig. Ik kan een schroef los en vast draaien, maar dan houdt het wel op. Ik zou niet weten welke schroef. En dat beslag begin ik zelf maar niet aan als het netjes moet.

Ieder zn vak en als me het monteren een paar tientjes kost, nou dan is dat maar gewoon zo, maar dan wordt het wel vakkundig gedaan ipv wat aankloten en maar hopen dat ik het goed doe.

En buiten dat, elke gek zijn gebrek, nietwaar? Mijn gebrek is dat ik 2 linkerhanden heb. Een lamp ophangen lukt me zelf ook niet. Gelukkig heb ik andere kwaliteiten zullen we maar zeggen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 29 december 2017 @ 14:08:34 #48
74056 crew  ToT
pi_176109128
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 december 2017 13:58 schreef Geralt het volgende:

[..]

Niet iedereen is even handig. Ik kan een schroef los en vast draaien, maar dan houdt het wel op. Ik zou niet weten welke schroef. En dat beslag begin ik zelf maar niet aan als het netjes moet.

Ieder zn vak en als me het monteren een paar tientjes kost, nou dan is dat maar gewoon zo, maar dan wordt het wel vakkundig gedaan ipv wat aankloten en maar hopen dat ik het goed doe.

En buiten dat, elke gek zijn gebrek, nietwaar? Mijn gebrek is dat ik 2 linkerhanden heb. Een lamp ophangen lukt me zelf ook niet. Gelukkig heb ik andere kwaliteiten zullen we maar zeggen :)
Cilindertje vervangen stelt geen fuck voor; idd 1 enkele schroef losdraaien (met een simpele google search kom je er wel uit) en dan de sleutel een klein beetje draaien tot je voelt dat je de cilinder er uit kunt trekken. Nieuwe cilinder er in, sleutel ietsjes draaien tot-ie er helemaal in kan en dan komt een karweitje dat net iets lastiger is; het schroefgaatje van de nieuwe cilinder vinden als je de schroef er weer in draait. Dat is gewoon wat heen en weer gaan tot je voelt dat-ie in het gaatje zit. Beetje zoals het ook in de slaapkamer gaat. ;)
pi_176109162
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 december 2017 13:58 schreef Geralt het volgende:

[..]

Niet iedereen is even handig. Ik kan een schroef los en vast draaien, maar dan houdt het wel op. Ik zou niet weten welke schroef. En dat beslag begin ik zelf maar niet aan als het netjes moet.

Ieder zn vak en als me het monteren een paar tientjes kost, nou dan is dat maar gewoon zo, maar dan wordt het wel vakkundig gedaan ipv wat aankloten en maar hopen dat ik het goed doe.

En buiten dat, elke gek zijn gebrek, nietwaar? Mijn gebrek is dat ik 2 linkerhanden heb. Een lamp ophangen lukt me zelf ook niet. Gelukkig heb ik andere kwaliteiten zullen we maar zeggen :)
Op zich geen schande natuurlijk dat je zelf het niet zo goed kunt. Maar het opmeten van de cilinders moet wel lukken lijkt mij. Dan kun je in ieder geval online even wat prijsvergelijkingen doen.

Hoe je het beslag moet vervangen weet ik zelf ook nog niet. Maar grote kans dat het in de bestaande gaten valt.
pi_176113215
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 02:29 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Ik heb van de week cilinders besteld die 60 euro per stuk zijn. Dat zijn voor zover ik kon zien de duurste M&C cilinders die er zijn. 1 stapje minder komt op 40 euro per cilinder.

Ik zag heel mooi zwart deurbeslag , SKG 3 ster staan op die site voor 64 euro.

Ik hou voorlopig mijn SKG 2 beslag. Belangrijk is dat de cilinder niet uitsteekt zodat ze er geen verstelbare sleutel op kunnen zetten. Het kerntrekken en kloppen is afgedekt met de cilinder.

Hoewel ik achter ook nog rolluiken heb ga ik maar gelijk alles vervangen zodat het allemaal met 1 en dezelfde sleutel open kan.

Het vervangen van de cilinder kan ieder kind van 3 zelf doen. Kwestie van 1 schroef losdraaien.
Belangrjkste is goed opmeten wat er nu inzit wat betreft de lengte.
is beslag ** voldoende dan?
en maakt het nog uit welk beslag type **, volgens mij heb ik dat namelijk al.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')