abonnement Unibet Coolblue
pi_176048147
Hoe vaak gaat hij draaien met hoeveel kilo.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176048229
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:24 schreef blomke het volgende:

[..]

Heb 17 jaar een Miele met luchtafvoer, prima ding. Edoch nu is er maar een soort die acceptabel is en dat is de warmtepompdroger.
Yip. Maar dan ook wel een van Miele. Wasmachines en drogers.. ik koop nooit meer een.ander merk.

Het werkt altijd, maakt geen herrie ookal draait het met 1800 toeren.... Stevig en ziet er na 10 jaar nog uit als nieuw.
Whatever...
pi_176048333
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 18:41 schreef halfway het volgende:
Hoe vaak gaat hij draaien met hoeveel kilo.
Geen grote hoeveelheden. We zijn maar met zn tweetjes. Ik denk 3 per week met alles erbij.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 27 december 2017 @ 20:03:24 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_176051168
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 18:31 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mja voor een soort wonderdroger misschien iets van 500 euro ofzo. Liever minder natuurlijk.
Voor een warmtepompdroger heb je dan niet veel keus. Ik weet niet of ik in jouw geval dan voor zo’n type zou gaan. Zo’n condensdroger die je ook op de afvoer van de wasmachine kunt aansluiten zou mijn voorkeur hebben. 7 kg laadvermogen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_176051585
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 20:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Voor een warmtepompdroger heb je dan niet veel keus. Ik weet niet of ik in jouw geval dan voor zo’n type zou gaan. Zo’n condensdroger die je ook op de afvoer van de wasmachine kunt aansluiten zou mijn voorkeur hebben. 7 kg laadvermogen.
Een Siemens voor ¤470?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176052201
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 20:14 schreef halfway het volgende:

[..]

Een Siemens voor ¤470?
Die energie verdien je toch echt terug. Scheelt je minstens 1 euro per droogbeurt.

Als je dat per week 3x doet... Is dat meer dan 150 per jaar. Na een jaar of 4 al de meerkosten terugverdiend.
Whatever...
pi_176052208
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 18:31 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mja voor een soort wonderdroger misschien iets van 500 euro ofzo. Liever minder natuurlijk.
Op de aanbiedingen letten scheelt ook veel maar die zijn er niet zo veel in die tijd van het jaar. En straks de btw weg er mee dagen.
  woensdag 27 december 2017 @ 20:37:38 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_176052490
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 20:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Die energie verdien je toch echt terug. Scheelt je minstens 1 euro per droogbeurt.

Als je dat per week 3x doet... Is dat meer dan 150 per jaar. Na een jaar of 4 al de meerkosten terugverdiend.
Bij een gemiddeld gebruik van 2,5 keer per week is je jaarlijkse besparing ¤43, bij warmtepompdoger A+++ vs condensdroger B.

https://www.milieucentraa(...)apparaten/wasdroger/
The love you take is equal to the love you make.
pi_176052582
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 20:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bij een gemiddeld gebruik van 2,5 keer per week is je jaarlijkse besparing ¤43, bij warmtepompdoger A+++ vs condensdroger B.

https://www.milieucentraa(...)apparaten/wasdroger/
Ohja. Ik zie dat ik.de kWh heb onthouden en niet de kosten....

Alsnog is het de moeite waard. Maar Terugverdientijd is wel langer dan ik dacht.

Met hogere belastingen komende tijd zal het wel wat beter worden.
Whatever...
pi_176052812
AEG Warmtepomp type, is wel ok, maar zou hem niet nog een keer kopen.

1. Geen koolborstelloze motor, maakt dus lawaai.
2. Drogen duurt soms best lang
3. Zeurt te vaak om schoonmaken van de condensor

Ik zag dat LG modellen heeft zonder koolborstels en zelfreinigende condensor.
.
pi_176054251
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 20:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Die energie verdien je toch echt terug. Scheelt je minstens 1 euro per droogbeurt.

Als je dat per week 3x doet... Is dat meer dan 150 per jaar. Na een jaar of 4 al de meerkosten terugverdiend.
Ik heb er zelf een staan, hoe kom je op 1 euro? Dat is 4,5kwh.
Ik kom op een besparing van 1,3 kwh condens vs warmtepomp
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176054281
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 21:21 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik heb er zelf een staan, hoe kom je op 1 euro? Dat is 4,5kwh.
Ik kom op een besparing van 1,3 kwh condens vs warmtepomp zeker 400x per jaar
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 27 december 2017 @ 21:25:02 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176054395
Heb een Bosch condensdroger en hij doet het al dik 10 jaar prima.
Zou tegenwoordig een warmtepompdroger kopen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176055030
Ik heb een bosch warmtepompdroger, doet het prima, zeer tevreden over hoe droog de was er uit komt. Vorig jaar gekocht bij de mediamarkt, die heeft eind januari weer btw weg ermee.
pi_176055076
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 21:21 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik heb er zelf een staan, hoe kom je op 1 euro? Dat is 4,5kwh.
Ik kom op een besparing van 1,3 kwh condens vs warmtepomp
Ik had de kWh in mijn hoofd, dat een gewone ongeveer 2 kWh gebruikt en een warmtepomptype minder dan 1. Maar dat had ik dus met de euro's verward... Vandaar.
Whatever...
  woensdag 27 december 2017 @ 21:42:15 #41
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_176055195
Gewoon een normale Siemens of Bosch condensdroger halen. Warmtepomp duurt uren en op jaarbasis bij drie keer in de week echt niet de moeite volgens mij.

Whirlpool/Indesit raad ik af
Miele is duurzaam maar duur
Electrolux/AEG kan als je een leuke prijs vindt
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_176055508
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 21:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Gewoon een normale Siemens of Bosch condensdroger halen. Warmtepomp duurt uren en op jaarbasis bij drie keer in de week echt niet de moeite volgens mij.

Whirlpool/Indesit raad ik af
Miele is duurzaam maar duur
Electrolux/AEG kan als je een leuke prijs vindt
Warmtepomp kan ook meer kleding in, doordat het minder heet wordt, sloopt het ook minder kleding. We gooien bijna alles erin en niks krimpt.
.
  woensdag 27 december 2017 @ 21:49:07 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_176055590
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 21:47 schreef Fer het volgende:

[..]

Warmtepomp kan ook meer kleding in, doordat het minder heet wordt, sloopt het ook minder kleding. We gooien bijna alles erin en niks krimpt.
Oh, we hangen kleding meestal nog op een rek te drogen. Dus je kunt maar beter geen topmachine hebben, dan bespaar je meer. B-)
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage dinsdag 2 januari 2018 @ 18:42:46 #44
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_176241881
Koop geen AEG. AEG is namelijk gewoon Zanussi met een ander plaatje. Wij hadden namelijk twee weken geleden onze vijf jaar oude AEG-condensdroger kapot. Deed helemaal niets meer. AEG wilde het wel verhelpen, maar voor die prijs had je ook bijna een nieuwe.

Na even googlen ontdekt dat dit een veelgehoorde klacht is, en het euvel zou met het vervangen van een condensator en een weerstandje van een paar euro zijn verholpen aldus Tweakers. Droger uit elkaar gehaald, collega nam de print mee en heeft de boel op het werk vervangen. Thuis weer de rommel ingebouwd en de boel draait weer als een zonnetje. En dat voor maar vijf euro, ideaal! ^O^
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_176242169
Allemaal bedankt voor de tips, ik ga die van mn vader krijgen :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 2 januari 2018 @ 19:07:28 #46
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_176242626
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 18:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Allemaal bedankt voor de tips, ik ga die van mn vader krijgen :@
Gratis drogers, dat zijn de beste.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_176242959
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 18:42 schreef Djeez het volgende:
Koop geen AEG. AEG is namelijk gewoon Zanussi met een ander plaatje. Wij hadden namelijk twee weken geleden onze vijf jaar oude AEG-condensdroger kapot. Deed helemaal niets meer. AEG wilde het wel verhelpen, maar voor die prijs had je ook bijna een nieuwe.

Na even googlen ontdekt dat dit een veelgehoorde klacht is, en het euvel zou met het vervangen van een condensator en een weerstandje van een paar euro zijn verholpen aldus Tweakers. Droger uit elkaar gehaald, collega nam de print mee en heeft de boel op het werk vervangen. Thuis weer de rommel ingebouwd en de boel draait weer als een zonnetje. En dat voor maar vijf euro, ideaal! ^O^
Volgens mij hebben ze dit een tijdje gedaan, maar geen succes. Inmiddels zijn AEG machines ontworpen in Duitsland, gebouwd in Polen. Redelijk succesvol, aangezien er nu ook Poolse Zanussi’s komen.
.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 19:27:21 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176243171
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 19:20 schreef Fer het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze dit een tijdje gedaan, maar geen succes. Inmiddels zijn AEG machines ontworpen in Duitsland, gebouwd in Polen. Redelijk succesvol, aangezien er nu ook Poolse Zanussi’s komen.
AEG is geen fabrikant, AEG is al jaaaaren failliet. Het merk is voor wasmachines en drogers in handen van Electrolux, net als Zanussi.
Gereedschap met AEG merk? Mag Joost weten, als je betaald mag je het merk gebruiken. Laat meuk in China maken, koop voor een tijdje de rechten het werk te gebruiken en bam, een echte AEG sleutelset, draaibank, God weet wat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 19:51:05 #49
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176243799
Ik heb vorige week deze gekocht:
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_aeg-t8de86es-1468577.html

Was toen 2 tientjes goedkoper (aanbieding) en je kreeg er een Douglas bon van ¤75 bij. Toch lekker.

Hij was ¤200 duurder dan degene die ik eerst op het oog had maar bleek ¤200 in electriciteitskosten te schelen als ik voor de duurdere koos. Toen was de keuze snel gemaakt :Y


pi_176244952
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

AEG is geen fabrikant, AEG is al jaaaaren failliet. Het merk is voor wasmachines en drogers in handen van Electrolux, net als Zanussi.
Gereedschap met AEG merk? Mag Joost weten, als je betaald mag je het merk gebruiken. Laat meuk in China maken, koop voor een tijdje de rechten het werk te gebruiken en bam, een echte AEG sleutelset, draaibank, God weet wat.
Electrolux is eigenaar, maar volgens mij worden de machines nog steeds in Duitsland ontwikkeld en niet in Zweden. Ze hebben een tijdje Duits ontwerp in Italiaanse fabrieken gebouwd en Italiaanse (Zanussi) modellen voorzien van een Aeg frontje, maar dat was inderdaad troep. Huidige Duits/Pools machines zijn gewoon goed.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')