abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176080620
Ik wilde net mijn creditcard voor deze maand betalen, dit is elke maand 10 euro voor Usenet, echter had ik het vorige maand niet betaald dus was het nu 20 euro.
Tot mijn schrik zie ik dat er een saldo openstaat van 280 euro.

Er zijn diverse afschrijvingen geweest van Facebook in de volgende opmaak:

FACEBK *STZxxxxx FB.ME/ADS IRL
30 nov.
¤ 65,31Af

Deze zijn zeker niet van mij, de laatste keer dat ik FB ads gebruikte was 2 jaar geleden en dit heb ik met Ideal betaald.
Dit heb ik ook teruggekeken.
Deze transacties zijn van eind november, 5 stuks.

Ik heb een creditcard van ABN Amro/ICS, het is een Mastercard.

Ik ga nu een formulier invullen en mailen, wat is de kans dat ik het geld niet hoef te betalen?

Ik heb de creditcard in het verleden redelijk wat op internet gebruikt, maar vooral bij bekende organisaties.
Ik moet zelf vaak een wachtwoord invullen naast de CVC code.

Hebben mensen hier ervaring mee?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_176080689
Ongeveer 99% kans dat je het terugkrijgt. Creditcardmaatschappijen zijn daar echt super goed mee.
pi_176080765
Vermoedelijk krijg het het bedrag gewoon terug en krijg je een nieuwe credit card toegestuurd.
pi_176080767
Bij aankopen in webshops of vliegtickets heb je bewijs dat het niet door jou is gedaan.
Facebook is wat lastiger om te bewijzen.
pi_176081089
quote:
99s.gif Op donderdag 28 december 2017 18:28 schreef Mr.Ping het volgende:
Bij aankopen in webshops of vliegtickets heb je bewijs dat het niet door jou is gedaan.
De betaling zal gelinkt worden aan een bepaald account. Makkelijk om te bewijzen dus.
pi_176081426
quote:
99s.gif Op donderdag 28 december 2017 18:28 schreef Mr.Ping het volgende:
Bij cc betalingen is een omgekeerde bewijslast van toepassing. Degene die het bedrag afschrijft moet bewijzen dat de cc houder degene was die de betaling deed.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_176084563
Thanks allemaal, ga er achteraan en laat het weten.
pi_176095703
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 18:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bij cc betalingen is een omgekeerde bewijslast van toepassing. Degene die het bedrag afschrijft moet bewijzen dat de cc houder degene was die de betaling deed.
Dit klopt niet en hangt af van de wijze van de betaling.

Bij betaling via magneetstrip is dit idd altijd het geval. Als er via een chip betaald wordt bij een terminal moet je ook altijd de pincode invoeren en als je deze betaling betwist (zoals ze dat zo mooi noemen bij je CC maatschappij) krijg je het een stuk lastiger omdat je dan ook de pincode moet weten. Je CC maatschappij kan altijd zien op welke wijze er betaald is.

Vervelende is dat je online met verschillende varianten te maken hebt. Soms is CC nummer + CVC voldoende maar sommige CC's hebben een extra verificatie door middel van pincode in combinatie met je bank beveiliging. Hoe de CC maatschappij hier mee om gaat weet ik niet maar ik vermoed iets soort gelijks.

Daarnaast wordt je geschiedenis en de hoogte van het bedrag meegenomen door de CC maatschappij in geval van twijfel of coulance. Als je bijv duizenden euros hebt uitgegeven in het verleden en keurig netjes betaald hebt en je geeft aan dat een klein bedrag niet klopt zullen ze hier ook makkelijker mee omgaan.

* spreekt helaas uit ervaring toen tijdens een vakantie in Zuid Amerika mijn CC geskimt was. De aangekochte iPads in zuid amerika werden on hold gezet op de rekening en uitgezocht door de fraude afdeling, de aankopen bij het lokale tankstation van een paar euro werden zonder vragen ongedaan gemaakt.

Overigens ging het hier om magneetstrip acties en dat de transacties gedaan werden op momenten dat ik zelf elders op de wereld ook de CC gebruikte (met de chip) waardoor het fysiek onmogelijk was dat deze betalingen met de zelfde kaart waren gedaan.

Overigens netjes afgehandeld door de creditcard maatschappij en na een belletje was het allemaal opgelost.

quote:
2s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:24 schreef junkiexp het volgende:
Thanks allemaal, ga er achteraan en laat het weten.
Als het om online betalingen gaat is het misschien nog wel een goed idee om je pc te checken op malware. Je zou niet de eerste zijn die op die manier zijn CC gegevens zijn kwijt geraakt.

CC laten blokkeren en nieuwe aanvragen kan soms ook handig zijn. Weet je zeker dat het niet meer met deze gegevens zal gebeuren.

[ Bericht 7% gewijzigd door descon op 29-12-2017 00:22:25 ]
pi_176099587
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 00:17 schreef descon het volgende:

[..]

Dit klopt niet en hangt af van de wijze van de betaling.

Bij betaling via magneetstrip is dit idd altijd het geval. Als er via een chip betaald wordt bij een terminal moet je ook altijd de pincode invoeren en als je deze betaling betwist (zoals ze dat zo mooi noemen bij je CC maatschappij) krijg je het een stuk lastiger omdat je dan ook de pincode moet weten. Je CC maatschappij kan altijd zien op welke wijze er betaald is.

Vervelende is dat je online met verschillende varianten te maken hebt. Soms is CC nummer + CVC voldoende maar sommige CC's hebben een extra verificatie door middel van pincode in combinatie met je bank beveiliging. Hoe de CC maatschappij hier mee om gaat weet ik niet maar ik vermoed iets soort gelijks.

Daarnaast wordt je geschiedenis en de hoogte van het bedrag meegenomen door de CC maatschappij in geval van twijfel of coulance. Als je bijv duizenden euros hebt uitgegeven in het verleden en keurig netjes betaald hebt en je geeft aan dat een klein bedrag niet klopt zullen ze hier ook makkelijker mee omgaan.

* spreekt helaas uit ervaring toen tijdens een vakantie in Zuid Amerika mijn CC geskimt was. De aangekochte iPads in zuid amerika werden on hold gezet op de rekening en uitgezocht door de fraude afdeling, de aankopen bij het lokale tankstation van een paar euro werden zonder vragen ongedaan gemaakt.

Overigens ging het hier om magneetstrip acties en dat de transacties gedaan werden op momenten dat ik zelf elders op de wereld ook de CC gebruikte (met de chip) waardoor het fysiek onmogelijk was dat deze betalingen met de zelfde kaart waren gedaan.

Overigens netjes afgehandeld door de creditcard maatschappij en na een belletje was het allemaal opgelost.

[..]

Als het om online betalingen gaat is het misschien nog wel een goed idee om je pc te checken op malware. Je zou niet de eerste zijn die op die manier zijn CC gegevens zijn kwijt geraakt.

CC laten blokkeren en nieuwe aanvragen kan soms ook handig zijn. Weet je zeker dat het niet meer met deze gegevens zal gebeuren.
Je hebt helemaal gelijk. Ik ging uit van een simpele betaling via internet zonder gebruik van de pincode
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 december 2017 @ 10:15:44 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_176101779
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 00:17 schreef descon het volgende:
Ik kreeg na een fraudemelding automatisch een nieuwe CC en de oude werd geblokkeerd. ING handelt zeer voortvarend bij dit soort gevallen. Geld ook netjes teruggekregen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 29 december 2017 @ 13:00:19 #11
189961 ex
aperture science
pi_176106591
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:15 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik kreeg na een fraudemelding automatisch een nieuwe CC en de oude werd geblokkeerd. ING handelt zeer voortvarend bij dit soort gevallen. Geld ook netjes teruggekregen.
Ja ING is wel heel goed met fraude dingetjes. Ik kocht een keer een Android telefoon (Nexus 4) die hier nog niet uit was via een mooie omweg (lokaal bestellen in de US en door laten sturen) en omdat het adres niet matchte met mijn thuis adres gelijk on hold en ik had binnen 5 min iemand aan de lijn (ze belde mij) om te checken of het wel klopte allemaal.
The cake is a lie!
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 29 december 2017 @ 17:44:44 #12
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_176118084
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 13:00 schreef ex het volgende:

[..]

Ja ING is wel heel goed met fraude dingetjes. Ik kocht een keer een Android telefoon (Nexus 4) die hier nog niet uit was via een mooie omweg (lokaal bestellen in de US en door laten sturen) en omdat het adres niet matchte met mijn thuis adres gelijk on hold en ik had binnen 5 min iemand aan de lijn (ze belde mij) om te checken of het wel klopte allemaal.
Dat doet de ABN ook met de ICScards idd.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_176160623
Nou ik ben eruit, het is geen fraude, althans niet door een onbekende.
Ik heb bij een bedrijf gewerkt in 2013, daar heb ik de zakelijke Facebook pagina voor aangemaakt.
Als test heb ik toen met een paar euro geadverteerd, niet wetende dat mijn creditcard gegevens daarmee opgeslagen werden.

Nu is blijkbaar door het bedrijf waar ik al 4 jaar weg ben geadverteerd op mijn creditcard.

Ga contact opnemen met dit bedrijf, stel dat die geen contact willen heb ik dan een probleem?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 30 december 2017 @ 20:37:18 #14
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_176162500
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 december 2017 20:03 schreef junkiexp het volgende:
Nou ik ben eruit, het is geen fraude, althans niet door een onbekende.
Ik heb bij een bedrijf gewerkt in 2013, daar heb ik de zakelijke Facebook pagina voor aangemaakt.
Als test heb ik toen met een paar euro geadverteerd, niet wetende dat mijn creditcard gegevens daarmee opgeslagen werden.

Nu is blijkbaar door het bedrijf waar ik al 4 jaar weg ben geadverteerd op mijn creditcard.

Ga contact opnemen met dit bedrijf, stel dat die geen contact willen heb ik dan een probleem?
Sowieso je kaart laten blokkeren zodat ze niet verder kunnen profiteren van je kaart. Als ze niet direct mee willen werken vermoed ik dat je via het gerecht moet.

De CCmaatschappij zal hier niet aan mee werken heb ik zo het idee, jij bent 'onzorgvuldig' geweest met je gegevens door deze op hun Facebookaccount te laten hangen. (dat vermoed ik althans)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_176163091
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 december 2017 20:37 schreef Nizno het volgende:

[..]

Sowieso je kaart laten blokkeren zodat ze niet verder kunnen profiteren van je kaart. Als ze niet direct mee willen werken vermoed ik dat je via het gerecht moet.

De CCmaatschappij zal hier niet aan mee werken heb ik zo het idee, jij bent 'onzorgvuldig' geweest met je gegevens door deze op hun Facebookaccount te laten hangen. (dat vermoed ik althans)
Ik ben erachter gekomen via Facebook, die heeft screenshots van de advertenties naar mij doorgestuurd.
Die hebben ook gevraagd of ze creditcard gegevens moeten verwijderen uit hun systeem en uiteraard heb ik dat ook verzocht.
Ik heb degene net via Whatsapp gesproken en die gaat dit uitzoeken en komt er dinsdag op terug.
In principe moet het dus goed komen.

Wat ik mij wel afvraag, deze creditcard die ik nu heb is geldig tot 2021.
Toen ik deze creditcard gegevens heb ingevoerd was het 2013, de creditcard waarmee ik dat toen deed is nu al verlopen.

Krijg je bij een nieuwe creditcard met hetzelfde nummer ook een nieuwe CVC code?
En je moet ook altijd de einddatum invoeren, die klopte dus ook niet meer toen de betaling werd gedaan.
Ik vraag mij af, wordt dit niet gecheckt?

EDIT: even met de CC maatschappij gebeld, die hebben de creditcard voor de zekerheid geblokkeerd voor internet aankopen tot nader order.

Je krijgt bij een nieuwe creditcard uiteraard een nieuwe vervaldatum, en een nieuwe CVC code.
Deze gegevens die in het advertentieaccount van Facebook stonden zijn van 2! creditcards geleden.

Omdat dit een abonnement is kunnen die gegevens 10 jaar lang gebruikt worden, ook al is de kaart vervallen.
Dit is op basis van een overeenkomst die dit soort bedrijven met creditcard maatschappijen hebben.
Dat vind ik opzicht best vreemd, maar het is zo.

[ Bericht 16% gewijzigd door junkiexp op 30-12-2017 21:05:45 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 30 december 2017 @ 21:09:50 #16
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_176164169
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 december 2017 20:49 schreef junkiexp het volgende:
Omdat dit een abonnement is kunnen die gegevens 10 jaar lang gebruikt worden, ook al is de kaart vervallen.
Dit is op basis van een overeenkomst die dit soort bedrijven met creditcard maatschappijen hebben.
Dat vind ik opzicht best vreemd, maar het is zo.
hmz ja dat is op zich wel vreemd.

Aan de andere kant ook wel een soort van service dat je er niet achteraf weer er achter aan moet dus... Je kaartnummer vervalt niet alleen je CVC en datum veranderen dus op zich gaat de 'incasso' van je kaartnummer door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')