abonnement Unibet Coolblue
pi_176055391
Ik kon hier nog geen topic over vinden.

Ik heb vroeger (in mijn puberteit) meerdere vriendinnen gehad waar ik alles mee heb uitgeprobeerd. Het is nu alweer vele jaren geleden maar sinds die tijd geen behoefte gehad aan seks. Ik ben er op dit moment ook totaal niet naar opzoek.

Goed, misschien een vage OP. Maar zijn er meer aseksuelen op FOK!?
  woensdag 27 december 2017 @ 22:06:13 #2
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176056250
Geen a seksueel. Maar wel geinteresseerd in hoe dat is voor mensen die a seksueel zijn (alhoewel dat dan ook vast voor iedereen weer anders is).

Heb jij bv dan wel behoefte aan een emotionele liefdes relatie met iemand, of vindt je genoeg voldoening in families en vrienden voor diepere emotionele banden?

Maar ook bv hoe ga je om met de verwachtingen van anderen om je heen? Dat mensen verwachten dat je met seks en evt relaties bezig bent? Vertel je dat je a seksueel bent en dat dat stukje niet je interesse heeft?

[ Bericht 26% gewijzigd door Cause_Mayhem op 27-12-2017 22:12:26 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176056439
Misschien een domme vraag. Maar is aseksualiteit een ziekte? Het lijkt mij in iedergeval niet gezond.
pi_176057277
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 22:10 schreef 6star6lord6 het volgende:
Misschien een domme vraag. Maar is aseksualiteit een ziekte? Het lijkt mij in iedergeval niet gezond.
De aseksuele heeft er alleszins geen last van. Geen behoefte eraan is ook geen gemis.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176057848
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 22:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Geen a seksueel. Maar wel geinteresseerd in hoe dat is voor mensen die a seksueel zijn (alhoewel dat dan ook vast voor iedereen weer anders is).

Heb jij bv dan wel behoefte aan een emotionele liefdes relatie met iemand, of vindt je genoeg voldoening in families en vrienden voor diepere emotionele banden?

Maar ook bv hoe ga je om met de verwachtingen van anderen om je heen? Dat mensen verwachten dat je met seks en evt relaties bezig bent? Vertel je dat je a seksueel bent en dat dat stukje niet je interesse heeft?
Dat zijn interessante vragen.

Ik vind inderdaad voldoening uit vriendschappen en contact met familie. Dat is voor mij genoeg.

Dat laatste.... ik heb bv. mijn ouders al verteld dat ik geen kinderen wil. Ik vertel het verder tegen niemand maar ben beslist niet opzoek naar een seksrelatie.
pi_176057871
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 22:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

De aseksuele heeft er alleszins geen last van. Geen behoefte eraan is ook geen gemis.
Maar zou je kunnen zeggen dat het net zoiets is als pedofilie, heteroseksueel/homoseksueel? Of gewoon dat het een ziekte is?
pi_176057959
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 22:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

De aseksuele heeft er alleszins geen last van. Geen behoefte eraan is ook geen gemis.
Die kan er wel last van hebben omdat het bijvoorbeeld lastiger is om een partner te vinden, of omdat er een partner is die behoefte heeft aan seks en zijzelf niet.
pi_176074493
Als a-seksuele mensen consequent zijn sterven ze vanzelf uit.
Mjah, dat is niet wat je moeder vannacht zei.
pi_176075232
Interessant. Wat ik mij dan afvraag; Hoe kijk je naar vrouwen? In de zin van "sexy" zeg maar. Denk je wel eens van 'Oehh, lekkere billen' of 'Wat een geile tieten heeft zij'?

Of gaat de vraag of je een intellectueel gesprek met haar kan houden eerder in je hoofd om?
pi_176075473
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:24 schreef Aarsjeuk het volgende:
Als a-seksuele mensen consequent zijn sterven ze vanzelf uit.
Alleen als het erfelijk zou zijn.
pi_176075494
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:46 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Alleen als het erfelijk zou zijn.
Fingers crossed!
Mjah, dat is niet wat je moeder vannacht zei.
pi_176078124
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:40 schreef SpaanseVlieg het volgende:
Interessant. Wat ik mij dan afvraag; Hoe kijk je naar vrouwen? In de zin van "sexy" zeg maar. Denk je wel eens van 'Oehh, lekkere billen' of 'Wat een geile tieten heeft zij'?

Of gaat de vraag of je een intellectueel gesprek met haar kan houden eerder in je hoofd om?
Vast niet grappig bedoeld maar ik moest lachen. :') :D _O- _O- :')
  donderdag 28 december 2017 @ 17:44:11 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176079616
Aseksualiteit gaat vaak gepaard net chronische stress of gezondheidsproblemen. TS, heb jij dit?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_176079865
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:40 schreef SpaanseVlieg het volgende:
Interessant. Wat ik mij dan afvraag; Hoe kijk je naar vrouwen? In de zin van "sexy" zeg maar. Denk je wel eens van 'Oehh, lekkere billen' of 'Wat een geile tieten heeft zij'?

Of gaat de vraag of je een intellectueel gesprek met haar kan houden eerder in je hoofd om?
Ook zonder seksueel verlangen zijn wezens natuurlijk gewoon esthetisch.

Hij kan er naar kijken hoe je naar een tijger kijkt. Gewoon mooi om te zien maar verder hoef je ze niet te ballen ofzo.
pi_176084114
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:24 schreef Aarsjeuk het volgende:
Als a-seksuele mensen consequent zijn sterven ze vanzelf uit.
Hetzelfde als homoseksuelen zeker...
pi_176084550
Is het dan wel aseksualiteit, omdat je in het verleden wel seks hebt gehad?
  donderdag 28 december 2017 @ 20:27:14 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176084663
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 17:44 schreef Keep_Walking het volgende:
Aseksualiteit gaat vaak gepaard net chronische stress of gezondheidsproblemen. TS, heb jij dit?
Nee, aseksualiteit is een geaardheid. Dat gaat niet voorbij en is niet tijdelijk.
Er zijn bovendien verschillende vormen.

Verminderd libido is wel stress-gerelateerd. Van amti-depressiva is bekend dat ze lustgevoelens onderdrukken.
pi_176085176
Ik identificeer mezelf sinds een aantal jaar als aseksueel. Het is iets waar ik het overigens alleen met mijn partner over heb gehad en verder komt het niet ter sprake met anderen in het dagelijks leven. Misschien nog wel even goed om te benadrukken dat je naast aseksueel ook aromantisch kunt zijn, dat is dat je ook geen verliefde romantische gevoelens voor iemand krijgt. Ik ben wel romantisch maar dus asekueel/heb een zeeeeer laag libido.

Een aantal vragen die hierboven gesteld zijn:

Is het een ziekte? Wat mij betreft niet. Het is niet zo dat het niet werkt bij mij. Ik kan seks hebben en mezelf voortplanten. Voor zover ik weet is mijn hormoonbalans normaal.

Heb ik behoefte aan relaties? Ja, en ik heb een relatie. Ik vind het fijn om te knuffelen dicht bij mijn partner te zijn, Mijn partner is wel seksueel en dat is soms een behoorlijke uitdaging en het betekent ook dat ik wel seksueel actief ben.

Hoe kijk je naar (in mijn geval) mannen? Inderdaad meer esthetisch dan dat ik iets geil vind. Als ik verliefd ben voel ik bovendien wel degelijk de behoefte om dichtbij iemand te willen zijn en kan het voorkomen dat ik wel een libido heb, maar de ervaring leert dat dit binnen een paar maanden weer afzwakt tot mijn gebruikelijke zeer lage tot geen libido.

Is het aseksualiteit als je in het verleden wel seks hebt gehad? Als je homo bent, maar je zoent een keer met een vrouw, ben je dan wel echt homo? Ja je kan prima wel seks hebben en toch aseksueel zijn.
pi_176085633
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 22:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

De aseksuele heeft er alleszins geen last van. Geen behoefte eraan is ook geen gemis.
Mensen die hun leven lang arm zijn zijn niks anders gewend en kunnen ook gaan geloven dat ze er geen behoefte aan hebben en geen gemis hebben. Kan alsnog wel naar zijn met allerlei zij-effecten. Dat je ergens geen last van meent te hebben betekent niet dat je er niet echt last van hebt. Je hebt het alleen niet zo goed door
pi_176099732
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 17:53 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ook zonder seksueel verlangen zijn wezens natuurlijk gewoon esthetisch.

Hij kan er naar kijken hoe je naar een tijger kijkt. Gewoon mooi om te zien maar verder hoef je ze niet te ballen ofzo.
Precies dit!
pi_176099745
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 17:44 schreef Keep_Walking het volgende:
Aseksualiteit gaat vaak gepaard net chronische stress of gezondheidsproblemen. TS, heb jij dit?
Ik ben chronisch gestoord. :P En slik al jaren de hoogste dosering Olanzapine + anti-depressiva.
pi_176099755
Bedankt voor jullie reacties. Misschien reageer ik later vandaag uitgebreider, moet nu weg.
pi_176099843
Wat lunamatic zegt.
pi_176099871
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 22:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

De aseksuele heeft er alleszins geen last van. Geen behoefte eraan is ook geen gemis.
Dit is wel waar. Maar het beperkt je ook in het aangaan van relaties. In die zin is het fijn als het kan worden opgelost (wat in sommige gevallen ook kan, als het een duidelijke oorzaak heeft).
pi_176099879
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 08:18 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik ben chronisch gestoord. :P En slik al jaren de hoogste dosering Olanzapine + anti-depressiva.
Dat nekt je libido wel ja.
pi_176099899
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, aseksualiteit is een geaardheid. Dat gaat niet voorbij en is niet tijdelijk.
Er zijn bovendien verschillende vormen.

Verminderd libido is wel stress-gerelateerd. Van amti-depressiva is bekend dat ze lustgevoelens onderdrukken.
TS is niet aseksueel van nature idd.

Wat betreft geaardheid... helemaal geen lustgevoelens kan natuurlijk wel liggen aan een medisch probleem. Of trauma.
pi_176099933
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:39 schreef lunamatic het volgende:
Ik identificeer mezelf sinds een aantal jaar als aseksueel. Het is iets waar ik het overigens alleen met mijn partner over heb gehad en verder komt het niet ter sprake met anderen in het dagelijks leven. Misschien nog wel even goed om te benadrukken dat je naast aseksueel ook aromantisch kunt zijn, dat is dat je ook geen verliefde romantische gevoelens voor iemand krijgt. Ik ben wel romantisch maar dus asekueel/heb een zeeeeer laag libido.

Een aantal vragen die hierboven gesteld zijn:

Is het een ziekte? Wat mij betreft niet. Het is niet zo dat het niet werkt bij mij. Ik kan seks hebben en mezelf voortplanten. Voor zover ik weet is mijn hormoonbalans normaal.

Heb ik behoefte aan relaties? Ja, en ik heb een relatie. Ik vind het fijn om te knuffelen dicht bij mijn partner te zijn, Mijn partner is wel seksueel en dat is soms een behoorlijke uitdaging en het betekent ook dat ik wel seksueel actief ben.

Hoe kijk je naar (in mijn geval) mannen? Inderdaad meer esthetisch dan dat ik iets geil vind. Als ik verliefd ben voel ik bovendien wel degelijk de behoefte om dichtbij iemand te willen zijn en kan het voorkomen dat ik wel een libido heb, maar de ervaring leert dat dit binnen een paar maanden weer afzwakt tot mijn gebruikelijke zeer lage tot geen libido.

Is het aseksualiteit als je in het verleden wel seks hebt gehad? Als je homo bent, maar je zoent een keer met een vrouw, ben je dan wel echt homo? Ja je kan prima wel seks hebben en toch aseksueel zijn.
Interessant. Merkte je in je puberteit ook een hoger libido dan je nu hebt? Omdat je met verliefdheid ook verschil merkt. Mijn libido was het hoogst in de puberteit, nu ook een stuk minder.

Vind je het jammer dat er geen hormonale afwijkingen zijn gevonden, zodat er wellicht een duidelijke oorzaak is?
pi_176099948
Asexueel hier.
Geen behoefte aan relaties. Geen behoefte aan sex. Altijd al zo geweest.
Relaties zijn te complex en ingewikkeld, en sex is te intiem. Totaal geen behoefte aan.
Wel eens wat geprobeerd maar dat ging altijd tegen mijn gevoel aan.
Vriendschappen zijn oké, maar het liefst ben ik alleen. :)
Twiddel
pi_176100000
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 08:39 schreef summer2bird het volgende:
Asexueel hier.
Geen behoefte aan relaties. Geen behoefte aan sex. Altijd al zo geweest.
Relaties zijn te complex en ingewikkeld, en sex is te intiem. Totaal geen behoefte aan.
Wel eens wat geprobeerd maar dat ging altijd tegen mijn gevoel aan.
Vriendschappen zijn oké, maar het liefst ben ik alleen. :)
Wat bedoel je met te intiem?
pi_176100049
Aseksualiteit komt relatief vaker voor bij mensen op het autisme spectrum. Is ook bekend waar dat mee te maken heeft?
pi_176100169
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 08:18 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik ben chronisch gestoord. :P En slik al jaren de hoogste dosering Olanzapine + anti-depressiva.
Dat verwoest je libido behoorlijk.
pi_176100483
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 08:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat bedoel je met te intiem?
Teveel contact. Elkaar aanraken, iemand anders voelen. Lichaamsdelen zien van een ander.
Tis raar, ik weet het, maar het hele gebeuren vind ik veels te intiem.
Ik weet ook niet hoe ik het moet uitleggen. Tongzoenen vind ik al vies :P
Twiddel
pi_176100497
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 08:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Aseksualiteit komt relatief vaker voor bij mensen op het autisme spectrum. Is ook bekend waar dat mee te maken heeft?
Kan best kloppen. Veel autisten die ik ken hebben totaal geen romantische/seksuele gevoelens naar anderen.
Twiddel
pi_176101847
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:16 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Teveel contact. Elkaar aanraken, iemand anders voelen. Lichaamsdelen zien van een ander.
Tis raar, ik weet het, maar het hele gebeuren vind ik veels te intiem.
Ik weet ook niet hoe ik het moet uitleggen. Tongzoenen vind ik al vies :P
Ben je wel eens verliefd geweest?
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:20:46 #35
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_176101912
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:24 schreef Aarsjeuk het volgende:
Als a-seksuele mensen consequent zijn sterven ze vanzelf uit.
Homo's sterven ook niet uit hoor :o
  Moderator vrijdag 29 december 2017 @ 10:45:25 #36
441859 crew  Lenny77
pi_176102621
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:17 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Kan best kloppen. Veel autisten die ik ken hebben totaal geen romantische/seksuele gevoelens naar anderen.
Oh ik heb toch echt andere ervaringen hoor. Ik vind hun net redelijk seksueel!
Of ze er handig in zijn, dat is iets anders :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator vrijdag 29 december 2017 @ 10:46:24 #37
441859 crew  Lenny77
pi_176102652
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 22:49 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Die kan er wel last van hebben omdat het bijvoorbeeld lastiger is om een partner te vinden, of omdat er een partner is die behoefte heeft aan seks en zijzelf niet.
Ok, dit klopt natuurlijk wel.
Je hebt je partner seksueel niets te bieden, dat maakt de vijver klein natuurlijk!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator vrijdag 29 december 2017 @ 10:49:58 #38
441859 crew  Lenny77
pi_176102766
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:39 schreef lunamatic het volgende:
Ik identificeer mezelf sinds een aantal jaar als aseksueel. Het is iets waar ik het overigens alleen met mijn partner over heb gehad en verder komt het niet ter sprake met anderen in het dagelijks leven. Misschien nog wel even goed om te benadrukken dat je naast aseksueel ook aromantisch kunt zijn, dat is dat je ook geen verliefde romantische gevoelens voor iemand krijgt. Ik ben wel romantisch maar dus asekueel/heb een zeeeeer laag libido.

Een aantal vragen die hierboven gesteld zijn:

Is het een ziekte? Wat mij betreft niet. Het is niet zo dat het niet werkt bij mij. Ik kan seks hebben en mezelf voortplanten. Voor zover ik weet is mijn hormoonbalans normaal.

Heb ik behoefte aan relaties? Ja, en ik heb een relatie. Ik vind het fijn om te knuffelen dicht bij mijn partner te zijn, Mijn partner is wel seksueel en dat is soms een behoorlijke uitdaging en het betekent ook dat ik wel seksueel actief ben.

Hoe kijk je naar (in mijn geval) mannen? Inderdaad meer esthetisch dan dat ik iets geil vind. Als ik verliefd ben voel ik bovendien wel degelijk de behoefte om dichtbij iemand te willen zijn en kan het voorkomen dat ik wel een libido heb, maar de ervaring leert dat dit binnen een paar maanden weer afzwakt tot mijn gebruikelijke zeer lage tot geen libido.

Is het aseksualiteit als je in het verleden wel seks hebt gehad? Als je homo bent, maar je zoent een keer met een vrouw, ben je dan wel echt homo? Ja je kan prima wel seks hebben en toch aseksueel zijn.
Mja dan ben je toch echt niet asekaueel maar heb je eerder een echt laag libido. Ik denk dat het de hel is voor een echte aseksuele persoon om toch sex te hebben. Dat is hetzelfde als een hetero die toch sex moet hebben met een andere man. Dat wil ie nooit!
Zie ook de tekst van dat meisje hier (summer2bird). Dat is aseksualiteit. Dat was er al en zal er ook blijven. Is dus idd een geaardheid!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176103109
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:49 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Mja dan ben je toch echt niet asekaueel maar heb je eerder een echt laag libido. Ik denk dat het de hel is voor een echte aseksuele persoon om toch sex te hebben. Dat is hetzelfde als een hetero die toch sex moet hebben met een andere man. Dat wil ie nooit!
Zie ook de tekst van dat meisje hier (summer2bird). Dat is aseksualiteit. Dat was er al en zal er ook blijven. Is dus idd een geaardheid!
Er zijn veel verschillen binnen aseksueel zijn. Het is niet een vast kenmerk. De een heeft wel seks, (vaak voor iemand anders) de ander niet.
pi_176106343
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:49 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Mja dan ben je toch echt niet asekaueel maar heb je eerder een echt laag libido. Ik denk dat het de hel is voor een echte aseksuele persoon om toch sex te hebben. Dat is hetzelfde als een hetero die toch sex moet hebben met een andere man. Dat wil ie nooit!
Zie ook de tekst van dat meisje hier (summer2bird). Dat is aseksualiteit. Dat was er al en zal er ook blijven. Is dus idd een geaardheid!
Zie het meer als een schaal. Met het voorbeeld dat je noemt, is ook een hele middenweg. Mannen die hetero zijn maar mannen wel knap vinden. Mannen die hetero zijn omdat ze niet verliefd worden op andere mannen, maar wel lust hebben gevoeld. Etc.
pi_176106921
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ben je wel eens verliefd geweest?
Nee. :P
Twiddel
  vrijdag 29 december 2017 @ 13:38:01 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176107907
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 08:34 schreef -Strawberry- het volgende:

Wat betreft geaardheid... helemaal geen lustgevoelens kan natuurlijk wel liggen aan een medisch probleem. Of trauma.
Ja, maar dan heb je het dus niet over aseksualiteit.
pi_176108137
Ik identificeer mezelf als een grijze A;

De wereld van aseksualiteit en seksualiteit is niet zwart-wit; sommige mensen identificeren zichzelf ergens in het grijze gebied tussen beide uitersten. Mensen die zichzelf omschrijven als grijze A zijn onder andere mensen die:

-doorgaans geen seksuele aantrekkingskracht ervaren maar soms wel;
-wel seksuele aantrekkingskracht ervaren, maar een laag libido hebben;
-technisch gesproken seksueel zijn, maar die dit niet als een belangrijk deel van hun leven zien en zich niet identificeren met de gebruikelijke seksuele cultuur;
-zowel seksuele aantrekkingskracht als geslachtdrift ervaren, maar niet in een dergelijke mate dat ze er ook iets mee willen doen;
-functioneel aseksueel zijn en seksuele gevoelens ervaren waar ze niets mee doen;
-mensen die wel kunnen genieten van seks en er ook behoefte aan kunnen hebben, maar slechts onder zeer beperkte en specifieke omstandigheden;
-mensen die sommige delen van seksualiteit ervaren maar niet alle.
pi_176108306
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 17:53 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ook zonder seksueel verlangen zijn wezens natuurlijk gewoon esthetisch.

Hij kan er naar kijken hoe je naar een tijger kijkt. Gewoon mooi om te zien maar verder hoef je ze niet te ballen ofzo.
maybe some lady tiger
  vrijdag 29 december 2017 @ 15:14:26 #45
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_176112088
Schopje SEX.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_176119425
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 13:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, maar dan heb je het dus niet over aseksualiteit.
Goed punt. Al ervaart die persoon het misschien wel zo.
pi_176122633
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 08:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Interessant. Merkte je in je puberteit ook een hoger libido dan je nu hebt? Omdat je met verliefdheid ook verschil merkt. Mijn libido was het hoogst in de puberteit, nu ook een stuk minder.

Vind je het jammer dat er geen hormonale afwijkingen zijn gevonden, zodat er wellicht een duidelijke oorzaak is?
Ik vind het moeilijk om door objectief aan terug te denken. Toen ik voor het eerst seks had was ik zeker verliefd op die persoon, maar achteraf gezien denk ik dat het voor mij toen al anders was dan voor anderen. Als ik terug kijk denk ik niet dat mijn libido ooit hoger is geweest, maar ik was ook aan de pil dus het is lastig te zeggen.

Ik vind het niet perse jammer dat er geen afwijking is gevonden. Ik voel me verder gewoon prima en heb niet het gevoel dat ik iets mis.

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:49 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Mja dan ben je toch echt niet asekaueel maar heb je eerder een echt laag libido. Ik denk dat het de hel is voor een echte aseksuele persoon om toch sex te hebben. Dat is hetzelfde als een hetero die toch sex moet hebben met een andere man. Dat wil ie nooit!
Zie ook de tekst van dat meisje hier (summer2bird). Dat is aseksualiteit. Dat was er al en zal er ook blijven. Is dus idd een geaardheid!
Zoals boven al gezegd wordt is aseksualiteit een schaal. Ik val denk ik in een grijs gebied, maar er voor mezelf een label op kunnen plakken heeft me wel beter leren omgaan met seks binnen een relatie en mijn gevoelens daarover. Eerder heb ik vaak het gevoel gehad dat er iets mis was met mij of de relaties waar ik in zat, nu kan ik beter accepteren dat dat is hoe ik ben en van daaruit samen met mijn huidige partner werken naar iets wat voor ons allebei werkt en dat is absoluut lastig.

En het is voor mij inderdaad niet de hel om seks te hebben, maar ik merk wel dat het niet iets is wat ik zelf zal initieren en als ik seks heb is dat niet iets wat mij veel doet. Ik heb niet echt afkeer van seks maar qua gevoel staat het ongeveer op hetzelfde niveau als bijvoorbeeld de afwas doen. Ik denk dat ik dit nu pas sinds een paar jaar voor mezelf kan toegeven, omdat seks eigenlijk altijd de norm is binnen relaties. Het is iets wat je doet en waar je plezier aan hoort te beleven. Ik ging er vanuit dat dat voor mij ook zou moeten gelden dus heb een hoop van deze negatieve gevoelens gewoon ontkend en weggestopt voor langere tijd.

Dat gezegd hebbende weet ik niet of ik weer zo gemakkelijk in een relatie zou stappen als ik weer vrijgezel zou zijn. Het verschil in libido is vaak een breekpunt.
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:45:45 #49
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_176127352
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 17:44 schreef Keep_Walking het volgende:
Aseksualiteit gaat vaak gepaard net chronische stress of gezondheidsproblemen. TS, heb jij dit?
Dit is niet waar! Stress en gezondheidsproblemen chronisch of niet. Kan je nog wel zin hebben in sex alleen je libido is minder.
God doesn't help stupid!
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:50:17 #50
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_176127649
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 08:18 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik ben chronisch gestoord. :P En slik al jaren de hoogste dosering Olanzapine + anti-depressiva.
Ligt het dan niet aan de pillen?
Ik bedoel je geaardheid wordt je niet mar ben je
God doesn't help stupid!
pi_176142375
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:03 schreef lunamatic het volgende:


[..]

Zoals boven al gezegd wordt is aseksualiteit een schaal. Ik val denk ik in een grijs gebied, maar er voor mezelf een label op kunnen plakken heeft me wel beter leren omgaan met seks binnen een relatie en mijn gevoelens daarover. Eerder heb ik vaak het gevoel gehad dat er iets mis was met mij of de relaties waar ik in zat, nu kan ik beter accepteren dat dat is hoe ik ben en van daaruit samen met mijn huidige partner werken naar iets wat voor ons allebei werkt en dat is absoluut lastig.

En het is voor mij inderdaad niet de hel om seks te hebben, maar ik merk wel dat het niet iets is wat ik zelf zal initieren en als ik seks heb is dat niet iets wat mij veel doet. Ik heb niet echt afkeer van seks maar qua gevoel staat het ongeveer op hetzelfde niveau als bijvoorbeeld de afwas doen. Ik denk dat ik dit nu pas sinds een paar jaar voor mezelf kan toegeven, omdat seks eigenlijk altijd de norm is binnen relaties. Het is iets wat je doet en waar je plezier aan hoort te beleven. Ik ging er vanuit dat dat voor mij ook zou moeten gelden dus heb een hoop van deze negatieve gevoelens gewoon ontkend en weggestopt voor langere tijd.

Dat gezegd hebbende weet ik niet of ik weer zo gemakkelijk in een relatie zou stappen als ik weer vrijgezel zou zijn. Het verschil in libido is vaak een breekpunt.
Heel herkenbaar allemaal.
pi_176611919
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 22:10 schreef 6star6lord6 het volgende:
Misschien een domme vraag. Maar is aseksualiteit een ziekte? Het lijkt mij in iedergeval niet gezond.
Net in zover als dat homoseksualiteit wel of geen ziekte is. Het is een afwijking, zeker als er qua hormonen niks mis is. Maar het kan geen kwaad, je hebt er zelf ook geen last van tenzij je het wel wilt willen zeg maar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')